Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:18

Wij houden van veel en lekker eten maar waren zuinig met bestellen, wnat je kreeg altijd pp porties voor 3 man _O-
Heb nog wel vaak dingen meegenomen zoals gesneden hamsoorten en de beste humus ooit!! Die ik trouwens veel lekkerder daar heb gegeten dan ooit in NL :P

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:35

Joolien schreef:
tirzasarah10 schreef:
Hoi! Ik kom hier even binnen vallen :+ aangezien hier iedereen veel weet van Griekenland. Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht maar ik heb echt geen idee meer waar ik nog zou kunnen kijken. Ik en een vriendin willen graag tussen 11 en 17 augustus naar Griekenland gaan voor 5/6 dagen, nou vinden wij de aanbiedingen nog onwijs duur! Zou het kunnen komen Door dat we aan het strand willen? Of is Griekenland toch niet zo een goedkoop vakantie land? Ik sta open voor alles :D alvast heel erg bedankt!

Als je een beetje handig bent, kijk dan eens op booking.com en ryanair, zo boek ik zelf altijd. We waren nu 280 euro kwijt voor het appartement en 376 euro voor het vliegen. voor 2 personen in totaal dus, niet pp :P en ja dat is best cheap.
Sterker nog, Dimitri, onze gastheer zei dat als we nog een keer willen komen, dat we hem dan rechtstreeks moeten bellen, dan is t nog goedkoper := Ik kan je ook wel zijn nummer geven. Vanaf het appartement is t 5 minuten lopen naar het strand.
En idd, je kunt er heel goedkoop leven.

Super bedankt ga ik eerst nog even via booking.com en Ryanair kijken. Als ik er daar niet uit kom stuur ik je een pb :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:43

Naath86 schreef:
Wij hadden op Samos een 2 gangen diner voor 23 Euro met zijn 2en! Voorgerecht brood met Griekse salade en hoofdgerecht was mixed grill. Nagerecht kennen ze niet echt.. En was echt veel en goed!

In een echte Griekse taverne is het nagerecht van het huis. Fruit, yoghurt, ijs of zoetigheid.
Wij hebben iedere avond een nagerecht gekregen en niet één keer betaald ;)
Dit is op de toeristische eilanden minder het geval. Een mixed grill staat hier niet op de kaart.
Wij eten "op zijn Grieks", een aantal voorgerechten, brood met olijfolie, een salade en wat hoofdgerechten. Alles door elkaar en prikken maar. Met zijn vieren iedere avond tussen de € 50 en € 70. Een enkele keer wat minder, als we 's middags veel geluncht hadden.
Lunchen met zijn vieren tussen de € 10 (pita gyros met een blikje) en € 40.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:47

Mixed grill ken ik ook alleen maar in Nl gelukkig. En idd, het nagerecht is meestal wel van het huis. Toch denk ik niet dat dat iets is van toeristische gebieden dat je niets krijgt, integendeel zelfs. Wij hebben nog wel eens in een bergdorpje midden in de Pilion gezeten waar geen toerist te bekennen was en daar kreeg je ook niets van het huis. Dat viel me toen echt op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:49

Alvast wat foto's van vakantie :D <3 ( alleen waar ik op sta, heb ze even uit een ander topic gehaald :P )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:55

Haha, ik dacht al, je staat er wel vaak op. Mooie foto's hoor, en ik ben jaloers op jouw figuur +:)+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:56

Wij treffen eigenlijk juist op heel veel plekken wel weer een mixed grill aan :')
En idd eigenlijk altijd toetje van het huis. De ene keer een groter succes dan de andere keer, maar dat maak het juist zo leuk en verrassend :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:45

Ik vind de toetjes ook niet altijd lekker, zeker niet die zoete dingen als baklava enz.
Beetje yoghurt en/of fruit vind ik wel lekker.
Het viel mij dit jaar juist op, dat we nu iedere avond een dessert van het huis kregen, meer dan andere jaren. Misschien klantenbinding in deze moeilijke tijden?

@Joolien: leuke foto's +:)+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 03:27

Woohoo ik heb er ook zin in!

Wij wachten nu op Schiphol op onze vlucht.
Na heel veel gestress; afgelopen nacht is mijn portemonnee gejat inclusief de creditcard van mijn vader en mijn id.
Paar uurtjes terug gelukkig een nood reisdocument kunnen regelen .
Geen leuk begin vd vakantie :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 06:22

O bah, Nachtlampje (je doet je naam nu trouwens wel eer aan :+ ) dat zijn geen leuke dingen om de vakantie mee te beginnen. Gebeurde dat op Schiphol?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:52

Electra63 schreef:
In een echte Griekse taverne is het nagerecht van het huis. Fruit, yoghurt, ijs of zoetigheid.
Wij hebben iedere avond een nagerecht gekregen en niet één keer betaald ;)
Dit is op de toeristische eilanden minder het geval. Een mixed grill staat hier niet op de kaart.
Wij eten "op zijn Grieks", een aantal voorgerechten, brood met olijfolie, een salade en wat hoofdgerechten. Alles door elkaar en prikken maar. Met zijn vieren iedere avond tussen de € 50 en € 70. Een enkele keer wat minder, als we 's middags veel geluncht hadden.
Lunchen met zijn vieren tussen de € 10 (pita gyros met een blikje) en € 40.

Zo doen wij het ook altijd.(eten op z'n Grieks) Alleen dan tussen de middag nemen we meestal een Griekse salade met wat brood en tzatziki.

