Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:37

casperzazoe schreef:
Hoe is het met de mensen die nu in Zuid- afrika zitten? Zie veel foto's voorbij komen van regen en onweer! Bizar hoe groen alles is geworden, toen ik er zat was zo goed als alles dood dus is wel heel mooi om te zien :)

zijn er hier mensen die plekken bezocht hebben met betrekking tot de neushoornstroperij, zoals een opvang of anti-poaching unit? Ik doe mijn afstudeerproject over de neushoornstroperij in Zuid-Afrika. Ik heb nu contact met Rhino revolution & protrack Hoedspruit. Ga waarschijnlijk ook wat sturen naar John Hume (eigen neushoornreservaat ?)

Hier in Gauteng veel regen gehad! Durf t bijna niet te zeggen, maar de regen lijkt een beetje aan zn eind te komen. We hebben nu nog maar om de dag regen of zelfs een paar dagen niets. Maar zag alweer voorspellingen met regen en 18 graden dus wellicht heb ik t mis!

Gaaf afstudeerproject! Niet bezocht, maar ik heb wel wat mensen van the rhino orphanage (Limpopo) ontmoet bij CITES CoP17.
Wat ga je precies onderzoeken?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:18

AfricanLady schreef:
Hoe is het weer daar in juli ?

Ligt er aan waar je heen gaat. rondom Kaapstad is het dan heel nat en rondom Johannesburg juist heel droog.

xLoki

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:37

casperzazoe ik ben er nog nooit geweest, dus geen ervaring! Klinkt wel als een heel gaaf onderzoek. :)

Nog maar 3 maanden wachten, en dan mag ik! :):)
Heb er echt zoveel zin in. :D
Net contact gehad met een van de lodges waar we heen gaan bij Addo, kunnen daar gaan paardrijden dus gaan we zeker ook doen! (hebben paarden bij de lodge, is een familieboerderij)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:23

miccamaaike schreef:
AfricanLady schreef:
Hoe is het weer daar in juli ?

Ligt er aan waar je heen gaat. rondom Kaapstad is het dan heel nat en rondom Johannesburg juist heel droog.

Ik ga oa maar johannesburg en na 15 dagen na kaapstad dus een beetje van beiden

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:19

Ik heb even een pauze van Zuid Afrika, zit nu in Namibië! Zo prachtig, echt een aanrader voor iedereen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:45

Wij zaten "dichtbij" Kaapstad (George) in juli dit jaar en wij hebben in 3 weken maar 2 keer een regenbui gehad.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:54

Gracezellaa schreef:
Ik heb even een pauze van Zuid Afrika, zit nu in Namibië! Zo prachtig, echt een aanrader voor iedereen!

Wauwie, jaloeeers! Namibie staat bij mij ook heel hoog op t lijstje, maar het was te ver en te weinig tijd om er tijdens mijn tijd hier heen te kunnen :(
Goed excuus om nog eens terug te komen. En dan in combinatie met Botswana.
Trouwens: heb jij Namibie als duur ervaren? Hoor van veel Zuid-Afrikanen dat het erg duur is om te verblijven. (Maar ze vinden hier wel meer dingen duur waarvan ik denk goh, wat een prikkie)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:17

Mawrr schreef:
Maar ze vinden hier wel meer dingen duur waarvan ik denk goh, wat een prikkie

Vergeet niet dat jij daar bent als West-Europees he! Het leven daar ís anders en voor hun ook wel duur.
Ja, de huizen zijn in vergelijking met hier echt spotgoedkoop, maar daar tegenover staat dat de hypotheken over 20 jaar gaan ipv 30 jaar en zo nog echt tal van meer dingen :).

Ik weet nog dat Bronwyn hier voor het eerst was.. Die viel letterlijk strak achterover toen ze de prijzen van hier zag en vroeg zich af hoe we dat allemaal deden. Sja, we zijn het gewend en we krijgen naar ratio betaald.. Toen ik haar vertelde wat mijn vakantie naar IJsland had gekost, werd ze al helemaal gek. En dat is zelfs voor onze Europese maatstaven duur geweest _O-, dus wil serieus niet weten wat haar gedachtegang toen was..

Maar dat maakt het voor ons natuurlijk alleen maar leuk :)).

