USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 06:52

Heb je een voorbeeld van een keten, MoniqueT? Ik kon het ook niet vinden namelijk. Zag zowat scheel van de sla die ik dan vaak in plaats nam.
Hier (AB; Can.) haal ik mijn brood voornamelijk bij COBS bakery, een fanchise keten. Heerlijk!

MoniqueT

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:08

Nee, voorbeelden van ketens heb ik niet. Hoewel Panera Bread wel heel lekker brood heeft.

Maar wij kunnen bijvoorbeeld bij Wal*Mart best goed brood kopen, wat zeker getoast erg lekker is. Maar ook het French Bread is prima te eten. Als je alleen in hotels leeft is het inderdaad lastiger, maar gewoon even in de supermarkt wat halen en picknicken kan ook erg leuk zijn.

Ik ken genoeg mensen die huurauto door Amerika reizen en op de hotelkamer hun eigen ontbijtje maken.

Maar gisteren nog at ik bijvoorbeeld een heerlijk stokbroodje met brie en mozarella bij Pret a Manger en later bij Europa Café zag ik ook lekker brood liggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:07

Ik ben weer thuis... vanmorgen om een uur of 8 geland. Alleen kwam mijn koffer op een andere band te liggen dan was aangegeven. Dus ik was helemaal in de stress dat hij nog op JFK stond. Mijn moeder stond mij op te wachten, iets wat ik niet verwacht had. Net even een uurtje geslapen...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:36

Ik zal het onthouden van het brood voor een volgende keer. Normaal gesproken koop ik ook gewoon boodschappen maar het brood was me tegen gevallen. Vandaar dat ik het de laatste keer niet meer gekocht heb.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:21

Brood is veel te zoet daar vonden wij, en broodroosteren om het lekker te maken vind ik een noodgreep (niet dat het niet lekker is, maar je doet het met oud brood of brood dat zelfs vers al niet lekker is).

Naja voorlopig gaan we daar toch niet meer heen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:39

Wij hadden altijd gewoon cereal op de kamer staan, een beetje melk en van die plastic weggooi-bakjes :) Hartstikke makkelijk. Beetje een primitief gevoel maar ja. Verder ontbeten we vooral in de hotels, zat gewoon in begrepen dus ja!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 01:15

Vandaag weer heerlijk geluncht bij een 'deli'. Daar vind je echt goed brood hoor. We hadden een soepje met een sandwich met van alles erop.

Deze keten heet Hale and Healthy, hartstikke lekker en gezond.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 01:36

je kan bij de Wal mart lekker brood kopen hoor. Dan niet het voorverpakte maar bij de bakery waar de donuts ed liggen (gevaarlijk dus :-)) Ze hebben zelfs bruine bolletjes lekker.

In Florida het je Publix, daar hebben ze ook bij de Deli vaak lekker brood, stokbrood ed

En anders Subway :-) dat vind ik ook lekker gewoon een stokbroodje gezond

en anders heb je nog Amish winkeltjes waar zelf gebakken brood te koop is. Moet je wel binnen en dag opeten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:03

Er is inderdaad prima brood te krijgen maar helaas lang niet overal.
Toen ik vorig jaar in New Jersey zat heb ik 2,5 maand gezocht naar fatsoenlijk brood maar het in de directe omgeving niet kunnen vinden.
Gelukkig had ik op een gegeven moment voor $1 een broodrooster op een yard sale gekocht en geroosterd is veel brood prima te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:05

En de volgende NY vakantie wordt binnenkort alweer gepland :D ... over 2 jaartjes ga ik me zus voor de eerste keer NY laten zien. We nemen het Pensylvania hotel...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:08

Nog twee jaar weg en je weet al welk hotel je neemt :D :D

Vrijdag is het zover. Om kwart over vier rijden we dan al richting Schiphol.
Voor wie ons wil volgen: http://washingtonorlando.wordpress.com

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:21

jup... mijn jetlag valt reuze mee trouwens. Gister 12 uur aan een stuk geslapen en nu totaal niet moe...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:30

Lekker als je alweer snel in je ritme zit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:32

Wij zitten onze laatste avond in New York. Heerlijke hotel gehad trouwens, echt helemaal top. French Quarters Guest Apartments, voor de liefhebbers. Niet goedkoop, maar wel luxe en op Restaurant Row, dus elke avond na het eten zo je bedje in rollen ;-)

Net online ingecheckt en de fijnste stoelen in de BC kunnen bemachtigen. Life is good!!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 02:47

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 03:49

HCRanch schreef:
je kan bij de Wal mart lekker brood kopen hoor. Dan niet het voorverpakte maar bij de bakery waar de donuts ed liggen (gevaarlijk dus :-)) Ze hebben zelfs bruine bolletjes lekker.

In Florida het je Publix, daar hebben ze ook bij de Deli vaak lekker brood, stokbrood ed

En anders Subway :-) dat vind ik ook lekker gewoon een stokbroodje gezond

en anders heb je nog Amish winkeltjes waar zelf gebakken brood te koop is. Moet je wel binnen en dag opeten

Tis maar goed dat ik niet bij jou in de buurt woon... Ik hing heel vaak bij de Amish rond. Subway is ook lekker en Quiznos, hebben jullie dat ook?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 04:40

Quiznos? nee dat ken ik niet wat is dat?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 05:54

Ook stokbroodjes, gaan in de oven. Heerlijk! website doet het niet nu maar tis: www.quiznos.ca

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:36

Aan de korte mouwtjes te zien nog steeds goed weer in Burksville! Al die Missen, echt grappig!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:15

Nou... de eerste sneeuw is gevallen hoor, aan mijn kant van de grens. Brrr..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:49

Hier een verslagje van mijn New York longonsteking avontuur
16 oktober
Met een vertraging van ongeveer 1,5 uur omdat de glijbaan niet goed werkte van het toestel kwam ik aan op JFK. Ik had een plekje bij het raam weten te bemachtigen en had een vrijwel heldere vlucht. Ik was ook binnen een half uurtje door de immigrations en kwam mooi op tijd in NY aan. Na mijn spullen op de kamer gezet te hebben ben ik lekker een beetje gaan wandelen. 's Avonds ben ik lekker op tijd naar bed gegaan want ik was toch wel heel erg moe. Maar om 4 uur 's nachts ging het brandalarm af dus daar zat ik dan in mijn pyamaatje. Toen alles weer in orde was ben ik maar weer verder gaan slapen.
17 oktober
Vandaag een beetje rondgewandeld op Times Square en bij de Starbucks gezeten. Ik had inmiddels een internetcafe gevonden en mailde naar huis. Ik heb allemaal gekke figuren gezien zoals Spongebob, Mickey en mini mouse, Elmo en koekiemonster. Vanuit Times Square doorgelopen naar Bryant Park. Het weer was erg goed, lekker zonnetje gehad. Vervolgens weer naar mijn hotel teruggegaan en onderweg nog een dierenwinkel tegengekomen waar ze puppy's verkochten. Inmiddels had ik van de airco in het vliegtuig een koudje gevat dus ik was lekker aan het hoesten...
18 oktober
Vandaag ben ik in Central Park geweest waaronder ook de Central Park Zoo. Dit vond ik niet echt bijzonder. Verder gewandeld in de buurt...
19 oktober
Omdat ik dacht dat het maar een klein stukje was ben ik vanaf East 47 naar West 79 gelopen om naar het American Museum of Natural History te gaan. Onderweg waren ze Law and Order aan het opnemen maar helaas geen Stabler of Benson gezien. Veel foto's gemaakt van het museum. 's Avonds ben ik op Times Square geweest waar ik de Naked Cowboy heb gezien en er ook mee op de foto ben geweest.. Al die lichtjes zeg, ik keek mijn ogen uit..
20 oktober
Vandaag ben ik met de metro richting Chambers street gegaan. Eerst door Grand Central gelopen en foto's gemaakt en toen richting Ground Zero gegaan. Ik kreeg een heel raar gevoel van binnen, alsof er een film afspeelde in gedachten wat er die dag gebeurd is. Nog even Century 21 binnen geweest en helaas geen leuke goedkope dingetjes gevonden.
21 oktober
Alweer de laatste volle dag in NY. De laatste foto's gemaakt en rondgewandeld. En toen op tijd mijn bedje in gedoken want de volgende dag had ik een lange dag te gaan.
22 oktober
De hele week engels gepraat werd toch een beetje vermoeiend. Dus ik was blij dat ik naar huis kon. Netjes uitgecheckd en met de shuttle richting JFK gegaan om daar te wachten tot 18.30. Ik was zo blij om een KLM toestel met entertainment systeem te zien en dat ik eindelijk weer nederlands kon praten. Om 8 uur 's ochtends de volgende dag zette ik mijn voetjes neer op Nederlandse bodem...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:15

Wat is het stil hier??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:49

Ik ben druk met de laatste voorbereidingen. Zo nog even op ziekenbezoek en dan koffers pakken, slapen en morgen vroeg naar Schiphol.
Blog had ik hier al gespamd toch?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:17

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:30

Van mij mag je spammen hoor ;-)

Katja heeft het erg naar haar zin in Washington DC volgens haar blog!