USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:00

sloffiee schreef:
het is geboekt ;) ze vind het wel leuk voor me ik vind het zelf ook spannend maar lijkt me super tof!!!!
ik vlieg met klm en het super mooie vliegtijden heen 13.25 vanaf schiphol. ben ik 16.35 in new york, en terug reis vlieg ik vanaf daar om 22.50 en ben ik in nederland om 12.10

Super! Ik wens je heel veel plezier! Ik vind het wel stoer dat je alleen gaat!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:08

auk schreef:
Sorry ik kom ook gewoon even dit topic binnenvallen :D Wij hebben gister onze vliegtickets geboekt (wel pas voor volgend jaar) voor Miami/Orlando. We vliegen met Delta (iemand ervaringen hiermee?)
Hebben jullie nog leuke tips voor met name Miami?
We willen sowieso naar:
- Kennedy Space Center
- Disney World
- Wet & Wild

Wij vliegen trouwens via Brussel, is echt stukken goedkoper dan via Amsterdam. Is natuurlijk wel even afhankelijk van je woonplaats of het rendabel is om naar Brussel te rijden :)
We hebben voor 2 personen 1028 euro betaald. Vond ik niks van te zeggen :)

Wij zijn dit jaar o.a. naar Kennedy Space Center geweest en 5 jaar terug naar Disney World. Ik kan alleen maar zeggen dat het zeker een aanrader is.

Wij vlogen dit jaar heen met KLM en terug met Delta. Ik moet zeggen, maar dat is persoonlijk, met Delta hoop ik nooit meer te vliegen. Alles ging mis wat er ook maar mis kon gaan. En de services aan boord was waardeloos.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:27

Wij vertrekken morgen *\o/*

haflingertje

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:07

Ik ben nog twee dagen in LA en ga dan alweer richting Nederland.. Het is echt omgevlogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:14

Nog precies drie weken en dan staan ik en mijn vriend in Londen te wachten tot we onze vlucht naar JFK kunnen boarden :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:46

sloffiee schreef:
heeft iemand hier ervaring met een ymca?

Ik heb tot 2 keer toe in het Vanderbilt geslapen. Het is echt standaard, badkamer en toilet zit op de gang maar wel te doen. Volgend jaar wil ik naar West Side YMCA gaan. Je hebt niet veel nodig vind ik want je zit toch de hele dag in de stad.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 03:36

Hallo hier vanuit New York City :D
Vergeleken met Friesland... toch echt wel groot :)) maar vind het echt helemaal geweldig.
Helaas maar een paar dagen en dan zit ik weer in Canada, wat ook erg goed bevalt, maar toch. New York is zo groot dat je al snel te weinig te tijd hebt om alles te kunnen zien. Morgen weer een drukke dag voor de boeg :D

Anyway. Nu eerst slapen, ben echt dood, hebben veel gelopen vandaag. :z

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:30

Situatie gewijzigd :D ! mn paps gaat mee.. en we gaan nu naar hotel pensylvenia.. we hebben het om laten zetten :) maar we vetrekken nog wel zelfde datum

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:12

Gezellig! Veel plezier. Ik moet helaas nog meer dan een jaar wachten voordat ik naar NY mag.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:03

sloffiee schreef:
heeft iemand hier ervaring met een ymca?

Wij zaten in ymca Westside, vlak naast Central Park. Niets bijzonders, maar ideaal gelegen, netjes schoon en we hebben er prima geslapen. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:27

Ik ga waarschijnlijk in Hotel Pan American slapen. Het is ongeveer even duur maar wel met een badkamer op de kamer. Alleen ligt het in Queens maar daar ben je zo met de metro.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:37

Wij hebben in Seattle in City Hostel geslapen, ook een aanrader! http://www.hostelseattle.com/
Je zit midden in het centrum, op 2 blocks van Pike Place Market, vlakbij de winkels downtown, en je krijgt gratis ontbijt, prachtige kamers, leuke mensen, gratis wifi etc etc. voor $25-30 per nacht.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:22

