Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 21:43

Goedenavond en welterusten ik ben kapot moe, mooi weer wel
Dit was vanmorgen uitzicht vanuit de kamer

Afbeelding

Na een erg slopende vermoeiende les, normaal doe ik dat tegen het einde van een periode. Nu de eerste 1,5 uur.

Afbeelding

Afbeelding

Oef dat was (te) pittig en wreekte me de rest van de dag. Wel veel geleerd. Maar ook veel gevallen helaas -O- een keer door een dom iets tijdens de les. Maar vooral tijdens een bleek achteraf op papier blauwe piste. Scheef deels rood en veel ijs. Afijn gevallen, -O- gaan zitten en op de billen een stuk, toen weer gevallen en nog eens -O- uiteindelijk wel veilig en heel bij de lift gekomen. Maar niet voor herhaling vatbaar :n et was iets minder tof zeg maar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:05

Ik vind het knap dat je überhaupt gaat skiën. Zou ik niet durven, veel te slecht evenwicht voor, en bang om te vallen.

pmarena

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:45

Ik vind het ook dapper man, als je hoort wat er zoal mankeert.... hopelijk hebben jullie fijne dagen daar en lukt het ondanks het enorme gemis, ook om wat voordelen te vinden in het "nieuwe normaal" zeg maar :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 13:50

Vandaag een niks dag voor me. Kop staat er niet naar. Maar met de skibus naar een verderop en dan met verschillende gondels naar kaprun de gletsjer. Mooi uitzicht over de bergen met schitterend weer. Veel honden ook boven. Dat doet pijn oude dame had het schitterend gevonden zo hoog boven alles in de sneeuw.

Lekker hapje eten net op. Hertenragout. Allergeenvrij. Dadelijk weer met wat gondels terug naar het andere gebied. Gv is nu maximaal hoog naar 3000 m plus. Vorige keer heb ik dat ook gedaan en schitterend. Maar ik durf het vandaag niet aan. Moe en wat hoofdpijn ik ben te bang voor hoogteziekte nu. Dat is me in de alpen al eens overkomen was geen fijne ervaring ik zit nu op 2450 m in het zonnetje, zalig

Toch gebruik maken van de skipas zo. Gondelhoppen ben ik gek op

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 21:03

De vermoeidheid en niet zo in tophumeur en de ellende is me aan te zien, gv ziet er zo ongeveer net zo verlept uit -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het dorp is sfeervolverlicht. Overal beestjes lampen. Vosje herten, vogels konijntjes <3
Afbeelding

En vrijdag 12 januari 1600 komt de electricien langs om nog een keer de werken door te spreken en de datum van starten te bepalen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 20:23

vandaag weer bij de beginners sleeplift begonnen. Eerste stuk drama echt verkrampt stijf en gewoon slecht. De tweede ging al beter en toen het rondje gemaakt die de leraar me had aangeraden te doen, dat was leuk.

Daarna is gv naar saalbach overgestoken en ben ik gaan rommelen bij de sleeplift weer en een lange pauze. Toen trof ik mijn leraar nog en kon er nog net een ruim half uur les uit voor de lift stopte, een eel intensief half uur met oefenen op de hockeystop, glijden over ijs en pogingen tot soort van parallel begin maken. De handigheid handen wissel in de bochten hielp wel iets.

De laatste run (de lift ging achter ons dicht) is gefilmd een stukje

Weer iets aan techniek vooruit gegaan

https://youtu.be/88zwNTFgabs?feature=shared

Morgen weer ionderweg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 17:49

Never a dull moment :') -O- :+ zucht. We hadden nu bijna bij mijn huis moeten zijn. In plaats daarvan 200 km daarvandaan wachten op de adac. De uitlaat deed opeens raar.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:26

karuna schreef:
Never a dull moment :') -O- :+ zucht. We hadden nu bijna bij mijn huis moeten zijn. In plaats daarvan 200 km daarvandaan wachten op de adac. De uitlaat deed opeens raar.

Altijd wat met campers onze duurste hobby ooit.
En dan hebben we deze nieuw gekocht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 19:19

Wat er gebeurd is geen idee 6 weken geleden gecheckt maar er is een tussenstuk zoek. Of afgebroken en verdwenen, hoe dan ook de uitlaat hing een stuk los :oo goed dat we meteen gestopt zijn bij de eerste mogelijkheid. En er is een noodstuk tussengezet. Daarna in een kalm vaartje naar in vijfde poging plek waar nu denk ik zeker 30 gestrandde campers staan wegens vol, dicht, afgezet, geen plek terwijl de helft zichtbaar leeg stond. We kunnen hier hopelijk blijven staan en dinsdag een rondje bellen voor een geschikte garage.

