Drukte Schiphol

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:59

purny schreef:
SunnyHorse schreef:
Nog meer mensen die morgen vertrekken?

Via de media hoor ik verder niets meer over de drukte. Zou het dan nu onder controle zijn?

Denk het niet. Het is ook herfstvakantie.
Drukte op Schiphol is oud nieuws.


Is dat :+


Afbeelding

Zelfs de verdachte situatie Catshuis wint niet.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:34

Dat heb ik niet meegekregen

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 00:48

Vriendin vliegt morgen terug van Tenerife naar Schiphol. Heeft net te horen gekregen dat ze naar Brussels vliegt ipv Schiphol. Ze woont letterlijk in een dorp naast Schiphol dus ze is alles behalve blij.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:18

Nou mijn vlucht naar Berlijn is geannuleerd.
Reisbureau doet ook niet veel. Moet zelf contact opnemen met klm.
Telefoonnummer staat op in gebruik.

WannabeAnky
Berichten: 386
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:36

purny schreef:
Nou mijn vlucht naar Berlijn is geannuleerd.
Reisbureau doet ook niet veel. Moet zelf contact opnemen met klm.
Telefoonnummer staat op in gebruik.


Bij KLM wilt het nog wel eens helpen om een ander menu te kiezen. De ene menus worden op >45 minuten wachttijd gezet en wordt je dus opgehangen, terwijl je bij andere menus wel iemand aan de lijn krijgt.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:12

WannabeAnky schreef:
purny schreef:
Nou mijn vlucht naar Berlijn is geannuleerd.
Reisbureau doet ook niet veel. Moet zelf contact opnemen met klm.
Telefoonnummer staat op in gebruik.


Bij KLM wilt het nog wel eens helpen om een ander menu te kiezen. De ene menus worden op >45 minuten wachttijd gezet en wordt je dus opgehangen, terwijl je bij andere menus wel iemand aan de lijn krijgt.

Wat ik ook zo poedersuiker vind is dat als ik bij een reisbureau heb geboekt ik er zelf achteraan moet...

WannabeAnky
Berichten: 386
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:15

purny schreef:
WannabeAnky schreef:


Bij KLM wilt het nog wel eens helpen om een ander menu te kiezen. De ene menus worden op >45 minuten wachttijd gezet en wordt je dus opgehangen, terwijl je bij andere menus wel iemand aan de lijn krijgt.

Wat ik ook zo poedersuiker vind is dat als ik bij een reisbureau heb geboekt ik er zelf achteraan moet...


Ja dat snap ik ook niet inderdaad... En KLM is normaal wel zo "goed" om direct voor een omboeking te zorgen, heel raar! -O-

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:22

Vrienden van mij vlogen vanmiddag naar de UK met EasyJet. Waren 3 uur van tevoren aanwezig voor de bagage drop-off maar waren binnen 45 minuten overal doorheen. Het lijkt echt prijsschieten momenteel. Al is dat bericht van nu.nl wel van de eerste herfstvakantiedag van een regio dus wellicht dat er dan veel mensen precies die dag willen vliegen. Wellicht iets om in gedachten te houden bij het plannen van wanneer ik precies ga vliegen de komende tijd...

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:31

Het is voor mij dus een bevestiging dat ik voortaan alles zelf ga boeken via internet.
Net aan de lijn gehangen en de verbinding werd idd verbroken
Vlucht staat echter nog wel gewoon in de app als vertrekkende

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:15

Mijn vlucht in december naar Costa Rica is ook geannuleerd. Tenminste.. Mijn vlucht naar Parijs (moet daar dan eigenlijk overstappen). Maar ze annuleren dan helaas alle aansluitende vluchten ook, dus mijn vlucht van Parijs naar Costa Rica is daarmee ook gecancelled.

Ik heb geboekt bij KLM en in hun mail staat dat ze geen alternatief hebben.