Ik hoorde dat biljetten van 100 dollar Vaak Niet geaccepteerd worden in amerika. Weet Iemand misschien of dat klopt? ,ik heb namelijk geld gewisseld en Oa biljetten van 100 gekregen.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:45

@sloffiee, fijn dat je vader meegaat, zo is iedereen tevreden +:)+

Heb je eigenlijk een omvormer nodig voor het opladen van je telfoon en camera batterij? Wel een wereldstekker natuurlijk ;)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:39

Er zijn best veel winkels die inderdaad geen biljetten van 100 dollar aannemen. Kun je ze beter omwisselen voor biljetten van 20!

Omvormer heb ik nooit nodig gehad Jottum, bij moderne apparaten zal je dat ook niet snel tegenkomen.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:14

Justy schreef:
Er zijn best veel winkels die inderdaad geen biljetten van 100 dollar aannemen. Kun je ze beter omwisselen voor biljetten van 20!

Ja, dat is dus een beetje het nare ervan, het geld moet dus besteld worden en dat ga ik nu niet meer redden want we gaan zondag weg. Nemen ze het bij motels/hotels ook niet aan of zijn ze daar makkelijker? Wel een gedoe weer. Ik had bij het bestellen nog gevraagd of je bij 'gemengd' niet veel groot geld zou krijgen en dat was niet zo zei ze. Mijn moeder ( we gaan zijn zijn viertjes) heeft klein gevraagd en die zit nu geloof ik met 168 briefjes van 5 dollar :D Da's ook weer een beetje van het ene uiterste in het andere.....
Nou ja, al met al schiet het lekker op! Nog 5 daagjes! *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:13

Je moet volgende keer gewoon lekker daar pinnen, dan krijg je gewoon briefjes van $50 en $20. :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:44

Met een "Wereldpas" van de Rabobank kan je in Amerika toch gewoon pinnen? Of kan ik beter een creditcard aanvragen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:48

Credit card aanvragen is handig. De meeste hotels vragen bij het inchecken een credit card als soort van waarborg, waar dingen kunnen worden aangerekend als je bv. room service vraagt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:51

wij hebben een creditkaart erbij, voor autohuur en zo was dit al verplicht.

kreeg als tip van een collega je dagelijkse limiet te verhogen,mensen ervaring daarmee
dat je dus meer per dag kan pinnen dan 250 euro

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:53

Creditcard is een musthave als je naar de States gaat.

Joltsje, als jij denkt dat je meer dan je dagelijks limiet nodig hebt dan moet je dat inderdaad even aanpassen...

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:42

Je kunt in de motels wel met 100 dollar biljetten betalen hoor.Hebben wij ook gedaan.
We komen net uit Burkesville,hebben het heerlijk gehad bij HCRanch.
Jammer dat we over 2 dagen weer naar huis moeten.
We zitten nu vlakbij de Smoky mountains,in een soort mini Las Vegas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 03:15

In de states is een creditcard echt een must have inderdaad. Je kunt daar zelfs een ijsje kopen met je kaart en dat betekent dus dat je niet met cash geld over straat hoeft en daarmee ben je weer wat veiliger. Afgelopen week was in in Miami Beach en ik ging vaak genoeg de deur uit met alleen mijn kamer sleutel en creditcard in mijn broekzak, geen tasje mee, geen gedoe en geen geklungel met pinnen en dat onduidelijke geld. Je kan soms ook met je cc in euro's betalen (abercrombie bijvoorbeeld) waardoor je de exchange rate van de dag hebt. Eigenlijk is cash alleen handig voor openbaar vervoer, je strandstoel en losse tips aan bijvoorbeeld de portier van het hotel.

Vanmiddag ben ik terug gekomen uit MB, we hadden helaas ook op de terugweg vertraging. Ondanks dat ik overdag nog gecheckt had op de website kwam ik er pas achter op de luchthaven en kon ik me 2 uur extra vermaken op MIA waar tussen 7 en 8 alles dicht gaat en er bovendien geen gratis WiFi is :(. We zijn uiteindelijk om 23.50 vertrokken.

