Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:35

idinn schreef:
Zo was druk in de stoptrein naar Antwerpen. Er was in Essen wat te doen geweest, keiveel mensen die er ook nog bij moesten. En zat al vrij vol. Zaten er veel de Fyra uit te lachen haha. Gezellige boel dus, want iedereen zat tegen elkaar aan te kletsen.

Conducteur trein ervoor zei dat je niet hoeft in te checken voor die trein als je verder gaat met de stoptrein naar Antwerpen. Aangezien je gratis reist maakt het toch geen verschil. En het is inderdaad geen doen om dan langs dat ene paaltje te rennen als er niet veel overstap tijd is. Hij was ook weer pas om 57 in Dordt ipv 55. En de sprinter van 57 was juist veel te vroeg. Stressen dus, maar gelukkig haalde die de 2 minuten schade onderweg weer in. Is niet veel natuurlijk, maar met 4 minuten overstap tijd wordt het dan wel krap :+

Had wel bijna de eerste trein ri dordt gemist. Ging 8 minuten voor die zou vertrekken van huis weg met m'n fiets. Toen ik de trap bij station op rende (dijk op dus 4 trappen pff) kwam die aanrijden. Kon zo erin rennen :') Volgende keer iets eerder van huis. En nu hopen dat m'n slot goed dicht zat, die doet weleens lastig.

Ik heb gisteren dus niet uit kunnen schecken, omdat mijn trein vertraging had. De stoptrein wachtte wel, maar we moesten met spoed overstappen. Ik heb trouwens ook geen paaltje gezien. Ik denk dat ik de volgende keer ook gewoon niet meer incheck, want als dit vaak gebeurt, wordt je pas geblokkeerd, toch? Dan maar niet inchecken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:37

Je mag het 12x (of 15x) vergeten en dan komt er een blokkade op je pas, die je dan weer eraf moet laten halen. Daar heb ik het gister met hem ook nog over gehad, omdat ik toen natuurlijk wel had ingecheckt. Het paaltje staat echt tussen A en B in, dus als je teveel naar voor in de IC zit kom je er inderdaad niet langs. Overigens is het niet zo'n klein vast paaltje, maar een verplaatsbare. Er staat wel een bordje in de buurt van hier in/uitchecken. Maar volgens die conducteur is inchecken dus niet nodig, want je wil naar Antwerpen toe en je reist gratis in NL. Bij de balie in Dordt zeiden ze dat ik wel moest in&uitchecken. Maar persoonlijk geloof ik dan eerder een conducteur op de trein.

Wel fijn dat de stoptrein nog even bleef wachten op jullie!

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:37

12 keer :j

Kan je het nu weer laten deblokkeren? toen die dingen net bestonden moest je echt een nieuwe pas aanvragen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:39

Ja ik twijfelde even wat die had gezegd ... hij zei dat je hem dan weer kon laten deblokkeren :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:08

Toen mijn pas bij de HTM (tram) geblokkeerd was, kon ik hem bij het loket weer laten deblokkeren. :j

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:11

Oooohw, ik dacht dat het na drie keer al zover was. Idinn, ik dacht dat je de vorige keer zei dat je beter voorin de trein kon zitten, dus daar zat ik nu. Maar ik denk dat deze trein een beetje ver naar voor reed. Het was de IC naar Vlissingen daar zal het wel aan liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:16

Die had ik vorige keer ook en toen stopte die bijna helemaal op b. Maar gister die ik had stopte ook helemaal op a :j Dus voortaan ga ik maar gewoon in het midden zitten denk ik.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:10

Alles is veranderd op Zwolle :') Oh, ik vind dit echt ZO vervelend.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:08

Oooh wat fijn dit.. ik dacht van Haarlem - Anna Paulowna via Sloterdijk te gaan maar dat had ik beter niet kunnen doen.. := Toen ik in de goede trein zat (dacht ik) stonden we verdacht lang stil in Zaandam en ja hoor, defecte spoorbrug. Toen vanaf Zaandam maar naar Hoorn gegaan, daar overgestapt naar Heerhugowaard en daar weer overgestapt richting Den Helder. Wat een reis..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:14

Hebben jullie vandaag ook een klanttevredenheid enquête in moeten vullen?
Ofja moeten je wordt gevraagd of je het wilt ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:15

Vandaag reed mijn trein niet, maar de pendelbussen stonden (gelukkig!) al klaar. De conductrices kwamen me roepen (stond te roken) toen de bus ging vertrekken. Ondanks de ellende toch weer super service! +:)+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:18

Geen enquête gezien!

Het was lekker rustig in de spits! Of iig genoeg materieel.
Hele stuk Almelo-Gouda alleen kunnen zitten. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:32

MarrieLeen schreef:
Geen enquête gezien!

Het was lekker rustig in de spits! Of iig genoeg materieel.
Hele stuk Almelo-Gouda alleen kunnen zitten. :)

Ik zat gisteren aan het staartje van de spits, maar de trein puilde uit! Was ook maar een 4-wagenstel, waar dat normaal een dubbel 6-wagenstel is, voor zover ik weet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:13

Ja, erg materieel afhankelijk. :j We hadden nu 2 stellen Den Haag en volgens mij ook 2 stellen naar Rotterdam. Weet niet hoeveel bakken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:45

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 02:03

Dat is een bericht uit mei? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:34

Het is de Speld :') niet serieus nemen :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:40

Pfoeh ben blij dat ik op mijn kamer ben, en niet vanaf mijn ouders naar mn tentamen moet vanmiddag... Geen treinen tussen Meppel en Zwolle en Zwolle en Lelystad... :oo

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:14

Gister was leuk om naar rotterdam te komen zeg :+ was wel blij dat ik niet al in de trein naar leiden was gestapt om om te reizen maar gewacht, toen kon ik als een van de eerste weer in een ic naar rotterdam stappen die vervolgens wel nog een half u stil stond op utrecht centraal.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:40

Ja hoorde van meer dat ze last hadden ja!

Haha, vrolijke conducteurs in de trein, gaf er 1 een pinpas, zei die: Mag ook, als je ook de pincode geeft. :+

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:44

Weten jullie toevallig of er ergens een overzicht bestaat van welke VIRM's wifi hebben? Dat scheelt me laptop wel/niet meeslepen op mijn reis morgen van Anna Paulowna naar Velp (2.48 uur), zonder wifi heb ik er niet veel aan..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:46

Morgenochtend mag ik weer naar Utrecht Terwijde :D ( Ja, ik vind 't leuk dat is te merken volgens mij :') )
Hopen dat ik geen vertraging heb!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:00

A_Fotografie schreef:
Weten jullie toevallig of er ergens een overzicht bestaat van welke VIRM's wifi hebben? Dat scheelt me laptop wel/niet meeslepen op mijn reis morgen van Anna Paulowna naar Velp (2.48 uur), zonder wifi heb ik er niet veel aan..

Nope, volgens mij beastaat zo'n lijst niet, omdat alle VIRMs uiteindelijk stuk voor stuk WiFi krijgen is het moeilijk om zo'n lijst bij te houden :)

Morgen ga ik voor het eerst weer met de Hanzelijn *\o/*
En wat is station Rotterdam Centraal trouwens mooi geworden :oo

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:21

Ik had mazzel, was vrij kort na mij een aanrijding met een spoorviaduct tussen Wierden en Almelo, daardoor geen treinen. :=