Drukte Schiphol

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:59

Nou.... vlucht is weer gecanceld en nu zit ik om 5 uur.
Moet het allemaal nog meemaken hoor, eerste dag Berlijn is in ieder geval naar de klote

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:33

oliebol zeg!
Flixbus een optie?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:40

Amalarab schreef:
oliebol zeg!
Flixbus een optie?

Nee ik heb een pakketreis, weet niet hoe ze dat maandag gaan zien dan.

Een klein voordeel is wel, hoef geen taxi naar het station te pakken en niet zo vroeg mijn huis uit

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:17

Kwartier over gedaan om door security te komen

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:48

Iemand enig idee hoe druk het momenteel nog is? Wij vliegen halverwege de ochtend over 1,5 week.

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:16

Gnome schreef:
Iemand enig idee hoe druk het momenteel nog is? Wij vliegen halverwege de ochtend over 1,5 week.


Ik ben afgelopen vrijdag naar Dublin gevlogen en was met een vlucht eind van de middag echt in 15 minuten overal doorheen. In de ochtend was het iets drukker volgens vrienden die eerder op de dag vlogen maar echt geen rampscenario's. Ik verwacht dat als je buiten de schoolvakanties om vliegt heel goed te overzien is.

Ik moet zeggen dat toen ik gisteravond terug kwam er een rij stond bij de paspoort controle maar ook dat liep gewoon goed door en was best snel.

KSHancox
Berichten: 1272
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:48

Mijn partner is net in ongeveer 20 minuten overal doorheen gegaan. Schiphol gaf zelf ook aan dat het een vrij gemiddelde dag zou zijn met rijen die goed doorlopen.

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:08

Fijn thanks!

Gee
Berichten: 178
Geregistreerd: 03-04-12

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:55

Ik moet in begin december naar Berlijn en twijfel of ik met KLM of Easyjet zal gaan. Prijzen en tijden verschillen namelijk niet veel. Wel vertrekhallen op Schiphol. Ben eerder dit jaar vanaf vertrekhal 4 (met Easyjet) gegaan. Daar was alles rustig en konden we zo door de security, terwijl de rest van Schiphol chaotisch was. Wat is jullie ervaring?
KLM vertrekt vanaf hal 1 of 2. Ben bang dat ik daar in lange wachtrijen kom te staan, maar ben aan de andere kant niet zeker of dat bij hal 3 of 4 niet ook zo zal zijn.

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:00

Karin_deB schreef:
Ik krijg een mail van KLM dat mijn heenvlucht naar Londen op 9 dec geannuleerd is.
Ik zie dit echter niet terug in mn KLM app.
Op Schiphol kan ik de vertrekkende vluchten maar tot half nov checken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan checken? Of is bellen de enige optie?


Ik zou even bellen. Ik had ook zo'n mailtje gekregen waarin stond dat mijn vlucht helaas geanneerd was op 8 december, maar het bleek dat alleen het tijdstip gewijzigd was.

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:23

Ingrid_92 schreef:
Karin_deB schreef:
Ik krijg een mail van KLM dat mijn heenvlucht naar Londen op 9 dec geannuleerd is.
Ik zie dit echter niet terug in mn KLM app.
Op Schiphol kan ik de vertrekkende vluchten maar tot half nov checken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan checken? Of is bellen de enige optie?


Ik zou even bellen. Ik had ook zo'n mailtje gekregen waarin stond dat mijn vlucht helaas geanneerd was op 8 december, maar het bleek dat alleen het tijdstip gewijzigd was.


Ja dankje!
Inmiddels erachter gekomen dat het idd om een wijziging in tijd ging. De annulering ging dus om de oorspronkelijke vlucht. Alleen die mail krijg je pas 4 dagen na de mail over de omboeking dus was beetje verwarrend :Y)
Voor de terugreis gebeurde hetzelfde maar nu wist ik gelukkig wat het inhield.

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:32

Karin_deB schreef:
Ja dankje!
Inmiddels erachter gekomen dat het idd om een wijziging in tijd ging. De annulering ging dus om de oorspronkelijke vlucht. Alleen die mail krijg je pas 4 dagen na de mail over de omboeking dus was beetje verwarrend :Y)
Voor de terugreis gebeurde hetzelfde maar nu wist ik gelukkig wat het inhield.


Ja precies, dat was bij mij precies zo. Je schrikt je in eerste instantie helemaal suf haha.

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:58

Gee schreef:
Ik moet in begin december naar Berlijn en twijfel of ik met KLM of Easyjet zal gaan. Prijzen en tijden verschillen namelijk niet veel. Wel vertrekhallen op Schiphol. Ben eerder dit jaar vanaf vertrekhal 4 (met Easyjet) gegaan. Daar was alles rustig en konden we zo door de security, terwijl de rest van Schiphol chaotisch was. Wat is jullie ervaring?
KLM vertrekt vanaf hal 1 of 2. Ben bang dat ik daar in lange wachtrijen kom te staan, maar ben aan de andere kant niet zeker of dat bij hal 3 of 4 niet ook zo zal zijn.



Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar is de trein niet sneller? Ik ben eind september op Schiphol geweest en volgens mij was er 1 rij voor alle vertrekhallen.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 05:34

Gee schreef:
Ik moet in begin december naar Berlijn en twijfel of ik met KLM of Easyjet zal gaan. Prijzen en tijden verschillen namelijk niet veel. Wel vertrekhallen op Schiphol. Ben eerder dit jaar vanaf vertrekhal 4 (met Easyjet) gegaan. Daar was alles rustig en konden we zo door de security, terwijl de rest van Schiphol chaotisch was. Wat is jullie ervaring?
KLM vertrekt vanaf hal 1 of 2. Ben bang dat ik daar in lange wachtrijen kom te staan, maar ben aan de andere kant niet zeker of dat bij hal 3 of 4 niet ook zo zal zijn.


Je vertrekhal en de drukte heeft eerder te maken met de bestemming waar je op vliegt. Schengen bestemmingen zijn drukker dan de niet Schengen security rijen.

Puur omdat er per dag véél minder niet schengen vluchten vertrekken dan vluchten met een bestemming binnen schengen gebied.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:22

Wij zijn vanochtend in 20 minuten overal doorheen, met koffers om in te checken. Europa (Schengen), vertrektijd 07:00 en we waren iets voor 05:00 op Schiphol.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:21

Gisteren op Schiphol rond 11 uur een half uur over gedaan, dus dat viel mee.
De rij bij de autoverhuur op Tenerife daarentegen :=

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:09

Is het eigenlijk weer normaal op Schiphol? Ik ga binnenkort mijn ouders afzetten. Ik zie in de weekenden steeds druk staan, maar wat is nu druk? Ik hoor er op het nieuws weinig meer over.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:16

Ik ben net terug van vakantie en vond het allemaal super soepel gaan. Zowel de heen als de terugweg.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:21

Jennyj01 schreef:
Ik ben net terug van vakantie en vond het allemaal super soepel gaan. Zowel de heen als de terugweg.


Het is zo dubbel straks breng ik ze 3 van te voren (dat is in de nacht dan want ze vertrekken heel vroeg) en zijn ze er zo doorheen waardoor ze nog lang moeten wachten. Maar stel dat het wel opeens weer druk is :') dilemma's...

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:41

moonsparkle schreef:
Is het eigenlijk weer normaal op Schiphol? Ik ga binnenkort mijn ouders afzetten. Ik zie in de weekenden steeds druk staan, maar wat is nu druk? Ik hoor er op het nieuws weinig meer over.

Volgens mij is het helaas nog steeds niet echt op orde. Schiphol zelf gaf al in november vorig jaar aan dat het nog tot maart zou duren.
Ik weet wel dat Dusseldorf, Kloten en Tromso 2 weken terug totaal geen drukte hadden. Maar of dat altijd zo is?

KSHancox
Berichten: 1272
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:44

moonsparkle schreef:
Is het eigenlijk weer normaal op Schiphol? Ik ga binnenkort mijn ouders afzetten. Ik zie in de weekenden steeds druk staan, maar wat is nu druk? Ik hoor er op het nieuws weinig meer over.


Ligt aan je terminal denk. De laatste tijd veel moeten reizen door familie omstandigheden. Terminal 2 was telkens uitgestorven toen wij gingen. 5 minuten wachten voor security, 5 minuten voor de paspoort zelfscan en dan een paar uur bij Starbucks zitten. :')

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:51

moonsparkle schreef:
Jennyj01 schreef:
Ik ben net terug van vakantie en vond het allemaal super soepel gaan. Zowel de heen als de terugweg.


Het is zo dubbel straks breng ik ze 3 van te voren (dat is in de nacht dan want ze vertrekken heel vroeg) en zijn ze er zo doorheen waardoor ze nog lang moeten wachten. Maar stel dat het wel opeens weer druk is :') dilemma's...


Ik heb mijn vlucht in de schiphol app gezet en krijg dan een advies te zien. Er zit altijd tijd tussen security en boarden.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:11

Ah verwachte security tijd staat op 15 tot 45 minuten.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:59

Ik kom vrij vaak op Schiphol en het is weer helemaal normaal qua wachttijd. Wat Germie zegt dat tot maart zal duren, zijn de geannuleerde vluchten. Er is ruimte gecreëerd tussen de vluchten zodat de grondafhandeling genoeg tijd heeft om hun werk te doen.

Maak je geen zorgen. Het gaat echt prima.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:09

Eapy schreef:
Ik kom vrij vaak op Schiphol en het is weer helemaal normaal qua wachttijd. Wat Germie zegt dat tot maart zal duren, zijn de geannuleerde vluchten. Er is ruimte gecreëerd tussen de vluchten zodat de grondafhandeling genoeg tijd heeft om hun werk te doen.

Maak je geen zorgen. Het gaat echt prima.


Hartstikke bedankt :D