Stukje baklava met een bolletje roomijs mag van mij ook wel zo nu en dan.

Ik dacht vroeger dat ik het Griekse eten verschrikkelijk vind. Mixed gril met patat enzo. Tot ik ondekte dat je juist van mezzes moest nemen en een gegrild visje ofzo.

Oh das inderdaad geen fijn begin nachtlampje.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:22

Ons hotel is in Laganas. De perfecte plek om te relaxen en vanuit hier kan je heel makkelijk het hele eiland verkennen. Het is uiteindelijk toch aan jezelf om te barstreet op te zoeken ja of nee. Je hebt hier bij ons nergens last van.

Alle gasten hier zijn altijd super tevreden over de locatie. Ik denk dat de restaurantjes aan het strand allemaal erg leuk zijn.

Het ligt er maar net aan waar je zit in Laganas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:37

Nachtlampje, ondanks dit nare begin, een fijne vakantie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:46

Ik hou helemaal niet van Grieks eten eigenlijk haha.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:15

manzano schreef:
Wij treffen eigenlijk juist op heel veel plekken wel weer een mixed grill aan :')
En idd eigenlijk altijd toetje van het huis. De ene keer een groter succes dan de andere keer, maar dat maak het juist zo leuk en verrassend :D

Op Samos hadden veel restaurants een aanbieding van de mixed grill voor 2 personen en dan tussen de 20 en 25 euro met zijn tweeën. Maar andere restaurants varieerden ook wel met iets van Souvlaki of een ander vleesgerecht. In ieder geval over het algemeen totaal niet duur, want het waren echt grote porties!

Iets na van het huis hebben we afgelopen vakantie maar één keer gehad. Eerdere Griekse vakanties hebben we dit ook nog nooit gehad, dus nee dat ken ik niet. Niet op Kos, Corfu en Rhodos ook niet... Terwijl wij in ons hotel waar we halfpension hadden, echt super ruime keuze hadden in toetjes!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:10

manzano schreef:
Ik hou helemaal niet van Grieks eten eigenlijk haha.

Ik hou van stoofpotten, aubergines en courgettes en vooral de kaas (saganaki) en kalamares en octopus.
Maar ook souvlaki en pita gyros en de kip (met citroen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:45

Oh ik vind het eten wel lekker hoor, de sofrito, Lam kleftiko, etc. Heerlijk hoor! En de humus en tzatziki, echt alleen maar lekker daar!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:05

Allemaal niet aan mij besteed haha. Maar dat maakt me gelukkig niet zo veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:07

Hoezo niet? Ik vond ook niet alles even lekker, maar ik vind het heel leuk om als we op vakantie zijn, streekgerechten te proberen. Maar eten is voor ons erg belangrijk :P Heb ook kip met kumquat geprobeerd, maar dat vond ik dus niet zo lekker, te zoet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:11

Ik kom al járen in Griekenland, dus heb ondertussen zo'n beetje alles wel geprobeerd hoor.

Souvlaki ofzo eet ik wel, maar vind ik niet echt bijzonder. Pastitio vind ik wel erg lekekr, maar serveren ze vaker niet dan wel helaas.

Kan wat dat betreft beter naar Italie op vakantie (ben echt pasta-fan)...... al heb ik nergens lekkerder gegeten dan in Zuid Afrika. Heerlijk!!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:11

milatje schreef:
Ik zou nog een mooie plek op Corfu laten zien.

Ga naar Afionas.
De weg in het dorp daar loopt dood dus je moet je auto daarvoor al aan de weg zetten. Je loopt naar boven en komt uit bij een pleintje. Aan de linkerkant kan je tussen twee gebouwen door, een daarvan is een souvenier shop. Je komt dan uit bij een restaurant. Je moet langs dat restaurant afdalen naar beneden en de weg volgen. Met de heenweg ben je ongeveer 20 minuten bezig. Het meeste is dalend.
Dit is de weg:

[ [url=m/456gT7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na twintig minuten wandelen heb je een adembenemend uitzicht.

[ [url=m/Fm6Zz0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZRoyUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naast dat je dit kan zien kan je naar links ook over de zee uitkijken! Het is niet te beschrijven hoe machtig mooi het is. En dan moet je nog terug hihi. Wij deden er zo'n 45 minuten over. Terug boven in hadden wij nog een prachtige zonsondergang:

[ [url=m/3fysAM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt het bezoeken waard! Trek wel goede schoenen aan en een lange broek kan ook handig zijn. Er komen niet veel mensen dus het kan wat dicht gegroeid zijn.

Kijk, dit soort paadjes zijn super! Geweldig, wat een uitzicht!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:26

Wij zijn vandaag in Laganas geweest maar ik zou daar echt niet willen zitten. Het strand, uitzicht daar is wel echt mooi!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:26

@Joolien Sofrito is zoooo lekker :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:00

Ik blijf fan van moussakas en stifado. Op Kefalonia hebben ze ook nog kreatopita, die is ook heerlijk!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:29

Lotus83 schreef:
Wij zijn vandaag in Laganas geweest maar ik zou daar echt niet willen zitten. Het strand, uitzicht daar is wel echt mooi!

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer, Laganas. Zitten 100m verderop dan vorig jaar. Helemaal aan het einde van het strand, voordat het haven wordt. Heerlijk eten aan het strand en niet muisstil om je heen. Winkelstraat met clubs rijden wij alleen doorheen en lopen soms wat winkeltjes af. Op het strand nog geen dag gelegen (niet in Laganas), misschien dit jaar :))