Ik ga zo bellen of ze die vlucht vanuit Parijs niet kunnen laten staan. Desnoods ga ik dan met de Thalys naar Parijs.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:46

Ingrid_92 schreef:
Mijn vlucht in december naar Costa Rica is ook geannuleerd. Tenminste.. Mijn vlucht naar Parijs (moet daar dan eigenlijk overstappen). Maar ze annuleren dan helaas alle aansluitende vluchten ook, dus mijn vlucht van Parijs naar Costa Rica is daarmee ook gecancelled.

Ik heb geboekt bij KLM en in hun mail staat dat ze geen alternatief hebben.

Ik ga zo bellen of ze die vlucht vanuit Parijs niet kunnen laten staan. Desnoods ga ik dan met de Thalys naar Parijs.


Er gaat toch ook een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam naar Costa Rica van KLM?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:59

Ingrid_92 schreef:
Mijn vlucht in december naar Costa Rica is ook geannuleerd. Tenminste.. Mijn vlucht naar Parijs (moet daar dan eigenlijk overstappen). Maar ze annuleren dan helaas alle aansluitende vluchten ook, dus mijn vlucht van Parijs naar Costa Rica is daarmee ook gecancelled.

Ik heb geboekt bij KLM en in hun mail staat dat ze geen alternatief hebben.

Ik ga zo bellen of ze die vlucht vanuit Parijs niet kunnen laten staan. Desnoods ga ik dan met de Thalys naar Parijs.

Hier ook, ik heb een pakketreis geboekt. Ga straks naar het reisbureau bellen. Mijn terugvlucht staat nog wel in het systeem.
De heenvlucht staat ook nog gewoon als vertrek zijnde.
Overigens heb ik niet eens een mailtje gehad van KLM alleen in mijn app een melding

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:02

Ladypronk schreef:
Ingrid_92 schreef:
Mijn vlucht in december naar Costa Rica is ook geannuleerd. Tenminste.. Mijn vlucht naar Parijs (moet daar dan eigenlijk overstappen). Maar ze annuleren dan helaas alle aansluitende vluchten ook, dus mijn vlucht van Parijs naar Costa Rica is daarmee ook gecancelled.

Ik heb geboekt bij KLM en in hun mail staat dat ze geen alternatief hebben.

Ik ga zo bellen of ze die vlucht vanuit Parijs niet kunnen laten staan. Desnoods ga ik dan met de Thalys naar Parijs.


Er gaat toch ook een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam naar Costa Rica van KLM?


Nee helaas niet.
Ik krijg niemand van KLM te pakken. Ik krijg een keuzemenu te horen en dan vervolgens dat ik als reiziger op de KLM pagina zelf dingen op kan lossen. -O-

Zebraatje
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:10

Ingrid_92 schreef:
Ladypronk schreef:


Er gaat toch ook een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam naar Costa Rica van KLM?


Nee helaas niet.
Ik krijg niemand van KLM te pakken. Ik krijg een keuzemenu te horen en dan vervolgens dat ik als reiziger op de KLM pagina zelf dingen op kan lossen. -O-


Ik vlieg in november rechtstreeks vanaf Schiphol met KLM naar Costa Rica en terug via Panama met KLM naar Schiphol. Dus ze vliegen wel rechtstreeks. Hopelijk kan je het op een of andere manier nog omboeken!

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:15

Afbeelding
Oh, dat is apart. Ik heb hier toch echt de KL0719 die rechtstreeks naar San José vliegt meerdere dagen per week. Vertrek 12.40 vanaf AMS :))

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:23

Ik werk bij het klantcontact centrum van een reisbureau en een online boekingswebsite die samen zijn gegaan en ik kan je vertellen dat wij ons stinkende best doen om zo snel mogelijk klanten te benaderen over vluchtwijzigingen en annuleringen maar dat is bijna niet bij te houden. Wij zoeken dan altijd alternatieven en dat kost veel tijd, je bent niet de enige die geboekt hebt… dat begrijpen mensen vaak niet. Charleroi heeft opeens alles geannuleerd en het is gewoon echt heel druk.

