[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:44

oeh wat een feest! Erwins vakanties zijn pas goed als hij haarspeldbochten kan rijden!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:47

Leuk familie op bezoek.
Ik zag op regenradar dat er bij jullie sneeuw ging vallen. Hier is vooral heel veel regen gevallen, de hele nacht en ochtend. Nu een beetje sneeuw, maar blijft nog niet liggen.
Ik vrees een verschrikkelijke blubber zooi bij de paarden, we zijn nog niet geweest. Ik hoop dat het tussendoor nog eventjes droog wordt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 14:19

Het sneeuwt hier inderdaad. Gisteren de he-le dag regen, vannacht ging dat over in sneeuw. En het is nog niet gestopt. Gaat niet heel hard, maar er zou vooral vanmiddag middelmatige tot zware sneeuwval verwacht zijn. We gaan het meemaken.

Zojuist het nieuwste filmpje afgemaakt:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:30

Leuk weer hoor. Moest ook gelijk denken, mooie compost haha!

Ik probeer niet te vaak meer mee te kijken, plannen worden hier steeds even uitgesteld en ik word er niet zo vrolijk van soms :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:37

Gaaf die vos mega! En die adhd-hermelijn! En hahhaaha light at the end of the tunnel met dat dak/schoorsteen. En gelukkig vond je niet een doodgehongerd laatste konijn, zoals wij de laatste dode kip vonden die ze gewoon vergeten waren. Zo nu even plassen, want van al dat stromende water...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:30

Mooi filmpje weer, ik hield mijn hart vast toen ik Wilco op die zoldervloer zag := .
Bij dat harnas zou een helm niet misstaan trouwens. Ik ben lang geleden een oom verloren op deze manier dus weet dat ik dit vanuit echte bezorgdheid schrijf.
Wat een prachtige foto van jou, je zus en je vader!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:52

Leuk filmpje, die hermelijn is echt gaaf en die vos ook. Mooi ook die watervallen en riviertjes. Hier staat alles nog steeds zo goed als droog.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 17:17

Prairy, I feel you... Ik heb zo voor emigratie ook altijd jaloers dit soort topics gelezen. Nu lees ik andere topics nog steeds, maar zonder jaloezie gelukkig. Ooit is ook voor jullie de tijd rijp :j

Monique, die vos loopt hier heeeeeel vaak! Maar meestal zijn we er te laat bij met de camera. Nu heeft hij daar echt zeker een uur gelopen, dus tijd genoeg om hem op beeld vast te kunnen leggen.
En ik moet die konijnenhokken nog leeghalen, wie weet wat ik erin ga vinden. Ik hoop inderdaad niet nog een restant, want ik heb de kip van jullie nog iets te goed in het geheugen :D

Balance, ja ik ook, dat hoor je ook wel een beetje :')
Je hebt ook gelijk met die helm. Dat waren we oprecht glad vergeten, die lag oprecht achter mij netjes te wachten om opgezet te worden. Normaal hebben we alle mogelijke PBMs aan, nu de helm vergeten. Echt heel dom en gelukkig goedgegaan.
En bedankt voor het compliment, ik ben ook echt heel blij met die foto's!

Tinka, nog steeds droog ja? Hier is van droogte geen sprake meer, alle beekjes en watervalletjes doen weer volop hun best.

Oh en leuk weetje, die laatste shot van het mini watervalletje is waar de pony's straks uit gaan drinken :D
Laatst bijgewerkt door JudithO op 09-01-23 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:25

Had je van de week hier moeten zijn. Een vos of ander dier had een kip van de buren te pakken genomen en half opgegeten op ons terrein laten liggen. Knalgele poten en dan alleen nog maar een onderlijf eraan waarin je de ingewanden dan nog zo half kon zien, echt smerig. Poupette zag het het eerst en schrok zich helemaal wezenloos.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 17:29

Bah Monique... Altijd naar om zoiets te vinden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:33

Zum kotsen! We hebben ook ooit een vers gevilde schapenkop op het erf van ons eerste huis in frankrijk gevonden. We zijn er maar vanuit gegaan dat de hond van de buren verwend was door de slager en dat het geen pesterij is geweest (omdat wij onbegrijpelijk veggie waren)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:39

Het heeft hier nu best veel geregend. Er stroomt wel een beetje water in het riviertje, maar het stuk naast de ruïne zie je geen water, stroomt denk ik onder de bladeren door. Maar echt veel is het niet. Zag ook weer foto's op Facebook voorbij komen van volledig droge meren hier in de buurt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:54

Tof weer, een nieuw filmpje ! En een mooie foto van de familie <3

Een balk met de memel in :D Ik moet altijd aan jullie denken als ik op zolder kruip om het anti-marterkastje te vervangen. Daar staat ook zo'n memel-dakbalk :')

Watervalletjes zijn leuk. Sommige beelden zijn zo weggelopen uit een sprookje !

Te schattig gewoon die vos en adhd-hermelijn. <3

Die konijnenhokken kunnen misschien nog dienen voor kuikentjes. Je weet maar nooit dat de kippenfamilie uitbreidt 8-)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 15:24

De konijnenhokken wilde ik inderdaad hergebruiken, maar ze zijn al half ingestort helaas. Dus daar gaat op den duur ook de drilboor in (die ik deze keer aan Wilco overlaat :') ).
Voor kuikens maken we tzt wel weer wat nieuws. Eerst het volwassen kippenhok nog maken haha! Was mooi als die al af geweest was want ik heb nu de optie op een mooi toompje kipjes met haan. Ik ga gewoon vragen of hij ze voor mij wil reserveren, dat zou tof zijn. Als we dan minstens maar de fundering af hebben kan ik de rest vrij snel opbouwen. Dat is in theorie niet veel meer dan al het materiaal halen, op maat zagen en dan in elkaar zetten.

Het dooit nu enorm. We hebben nu een bijna-waterval in de aanbouw. Het dak is echt lek als een mandje, dat blijkt maar weer. Hopelijk kan die snel vervangen worden, dan kunnen we beginnen met opbouwen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:57

Ga je er een dakdekker bij halen of gaan jullie zelf aan de slag met het dak?

En heb je niet een boerenwinkel in de buurt, bijvoorbeeld de gamm vert? Die hebben in het voorjaar meestal wel kippen te koop. Kun je vaak ook bestellen op het ras dat je wilt. Worden daar afgeleverd en kun je ophalen. Of heb je geen lokale markt? Wij hebben altijd wel een kippenman staan met leggers. Dan kun je ze gaan halen wanneer het je beter uitkomt.

Tenzij het een fijne stok achter de deur is om je kippenhok af te maken :=

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 16:26

Het is in principe goed zelf te doen. We zoeken wel een dakdekker maar hebben al een paar afwijzingen gehad omdat het echt een te kleine klus is. Klein oppervlak en platen, daar komen ze hun bed niet voor uit bij wijze van. Dus we kijken even hoe en wat maar ik denk dat we het uiteindelijk lekker zelf doen.

Het ras wat ik wil is lastig te krijgen. Hier een kwartiertje rijden vandaan zit ook een hobbyfokker met veel verschillende rassen, maar daar is het ras ook niet te krijgen. Ik wil een dubbeldoel ras, geen leggers. Veeleisend ;)
En het is inderdaad een hele goede stok achter de deur!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:36

Citaat:
We hebben nu een bijna-waterval in de aanbouw

Mmmm...je hebt mensen die echt heel veel geld neertellen om zoiets in hun huis te laten installeren... O:)
Sorry, ik kon het weer niet laten :')

Zou leuk zijn als je die kipjes kon reserveren. Mag toch geen probleem zijn denk ik dan. Desnoods geef je een voorschotje. :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 16:38

Haha ja en het lijkt mij op zich ook wel heel gaaf! Maar dan toch liever op een zelfgekozen plek :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:56

_O-

Maar de natuur laat zich niet dwingen }>

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:26

Ik vind die konijnen hokken er nog best redelijk uit zien.
Zo zagen de konijnen hokken eruit toen we ons huis kochten.
Afbeelding
Afbeelding

Die arme konijnen in die vieze donkere hokken. Milko heeft alles er meteen uitgesloopt. Die ruimte is nu mijn zadelkamer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 17:31

Haha ja die van jullie waren helemaal mooi Tinka!
Op het filmpje is de staat ook niet goed te zien. Van de zijkant en achterkant echter zie je wel dat de boel verzakt is en letterlijk uit elkaar valt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:57

:') Echt elk ouder huis heeft konijnenhokken.
Inderdaad, die arme nijntjes ;( Er zijn nu ook nog genoeg mensen die ze in van die ellendige hokjes stoppen helaas :x

Ik kreeg reclame van schoenkettingen. Dat is ook nog eens een uitvinding :D
https://www.engelbert-strauss.be/schoen ... nterschuhe

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 18:43

Dit komt net op 5 m van de voorkant van het huis voorbijgelopen.
Afbeelding
Hij wilde natuurlijk een profielfoto voor zijn toekomstige YouTube filmpje! Het debuut heeft hij gisteren al gehad, dit is dezelfde uit het filmpje van gisteren.
Hij is groooooot!
Arme toekomstige kipjes, ik zal wel gelijk een overdekte ren maken :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:55

Een profielfoto voor zijn youtube kanaal... _O-

Op zoek naar eten. In de hoop dat jullie een afvalzak met restjes buitenzetten. }>
Die overdekte ren lijkt me ook een strak plan ja :=

Hoe zie je dat het dezelfde is ? Hebben die vossen ergens een unieke tekening of markering ?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 19:06

Nee, maar die we hier altijd achter en naast het huis zien is ook zo'n joekel. Het is ook meer een aanname maar volgens mij zijn die beestjes redelijk territoriaal.
Hij heeft ook een knik in zijn staart en een soort grauwe voskleur.