Voor wie nog naar MB gaat, ik heb gelogeerd in het South Seas hotel aan Collins Avenue bij de 17e straat en ik vond het er wel best. Het ligt direct aan het strand, maar heeft ook wat fitness apparatuur, een verhoogd zonnedek, een zwembad en een tuin met hangmatten en cabanas. Hierdoor heb je dus ook heel veel mogelijkheden om wel buiten te zijn,, maar in de schaduw te zitten. Dit was voor mij een groot pluspunt en ik heb dit ook daadwerkelijk heel erg veel gedaan. Lekker in de cabana met een boek bijvoorbeeld. Het zwembad was ook fijn omdat een giftige-kwallenkolonie had besloten dat MB een mooi vakantie-oord is en je dus beter niet in zee kon zwemmen :( :( . Gelukkig waren die beesten tegen het weekend weer verder getrokken en kon ik lekker in zee dobberen.

Het hotel was verder op loopafstand van Lincoln Road en Espanola Way. Ocean drive en de lagere straten zijn ook op loopafstand, maar dan niet om dagelijks te doen. Ik heb lekker de tourist uitgehangen en heb gegeten bij Van Dyk Cafe (beneden!), ijsjes gehaald bij Ghirardelli (grooooote bolletjes), baseball gekeken met een omelet voor mijn neus bij Jerry's Famous Deli, broodje gehaald bij La Sandwicherie op de 14e straat, mijn haar laten knippen door Debbie bij Paula's Salon on Collins, groene smoothies bij Juice 'n Java, burger and best fries on the globe at Five Guys (Washington), pizza bij Pizza Rustica (neem de huge slice, géén pie), boekje gekocht bij Books & Books, iets teveel uitgegeven bij Macy's, strawberry mojito's gedronken aan de hotelbar en tot mijn schaamte belgische frietjes gegeten op Washington, maar dat was de schuld van John uit LA. Mijn hotel had een prima ontbijt-buffet en daardoor hoefde ik 's morgens niet uit te knobbelen wat te eten en waar.

Places to avoid: Upstairs at Van Dyke's, ongelooflijk onvriendelijke bediening en Victoria's secret, maar dat vooral omdat ik er toch (kennelijk) een hekel aan heb als mensen aan me plukken en trekken terwijl ik in mijn ondergoed sta :D. En nog even als reminder: wat ze vaak steak noemen is een soort platgeslagen bieflap die nergens meer naar smaakt. In MB noemen ze wat wij biefstuk noemen een filet mignon (hip en europees) en is meestal iets te duur voor de bijbehorende kookkunst.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 03:56

Ik kom ook eens wat posten hier. Volg het topic al een paar maanden. Zit nu sinds 15 augustus in de US. Ik doe een semester studie buitenland. Ik woon nu in Macomb, Illinois. Heel klein en een echt studentenstadje. Ik ben hier samen met nog een nederlandse vriendin. Met het Labor weekend zijn we naar Chicago geweest, echt super! Allemaal bezienswaardigheden bezocht en veel gewinkeld!

Met Thanksgiving hebben we een week vrij en willen we samen naar New York en Washington DC. Hebben jullie tips voor ons, qua hotel en bezienswaardigheden? We zijn met z'n tweeën en vliegen van Chicago naar New York en moeten nog even bekijken wat de goedkoopste/snelste manier is om naar Washington te gaan.
Maakt het ook uit om Thanksgiving in New York of Washington te vieren? Want weten nog niet waar we eerst heen gaan, waarschijnlijk eerst New York. En hoe kunnen we het beste onze week verdelen? Hoeveel dagen New York en hoeveel dagen Washington?

Ik hoorde ook iets over Black Friday, the shopping thing. Is dat zowel in New York als in Washington? Is dat leuk om een keer mee te maken, of beter om te vermijden?

Ben benieuwd naar julie reacties!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 03:58