Haha, dus die oliebollen verhuizen gewoon mee naar het noorden !
Foto's zijn altijd welkom, dan kunnen wij hier in Nederland en België ook een beetje mee genieten !
Skogsmulle
BFB 2024 winnaar
Geplaatst: 31-12-18 13:02
Ja er komt een vuurwerk verbod vanaf 2019. Ik vind het alleen maar goed, rustig voor alle dieren
Oei, +6 en +8 graden! Hier is het nu -1 maar het is ok warmer voorspeld komende week.. Januari is nog niet begonnen, hopelijk dan sneeuw.
Mooi noordje! Die rivier en het uitzicht met de bergen, wow.
Leuk topic Piekosjj om je overzicht te zien. En een goed teken dat je graag terug wilde naar Zweden. Hier idem dito toen ik een tijdje terug in NL was. Blij om weer in Zweden te zijn
Hmm, oliebollen..! Goede hoeveelheid gemaakt gabyfedde haha
Gister zijn de paarden voor het eerst in een nieuwe uitbreiding van hun "bosweide" geweest. Heerlijk om ze daar te zien, en ze krijgen een goede exercise tijdens het eten want het is op een stijle helling en veel stenen. Ze waren het er niet mee eens om weer terug te gaan
Oh en voor diegene die geïnteresseerd zijn in meer foto's - ik heb een instagram account opgezet voor alleen de paarden foto's (persoonlijke profiel werd een overkill haha). Hier meer foto's: hastar.i.skogen
Hier -9, sneeuw en wind. Toen ik gister oliebollen aan het bakken was (buiten op de veranda) was het -12. Helft van mijn Zweedse familie heeft ze inmiddels al goedgekeurd, was iets heel nieuws voor hen.
wendely
Geplaatst: 31-12-18 17:38
Mijn schouder is nog steeds prut helaas, ook constant hevige kramp in mijn bovenarm.
Hier ligt nog steeds sneeuw, vandaag 0°. Hier wordt oud en nieuw ook met vuurwerk gevierd. Gelukkig hier in de buurt bar weinig.
Ondanks mijn fysieke toestand moet ik toch zo nu en dan een rondje bos.. Heb ook een nieuw zadel besteld in Nederland. Kan niet wachten tot die binnen komt.
Oh écht? Dit is echt niets vergeleken afgelopen winter. We moesten iedere dag bijna vrezen, nu nog maar 3 keer. Gelukkig zijn de longeerring en rijbaan ook prima bij te houden en hebben een goede bodem zo met de sneeuw.
Heerlijk die oliebollen. Heb het bakken dit jaar overgeslagen. Fijn uiteinde iedereen!
Vannacht om 12 uur de paarden gezelschap gehouden. Vuurwerk is gelukkig niet zoveel hier, maar ze waren wel aardig gestresst van hetgeen dat ze vanaf hun heuvel konden horen/zien. Halster en been reflectors omgedaan voor de zekerheid. Was het vuurwerk voorbij (is ook echt alléén maar om klokslag 12 uur en paar minuten daarna, daarna houdt het op gelukkig ), is het méga hard gaan waaien. Om 05:00 eruit geweest om te kijken hoe ze het deden, ik kon niet slapen van de harde wind, de grote schuurdeur vloog er bijna vanaf. Vannacht krijgen we weer storm, met windstoten van 80 km/h, vooral Gimli vindt het níet leuk Ik hoop dat ze niet uitbreken
Anoniem
Geplaatst: 11-01-19 22:44
Groeten vanuit Stockholm Vanavond aangekomen tem dinsdagavond.
Hier in Ijsland loopt onze vakantie op zijn einde. Heeft er nog iemand tips voor Reykjavik? We hebben ook een huurauto Gisteren de golden circle route gedaan, vandaag het zuiden met bezoek aan de ijsgrotten en zwart strand.
Anoniem
Geplaatst: 12-01-19 10:15
Oh je zit daar al Hoe is het daar? Niet te druk? Noorderlicht of bijzondere dingen al gezien?
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 11:15
Ja hoor, maak ons maar jaloers !
Farjen
Geplaatst: 12-01-19 13:42
Varekaj schreef:
Oh je zit daar al Hoe is het daar? Niet te druk? Noorderlicht of bijzondere dingen al gezien?
Geen noorderlicht, we boeken elke avond de excursie maar hij wordt steeds geannuleerd omdat er teveel bewolking is vanavond de laatste kans want morgen gaan we alweer naar huis. We komen zeker nog terug, lijkt hier wel een sprookje Qua toeristen valt het supergoed mee, niet drukker dan onze woonplaats
Hopelijk lukt het om het nooderlicht te zien! Ik zit hier al een beetje de apps bij te houden voor volgende maand...
Weet iemand hoe het in Finland is begin mei qua muggen? In de buurt van Kuhmo dus wel in de buurt van water maar ook nog kans op wat laatste sneeuw...
Anoniem
Geplaatst: 12-01-19 16:58
Wij hadden half juni vorig jaar enkel echt last pal aan de rand van water en dan op de terreinen van de skipistes waar we frisbeegolf deden. Echt insmeren hebben we niet gedaan, lange mouwen en broek waren toen voldoende.
Wij zijn nu ijshockey aan het kijken. Heerlijk om eens live mee te maken!
Robin_Rikkie
Geplaatst: 16-01-19 14:59
Ik kom even binnenvallen met een vraag
Voor komende zomer zijn 2 vriendinnen en ik ons aan het oriënteren op de mogelijkheid van een korte rondreis door zweden. Zij zitten op dat moment voor stage in zweden en aan het einde kan ik er dan heen om een korte rondreis van ongeveer een week te maken. Nu heb ik al wat zitten zoeken op google maar ik kan vrij weinig vinden voor deze korte tijd. We willen met de auto rondgaan (huren of zelf erheen rijden) maar we kunnen geen 2 weken weg helaas..
Is het mogelijk en haalbaar om een reis van een week te plannen in zweden en in welk gebied moeten we dan zijn?
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 15:00
Misschien ook handig om dan te vertellen waar je vriendinnen op stage zijn, in welk gebied. Want daar beginnen jullie neem ik aan ?
Hoe was t in Stockholm en op IJsland ?
Robin_Rikkie
Geplaatst: 16-01-19 15:07
Ze zitten bij Karlstad (?) in de buurt, we kunnen daar beginnen of vanuit Stockholm
Moooi !!! Die mini selectie mag best wat groter hoor !
Anoniem
Geplaatst: 16-01-19 22:13
Stockholm was leuk maar niet echt een stad waarvan ik zeg, daar wil ik terug naartoe. Wel lekker gegeten, vanalles gezien en bijna op onze bek gegaan in de sneeuw