En dan hopelijk de bouwmeneer te pakken krijgen telefonisch. En dan duimen dat de reparatie op tijd lukt en er nog soort van tijd is voor leeghalen van de woonkamer. En twee potten voor verplaatsen voor de septic tank.

Nieuw :n daarvoor ontbreekt elke vorm van geld voor. Veel te duur. Maar ook nieuwe autos en huizen geven ook genoeg problemen

En benieuwd hoe oud en nieuw "vieren" is tussen mede soort van gestrandde reizigers :')

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:42

karuna schreef:
Wat er gebeurd is geen idee 6 weken geleden gecheckt maar er is een tussenstuk zoek. Of afgebroken en verdwenen, hoe dan ook de uitlaat hing een stuk los :oo goed dat we meteen gestopt zijn bij de eerste mogelijkheid. En er is een noodstuk tussengezet. Daarna in een kalm vaartje naar in vijfde poging plek waar nu denk ik zeker 30 gestrandde campers staan wegens vol, dicht, afgezet, geen plek terwijl de helft zichtbaar leeg stond. We kunnen hier hopelijk blijven staan en dinsdag een rondje bellen voor een geschikte garage.

En dan hopelijk de bouwmeneer te pakken krijgen telefonisch. En dan duimen dat de reparatie op tijd lukt en er nog soort van tijd is voor leeghalen van de woonkamer. En twee potten voor verplaatsen voor de septic tank.

Nieuw :n daarvoor ontbreekt elke vorm van geld voor. Veel te duur. Maar ook nieuwe autos en huizen geven ook genoeg problemen

En benieuwd hoe oud en nieuw "vieren" is tussen mede soort van gestrandde reizigers :')

Dat bedoel ik ook ondanks dat we 3 jaar geleden nieuw gekocht hebben vind ik het een dure hobby en altijd wat maar ook weer heel gaaf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 14:13

Goedemiddag
Dag twee van hotelhoppen en Europapark. Hopelijk komen de juiste onderdelen morgen ochtend en past het. Afgelopen nacht een 6 persoonskamer als laatste optie vandaag eigenlijk echt geen plek meer maar ze hebben met schuiven een suite vrij gekregen. Oeps gisteravond bij een poepchic nieuwjaars buffet gegeten in simpele kloffie tegen kinderprijzen.

Gister droog vandaag een regenachtig dagje. Gelukkig heeft gv zijn werk kunnen schuiven en wat extra vrij gekregen. Maar zo veranderd er nog eens wat.

Oud en Nieuw vroeg gaan slapen we waren er beiden echt klaar mee. Bijna geen vuurwerk gehoord of gezien.

Wat fotos van gister. Goed circus waar ik beschilderd ben ook hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Park en uitzicht vanaf hotel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen vroeg komt hopelijk het juiste onderdeel en gaat het ook passen. Was nog even een klus om een garage te vinden die open was. Deze eigenlijk ook niet maar hij was toch aan het werk.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:35

Hopelijk past het nieuwe onderdeel!
Ook nog lekker kunnen skiën wauw! Dat je dat durft met jouw soort evenwicht *\o/*
:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 16:44

Ach ja vallen is ook een kunst. Kleine beetjes baby piste is al genoeg.

Fotos van de kamer nu, een bordeel hihi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:09

Eerder luxe miljonair villa dan bordeel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 18:27

:') de schilderijen en de roosjes boven het bed zijn echt zo ahum kuch _O- wel leuk dat kerstboompje <|-

Nu voor de tweede keer de zoetsappige kerst ijsshow het regent stevig buiten. :+

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:38

Zijn jullie weer thuis?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 19:21

Eindelijk. Dinsdag avond na nog een dag europapark de sauna maar ingedoken. Gister om 1230 reden we weg van de garage. Onderweg veel wind en regen waardoor de reis wat traag verliep. Onderweg een brico ingegaan voor dakrubber en bijbehorende lijm. En vannacht uiteindelijk 30 km van huis een camperplek genomen. Het weer was te bar en de kronkel wegen te donker.

