USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:26

Wel zorgen dat hij hermetisch gesloten is i.e. de verpakking gesloten laten :) En ik zou 'm in je ruimbagage doen, niet in je handbagage.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:29

Inderdaad in je ruimbagage, wij namen vroeger altijd onze eigen mayonaise en hagelslag mee. Ik ben een moeilijke eter, vooral toen ik wat jonger was dus vandaar dat wij dat meenamen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:39

Sowieso zouden het gesloten verpakkingen zijn (met het folietje er dus nog op)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:17

liesJ schreef:
melanieB waar kan je die zeekoeien aaien??
ik vertrek maandag naar florida hihi.. goed dat het daar zo warm is ( alhoewel soms was het wel extreem heet vorig jaar)

Wij zitten in Cape Coral, huisje tegen het meer waar je zo met je boot naar de zee kan en strand enzo. Zijn er heel veel.
Vandaag ook van heel dichtbij dolfijnen bekeken die met eengroepje zwommen erg gaaf!
Tis hier wel flink warm, rond de 30 graden maar opzich wel goed te doen, vooral met een lekker windje erbij.

Ik heb hier weer mn lievelingsnoodles.. Ik zou zo graag een paar pakken mee willen nemen naar huis maarja dat mag volgens mij niet ivm kip erin (gedroogd en in een zakje in de noodlebakjes enzo) dus beetje jammer haha.

Ben ook flink verbrand pff au.

Iedereen die gaat goede reis en veel plezier :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:34

Er is geen haan die daar naar kraait als je een pakje noodles meeneemt, hoor. Gewoon je ruimbagage steken, wat verstoppen tussen handdoeken en klaar is kees. Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze per toeval je koffer checken en je de noodles kwijt raakt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:37

Moet je t dan niet aangeven op die kaart die je invult int vliegtuig? Of krijg je die niet meer op terugreis? (geheugen werkt niet zo best meer haha dus weet ff niet meer)
De vorige keer heb ik wel bijv pringles en twizzlers enzo meegenomen maar gewoon in handbagage maarja daar zit geen vlees in :))

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:37

Yasmine schreef:
Er is geen haan die daar naar kraait als je een pakje noodles meeneemt, hoor. Gewoon je ruimbagage steken, wat verstoppen tussen handdoeken en klaar is kees. Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze per toeval je koffer checken en je de noodles kwijt raakt.

Ik kijk wel eens de border security programma's. Dat gaat dan wel over Australië, maar die mensen krijgen wel een boete van 220 euro als ze gesnapt worden. Dat risico zou ik voor een pakje noodles niet willen nemen. Je kan dat overal kopen, dus het is ook niet perse nodig;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:45

dénk dat je dat wel gewoon mee kan nemen Mel :j

Ik ga vandaag of morgen even aan mijn moeder vragen of zij kan bellen naar United Airlines als het mij niet lukt mijn ticket online te veranderen, want zo te zien kan ik wel iets veranderen maar dat zal dan wel alleen de tijd van vertrek zijn en niet het vliegveld :') Maar ben echt heel blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om mustangs te zien, gewoon via iemand op FB :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:47

Ik weet niet hoe het in Nederland op Schiphol gaat, maar ik spreek voor Brussel/Zaventem. Ik heb ook een spiegelreflexcamera + lenzen voor $1200 in Amerika gekocht en zo "ingevoerd", terwijl je er normaal invoerrechten op moet betalen. Maar ja, zelf ga ik het niet aangeven ;) En je moet héél veel ongeluk hebben dat ze je er zo uitpikken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:58

eilleen333 schreef:
Yasmine schreef:

Ik kijk wel eens de border security programma's. Dat gaat dan wel over Australië, maar die mensen krijgen wel een boete van 220 euro als ze gesnapt worden. Dat risico zou ik voor een pakje noodles niet willen nemen. Je kan dat overal kopen, dus het is ook niet perse nodig;)

Kan je dus niet overal kopen die ik wil meenemen, zo stom zou ik ook weer niet zijn anders had ik het thuis wel gekocht, wil het juist meenemen omdat ze het bij ons niet hebben, de soort die in wil. En nee smaakt niet hetzelfde als alle noodles.

Hmm ja anders laat ik wel keer vriendin vanuit amerika hier keer opsturen en dan maar zien haha.

Wbt camera's ik heb toen in NY ook camera en lens gekocht van over 1000$ en weer terug gevlogen naar tennessee waar ik toen 'woonde' en daarna weer naar NL, niks over gezegd ofwatdanook

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:05

Mel ik heb kaas ín Amerika gekregen zonder enige problemen, denk dat Noodles uit Amerika helemaal geen problemen zullen opleveren :n Tis gedroogt vlees toch? en compleet verpakt?

