Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChantalAM

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:27

Hard gewerkt samen. Ben benieuwd of ik het nog herken..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 16:34

Jullie zijn welkom dit weekend :P kunnen jullie kennis maken met gv :+

Even rustpauze/midagdutje gehad. Nu weer door :D

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:52

Ben dit weekend alleen dus denk dat het er niet van komt. Maar iig bedankt voor de uitnodiging <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 19:35

Ah arme jij. :(:) weet dat je welkom bent mocht je toch zin hebben,

De boekenkasten zijn leeg. Nog een doos boeken de trapkast in. Ben vanmiddag heel vaak de kast uitgekomen en er weer in. _O- de handigste optie leek me enorme dozen in de kast zetten en die beetje bij beetje vullen met boeken. Niet zwaar tillen dan maar wel vaak heen en weer lopen. Steeds een stoel volzetten met boeken. In de kast klimmen. Boeken in de dozen en de kast weer uit klimmen en de volgende portie boeken halen,

Gv is enorm opgeschoten in het "opslag" schuurstuk. Daar begint soort van ordening te komen. De kampeerspullen liggen in de bungalowtent en er is een heel stuk meer ruimte nu. De puinhoop die de verhuizers ervan gemaakt hebben begint zich op te lossen. En alles wat er ligt ligt onder het vloer weghaal stof. Dat is nu ook langzaam aan stevig aan het verminderen. Ik moet daar nu ook wegblijven. Ik hoest me kapot door het stof. Mijn longen zijn er niet blij mee. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 21:37

Zo en wat fotos van de stand nu. Twee lege boekenkasten, en zojuist de laatste boeken de trapkast weer ingedragen. En een paar trapkast vondsten

De vermoeidheid en pijn is me wel aan te zien, %) het is keihard werken maar het moet gewoon leeg zijn maandag ochtend. Plan voor nu maandag meehelpen met leeghalen en wat laatste dingen doen en dan tegen 1500/1600 vertrekken via een hapje eten en slapen op de vaste snel rij plek in luxemburg. Dan dinsdag het laatste stukje. Dan kan gv nog even slapen. En keer ik woensdag avond voor een eerste stukje weer terug.

Helaas niet de beste fotos, donker en telefoonfotos. Maar het is beter dan niets. :)
De allerlaatste doos boeken

Afbeelding

De kast in

Afbeelding

Au dat was even pijnlijk
Afbeelding

De laatste paar boeken gaan de doos in. Ja ik ben en blijf een paardenmeisje :P

Afbeelding

Hehe
Afbeelding

En ik kom de kast weer uit :))

Afbeelding

Bewijs

Afbeelding

En de trapkast vondsten,aardig op leeftijd zo te zien. Maar waarom plakken ze kranten in een trapkast :o? mochten deze planken weggaan ga ik de krantenstukjes wel bewaren :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 12:33

*\%/* oh een enorme mazzel waardoor ik bijna 600 euro goedkoper uitben met mijn tegelvloer in de woonkamer :oo hoewel geen brick tochtje gepland stond dacht ik vanmorgen ik moet toch bestellen en een tegel meenemen. Komt de man aan. Hoeveel heb je nodig? 35 m2. Ah wacht even loopt weg komt met een pompwagen en een stapel tegel verpakking die er nogal sneu uitzien. Ik denk dat je deze wel leuk vindt en ze zijn antislip en kunnen buiten en het is 40m2. Echt heel leuke tegels in gemêleerde zandkleur. Voor 16 het euro per m2 minder. Ze worden vrijdag ochtend bezorgd.

Verder nog meer uitverkoop dingen meegenomen. Een lelijke maar spotgoedkoope electrische kachel voor nood voor de keuken voor nog geen 60 euro vanwege een krasje. isolatie materiaal voor slaap huisje dak. Een keukenkraan voor 14 euro. Een schattig schaapje.

En ik heb een slaghamer *\o/*

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:55

Haha meeste vrouwen zijn blij met nieuwe schoenen of kleding... nee geintje
Maar gaaf dat je zo'n mooie deals gevonden hebt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:07

Dat zijn zeker dingen waar je heel blij van word. En 600 euro is een hoop geld om te besparen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:40

ChantalAM schreef:
Haha meeste vrouwen zijn blij met nieuwe schoenen of kleding... nee geintje
Maar gaaf dat je zo'n mooie deals gevonden hebt.

