USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:30

Ah top! Dan kan ik dat weer afstrepen van de 'uitzoeken' lijst :))

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 08:48

Ik kan ook uren verdwalen in die grote 'supermarkten', heerlijk!

Douraque schreef:
- Barnes and nobles

Jaaaaaa <3 <3 <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:03

Als je alleen Nederlandse supermarkten gewend bent, is de Walmart wel een beleving :D
Een McDonalds ín een supermarkt? Alles om je huis/tuin/auto mee in te richten en te onderhouden?
Heerlijk om doorheen te dwalen :)
Wij hadden wel een soort XL versie opgezocht rond Orlando.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:06

Nog 8 nachtjes slapen *\%/*

Sorry voor de late reactie :+
Ik had helemaal niet door dat jullie al gereageerd hadden, 5 pagina's terug _O-

Wij vliegen dus op Denver en gaan bovenlangs een rondje maken.
De route zelf heb ik zo ongeveer wel in mijn hoofd, maar we zijn flexibel genoeg om daar vanaf te wijken.

Denver- deadwood, windcave, Mount Rushmore, badlands? e.d.

Ken iemand de serie Deadwood? Echt een geweldige serie over het ontstaan van de mijnstadjes in het wilde westen, voordat de overheid maatregelen ging nemen.
Ik dacht dat het een fictieve stad was, maar het bestaat echt!
En alle karakters uit de serie liggen ook echt begraven in Deadwood. Het schijnt nu wel een soort western-Disneyland te zijn maar goed, dat zien we dan wel.

Vanaf die streek rijden we richting Yellowstone en Grand Teton
Daar willen we wel een tijdje verblijven, aangezien Yellowstone vrij groot is met meerdere campings.
Wij houden heel erg van tochten maken en dingen bekijken, dus ik denk dat we hier wel aan onze trekken komen.

Via Salt Lake city gaan we naar beneden. De stad lijkt mij niet zo boeiend, zeker niet na al dat natuurschoon. Misschien dat het zoutmeer nog wel leuk is, maar hier willen we vooral km maken om naar beneden te gaan.

De volgorde weet ik niet precies, maar in deze hoek willen we Zion NP -Bryce Canyon, Grand Canyon, Antelope Cave bekijken
Daarna kom je nog langs de Black Canyon of the Gunnison en rijden we weer de Rocky Mountains in richting Denver

Ik ben vooral nog op zoek naar niet-te-missen tips en misschien praktische tips voor Amerika in het algemeen of kamperen met een RV.
Hoop dat jullie nog wat hebben!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:16

Ik mis Moab in je route met Arches en Canyonlands NP. Canyonlands is imo nog mooier dan de Grand Canyon. Voor de rest een mooie route.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:17

Katja schreef:
Rowdine schreef:
Ik zou niet snappen waarom je geld op schiphol zou halen? Je kan alles met credit card betalen in Amerika, en je kan geld bij pinnen bij iedere supermarkt, pharmacy, en grote ketens zoals Wallmart/Wallgreens etc.
Het kan best fijn zijn om wat cash bij je te hebben. Eventuele fooien geven, sommige taxi's hebben geen werkende CC scan, tol kan in de meeste staten alleen contant betaald worden.
Beetje cash is dus nog wel eens handig.

Hm ja misschien heb je een punt! Ik betaal echt alles met m'n credit card en heb eigenlijk nooit cash op zak. Fooien altijd bij m'n credit card in, taxi's met credit card, tol ook. Eigenlijk alles :D
Scheelt misschien dat m'n account bij bank of America is, dus ik weet iig zeker dat mijn kaart overal werkt.

Niet alle Nederlandse pinpassen werken in Amerikaanse winkels. Dus dat is wellicht nog wel even een puntje om mee te nemen. En idd je kaart op wereld zetten.
Veel plezier voor allen die binnenkort gaan :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:29

Mijn ervaringen is dat je eigenlijk alleen in supermarkten of winkels als CVS met je pinpas kunt betalen en verder je creditcard of cash moet betalen.
Fooien in duurdere restaurants zet ik altijd op CC maar in goedkopere gelegenheden wordt cash vaak wel erg gewaardeerd. Ook wat cash om aan de jongens die je koffer naar je kamer brengen is wel prettig.
In Florida kun je tol nog niet met CC betalen, ben een keer vanaf het vliegveld volledig binnendoor naar ons huis gereden omdat ik niet genoeg cash had :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:33

Wij hadden inderdaad een hele berg kwartjes en losse dollars in de auto liggen voor de Tol waar we af en toe onbedoeld op terecht kwamen :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:35

Ik had ook best een berg losgeld dacht ik maar de route vanaf Tampa was vele malen duurder dan die vanaf Orlando. Die ik moest na een kwartier al van de snelweg af :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:42

Hahaha, ja dat is best ellendig inderdaad. En dan alles binnendoor rijden :(:)
Wij verloren elke keer contact met de GPS dingen als we onder een tolpoortje doorgingen. Heeft ons wat detours opgeleverd

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:44

Ideaal om een sunpass sticker te halen voor de tolwegen. Je koopt zo'n apparaatje voor meerdere keren, waardoor je hem op verschillende auto's kan plaatsen. Je zet geld erop en je gaat via de sunpass lane rijden.

