Sintara schreef:Dat is precies de reden waarom ik nooit dierenarts ben geworden, het maakt niet uit wat voor advies je geeft het blijft altijd de beslissing van de eigenaar. Ergens ook wel goed natuurlijk maar ik zou er niet tegen kunnen.
Ook de minder lugubere dingen zoals expres heel verkeerd voeren enzo en dan zo'n dier langzaam maar zeker slechter zien worden. Brrr

Tinka schreef:Als mensen echt tegen je advies ingaan kan je in Nederland altijd nog de dierenpolitie bellen. Dat deden we wel eens.
Ik wilde wel heel graag dierenarts worden, maar ik snapte niets van scheikunde, wiskunde en natuurkunde, dus dat ging hem niet worden. Later had ik wel bedacht dat ik wel voor d.a.ass zou kunnen gaan, maar toen had ik al een goede job en vond ik het te veel tijd kosten. Weer veel later bedacht ik me, dat ik erg blij was dat ik geen dierenarts geworden was. Ik zou het niet hebben gekund al die beslissingen.
En Sintara bestaat dat echt mensen die hun dieren vermageren om aandacht te krijgen, Münchhausen by animals of zo, tjeetje.
Ik vind het al zo vreselijk wat mensen dieren aandoen per ongeluk of uit onwetendheid, maar expres slecht voeren dat vind ik een nare langzame strijd. bah.
Iets anders, sinds een paar dagen wil Zozo erg graag naar de houtopslag. Hij wil zoiets alleen maar als er iets te eten te halen valt. Dat is vaak dierenpoep. Hij zou heftiger of anders gereageerd hebben als er iets levends had gezeten.
Ik rook al vaag een paar dagen een geurtje, en ik ben nu op dit moment heel erg op stinkluchtjes omdat ik vermoed dat dat kankerneuskatje ergens ligt dood te gaan, dus ik ben dichterbij gaan snuffelen. Maar het ruikt niet naar dood. Het is ook geen kattenpoep. Het is ook geen vossenlucht. Nu hebben we wel dassen, en ik weet niet hoe die ruiken maar die kunnen daar niet in. Het is ook geen kippenpoeplucht. Slangenpoep ruikt ook ongeveer zo dat is het ook niet.
Er is geen beginnen aan om die houtopslag leeg te halen, daar ligt 5 jaar aan balken en planken en pallets etc in, dus ik kan er weinig mee.
Maar nu heb ik een rare vraag, weet iemand wat voor geur dat kan zijn, of weet iemand of de geur van dood altijd hetzelfde is?