Och, ik kom nog steeds 97% van mijn winkel tijd in bouwmarkten en aanverwante winkels :')

Ik word blijer van een nieuwe boom of plant dan van schoenen :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 15:31

Schoenen is een noodzakelijk kwaad hier, kleren kopen, nope als ik er echt niet meer onderuit kom. En ik ben echt gek op dergelijke dump hoekjes, daar zit vaak goeds bij. Ook twee zakken met soort van briket spul. Die waren gescheurd en voor 50% meegekregen ook. :D

Wat hebben we vandaag gedaan kwa inpakken of zo :') Helemaal niks _O-

Na de bouwmarkt een kleine buurtsuoer ingedoken voor wc papier in de camper. Stukje gewandeld, daar zagen we bij een garage een motor te koop, best nog een eind van huis. Gv meteen mmm die ziet er kwa prijs wel ok uit en handig in Frankrijk. (Hij kijkt er al een tijdje naar rond, simpel niet te duur en zo) Wij de auto garage in. Zit goed past goed, maandag proefrit want de accu was leeg.

De garage houder, we bellen de eigenaar wel even op of hij nog verzekerd is, wat blijkt :oo :wow: hij is van mijn overbuurman :+ . Ik wist van zijn vrouw dat hij weinig reed, zij is er fanatieker in, en dat hij al twijfelde om hem te verkopen. Nou dat dus. :') Daar zo maar even heenlopen.

Daarna nog wat boodschappen gedaan in het nieuwe pand van de dichtbij supermarkt. Mooi geworden, de eigenaar is echt trots op zijn nieuwe onderkomen. En zijn vlees (hij is slager), lekker zitten beppen over zijn producten. En meteen een heerlijke vers gegrilde vrije uitloop kip meegenomen :Y)

En heel fijn, morgen middag tilhulp van mijn zijburen, zoon is dan thuis ook kan hij mooi even meehelpen met de kasten bankstellen enz. Dan zijn we met 5 volwassenen. Dat is wel fijn. *\o/*

Zo maar door met inpakken, gv stort zich weer verder op de schuur en houthakken,

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:34

Ik ga ook graag naar de bouwmarkt hoor. Wij hadden tegels nodig voor de nieuwe badkamer, toen was het net uitverkoop, en alles echt flink afgeprijsd bij brico depot. 5 euro per m2 en echt mooie tegels.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:36

Je boft met al die fijne buren :j !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 15:43

Ik ben er echt ook heel blij mee. Ben er ook zuinig op. Ik doe mijn best zoveel als kan te integreren.

Gister spraken we nog een nederlander die een stukje verderop een pand aan het renoveren is voor een b en b. Die woont al best een tijd in frankrijk maar voelt zich nog steeds behandeld als "die nederlander". Maar ja als je dan hoort dat hij bijna ruzie heeft met de burgemeester daar over wat vergunningen waarvan hij meent dat hij wel zonder kan aanleggen. En waar hij dan op wordt aangesproken door de burgemeester. Wat hij dan weer stom en onnodig vindt. En hij spreekt nagenoeg geen frans en heeft een westerse stads mentaliteit. Ik kan me voorstellen dat dat wat bijt met het boerse eenvoudige simpele van hier kwa hoe je je opsteld.

Hoe dan ook, ik ervaar het niet zo :n en voel me gewoon welkom, kerstkaartjes in de bus, mensen die zwaaien als ze voorbij rijden. En nu de bouwmarkt meneer die even wegliep en terugkwam met een "kom even kijken ik denk dat je dit wel erg leuk vind en is wat je zoekt." Hij had ook zijn mond kunnen houden en me een "dure" tegel kunnen aansmeren.

Kortom ik voel me echt thuis hier, en het leuke is toen we hier bijna aankwamen van de week zei gv "we zijn bijna thuis" :j het wordt steeds meer een thuis ipv een huis, elk klein dingetje wordt meer eigen. <3

De kleur is iets zanderiger dan de foto.

Afbeelding

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:52

mooi tegeltje gaat goed passen daar

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:29

Mooie neutrale tegel en leuk geprijsd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 18:51

Toch voor maar eerst gedaan. Dat is nu werkauto en septic tank klaar.

Twee bakken verplaatst. Een simpele lichte bak en een loodzware oude betonnen varkens voerbak. Een nu zo dat als daar een deur komt ipv een raam deze open kan.

Twee rijplaten bij de camper voor de zekerheid. Drie vlinderstruikjes en een viooltje uit het grind gered en herplant. De vlinderstruiken komen bij de parkeerplaats.

En schaapje <3 met twee vriendjes, Kroko en Scrat

Afbeelding

Bakken weg

Afbeelding

De bakken op hun plek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 19:31

Zo een heel volle en lange dag verder. De keuken is heringericht en klaar om een flinke tijd te dienen als woonkamer ook. Ook het stookstuk is opnieuw ingericht, nieuwe houtopslag vanuit het weggeeftopic propvol grote dikke stukken hout. Onder de kachel de kleinere stukken. Aanmaakhoutjes, aanmaak krullen en een soort briket voor langere tijd en mijn pellet inzet bakje. Ik heb nu voorraad voor een dag of drie in de keuken ipv iedere dag bijvullen.

De buffetkast staat zo goed in de keuken, zo ook mijn grote eettafel. En de metalen kastjes staan op twee na netjes onder de tafel. Ook dat lijkt best handig. Het kan best zijn dat dit zo blijft staan ook als de vloer klaar is. :j

Mijn kleinere kledingkast en voor beddengoed staat met een spellenkastje en de stereotoren staan ook goed bereikbaar. Gv heeft een enorme bult met hout klein gemaakt.

De woonkamer is aardig leeg op wat klein grut na. Daar hebben we wel nog wat werk aan vanavond. Met de tilhulp van de buren (in twee delen uiteindelijk) ging echt rap. In nig geen half uur was al het zware verplaatst en de buffetkast weer ingedeeld met hulp van de jongste dochter. Die gaf me alles aan en het was echt zoef kast ingericht weer

Dit was eind van de ochtend de stand.

Afbeelding

Afbeelding

Een dan al aardig volgepakte trapkast. Die zit zowat elke cm gevuld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de eerste tilhulp de banken al weg

Afbeelding

Zo is het nu. Kachel lekker aan, gevulde houtvoorraad. Even uitpuffen aan tafel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gevulde schuur, morgen bij daglicht betere fotos maken
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 20:34

En ik heb een gordijn in de keuken. *\o/* Soort van dan :D . Hij moet nog korter maar voor nu hangt het. Dat scheelt een hele bult met kou. En geen reflexie meer in het raam. Heel erg blij mee

De kamer moet nog. Gv gaat daar zo aan beginnen en ik ga koken, een stuk faux filet. :Y)

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 21:37

Zo en nog even wat lampjes uit de kamer opgehangen voor wat extra licht in de beroerd verlichte keuken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 22:52

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:08

Tjonge, wat een werk verzet!

Grappig, die kleurige hond(?) aan de wand hebben wij in paardenvorm in de kantine op stal aan de wand hangen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 10:29

Geen idee wat het is het hing er al.

Maar de vloerplaten zijn deels al weg. Maar oef wat een vocht. Brr deels van de planken is kletsnat en stinkt naar schimmels. Getverderrie.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:37

Goed dat je het aanpakt dan! Kun je aan de buitenkant misschien een ontluchting gat maken aan 2 kanten zodat het door kan waaien (met gaas uiteraard)?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:54

karuna schreef:
Geen idee wat het is het hing er al.

Maar de vloerplaten zijn deels al weg. Maar oef wat een vocht. Brr deels van de planken is kletsnat en stinkt naar schimmels. Getverderrie.

Goed dat het aangepakt wordt,want dat is pas echt slecht voor de gezondheid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 12:26

Ohboy. Gelukkig genoeg lol. Ik ben nu chef pur. De halve vloer is gepurd, draagbalken gepurd. En daar dan domweg platen overheen gelegd. Onbegrijpelijk. Voor de aannemer de eerste keer dat hij een purvloer aantreft. Al het hout is er al uit. Maar geen diepte van traphoogte maar 0 cm. De vloer lag gewoon op het zand.

Het wordt graven, dat vocht werende folie wapenrooster, isolatie en dan afhankelijk van de stroommeneer. Meteen leidingen en misschien vloerverwarming. Aannemer gaat electricien bellen voor een gecombineerde aanpak van de woonkamer als dat kan. Duurt dan wel langer maar dan is hij maar klaar. Geen idee of er tijd is dat hoor ik dan wel.

Fotos volgen nog.