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:30

Mawrr schreef:
Trouwens: heb jij Namibie als duur ervaren? Hoor van veel Zuid-Afrikanen dat het erg duur is om te verblijven. (Maar ze vinden hier wel meer dingen duur waarvan ik denk goh, wat een prikkie)

Ik vond het juist meevallen! Kampeerplekje is tussen de 5 en 15 euro, eten is erg goedkoop (boodschappen) en de np's zijn qua entree ook niet duur.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:36

Yv_ schreef:
Mawrr schreef:
Maar ze vinden hier wel meer dingen duur waarvan ik denk goh, wat een prikkie

Vergeet niet dat jij daar bent als West-Europees he! Het leven daar ís anders en voor hun ook wel duur.
Ja, de huizen zijn in vergelijking met hier echt spotgoedkoop, maar daar tegenover staat dat de hypotheken over 20 jaar gaan ipv 30 jaar en zo nog echt tal van meer dingen :).

Ik weet nog dat Bronwyn hier voor het eerst was.. Die viel letterlijk strak achterover toen ze de prijzen van hier zag en vroeg zich af hoe we dat allemaal deden. Sja, we zijn het gewend en we krijgen naar ratio betaald.. Toen ik haar vertelde wat mijn vakantie naar IJsland had gekost, werd ze al helemaal gek. En dat is zelfs voor onze Europese maatstaven duur geweest _O-, dus wil serieus niet weten wat haar gedachtegang toen was..

Maar dat maakt het voor ons natuurlijk alleen maar leuk :)).

Ja dat weet ik. Ik moet hier ook rondkomen van een ZA-loontje. Kan ik in NL niet eens een week van vooruit.
Gelukkig heb ik nog een Nederlandse spaarrekening :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:43

Haha ja dat geloof ik! Lijkt me toch wel lastig als je hier opgegroeid bent, dan ineens anders moet rondkomen :j. Ondanks dat het leven zich daar ook echt wel redelijk naar ratio staat, ben je toch gewend aan je koopgedrag van hier lijkt me. Hoe lang zit je daar nu?

Wij hadden uit zitten rekenen wat onze huurauto omgerekend had gekost.. Dat was letterlijk 5,5 maand werken voor de meid van mijn neef :oo . Nou was het ook wel echt een belachelijke auto die ik zelf nóóit had genomen, maar toch. En dan krijgt zij nog behoorlijk goed betaald, als ik haar met vriendinnen hoorde kletsen. Zet je wel aan het denken hoor..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:05

Eind januari horen we definitief of de oppas weer geregeld is, dan kunnen we weer boeken voor okt/nov 2,5 week Kruger *\o/*

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 06:32

Ik heb voor Namibië een tour geboekt. 12 daagse kampeerreis, omdat in mn eentje een auto huren niet echt binnen mn stufi budget past en met een groep ook wel gezelliger is dan alleen. Dus weet niet precies hoe en wat qua prijzen, maar boodschappen waren vaak wel duurder dan in Zuid afrika. En restaurants ook iets.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:44

Gracezellaa schreef:
Ik heb voor Namibië een tour geboekt. 12 daagse kampeerreis, omdat in mn eentje een auto huren niet echt binnen mn stufi budget past en met een groep ook wel gezelliger is dan alleen. Dus weet niet precies hoe en wat qua prijzen, maar boodschappen waren vaak wel duurder dan in Zuid afrika. En restaurants ook iets.

Klinkt tof! Hoeveel heb je voor zo'n tour betaald? En via waar?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 03:09

Via nomad. Ze hebben een route van Victoria falls naar kaapstad waarvan je ook slechts een deel kunt doen. Ik ben in windhoek opgestapt en in 12 dagen naar kaapstad gereisd. Ben daar gisteren aangekomen. Prijs ligt aan accommodatie. Je kunt zowel kamperen als in lodges slapen. Het is best vermoeiend haha. Lange dagen reizen en vroeg opstaan. Had me echt op een goeie lange nacht slapen verheugd, maar de man in het stapelbed boven me snurkt zo hard dat het bed zelfs mee beweegt :'(

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:45

Oei dat is minder.

