Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:08

Met al die storingen de laatste tijd mag je wel heel veel extra tijd rekenen als je ergens op tijd moet zijn... maar ik wil niet zoveel extra tijd rekenen omdat ik dan, als ik er wel op tijd ben, urenlang in de kou moet rondlopen zonder dat ik iets kan doen :(

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:16

En op centraal nu weer 10 min vertraging.. Met Wat pech mis ik op hoorn weer aansluitin en weer half uur later thuis..

Had ik bijna de week volgemaakt zonder declaraties :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:26

Had daarnet een treinblunder. was naar Den Haag geweest en om 16.20 op het station, zou ik nog precies de 16.24 kunnen halen, maar de 16.54 stond ook al klaar en was dus daarin gestapt en zag zo de 16.24 wegrijden. Toen maar de 16.39 genomen. Die trein was ook erg rustig, zaten maar met 3 mensen in de coupe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:32

Haha oeps!

Ik was met het boemeltje gewoon zelfde tijd thuis als eerst met de benelux :) Vertrek alleen wat eerder vanaf het station en minder wachten op de arriva boemel. Die ging altijd weg op moment dat de benelux aankwam, dus had dan vaak een kwartier later pas die trein. Nu komt die ook gelijkertijd aanrijden, maar vertrekt dan pas na 8 minuten.

En de Fyra.. gut die was weer afgeschaft en een ander 40 minuten vertraging. Heb me echt staan verbazen... ZO rustig had ik hem niet verwacht! Op die tijd zat Benelux altijd stampvol, maar als er in die Fyra 10 mensen per treinstel zaten was het veel...

En boemeltje was gezellig druk, net als de IC waarop we overstapte. Gezellig allemaal langs het ene incheckpaaltje op perron 3. Die raakt binnenkort overbelast.. hysterisch gebliep haha. Als je m niet weet te staan gewoon op het geluid afgaan :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:41

De .23 had zoveel vertraging dat de .38 eerder binnenliep. Handjevol mensen liep terug met als gevolg dat de vertraagde .23 stampvol vertrok en "onze" .38 lekker rustig was. Enkele minuten later op thuis maar wel kunnen zitten en een gezellige stalgenoot als reisgezelschap (we komen elkaar af en toe tegen in de trein).

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:02

Nou vandaag was echt een drama, had 35 minuten vertraging... Ik stapte in Almere op de intercity naar Leeuwarden, die had +10.. Maar vervolgens word in Lelystad omgeroepen dat dat het eindpunt van de trein was?? Iedereen stom verbaasd de trein maar uit gegaan.. Die trein zou weggerangeert (?) worden oid.. De volgende intercity naar Leeuwarden had +30, ik heb maar de sprinter naar Zwolle genomen.. Dat is toch raar? Gewoon zo zonder dat te melden niet verder rijden, terwijl er wel een trein reed, waar ik dus in zat.. Rare NS :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:15

Kinderziekte van de nieuwe dienstregeling zeker :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:22

Ja wie weet... Ik en alle andere reizigers warme echt stom verbaasd :+

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:46

idinn schreef:
Martine, hopelijk alles goed gegaan! De toeslag valt dan inderdaad mee, maar reis toch liever dan voor maar 65 cent. Met evenveel overstappen, gelijke reistijd zo'n beetje en niet eerst langs Dordrecht te zoefen :+

Die afweging kan ik me goed voorstellen ja. Voor mij maakt het niet heel veel uit, want ik kan kiezen tussen Dordrecht of Rotterdam.
Mijn reis ging goed! Ik had geen vertraging en was in een half uur in Rotterdam. Das toch wel erg snel en erg fijn.
De stoelen vind ik minder zitten, zijn vrij hard.
Dus mijn eerste ervaring is positief, maar ik weet niet of ik die toeslag er telkens voor over heb. Ik nog maar eens uitpluizen wat voor mij echt het fijnst reist.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:58

Zijn er hier veel mensen die gebruik maken van de verbinding zwolle - lelystad en ook zo'n last hebben van de druk in de drontermeertunnel? Ik reis er bijna dagelijks mee en ben best blij dat de verbinding er is maar jemig, wat doet dat zeer aan je oren.

De prorail zegt dat je gewoon moet slikken, net als in het vliegtuig maar in het vliegtuig heb ik er echt nog nooit last van gehad... Het is dat er geen bus meer rijdt vanaf dronten, anders zou ik de trein mooi laten zitten, ik hou er zelfs na die tijd oorpijn van en mijn hond raakt er ook best onrustig in, zal er ook wel wat last van hebben...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:57

Rebecca, ik heb dat traject gister toevallig gehad, en inderdaad die druk in die tunnel!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:24

Ja daar heb ik ook erg last van! Zie andere mensen in de trein ook vaak erg pijnlijk kijken ..,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:32

Ik heb dat van Dordrecht ri Rotterdam in een tunnel ook heel erg. Maar die tunnel daar klinkt wel erg extreem! Fanatiek kauwgom kauwen op dat stukje werkt dat ook niet iets? Wel heel irritant als je er regelmatig door moet.

