USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:11

Woehoe! Met een vertraging van 1.5 uur zit ik nu in New York in een internetcafe.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 04:33

joehoeee hoe is het nu are you having fun??

Waar is iedereen het is zo stil?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:06

Sorry, ben niet zo'n fantastische topic-schrijver. En op t moment werk ik en ben ik moe en dat ist wel zo'n beetje. Nah, das niet helemaal waar want ik heb hier veel gedaan, ben de weekenden bezig en minimaal 2 avonden in de week de deur uit, maar nou ja :)

Hoe ist bij jou (en bij alle anderen)?!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:53

Ik ben dit jaar naar Florida geweest. Pas voor de 6e keer ofzo hihi. Blijft leuk. Een paar parken gedaan (magic kingdom, island of adventure) Maar mijn vriend vond het niet zo geslaagd allemaal helaas.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:57

Ik ben vooral even heel erg druk aan het werk tot we weggaan. Nog een ruime week en dan is het zover.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:58

Bij ons is de voorbereiding een beetje in het water gelopen.....we moeten wat uitslagen afwachten en dan beslissen of we wel of niet kunnen gaan. Ligt er ook een beetje aan wat de artsen zeggen. We zouden 7 november vertrekken....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:59

Getsie daffodil, weet je inmiddels al wat meer?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:05

Nee, ik heb wel zelf eea uit zitten zoeken maar overal op internet vind ik alleen maar dat het met medicatie en dragen van steunkous over zou moeten gaan. Maar nergens meer info over vliegen....

Kijk ik kan wel annuleren hoor als ik zwart op wit van de arts krijg dat ie niet mag vliegen maar de kans is groot dat ie dat van de arts wel mag en wat dan? Vinden we het safe genoeg en wat zijn de risico's op trombose? Daar krijg je dus gewoon geen helder antwoord op......

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:30

Hoi! :D

Ben een tijdje afwezig geweest.
Twee weken geleden was ik weer even in New York. :P

Volgend jaar ga ik voor een wat langere tijd naar Amerika. Ik wil een week of 8 als vrijwilliger gaan werken in een wildlife rescue center in Florida (via http://www.ecovolunteer.nl). Iemand hier toevallig ervaring hiermee? :)
Andere ervaringen met vrijwilligerswerk in Amerika hoor ik ook graag. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:51

Hier even een kleine update vanuit NY. Ik ben hier nu al ongeveer 4 dagen. Heb veel gezien en gelopen. Gister naar het AMNH geweest en heb het idee dat ik nog steeds niet alles gezien heb. Heb ook de Central Park Zoo gezien en gisteravond Times Square in het donker. Wat een lichtjes allemaal zeg, ongelooflijk. Ook heb ik de Naked Cowboy gespot... menn wat een lekker ding is dat zeg... Ook heb ik de filmlocatie van Law en Order gezien, maar helaas geen Stabler of Benson.
Ik hoest alleen me longen uit mijn lijf op het moment, heb vorige week een longontsteking gehad. Ik merk nog steeds dat ik veel sneller moe ben dan normaal.
Iets wat ik echt heel erg lekker vind hier zijn de aardbeien. Veel zoeter dan anders. En de Passionfruit thee van de Starbucks is ook niet verkeerd...

doeg!!!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:52

Wanneer heb je je trombose opgelopen Daffodil?

Toekie: begin op tijd aan je visum mocht je dat nodig hebben, dat zou mijn tipje van het jaar zijn... Ik zit hier als student, dus helaas, ik kan mezelf toch echt geen vrijwilliger noemen - hoewel het zeker niet tegen mijn zin is :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:34

Het is mijn man, vijf jaar geleden en sindsdien zo nu en dan klachten. Nu vatenonderzoek gehad omdat ie meerdere ontstoken plekken heeft en gezwollen aders en dus verdenking van weer een nieuwe trombose. Slikt bloedverdunners, maar dit keer dus geen spuiten (die hebben we ook al 3x gehad) en heeft steunkous om.