Ik heb online mijn vlucht proberen te veranderen, niet gelukt. Ik bel morgen wel even naar United Airlines om te vragen of je van vliegveld kan veranderen. Dat er bij moet worden betaald snap ik :j Maakt niet uit, zolang het maar kan :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:51

Als het goed is moet er een formulier zijn waarop staat wat wel en niet mee mag en wat je wel of niet aan moet geven. Ik zou het niet op de bonnefooi meenemen, maar dat wel even uitzoeken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 08:28

Australie is een eiland, daar gelden hele andere regels voor wat betreft invoer.
Gewoon in je koffer stoppen dus. ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:02

Ik kom ook even binnenvallen in het topic :P

Wij gaan met het gezin (mn ouders en 2 broertjes) deze zomer naar de USA :D
We gaan 3 weken (van 5 juli-27 juli) en gaan een rondreis met de auto doen. (we huren daar een grote 7-persoons auto, is al geboekt :D) Tickets zijn ook al geboekt.
We landen in Atlanta, en gaan vanuit daar rijden naar New Orleans, Neshville, Memphis, Florida, en volgens mij mis ik nog een paar steden xD Iig veel muzieksteden zaten erbij :P
Als iemand goede tips heeft voor deze plaatsen, hoor ik het wel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:04

In New Orleans zeker naar Oak Alley plantation gaan! Daar krijg je een rondleiding in een prachtig koloniaal huis dat deel uitmaakt van een grote suikerplantage.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:08

Thnx voor de tip! :D K schrijf em op.
In Memphis gaan we sowieso naar de Gibson Guitar Fabric, daar schijn je ook een rondleiding te kunnen krijgen xD
Ik heb niets met gitaren of muziek, maar mn broertje wel O:)

Oohwjaah en we overnachten telkens in vakantiehuisjes/appartementen O:)
Daar verblijven we iedere keer 2/3 nachten en dan gaan we weer verder :P
is ook goedkoper dan hotels.

Ik ga zo ff topic globaal doorkijken om te zien of er al wat tips staan over een van deze steden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:28

Oeeeeeh die Gibson fabriek lijkt me geniaal! Ik ben een groot Gibson fan :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:33

haha mn broertje is ook al helemaal enthousiast :P
Maar die speelt zelf ook gitaar in een bandje, dus tja :+ Zelf ben ik zo a-muzikaal als het maar kan :P
Mr mn broertje zal zich wel kunnen uitleven daar denk ik :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:41

ik ben me koffer aan het inpakken ( vertrek maandag maar aankomende dagen druk en zo kan ik kijken of ik nog wat moet kopen) maar heb echt weinig...
3 korte broekjes, 1 rokje 1 jurkje en 10 topjes...

heb echt gevoel dat ik wat mis, omdat ik normaal hele koffer vol heb...
gelukkig gaan we veel shoppen, kan ik hem lekker vol doen

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:42

Sla in Nashville sowieso de Country Music Hall of Fame niet over en in Memphis natuurlijk naar Graceland. Voor de rest hebben wij Memphis in een paar uurtjes wel gezien, ik kon me veel meer vermaken in Nashville, maar het zal smaakverschil zijn :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:45

Dat gaat prima hoor, Lies. Ik heb een maand gereisd met 2 jeansbroeken, 2 paar schoenen, 2 truien en 8 topjes :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:47

wow dat zou ik denk niet kunnen haha...
normaal prop ik hem helemaal vol tot het max gewicht en draag ik de helft niet. dit jaar wilde ik het anders doen alleen denk nu dat ik te weinig heb hihi. stom eigenlijk.

nu nog kijken wat voor schoenen, doe gympies aan, slippers en sandaaltjes ( zal dat genoeg zijn)?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:53

Ik kon niet anders want ik kwam van een uitwisseling in Canada en het was een gedoe met koffers, maar ik heb het prima overleefd :D Vaak genoeg wassen en dan lukt het prima.

Als je zeker nog gaat shoppen zou ik echt niet te veel meenemen. Gewoon zorgen dat je genoeg goed schoeisel mee hebt en dat je genoeg hebt om je 's avonds warm te houden.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:18

liesJ schreef:
heb echt gevoel dat ik wat mis, omdat ik normaal hele koffer vol heb...

Sokken, ondergoed, pyama? ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:23

Ach dan heb je gelijk een goed excuus om te gaan shoppen! ;)