Martine, ja de snelheid is wel erg prettig! Als die goed rijdt sta je zo in Rotterdam natuurlijk. Helaas heeft het dus geen enkel voordeel qua reistijd of aantal overstappen voor mij. En zo wel, dan is het nog een principe kwestie. Door dat ding is de benelux weg en die heb ik veel liever :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:53

Ik ben er gisteren ook voor het eerst doorheen geweest. Bij de Willemsspoortunnel heb ik het, soms, ook een beetje, tenzij we er met 2 treinen gelijk inrijden, dan is het daar ook knap heftig. Maar zo erg het bij de tunnel op de Hanzenlijn is, daar schrok ik toch wel van. 3 Minuten later zat ik nog met suizende oren.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:51

maaike5581 schreef:
Horsefreak schreef:
Nou weer storing rond schiphol, maar hij moet rond half 4 afgelopen zijn, dus ik ga het maar gokken. Ik ga wel zien wat het wordt.

Valt mee, die van 58 en 28 reed net nog niet.
Rest rijd wel.

Dat zijn juist de treinen die ik moet hebben, anders mis ik mijn overstap. Ik had de trein van 15.43 en die reed met 10 minuten vertraging, op bijlmer was het 5 minuten, maar toen moesten we achter de stoptrein aan naar schiphol toen werd het wel 10 vertraging. En de sprinter was precies op tijd binnen, maar helaas mocht de thalys eerst weg en die moet kruisen naar de HSL, dus moesten we daar weer op wachten en uiteindelijk op Nw-Vennep weer 10 minuten vertraging.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:57

Ik reis dinsdag naar Rotterdam toe en woensdag moet ik weer de kant van Zwolle op ( m'n stage in Utrecht Terwijde is helaas afgelopen ) dus we gaan weer de andere kant van Nederland bezichtigen :') Kijken hoe 't met het horror traject Amersfoort - Zwolle gesteld is.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:27

Courses hoezo ga je niet over de Hanzelijn? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:37

Gisteren voor het eerst geen vertraging gehad met de hanzelijn! Ongelooflijk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:44

Margoooo schreef:
Courses hoezo ga je niet over de Hanzelijn? :)

Ik kom vanaf Harderwijk :P

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:47

Ah oke ja dan is het niet handig hahahah :+

Ik moet morgen weer over de Hanzelijn, ben benieuwd...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:09

Pff weer werkzaamheden rond utrecht, nu de Hanzelijn maar eens uitproberen ;) Ben er wel blij mee dat die mogelijkheid er nu is, heb niet zo'n trek in pendelbussen. :P

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:15

Even een update: ben net over de hanzelijn gekomen en door de tunnel. Het viel mij echt vies tegen! Vermijd het vliegtuig altijd, aangezien ik altijd heel erge last krijg van mijn oren. Nou dit was nog net niet zo erg. Heb wel nog steeds last dat me oren dicht zitten en pijn doen. Ik heb wel kauwgom enz. bij me maar het helpt niks. In het vervolg dan maar liever met de pendelbus dan dat ik weer via de hanzelijn ga.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:35

Waar zit die tunnel precies dan? Net voor Zwolle of?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:36

Tussen Dronten en Kampen-Zuid in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:29

Zo was druk in de stoptrein naar Antwerpen. Er was in Essen wat te doen geweest, keiveel mensen die er ook nog bij moesten. En zat al vrij vol. Zaten er veel de Fyra uit te lachen haha. Gezellige boel dus, want iedereen zat tegen elkaar aan te kletsen.

Conducteur trein ervoor zei dat je niet hoeft in te checken voor die trein als je verder gaat met de stoptrein naar Antwerpen. Aangezien je gratis reist maakt het toch geen verschil. En het is inderdaad geen doen om dan langs dat ene paaltje te rennen als er niet veel overstap tijd is. Hij was ook weer pas om 57 in Dordt ipv 55. En de sprinter van 57 was juist veel te vroeg. Stressen dus, maar gelukkig haalde die de 2 minuten schade onderweg weer in. Is niet veel natuurlijk, maar met 4 minuten overstap tijd wordt het dan wel krap :+

Had wel bijna de eerste trein ri dordt gemist. Ging 8 minuten voor die zou vertrekken van huis weg met m'n fiets. Toen ik de trap bij station op rende (dijk op dus 4 trappen pff) kwam die aanrijden. Kon zo erin rennen :') Volgende keer iets eerder van huis. En nu hopen dat m'n slot goed dicht zat, die doet weleens lastig.