Die hebben wij in oktober gekocht en gaan hem nu voor de derde keer gebruiken

En is goedkoper dan het toll by plate systeem van de verhuurmaatschappijen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:45

Ik heb geen 'last' van tol gelukkig. Ben alsnog wel van plan om cash te pinnen, vind dat gewoon net wat makkelijker dan met een CC. CC gaat vanzelfsprekend wel gewoon mee :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:46

Maar is zo'n sunpass ook geldig in andere staten ;) ?
Wij zijn namelijk niet van plan om binnen korte tijd terug te gaan naar Florida.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:48

Ik doe eigenlijk alles met cash. Vind dat ik het dan veel meer in de hand heb.
(Alleen verblijf gaat met CC)
Maar ik blijf meestal maar kort. Dus op het vliegveld pin ik gewoon in een keer wat ik van mezelf op mag maken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:49

Keet schreef:
Wij zijn namelijk niet van plan om binnen korte tijd terug te gaan naar Florida.

Ja, die voor de gehele Verenigde Staten geldig. Daarom is het zo'n ideaal systeem

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:52

Douraque schreef:
Keet schreef:

Ja, die voor de gehele Verenigde Staten geldig. Daarom is het zo'n ideaal systeem

Citaat:
Toll Savings

Start Saving Today

SunPass will save you time and money when driving on all toll roads and most bridges throughout Florida. SunPass customers pay the lowest tolls available, because SunPass toll rates are lower than cash and TOLL-BY-PLATE rates.

https://www.sunpass.com/tollSavings

Kan nergens op de website vinden dat hij door heel USA geldig is. Alleen in "the sunshine state"

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:56

Ohh ik was in de veronderstelling dat heel Amerika zo werkte, sorry. Ben dan ook niet meer buiten Florida geweest de laatste jaren

Maar voor Florida is het een aanrader iig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:03

Sunpass is inderdaad voor Florida.
Ik ben niet geschikt voor zulke dingen, vergeet dan weer om ze mee te nemen, op te laden of iets anders.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:10

Nefertarie, dat klinkt als een hele mooie reis :j

Is dat niet standaard geregeld bij huurauto's in Florida? Wij hebben niks hoeven doen/regelen, is achteraf van onze cc afgeschreven. En ik weet alleen nog dat dit geen groot bedrag was.

Bij de andere tolsystemen die we tegenkwamen op onze route naar Boston betaalden we volgens mij ook gewoon met een cc.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:14

Je betaalt bij de meeste verhuurmaatschappijen voor het gebruik van de Sunpass en als ik naar Florida ga heb ik hem vaak alleen van en naar het vliegveld nodig en dan is het voordeliger om gewoon te betalen.
Bij sommige maatschappijen wordt hij automatisch aangezet bij gebruik en bij andere weer niet. Vrienden hadden het idee dat ze de Sunpass konden gebruiken en kregen een boete thuisgestuurd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:26

Ze zitten in Florida in ieder geval niet standaard in de huurauto's :n je kan hem erbij huren volgens mij.
Wij hebben het gewoon contant betaald elke keer. Ging ook prima.

Aanschaf van zo'n ding is alleen handig als je vaker terug gaat naar Florida dus.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:34

Bij Alamo gaat het automatisch en dat is ideaal. Je betaalt alleen voor de dagen dat je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt, dus bv. in geval van Katja de dagen van en naar het vliegveld. Al met al waren wij $ 15,- kwijt voor 10 dagen Florida, een lachertje op een vakantie naar de States imo. Daar gaan wij niet moeilijk voor doen en Alamo is toch vaak de goedkoopste verhuurder.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:21

Alamo hanteert het toll by plate en is duurder dan het sunpass systeem.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:29

Lees even in stilte alle tips mee, heb gisteren mn pinpas maar terug gezet naar wereld want ook ik had een nieuwe haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:53

En dan heb je het over een paar dollar, Douraque. Sorry, maar op de bedragen die je in Amerika uitgeeft is dat natuurlijk een lachertje. Als ik daarop moet gaan bezuinigen ....