Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 05:57

Lekker moe aangekomen, he? Dat is heel herkenbaar. Duurt nog wel even voor je de jetlag echt kwijt bent. Dat viel mij tegen. Op vakantie maakt het niet zoveel uit: je slaapt wat meer wanneer je moe bent. Maar toen we emigreerden moesten we van alles zsm regelen, en dan merk je wel dat je een jetlag hebt.

Maar het weer is fantastisch hier (net als toen wij aan kwamen) en dat maakt het wel gemakkelijker. :) En geeft mooiere foto's. :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:25

ik heb 1 keer echt een jetlag gehad waar ik ook vrij lang last van had.. Maar dat komt meer omdat ik snachts om half 1 weg ging en in het vliegtuig niet kon slapen en uiteindelijk om 12 Canadese tijd kwam ik in Halifax aan. En toen moest ik nog 5 uur in de auto waar ik ook niet geslapen heb. Dus na bijna 28 uur lag ik in mijn bed en toen was ik na 3 uur al weer wakker :+
Dat doe ik iig nooit meer :=

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:50

Heel erg moe aangekomen ja.. De nacht ervoor ook niet kunnen slapen dus ik had 2 nachten gemist en dan kom je aan en dan wil je maar 1 ding.. Douchen! En lekker in bed liggen. Maar helaas moest er eerst nog veel geregeld worden ja.. Nu dag 2.. We voelen ons een stuk beter, dalijk op naar ons huisje! En het is inderdaad heerlijk weer.. Fantastisch! Overal waar we komen zijn er Canadezen die een praatje willen maken.. Voelen ons meteen thuis *D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:57

Ja iedereen is erg aardig en iedereen vind het fantastisch als je zegt dat je geëmigreerd bent. :) Leuk he?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:01

Ja dat hebben we gemerkt! Ze beginnen vaak met een praatje en zodra we dat zeggen worden ze helemaal enthousiast en worden we verwelkomd.. Erg aardig en dat geeft een welkom gevoel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:28

Ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb gehad van een jetlag.. En dat terwijl ik de nacht van te voren niet had geslapen, mijn vlucht om 3/4 uur s'middags was, 10,5 uur duurde en niet in het vliegtuig had geslapen.. En ik kwam om een uur of 5 uur savonds daar aan en was geloof ik om 10 uur gaan slapen..
Maar de immigratie dienst had me wel even goed wakker geschud I guess en ik hoefde natuurlijk ook niks te regelen :)

Wel super dat je nu in Canada bent en er ook echt blijft.. Ik ben jaloers! Ik voel me hier echt ontzettend thuis, de mensen zijn zo aardig :) Het meest 'onbeschofte' wat ik hier ben tegen gekomen is een saleswoman in de chanel store, ik kreeg van mijn vriend mascara en ik had verder ook niks nodig, en ze heeft wel 4 of 5 keer "Come on, he's paying!" gezegd. I can live with that :')
Oh en de ruimte hier, niet alles op elkaar zoals in NL, en plaatsen waar je gewoon niemand tegen komt voor uren. Ja, ik ben jaloers :+

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:38

Mijn andere vluchten heb ik ook nergens last van gehad.. Het was echt die vlucht en alles bij elkaar dat ik er wel last van had :) Ik hou echt van de mensen hier! iedreen is altijd aardig en vrolijk! :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:52

Wij gaan dit weekend Dog Mountain lopen http://www.vancouvertrails.com/trails/dog-mountain/ en misschien de volgende keer Mount Seymour. http://www.vancouvertrails.com/trails/mount-seymour/

Wie heeft het nog meer gedaan? Viel het mee of tegen? Een rondje van 10k is een makkie hier inmiddels. Maar wij hebben ook een kleine van 21 maanden oud bij ons. Leonkan trouwens al goed klimmen en vindt het heel er gleuk. Seymour lijkt me nog net iets te veel, maar Dog Mountain moet te doen zijn met zijn 3tjes.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 01:35

Klinkt leuk Sandra.. Wil ook wel zoiets doen, maar helaas moeten we eerst nog heel veel regelen. De dagen vliegen voorbij en er is tot nu toe geen tijd om leuke uitjes te maken.. Maar goed, komt wel weer!

