[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:29

Echt balen dat je het katje nou niet meer kan vinden, heel zielig. Zit ie niet bij jullie op zolder?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 10:40

Ja echt waardeloos. Heb er vanmorgen alweer 2 zoekrondes opzitten. Niets.

Maar de hele vorige week was het zonnig en zagen we hem telkens wel even. En heb ik dan ook eten op afstand voor hem neergelegd en als ik dan ging kijken was het eten op. Of hij lag in het hooi, maar ik kon nooit zijn hele lijf en kop zien. En ik liet hem verder ook met rust. Zag wel dat ie er verfrummeld uitzag en scharminkelig, maar meer kon ik niet zien qua duisternis. Toen ik hem filmde op vrijdag in het hooi, dacht ik ook dat hij een bloedneus had, maar ik dacht hij zal wel met onze katten gevochten hebben.

Maar het leek eigenlijk alsof hij zich aan ons liet zien, zo van help me. Ja, dat is dan mijn mensenbrein die zo denkt, net als met dat Yoda hulp leek te vragen toen ze aan kwam lopen.
Want het katje liep een keer voor Erwin uit de schuur in en vluchtte toen. Hij lag meerdere keren in het hooi als ik de paarden deed, dan gooide ik vanaf afstand voer in het hooit. Wij waren een keer bij het hout bezig, was hij daar ook, we stonden met de camper op het erf, kwam hij onder de camper vandaan.

Dat was op zaterdag. En toen zagen we pas echt hoe zielig hij was, nog steeds van achteren. Zo mager zo mank. Toen heb ik snel kattenvoer gepakt en ben hem gevolgd, hij hoorde me niet. Dat heb ik toen gegeven en toen zag ik pas wat er aan de hand was met zijn neus, heb ik het snel gefotografeerd.

En toen dacht ik nou ga ik een kooi neer zetten om hem te gaan lokken en vangen. Dom. Ik had hem toen daar terplekke moeten grijpen. Ik zat op een meter of zo van hem af, maar wel met een hek ertussen. Maar goed, als hadden komt.

Ik hoop dat ik hem nog zie en kan voeren en vangen. Het lokvoer van gisteren heeft Zozo opgegeten. tja.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:36

Nou, het was gisteren zonnig, alle plekjes afgezocht waar hij zou kunnen zijn, niets. Ik vermoed dat hij ergens een plek heeft gezocht om dood te gaan. Of toch gepakt is door de vos. Hij zal niet hard stinken na zijn dood want er zat geen vlees meer aan. Maar goed, een dode muis stinkt ook al best erg. Dus als we iets ruiken zal hij het zijn. Dan zal ik zoeken en hem begraven. Maar triest.

Op een vrolijker plan, ik liet een ai een karikatuur van mij maken op basis van een beschrijving, hahahaha humor:

Afbeelding

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:01

Leuke tekening en zielig voor het katje

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 13:34

uxgranta schreef:
Leuke tekening en zielig voor het katje

Ja de natuur is keihard. Ik hoop eerlijk gezegd maar dat de vos hem gegrepen heeft, dan was het toch nog een snel humaan einde.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:43

Hopelijk is het katje snel aan zijn einde gekomen, lijkt mij erg pijnlijk.
Ik weet nog dat we mensen in de praktijk hadden, de Minimax kliniek van het asiel, die hadden een bernersennen met een neustumor. Ze kwamen regelmatig pijnstillers halen en dan vroegen we hoe het ging. Dan zeiden dat het nog heel goed ging. Uiteindelijk kwamen ze dan toch voor euthanasie, was dat arme beest zijn halve neus weggevreten. Het ging dus helemaal niet goed, want dat was niet van 1 dag, echt veel te lang gewacht. Helaas komt dat wel vaker voor dat mensen veel te lang wachten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:22

Ik denk dat het arme katje al heeeel erg lang met deze ellende heeft gelopen en een plek bij ons zocht om dood te gaan vermoed ik. Erg triest. Ook naar zeg van wat je vertelt over die mensen en hun hond. Het is ook erg moeilijk om op tijd te beslissen. Ik vraag aan de d.a. dan wat zij zou doen als het haar dier was.

