Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 11:30

Mijn ervaring als vrouw alleen in Afrika is ook prima. Woonde in de jaren 90 in Ghana (alleen), en toen kon je ook nog prima naar Burkina Faso en dergelijke. En natuurlijk is dat 30 jaar geleden, en niet meer representatief voor de situatie nu, maar het geeft je wel vertrouwen en ervaring. Ik heb sindsdien nog heel wat landen gezien (met mijn man maar ook alleen) en geen vervelende dingen meegemaakt.

@Marije, Ruaha lijkt wat ver buiten de route te liggen voor ons. Bukoba / Kagera is een must (hebben we in de jaren '70 gewoond), en vanuit Arusha is dan Ngorongoro (of lake Natron) en Serengeti wel op de route, itt Ruaha. Jammer, want klinkt wel heel goed. Daarom is Kenia ook geen optie, nog afgezien van grensovergangen die met de auto meestal geen pretje zijn.

Het lijkt erop dat we in die tijd wel de Mara crossing zouden moeten kunnen zien, dus dan nemen we mss de (extreme) drukte maar op de koop toe. Ben vanuit Kruger nog wel wat gewend helaas ;( Grootste uitdaging in Serengeti wordt overnachten in het noorden, weinig opties voor indie travellers. Ik heb er een gevonden op iOverlander, een migratory camp dat gerund wordt door ex-overlanders die daarom ook self-drive gasten faciliteren. Daar moet ik nog contact mee leggen, maar dat zou wel een stuk schelen.

Andere parken die wel interessant lijken en mooi op de route liggen zijn Rubondo island (in lake victoria), Burigi Chato en Kigosi. Moet me er nog verder in verdiepen, ook omdat we niet alleen maar parken willen doen. En ik wil ook bijtijds contact leggen met Kagera Sugar, daar was mijn vader destijds bij betrokken.

Marije, ik kan me heel goed voorstellen dat je terug wil naar Kenia, dit moet onaf voelen. Ik weet niet of ik ooit heb gereageerd in je topic maar wat een ongelooflijke pech heb jij gehad. Hopelijk lukt Kenia nog een keer!

Iemand nog een tip voor een luxe hotel aan het strand in Dar? Paar dagen uitrusten voor we naar huis gaan :-)

Sakura789

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 16:04

Wat leuk dat er weer leven in dit topic is! Zijn er toevallig mensen met ervaring in Oeganda? Bij voorkeur met self drive?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 16:18

nee, maar de organisatie waar ik nu voor Tanzania de auto heb geboekt, zit ook (van oorsprong) in Oeganda. Nederlandse eigenaren, bijzonder behulpzaam, dus iig tot nu toe echt een aanrader.

https://www.roadtripafrica.com/

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 17:05

Wel met Oeganda, maar niet met self drive. Echt een fantastisch land wel :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 06:19

Top Lielle, daar gaan we zeker even naar kijken! Volgens mij moet het ook met self drive te doen zijn, maar wellicht dat we daar nog van afstappen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 11:56

Ik ben met Beyond Borders in Oeganda geweest. Door de conditie van de wegen zou ik zelf self drive niet zien zitten. Waren ook heel lange dagen in de auto. Wel heel leuk land.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:21

Mocht je toch met gids willen.. ik heb een paar jaar geleden met vriend en zus zwager neef en nicht via habari geboekt:

https://habaritravel.nl/rondreis-oegand ... wcB#reizen

Was voor mij voor het eerst met een gids en had daar wel twijfels over maar we hadden een ontzettend leuke gids die ons soms ook wel echt plekken en dingen heeft laten zien die we zelf niet snel ontdekt zouden hebben!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:35

Ik ken eventueel ook nog wel een leuke gids :) Hele aardige jongen met een bijzonder verhaal :) Dus mocht je inderdaad toch met gids gaan, dan mag je altijd een PB sturen voor z'n gegevens.

Overigens denk ik dat self drive best wel mogelijk is hoor! We zijn er meerdere onderweg tegengekomen en Travelbase (ik ging er met hun dochteronderneming heen als groepsreis) biedt ook roadtrips aan met daktent waarbij je zelf rijdt (niet als groepsreis dus).

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:18

We hebben geboekt! Voor volgende week al (en ik moet maandag nog een nieuw paspoort ophalen). We vliegen op Kigali en via prachtige routes rijden we naar Kampala. Het is zelfs nog gelukt om gorilla permits te regelen. We gaan zelf rijden en kijken er erg naar uit!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:22

Gaaf, ben super benieuwd! Waar heb je de auto geboekt?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:39

Via Charlie uiteindelijk. Ze hebben ook de laatste permits vastgelegd. Mooi dat ze de organisatie zo voorgezet hebben, in het verleden had ik ook wel contact met hem over reizen in Afrika. Zit ook zijdelings te kijken om eens naar Angola te gaan, maar goed het lijstje is nog lang.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:45

Iriscope schreef:
Gekke vraag, maar wie van de Nederlanders heeft een prepaid SIM kaart en heeft die in Afrika kunnen gebruiken? Wij zoeken een Nederlandse provider voor een SIM kaart die we af en toe hier voor wat zaken binnen Europa kunnen gebuiken.

Misschien Lebara? Die is ontstaan om mensen goedkoop naar het buitenland te laten bellen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 22:14

Sakura789 schreef:
We hebben geboekt! Voor volgende week al (en ik moet maandag nog een nieuw paspoort ophalen). We vliegen op Kigali en via prachtige routes rijden we naar Kampala. Het is zelfs nog gelukt om gorilla permits te regelen. We gaan zelf rijden en kijken er erg naar uit!

Gaaf, veel plezier alvast!

Afbeelding

Afbeelding