Slaap je altijd met meerderen op een kamer bij Nomad? Heb al die tours ook bekeken, klonk echt fantastisch. Maar uiteindelijk hebben we zelf een camper gehuurd. Vond de reisdagen ook wel echt heel lang.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:32

Oh die laatste nacht was niet meer met nomad hoor. Gewoon een random hostel in kaapstad.
Als je alleen bent dan deel je je tent of lodge tenzij je een single supplement betaald. Ook slaap je alleen met iemand van hetzelfde geslacht. Tijdens mijn reis waren er 2 andere single vrouwen, dus had af en toe wel mijn eigen tent :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:01

Even snel een random vraagje voor de mensen die hier in de omgeving zijn geweest.
Het plan was om naar het Kruger te gaan maar met (uiteraard) tijdgebrek en het feit dat mijn vriendin ook verliefd is geworden op ZA en dus in mei terug komt, hebben we besloten om dat even tot mei uit te stellen.

We gaan morgen naar Aquila voor een safari middag daar en willen daar in de buurt ook wel wat meer van de klein Karoo zien maar weten niet zo goed waar we dat goed kunnen doen.
Heeft iemand nog een Nature Reserve daar in de buurt gedaan, waar we een leuke hike oid kunnen doen? We zouden graag wat foto's maken in het golden hour. Liefst gingen we naar de "echte" Karoo maar 5 uur rijden vinden we wat gek voor een paar uur en daarbij gaan we dan over de toegestane afstand met de huur auto heen.

Tips zijn welkom :)

Vind het heerlijk om mn vriendin hier te hebben (Laughterline op bokt). Heb haar voor ze kwam gewaarschuwd dat ze hier terug zou willen komen en nu denkt ze erover te emigreren *\o/*

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:10

Over 3 weken zit ik in Kaapstad voor bijna een half jaar *\%/* Super spannend! Iemand nog tips wat ik echt moet meenemen uit Nederland? Heb in ieder geval een theedoek en katoenen beddengoed op m'n lijstje staan omdat dat lastig te krijgen zou zijn..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:35

Theedoeken kan je hier overal krijgen hoor. Katoenen beddengoed weet ik eigenlijk niet, kan wel even checken voor je? Scheelt een boel als je het niet mee hoeft te slepen!
Mag ik je vragen om wat kleine dingetjes mee te nemen? Ik heb contactlenzen die ik hier niet krijgen kan, als je die kan meenemen zou heeeeeel handig zijn!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:38

x_Heidi schreef:
Over 3 weken zit ik in Kaapstad voor bijna een half jaar *\%/* Super spannend! Iemand nog tips wat ik echt moet meenemen uit Nederland? Heb in ieder geval een theedoek en katoenen beddengoed op m'n lijstje staan omdat dat lastig te krijgen zou zijn..

Mischien kunnen we meeten in juli haha :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:52

Wellicht zijn er nog meer bokkers hier rond die tijd, doen we hier een bokt meeting? Zou wel tof zijn!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:52

@Iriscope Ohh echt! Ik kreeg dus een mailtje dat ik echt zelf een theedoek moest meenemen :') Dat die in ZA niet van katoen zouden zijn en slecht water opnemen ofzo. Same voor beddengoed (dat alles synthetisch zou zijn). Wil best wat meenemen, stuur me maar een pb'tje! Ben echt aan het proppen met al m'n spullen haha. 1 koffer van 23 kg en handbagage is toch niet zo veel voor een half jaar..

@AfricanLady ik ben er tot 7 juli! Wanneer ga jij?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:54

Hmm ik heb ze hier zelf nooit gekocht, mn vriend had ze al liggen haha, ach, een theedoek in je koffer neemt niet zoveel ruimte in. Ik PB je even, lenzen nemen niet zoveel ruimte in :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:10

x_Heidi schreef:
@Iriscope Ohh echt! Ik kreeg dus een mailtje dat ik echt zelf een theedoek moest meenemen :') Dat die in ZA niet van katoen zouden zijn en slecht water opnemen ofzo. Same voor beddengoed (dat alles synthetisch zou zijn). Wil best wat meenemen, stuur me maar een pb'tje! Ben echt aan het proppen met al m'n spullen haha. 1 koffer van 23 kg en handbagage is toch niet zo veel voor een half jaar..

@AfricanLady ik ben er tot 7 juli! Wanneer ga jij?

awww mijn reis staat 12 juli maar ben er pas aan het einde van de reis.
Maar mischien als het lukt wil ik hem vervroegen naar april