In ieder geval heb ik weer een filmpje gemaakt voor nieuwsgierigen naar onze verbouwingsvorderingen en het France leven en de temperaturen en Poupette en zo: https://youtu.be/hfpxjLjmMyo

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:22

Dat is precies de reden waarom ik nooit dierenarts ben geworden, het maakt niet uit wat voor advies je geeft het blijft altijd de beslissing van de eigenaar. Ergens ook wel goed natuurlijk maar ik zou er niet tegen kunnen.
Ook de minder lugubere dingen zoals expres heel verkeerd voeren enzo en dan zo'n dier langzaam maar zeker slechter zien worden. Brrr %)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:29

Als mensen echt tegen je advies ingaan kan je in Nederland altijd nog de dierenpolitie bellen. Dat deden we wel eens.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:49

Sintara schreef:
Dat is precies de reden waarom ik nooit dierenarts ben geworden, het maakt niet uit wat voor advies je geeft het blijft altijd de beslissing van de eigenaar. Ergens ook wel goed natuurlijk maar ik zou er niet tegen kunnen.
Ook de minder lugubere dingen zoals expres heel verkeerd voeren enzo en dan zo'n dier langzaam maar zeker slechter zien worden. Brrr %)

Tinka schreef:
Als mensen echt tegen je advies ingaan kan je in Nederland altijd nog de dierenpolitie bellen. Dat deden we wel eens.

Ik wilde wel heel graag dierenarts worden, maar ik snapte niets van scheikunde, wiskunde en natuurkunde, dus dat ging hem niet worden. Later had ik wel bedacht dat ik wel voor d.a.ass zou kunnen gaan, maar toen had ik al een goede job en vond ik het te veel tijd kosten. Weer veel later bedacht ik me, dat ik erg blij was dat ik geen dierenarts geworden was. Ik zou het niet hebben gekund al die beslissingen.

En Sintara bestaat dat echt mensen die hun dieren vermageren om aandacht te krijgen, Münchhausen by animals of zo, tjeetje.

Ik vind het al zo vreselijk wat mensen dieren aandoen per ongeluk of uit onwetendheid, maar expres slecht voeren dat vind ik een nare langzame strijd. bah.

Iets anders, sinds een paar dagen wil Zozo erg graag naar de houtopslag. Hij wil zoiets alleen maar als er iets te eten te halen valt. Dat is vaak dierenpoep. Hij zou heftiger of anders gereageerd hebben als er iets levends had gezeten.

Ik rook al vaag een paar dagen een geurtje, en ik ben nu op dit moment heel erg op stinkluchtjes omdat ik vermoed dat dat kankerneuskatje ergens ligt dood te gaan, dus ik ben dichterbij gaan snuffelen. Maar het ruikt niet naar dood. Het is ook geen kattenpoep. Het is ook geen vossenlucht. Nu hebben we wel dassen, en ik weet niet hoe die ruiken maar die kunnen daar niet in. Het is ook geen kippenpoeplucht. Slangenpoep ruikt ook ongeveer zo dat is het ook niet.

Er is geen beginnen aan om die houtopslag leeg te halen, daar ligt 5 jaar aan balken en planken en pallets etc in, dus ik kan er weinig mee.

Maar nu heb ik een rare vraag, weet iemand wat voor geur dat kan zijn, of weet iemand of de geur van dood altijd hetzelfde is?

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

Kom effe binnenwippen. Heb bijgelezen, maar even te druk gehad om te reageren.
Ik was namelijk even 'reisleidster' voor een zus van me en voor een vriendin, die hier een weekje in Spanje gelogeerd hebben. Ben hier nu nog even met mijn man alleen, dus nu is het terug rustiger ;)

Akelige ziekte waar dat katertje aan lijdt/leed. Erg schrikwekkend beeld dat ontbrekend neusje.

Gekke karikatuur dat je daar gemaakt hebt van jezelf :D
Welke instructies had je meegegeven aan AI ?