Het wachten is op een definitief antwoord van de artsen. En het is zo rot he, want echt de klere in hebben dat we niet naar Las Vegas kunnen, kan ik natuurlijk ook niet maken want hij kan er ook niets aan doen en baalt nog veel meer dan ik!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:35

Wat vervelend Daffodil! Sterkte met de situatie!

WhiteRose; Thanks, maar een visum is niet nodig. Met een normale toeristenvisum mag je maximaal drie maanden in het land zijn. Ik zorg dat ik binnen die termijn blijf. :)

Purny; heeeeeel veel plezier! :D En beterschap ook. :(:)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:39

Even een heel belangrijk nuance verschil op de drie maanden die genoemd worden. Het is 90 dagen dus net iets minder. Je zal niet de eerste zijn die daarmee de fout in gaat.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:38

En of dat wat je gaat doen met een toeristenvisum mag :) Maar dat zul je vast zelf uitgezocht hebben - daar heb ik buiten mijn Visumgroep geen verstand van :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:41

In principe mag je onder een toeristenvisum geen enkele vorm van werk doen ook geen vrijwilligerswerk maar vaak hebben zulke organisaties een regel dat het geen werk is maar een activiteit en dat mag dan wel weer.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:43

Ik heb geen idee hoe ze het regelen, maar voor mijn uitwisselingsvisum zijn er zelfs regels dat ik niet meer dan zoveel procent mijn tijd mag besteden aan bepaalde werkzaamheden (denk aan: serveren en andere "bijbaan"-klussen)...

Daffodil: heel vervelend, zou er goed over nadenken of ik het dat waard zou vinden...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:59

Tuurlijk ga ik niet precies op het toegestane aantal dagen zitten. Ik zorg voor genoeg speling. ;)

En wat ik boek is een vakantie waar je ook dik voor betaalt. Het is een organisatie die wereldwijd dit soort vakanties aanbiedt en waar ook heel veel mensen gebruik van maken. Uiteraard zoek ik het haarfijn uit, maar dat zit wel goed. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:53

Morgen vlieg ik alweer naar Ollandia.. ben aan de ene kant best wel blij. Aangezien ik mij nog steeds niet lekker voel. Zal blij zijn als ik zaterdagochtend voetjes op Nederlandse bodem zet en tenminste een normale boterham kan eten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 01:32

Groetjes vanuit New York City. It's great to be here again!

Ik mis de Nederlandse boterham nog echt niet na ruim drie weken Amerika ;-)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 03:29

ha gezellig weer een beetje leven in de brouwerij.

hier ook wel heel druk ben veel met de paarden bezig.

@Daffodil, jemig dat klinkt toch wel ernstig, best wel eng zo'n eind in het vliegtuig....sterkte
@Purny, wat zonde dat je je niet lekker voelt, hoop dat je evengoed genoten hebt van NY, maarre ik mis ook nog niks hoor dan maar geen nederlandse boterham hahaha
@ Monique, je vermaakt je dus ook nog prima, leuk je blog!
@Toekie, klinkt goed vrijwilligers werk in die branch lijt me heel leuk, succes met de voorbereiding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:05

Nou dat miste ik dus echt wel, fatsoenlijk brood voor een ontbijtje of lunch.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:08

@HCRanch: Ik heb wel genoten van NY. Vond het alleen heel erg jammer dat de plannen die ik grotendeels had met iemand hier volledig in het water zijn gevallen. Maar das een lang verhaal... Vond het ook wel weer jammer dat mijn gezondheid een beetje de vakantie niet zo heel erg leuk heeft gemaakt. Maar de tijden dat ik me best goed voelde vond ik NY wel weer heel erg leuk... Zal blij zijn als ik morgenochtend weer in NL ben... Ik ga zo richting hotel en dan weer de koffer inpakken. Dan richting vliegveld en dan kan ik denk ik rond een uurtje of 2 inchecken... En dan maar slapen in het vliegtuig.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:14

Jammer purny... En hopen dat het volgende keer extra leuk is!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:32

Jammer allemaal Purny, New York kan zó gaaf zijn!

Enne, goed brood is in Amerika ook best te vinden hoor, alleen niet op elke hoek van de straat, dat klopt.