Alweer hard aan de gang vanmorgen tegen 11 eindelijk met flinke vertraging gearriveerd. Veel rondgeschoven vandaag in de schuur ter voorbereiding van een nieuwe kast. Die wordt gevuld met keukendozen. En die worden dan weer gevuld met boeken en meer.

en vanwege droog weer ook gesnoeid. Gister veel wind onderweg en stevige regen. Vandaag wat buitjes maar de wind weg en droog zowaar. En was weggewerkt ook. Die droogt nu

Halfweg

Afbeelding

En klaar voor vandaag

Afbeelding

Halfweg snoeien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En klaar

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:24

Wat een spannend rommelig planken wandje daar in de schuur :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 19:29

Dat is een scheidingswand tussen twee stallen. Bestaat uit alle soorten en maten en diktes planken. :+ Flink aan gekluifd of gelikt door koeien en of paarden. Aan de "nette" kant zit een soort van zelfdrink drinkbak maar geen ruiven. En dan "de" deur naar buiten.

Aan de andere "opslag" kant zitten over de hele lengte van de schuur ruiven en een urine goot. En dan het varkenshokje waar ik kloof. Die heeft dat weer niet.

Deels scheiding met houten steunbalk deels van betonblokken. Je ziet ook nog een folderrekje hangen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 09:40

:oo *\o/* de bouwmeneer stopte vanmorgen even. Maandag 8/830 staan ze op de stoep voor het demonteren van mijn vloer, de betonstort is wat afhankelijk van het weer. Het moet minimaal boven 0 zijn. En uitgerekend vanaf maandag gaat het vriezen. Ach ja dan is het begin alvast gemaakt :D

O ja de flixbus als vervoer voor gv :+ enorme prijzen. Van 70 km van hier tot 40 km van zijn huis bij een busstation is 27 euro. :oo Dat klinkt als een goed alternatief voor mij ook als ik hier vervoer heb.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:20

Ja reizen per flixbus is best voordelig !! Prijzen verschillen wel vaak en soms is het handig om een dagje eerder of later te gaan reizen.
Met de kerst een reis gemaakt voor €50,- en deze maand eentje geboekt voor maar €21,- gewoon dezelfde reis ;)
Ik reis regelmatig van Nancy naar Eindhoven ;) en natuurlijk ook weer terug :+

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:07

Gv heeft een enkele reis uiteraard. Alleen hij heeft geen keuze kwa dag. Dinsdag nacht moet hij werken. Nu gekeken wat de beste optie is. Als mijn vloer eruit ligt en zij ook niks kunnen ga ik "even" heen en weer gooi daar wat af neem wat mee en weer terug 2 dagen later omdat de stroom man vrijdag middag komt voor de planning.

Of ik blijf hier als ik wat nuttigs kan doen. Maar dan is het deels leven in de camper. :) Als zij alle deuren open hebben en heen en weer lopen bij rond 0 is er kwa stook geen houden aan en zit ik alleen maar in de weg mogelijk.

Maandag mijn plavuizen bestellen. :j

Loopje naar het gemeentehuis helaas tevergeefs, dicht vanwege vakantie nog :+ voor niks die bult op gesjouwd. Energie is al half weg nu, het is een beste klim.

Ik ga nu zo kast in elkaar zetten. Gv zag een andere klus die meer ruimte maakt voor wat kamer spullen en overzicht geeft en weer wat schoonmaken. Een hoek leegruimen schoonmaken en weer herinrichten in de schuur ook. Aan de andere kant van de "rommelige muur"

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:08

Ojee dat klinkt wel spannend...?

Ik zie dan zo voor me dat ze de vloer er uit halen en vervolgens wie weet hoe lang de nieuwe vloer niet kunnen storten door het weer :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:12

Dat zou wel kunnen ja als mogelijkheid :') . Maar daar maak ik me niet druk over eigenlijk. Ach ja dan is het bivakeren in de keuken en via de schuur achter eruit naar het slaaphuisje waar dan de tv staat. Scheelt er zit een niet te diep gat dan met zand en wapengaas, en een dikke laag isolatie. nadeel vrij spel voor inlopers -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 14:50

Zo alleen nog maar lege dozen in de keuken en een schuurdeel. Eerst lunch en dan ga ik inpakken. Gv gaat een bladpoot verwijderen in de keuken, een andere op een andere plek plaatsen, een lat onder het keukenblad vandaan en dan kan de voorraad vriezer onder het blad staan. Dan kan mijn snijblok daar staan en kan ik de trapkast gaan volstapelen met dozen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding