@Marije, Ruaha lijkt wat ver buiten de route te liggen voor ons. Bukoba / Kagera is een must (hebben we in de jaren '70 gewoond), en vanuit Arusha is dan Ngorongoro (of lake Natron) en Serengeti wel op de route, itt Ruaha. Jammer, want klinkt wel heel goed. Daarom is Kenia ook geen optie, nog afgezien van grensovergangen die met de auto meestal geen pretje zijn.
Het lijkt erop dat we in die tijd wel de Mara crossing zouden moeten kunnen zien, dus dan nemen we mss de (extreme) drukte maar op de koop toe. Ben vanuit Kruger nog wel wat gewend helaas
Grootste uitdaging in Serengeti wordt overnachten in het noorden, weinig opties voor indie travellers. Ik heb er een gevonden op iOverlander, een migratory camp dat gerund wordt door ex-overlanders die daarom ook self-drive gasten faciliteren. Daar moet ik nog contact mee leggen, maar dat zou wel een stuk schelen. Andere parken die wel interessant lijken en mooi op de route liggen zijn Rubondo island (in lake victoria), Burigi Chato en Kigosi. Moet me er nog verder in verdiepen, ook omdat we niet alleen maar parken willen doen. En ik wil ook bijtijds contact leggen met Kagera Sugar, daar was mijn vader destijds bij betrokken.
Marije, ik kan me heel goed voorstellen dat je terug wil naar Kenia, dit moet onaf voelen. Ik weet niet of ik ooit heb gereageerd in je topic maar wat een ongelooflijke pech heb jij gehad. Hopelijk lukt Kenia nog een keer!
Iemand nog een tip voor een luxe hotel aan het strand in Dar? Paar dagen uitrusten voor we naar huis gaan