Wij benaderen klanten wel altijd zelf, zodra ze zelf dingen gaan veranderen en er gebeurt iets is het dikke pech. De communicatie vanuit de luchtvaartmaatschappij loopt grotendeels ook altijd via ons. Dus zou toch aanraden om niet op eigen houtje alles te gaan veranderen.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:37

sureido schreef:
Ik werk bij het klantcontact centrum van een reisbureau en een online boekingswebsite die samen zijn gegaan en ik kan je vertellen dat wij ons stinkende best doen om zo snel mogelijk klanten te benaderen over vluchtwijzigingen en annuleringen maar dat is bijna niet bij te houden. Wij zoeken dan altijd alternatieven en dat kost veel tijd, je bent niet de enige die geboekt hebt… dat begrijpen mensen vaak niet. Charleroi heeft opeens alles geannuleerd en het is gewoon echt heel druk.

Wij benaderen klanten wel altijd zelf, zodra ze zelf dingen gaan veranderen en er gebeurt iets is het dikke pech. De communicatie vanuit de luchtvaartmaatschappij loopt grotendeels ook altijd via ons. Dus zou toch aanraden om niet op eigen houtje alles te gaan veranderen.

Volgens het reisbureau gister moest ik zelf contact op gaan nemen met KLM voor vervangende vluchten... vind ik niet kloppen. Sterker nog, daar ben ik niet voor naar een reisbureau gegaan.
Maar goed ik heb het reisbureau net gebeld en ze gaan het uitzoeken en mij terugbellen.

Ingrid_92

Berichten: 2834
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:20

Ahhh mijn vlucht naar via Parijs naar Costa Rica gaat (vooralsnog) wel door! Er was per ongeluk een verkeerde mail uit gegaan. Dat verzin je toch ook niet :')

Op de datum dat ik vlieg gingen geen rechtstreekse vluchten, vandaar..

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:22

Ingrid_92 schreef:
Ahhh mijn vlucht naar via Parijs naar Costa Rica gaat (vooralsnog) wel door! Er was per ongeluk een verkeerde mail uit gegaan. Dat verzin je toch ook niet :')

Op de datum dat ik vlieg gingen geen rechtstreekse vluchten, vandaar..

Gelukkig.

Ik ben inmiddels omgeboekt naar een vlucht eerder om 7 uur.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:40

Ingrid_92 schreef:
Ahhh mijn vlucht naar via Parijs naar Costa Rica gaat (vooralsnog) wel door! Er was per ongeluk een verkeerde mail uit gegaan. Dat verzin je toch ook niet :')

Op de datum dat ik vlieg gingen geen rechtstreekse vluchten, vandaar..



Dat is goed nieuws *\o/*

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:23

Ik krijg een mail van KLM dat mijn heenvlucht naar Londen op 9 dec geannuleerd is.
Ik zie dit echter niet terug in mn KLM app.
Op Schiphol kan ik de vertrekkende vluchten maar tot half nov checken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan checken? Of is bellen de enige optie?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:27

Karin_deB schreef:
Ik krijg een mail van KLM dat mijn heenvlucht naar Londen op 9 dec geannuleerd is.
Ik zie dit echter niet terug in mn KLM app.
Op Schiphol kan ik de vertrekkende vluchten maar tot half nov checken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan checken? Of is bellen de enige optie?

Afwachten. Ik werd de volgende dag ook pas op een vervangende vlucht gezet.
Aankomende vrijdag moet ik om 7.00 vliegen, is het advies nog steeds om 4 uur van te voren aanwezig te zijn?

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:59

Ik ben in september en oktober zonder problemen Schiphol doorgekomen. Ik was altijd wel 4 uren van tevoren aanwezig.
Succes voor iedereen met (half)geannuleerde tickets!

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:03

Dank je. Vannacht om 3 uur wil ik op Schiphol zijn. Wordt een leuk nachtje doorhalen :D

Dorith
Berichten: 319
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:16

Geen rij gezien vandaag op Schiphol :)