Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 00:30

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 01:27

Topic naar m'n hart! Afrika trekt en ik kan dan ook niet wachten om een volgende reis te boeken. Tot nu toe Zuid-Afrika, Eswatini (wauw!) en Zanzibar gedaan. Smaakt zo naar meer!

Sakura789

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:11

Heel veel katten in Queen Elizabeth hebben trackings banden om. Ze leven zo dichtbij mensen dat er ontzettend veel gestroopt wordt en dat weinig jongen volwassen worden. Hiermee kunnen ze beter in de gaten worden gehouden. Paar jaar terug zijn er drie dode volwassen leeuwen gevonden en er leeft een leeuw die een voet mist.

Er zijn gewoon nederzettingen in dat park en mensen leven samen met de dieren. Dat gaat gewoon niet altijd goed helaas.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:59

Sakura789 schreef:
Een kleine selectie en in een soort van willekeurige volgorde

Prachtig! Die gorilla <3

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:43

Dat was een hele bijzondere trekking ook. We hadden die als laatste en hoorden niet hele toffe verhalen van de gorillas (te dichtbij, agressief, gidsen die over de grenzen van de dieren heen gingen), maar dat was allemaal in Bwindi. Uiteindelijk zaten wij in Mgahinga en dat was veel minder druk en toeristisch en was ook nog echt wel een flinke jungle hike.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 13:51

Prachtig! Bij ons was de gorilla ervaring ook heel goed en je moest echt flink hiken erheen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 19:41

Nyaleti schreef:
Hoe was de reis, Sakura?

Heeft er iemand tips voor Namibië?
Ben daar in 2018 5 dagen geweest voor een snel rondje Sossusvlei en blijft het allermooiste wat ik ooit heb gezien. <3
Ik ben me aan het oriënteren op een rondreis eind dit jaar / begin volgend jaar.
Het wordt zeer waarschijnlijk een groepsreis tenzij ik een vriendin nog zo gek krijg.
Maar veel groepsreizen pakken Botswana en / of Zuid Afrika nog mee en dat hoef ik eigenlijk niet. (Of vliegen op Kaapstad en een stukje Zuid Afrika maar niet de Delta, Kruger etc)

Iemand tips voor een (single jongere) reis? Hoeft niet Nederlands te zijn.
Mijn grootste nachtmerrie is een grote TUI bus vol oudere Nederlanders :+
Het aanbod is beperkt in Namibië. Het liefst zou ik losse trips boeken maar ik m'n uppie van A naar B rijden is niet het beste plan denk ik.

Ik woon nog steeds in Namibie, inmiddels woon ik alleen in Windhoek. Ik zou zo alleen naar Etosha of het noorden rijden, zonder me enige zorgen te maken. Het is hier zo veilig!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 20:33

Nog wel met je paarden?

Ik zit nu met een schuin oog te kijken om nog ergens de Fish River canyon hike op een to-do lijstje te plaatsen. Na al dat groen ben ik toe aan Namibië :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 20:58

Sakura789 schreef:

Prachtig <3

Het is echt mijn grootste droom om naar Afrika te gaan.

Ik vind het alleen zo lastig 'organiseren'. Welke organisatie, groepsreis of individueel, met of zonder gids (ik snap uberhaupt niet zo goed hoe individueel met gids werkt, ben je dan continu met de gids samen?) En waar uberhaupt heen?

Ik zal met mijn vriend gaan. Maar het komt er nooit van omdat ik gewoon niet goed weet hoe, gestresst word (want het moet allemaal 'perfect' zijn in m'n hoofd want 'once in a lifetime') en dan toch kies voor de makkelijkheid van een ander soort vakantie en de afrika vakantie weer uitstel.

Lees dus graag mee en ga lekker het topic teruglezen!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:16

Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk, maar ik snap wel dat de drempel hoger kan zijn. In een aantal landen kun je prima zelf rijden en in een aantal landen zou ik eerder een chauffeur (en meestal gids) adviseren. Je kunt alles uit handen geven aan een organisatie die alles voor je regelt en zorgt voor de highlights of je wensen. Er zijn echt wel een aantal die heel ervaren zijn. Met een chauffeur/gids ben je veel op pad. De meeste zijn goed in hun werk en prettige mensen.

Mocht het je leuk lijken, dan zou ik het echt eens overwegen. Ik denk dat het echt de vakantie van je leven kan worden. Uiteraard moet je in Afrika een beetje flexibel zijn, maar de meeste mensen die in de toerisme werken doen er echt veel aan om je een onvergetelijke reis te bezorgen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:37

Geryon schreef:
Sakura789 schreef:

Prachtig <3

Het is echt mijn grootste droom om naar Afrika te gaan.

Ik vind het alleen zo lastig 'organiseren'. Welke organisatie, groepsreis of individueel, met of zonder gids (ik snap uberhaupt niet zo goed hoe individueel met gids werkt, ben je dan continu met de gids samen?) En waar uberhaupt heen?

Ik zal met mijn vriend gaan. Maar het komt er nooit van omdat ik gewoon niet goed weet hoe, gestresst word (want het moet allemaal 'perfect' zijn in m'n hoofd want 'once in a lifetime') en dan toch kies voor de makkelijkheid van een ander soort vakantie en de afrika vakantie weer uitstel.

Lees dus graag mee en ga lekker het topic teruglezen!

Dan kun je het beste iemand nadoen. Dus precies diegene zn gids nemen. Dan kan er niks misgaan. Waar wil je precies heen?