@ Hippologic; Wij gaan met Harbour air; http://www.harbour-air.com/index.php Tip; altijd online boeken (adviseren ze zelf ook) want dat zijn de beste deals!
Leuk kelly_ann, welke plaats zit je precies en ben je er voor werk oid?
M'n man en ik vetrekken vandaag naar de Yukon (eerder dan gepland), is nog onze huwelijksreis. Ben benieuwd!
Kelly_ann
Geplaatst: 22-08-12 23:17
Dichtsbijzijnde grote plaats is Lethbridge. Ik help komende maand op de friezenfokkerij hier om de paarden keuringsklaar te maken. Ze zochten met spoed iemand die kon helpen, en ik zat toevallig net even zonder baan, is via een bokker geregeld trouwens
Ik ben overweldigd door het akkerland hier, iedere morgen rijden we over eindeloze gouden graanvelden, echt mooi! De Rockies zie je vanaf hier liggen
@Vivian_ve: bedankt voor de handige link. Lijkt me super om eens per watervliegtuig te gaan. @Kelly_ann: welkom! Voor 2 maandjes dus? Veel plezier. Is het bij jullie ook zo mooi weer?
Ja het is aardig zomer ja, afgelopen dagen over de 30, nu iets koeler gelukkig. En precies twee maanden inderdaad, tot eind september vooral veel paard, dan is het keuring en daarna kan ik wat gaan rondtrekken!
Banff is prachtig! Ik ben trouwens een aantal dagen geleden naar Kitsilano beach geweest.. Wat is het mooi daar! Met de bergen en downtown Vancouver op de achtergrond.. Was echt genieten
Leuk, er is een Holland shop hier waar ik net ben langs geweest. Heb lekkere dropjes gehaald en gelijk even mijn resume achter gelaten want ze zochten nog mensen.. Aardige mensen werken er!
Hier in de maritimes Is een man die rondrijd met een truck vol met nederlandse spullen Toevallig zit ik nu bij hem in huis omdat mijn ouders hier zitten. Hij regelt ook veel voor emigranten en dergelijke. Dus dit huis is vol met drop en alles wat maar nederlands is en hier niet te krijgen is Ook sobeys verkoop hier nederlandse dingen. Moet ik wel zeggen dat ik bij beide niets koop
HippoLogic
Geplaatst: 23-08-12 17:58
Het enige wat ik mis is D.E. koffie (of andere koffie die caffeine heeft EN naar koffie smaakt).
vivian_ve
Geplaatst: 23-08-12 20:08
Kalfskroketten...
Eskimo
Geplaatst: 23-08-12 21:11
Ik mis vooral het lekkere Nederlandse brood en de lekkere producten voor op brood (en dat al na 2 weken)
Ik heb een vraagje, vooral voor de mensen die recent naar Canada gevlogen zijn. Mijn man en ik gaan in de herfstvakantie richting Calgary, en zijn nu aan het zoeken naar voordelige vliegtickets. Iemand een suggestie?
Eskimo
Geplaatst: 23-08-12 21:42
Wij zijn met Air Transat gegaan, een rechtstreekse vlucht. Wel via Vancouver, maar hij land geloof ik ook in Calgary. Dat was toen de goedkoopste, zonder een keer te hoeven overstappen.
kleinvosje
Geplaatst: 23-08-12 21:42
Dankje, ik zal eens kijken!
*edit: gekeken, jammer genoeg is het een chartermaatschappij en die vliegt niet meer terug wanneer wij dat willen... We kunnen dus wel een enkeltje heen bij hun boeken, maar niet terug.
Zoals het er nu naar uitziet maakt het niet heel veel uit waarmee we vliegen. Het blijft niet goedkoop. Via Air Transat heen kan dan wel, maar we moeten ook weer terug, en ik weet niet of we daar terplekke een vlucht terug kunnen boeken voor een fatsoenlijke prijs.
HippoLogic
Geplaatst: 23-08-12 23:12
Eskimo schreef:
Ik mis vooral het lekkere Nederlandse brood en de lekkere producten voor op brood (en dat al na 2 weken)
Ik bak nu zelf brood. En oja Nederlandse kaas, zo'n vierkant kiloblok van jon/jongbelegen mis ik ook. Gouda is wel te krijgen maar in hapklare stukjes (zo klein).
vivian_ve
Geplaatst: 23-08-12 23:36
Wij maken ook zelf brood. En we zijn net van vakantie uit NL terug gekomen dus heb stiekem kaas mee genomen
Zelf brood bakken, wat handig! Dat had ik eerder van iemand gehoord. We hadden een broodbakmachine in Nederland, hier niet. Hoe koppen jullie het meel dan? Zijn hier ook zulke pakken als in Nederland van koopmans? Waar je alleen maar water hoef toe te voegen (lekker lui en makkelijk )
HippoLogic
Geplaatst: 24-08-12 17:48
Ik heb hier een 10kg zak meel en een 5kg zak volkoren meel. Verder heb je gist nodig (bij de supermarkt te koop) en wat zout en water. Het recept wat ik heb moet meerdere malen rijzen/kneden/rijzen. Het is wel bewerkelijk dus. Dan 30 minuutjes in de oven en klaar! Ik snap nu pas het gemak van een broodmachine: die kneed natuurlijk om het half uur en is de juiste temperatuur om het deeg te laten rijzen.
Speciale broodbakmixen zitten vol met conserveringsmiddelen en suiker, waardoor ik het waarschijnlijk niet lekker vind. Ik hou niet zo van de Canadese broodsmaak.