Ben jaloers op de mensen die geen last hebben van jetlags. Ik had er ook nooit last van, tot deze vliegreis dus.. En nu slapen we op de grond voor nu nog 2 dagen, morgen komen pas de bedden.. Dus dat maakt het er niet beter op. Maar goed, even door bikkelen!

Heb net een Canadese simkaart voor mijn iPhone gekocht. Kan eindelijk mijn telefoon weer gebruiken. Heb ook al een Canadese bankpas, sinds vandaag, en nu nog even internet regelen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 03:07

Wij hebben de eerste weken ook op matjes geslapen. Ik kan me ook geen erge jetlags herinneren. Maar zoals ik al zei: op vakantie hoef je niets en als je geëmigreerd bent moet je eerst van alles regelen. Dan zit je aan openingstijden vast. Ik was blij toen ik aan de Canadese tijd zat.

Jullie hebben geluk met het weer. Toen wij arriveerden was het de eerste 2 weken ook zonnig, maar als ik kijk dat Leon zijn winterjasje en fleece trui nog aan had... Brrr.

Maar jullie zitten dus al lekker in jullie huisje. Leuke buurt vond ik het, toen ik ging kijken. Queens Park is ook leuk, ben je daar al geweest?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:23

Ik heb al 9x keer op canada gevlogen en nog nooit een jetlag gehad. Terug in nederland........ wat een drama!!!!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:24

Toen ik naar Canada ging had ik ook geen jetlag. Toen ik terugkwam daarentegen... :p

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:13

RavenIris schreef:
Toen ik naar Canada ging had ik ook geen jetlag. Toen ik terugkwam daarentegen... :p

Dat had ik ook

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:37

HippoLogic schreef:
Wij hebben de eerste weken ook op matjes geslapen. Ik kan me ook geen erge jetlags herinneren. Maar zoals ik al zei: op vakantie hoef je niets en als je geëmigreerd bent moet je eerst van alles regelen. Dan zit je aan openingstijden vast. Ik was blij toen ik aan de Canadese tijd zat.

Jullie hebben geluk met het weer. Toen wij arriveerden was het de eerste 2 weken ook zonnig, maar als ik kijk dat Leon zijn winterjasje en fleece trui nog aan had... Brrr.

Maar jullie zitten dus al lekker in jullie huisje. Leuke buurt vond ik het, toen ik ging kijken. Queens Park is ook leuk, ben je daar al geweest?

Klopt, Queens park zijn we al geweest. Zit tegenover ons dus we wandelen daar elke ochtend met de hondjes. Heel mooi park! Eerste ochtend toen we daar liepen zagen we een coyote lekker in het zonnetje liggen. Die liep daar heel rustig rond. Meeste Canadezen liepen er gewoon langs, Coyote leek nergens van op te kijken.. Zo mooi om te zien. Helaas deed de camera het op dat moment niet..

We hebben sinds net internet.. Dus kan eindelijk met iedereen Skypen vanuit Nederland *\o/*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:40

Eskimo, ik heb je blog gelezen, klinkt heel positief allemaal! Ben super jaloers! Vind je het een leuke stad? Ben je al naar Grouse geweest?

Volgende week is het exact een jaar geleden dat ik naar Vancouver vertrok. Wil nog steeds erg graag terug, maar heb nog 2 jaar studie te gaan. Hopelijk daarna een jaar working holiday ofzo :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:50

Ik vind het een geweldige stad, ben er helemaal verliefd op! Het leuke is dat Canadezen zelf ook helemaal trots zijn op Vancouver. Zo heb ik al meerdere Canadezen ontmoet uit Winnipeg of Calgary die dat allemaal helemaal niks vinden en daarom naar Vancouver zijn verhuisd omdat ze het daar zo mooi vinden, hoe duur het ook is, dan nemen ze er wel een extra baantje bij. Ik ben al naar Grouse geweest ja, maar geen wandeltocht gedaan of liftje genomen want we hadden de hondjes mee, dus een beetje op de parkeerplaats gelopen.. Maar dat willen we ook zeker nog doen!

