Iriscope: ik kan vanmiddag wel even aan mijn vriend vragen of hij of zijn ouders leuke hikes weten in de klein karoo voor je.
Ik ben ofwel aankomende kerst weer in George en Johannesburg, of de zomer of kerst erna. Dus dan wil ik ook wel meeten ergens hoor. We willen volgende keer ook een paar dagen naar Kaapstad.
Hallo bokkers Bij het aanvragen van een creditcard bij mijn bank heb ik de keuze tussen een MasterCard of VISA creditcard. Weten jullie wat de beste optie is voor zuid Afrika ?
Ik heb zelf een mastercard. Heb nog geen problemen gehad dat ik hem wel nodig had maar niet kon gebruiken oid. Verder kun je eigenlijk overal ook pinnen met je maestro gelukkig. Is een stuk goedkoper dan met een creditcard.
Dankje. ik neig zelf ook meer naar mastercard al heb ik daar geen reden voor haha. Ja klopt idd dat las ik al dat als je met je creditcard geld gaat pinnen je bijna 5 euro extra kwijt bent
Ik heb een Mastercard en dat is prima. Enige is dat je voor de tolwegen (tussen Kruger en J'burg) een Zuid Afrikaanse creditcard nodig hebt. Hou daar even rekening mee... wij stonden bij zo'n poortje zonder cash omdat we op weg waren naar het vliegveld terug naar huis. Oeps.
Ik ga mijn gewone bankpas gebruiken. Die hoefde ik alleen maar op werelddekking te zetten
Gracezellaa
Geplaatst: 09-01-17 20:35
AfricanLady schreef:
Ik ga mijn gewone bankpas gebruiken. Die hoefde ik alleen maar op werelddekking te zetten
Ik vind mijn creditcard onmisbaar voor het boeken van vluchten of hostels. Ook handig om in winkels mee of restaurants mee te betalen, dan hoef je niet zoveel cash op zak te hebben
Ik had gevraagd of ik mijn vakantie bij fox van juli naar april kan verplaatsen Dit kan alleen betaal je 25 euro administratie kosten. De reis is 300 euro goedkoper dus ik moet er alleen nog achter komen of ik dan de nieuwe prijs betaal of gewoon die van juli.
Vandaag verschillende keren gebeld maar na 11 minuten wachten was ik er wel klaar mee. Morgen nieuwe poging om het te vragen
Echter bij het huren van een auto en evt accomodaties ben je wel afhankelijk van een creditcard begreep ik
Gracezellaa
Geplaatst: 09-01-17 21:18
Bij online boekingen voor vluchten, hotels, auto's werd bij mij altijd om creditcard details gevraagd. Voor dagelijks leven gaat t idd prima met maestro, maar voor reizen is een creditcard toch wel heel handig.
In onze huurauto zat gewoon zo'n apparaatje die zelf tol berekende of betaalde. (heb de eindafrekening (gelukkig ) niet gezien, dus weet niet of die tol erbij is gerekend of dat het bij de prijs inzat).
MarijeR
Geplaatst: 09-01-17 23:20
Vaak wordt de tol bij de eindafrekening gewoon verwerkt als je zo'n apparaatje in de auto hebt.
Hier net de klm vlucht geboekt voor okt/nov Morgen de binnenlandse vlucht nog boeken en de auto en dan een route plannen en kijken wat er qua accommodaties nog vrij is.
Wij hadden ook zo'n apparaatje, maar die werkte dus niet op alle tolwegen.... zijn verschillende systemen blijkbaar, maar dat wisten we dus niet. Wij wilden gewoon doorrijden vanwege dat apparaatje, maar dat kon dus niet... stonden in de verkeerde rij dus en geen werkende creditcard en geen cash hahaha. Heerlijk als je onderweg bent naar het vliegveld (en daar al de balen van hebt).
Bij Budget (en de maatschappij waarmee ze samenwerken, kom ff niet op de naam) kan je op de website onder je boekingsnummer het toloverzicht opvragen. Tol wordt later van je creditcard afgeboekt.
Hier hadden we ook zo'n apparaatje in de auto, werkte bij ons overal prima gelukkig (ook terug van Kruger naar Jburg). Volgens mij hadden we al een bedrag vooraf betaald voor dat ding.
Ik vind een creditcard echt een must voor een verre reis. Kan je een hoop gedoe besparen mocht er echt iets aan de hand zijn oid.
Ik kan mijn vakantie omboeken naar April kost 27 euro maar ach die 300 euro dat het mij scheeld kan dat best. Ik neem dan die 3 dagen verlenging in kaapstad erbij.
Vanaf het Kruger is natuurlijk nogal een breed begrip eigenlijk haha. Wij rijden heen vanaf J'burg naar het Kruger via de N1 en toen deed ie het wel en terug via de N4 en toen werkte hij dus niet helaas. Wel weer toen we bij de ring van J'burg aankwamen. Zijn verschillende abonnementen kennelijk.
Dat scheelt nogal AL. Zit je wel in ander seizoen natuurlijk, maar toch.
Ik heb skydiven in Grahamstown gedaan, dus ik heb met deze mensen geen ervaring. Maar ik zou sowieso skydiven. Het is zoooo gaaaaf!
Ik had ook een mastercard en dat werkte prima. Ik gebruikte het alleen om hostels enz. te boeken, want ik moest inderdaad 5 euro ofzo betalen als ik naar een ATM ging met mijn creditcard.
Inmiddels ben ik alweer twee weken thuis. De laatste drie weken ben ik in mijn eentje gaan backpacken en ik heb echt een fantastische tijd gehad. Nu weer thuis wil ik heel graag weer terug en ik kan dan ook niet echt wennen aan mijn leventje hier. Dus Zuid-Afrika ik kom weer terug!