Ik heb ook even jouw blog gekeken, je had een mooie blog gemaakt! Mooie foto's staan erbij. Zo kan je het beter bijhouden dan als bij mijn blog waar je de foto's apart moet toevoegen. Ik kan me voorstellen dat je graag terug wilt.. Hopelijk kan je na je 2 jaar studie nog eens terug komen.. Wie weet kunnen we ooit nog eens een bokt meeting houden in Vancouver met alle mensen die er wonen/zijn :D

Gisteren kwam hier iemand langs die ik via Craigslist had ontmoet die hier al sinds 1999 woont. Hij kon ons heel veel informatie en goede tips geven, dat was erg fijn!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:52

Grouse is super. Wij zijn er ook al geweest. We waren in mei en toen was de tocht naar boven nog dicht dus zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan. Prachtig! We gaan deze zomer ook nog te voet naar boven.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:59

Er stonden allemaal waarschuwingen over hoe zwaar het wel niet was en wat je allemaal moest meenemen.. Mij lijkt het ook erg leuk, maar ik denk niet dat ik hier iemand mee krijg om dat te doen haha. Bij jou gaan we trouwens ergens deze week koffie drinken/langskomen, toch?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:42

Bokt meeting! :D Ik kom wel over met de ferry naar het vaste land!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:11

Eskimo, ik lees hier zo af en toe mee en vind het enorm tof om je blog te lezen! Ik wil zelf na het voltooien van mijn opleiding wellicht ook naar Canada verhuizen, geheel in de kinderschoenen dus nog maar het is altijd leuk om alvast anderen hun verhalen te lezen, voorpret! :D Ik verhuis over 3 weken eerst naar Schotland voor een vierjarige bachelor en als onderdeel daarvan kan ik in mijn derde jaar in het buitenland studeren. The university of British Columbia in Vancouver is een van de uni's waar ze contact mee hebben dus wellicht dat ik over twee jaar alvast een jaartje 'op proef' ga :))

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:17

vivian_ve schreef:
Bokt meeting! :D Ik kom wel over met de ferry naar het vaste land!

Goed idee!

Wij willen ook nog eens naar Victoria Island, daar woon jij toch?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:28

Killyenn schreef:
Eskimo, ik lees hier zo af en toe mee en vind het enorm tof om je blog te lezen! Ik wil zelf na het voltooien van mijn opleiding wellicht ook naar Canada verhuizen, geheel in de kinderschoenen dus nog maar het is altijd leuk om alvast anderen hun verhalen te lezen, voorpret! :D Ik verhuis over 3 weken eerst naar Schotland voor een vierjarige bachelor en als onderdeel daarvan kan ik in mijn derde jaar in het buitenland studeren. The university of British Columbia in Vancouver is een van de uni's waar ze contact mee hebben dus wellicht dat ik over twee jaar alvast een jaartje 'op proef' ga :))

Wat leuk om te horen! Schotland? Dat is ook even wat anders, maar gaaf dat je de keuze hebt om in het buitenland te studeren. British Columbia is prachtig, succes en hopelijk zit het allemaal mee :D

Victoria wilde wij gisteren heen. We hadden een afspraak daar, maar toen we erachter kwamen dat het iets van 240 dollar kostte om met de ferry daar heen te gaan, en dat voor een paar uurtjes, hebben we het maar niet gedaan en zijn we naar Hope gereden. Wel jammer, want het leek me heel mooi daar :j

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:08

@ Hippologic; Ik woon in Victoria op Vancouver Island :D
@ Eskimo; De ferry is tegenwoordig erg duur ja, als je zonder auto gaat valt het mee, $15,-. Met auto is het al gauw $80,- enkele reis. Wij doen het tegenwoordig luxe als we de auto niet mee hoeven, dan gaan we per watervliegtuig. Als je het online boekt kun je al voor $80,- voor twee vliegen en je bent met 20 min in Nanaimo, Victoria en binnenkort zelfs Port Alberni. Als je dat vergelijkt met benzinekosten etc is het vaak goedkoper :) Ze vliegen of van downtown Vancouver of vanaf het vliegveld.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:57

Och ja, Victoria op Vancouver Island. Had ik kennelijk niet zo opgeschreven. O:)

Heb je een linkje naar online watervliegtuigen boeken. Dat klinkt heel chique! *D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 05:03

Hallo allemaal!

Geheel onverwacht en ongepland zit ik ineens in Canada in het zuidwesten van Alberta :D Ik ga eens de tijd nemen het topic door te lezen, kan ik misschien nog wel wat tips uithalen!