Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:43

Ja, vind ik ook stom hoor, die diensregeling van/naar Zeeland...
Net als nog thuiskomen als je ergens in de Randstad bent geweest. Laatste trein Zeeland in gaat 23.46 vanaf Roosendaal en die MOET je hebben. Omdat ik het risico dat de 22.55 op Rotterdam niet op komt dagen neem ik dan meestal de 22.33... Maar daar baal ik heus wel eens gruwelijk van, ik kan nooit eens naar een leuk concert of zo, omdat ik altijd slaapplek moet regelen of die stomme trein moet halen.
Naar Oudenbosch rijden ze zeker ook maar tot een bepaalde tijd?

Ukje: soms roepen ze wel een excuus om, "door omstandigheden, blablabla", maar soms is het wel een 8 of 10-rijtuigs en zijn de achterste 4 of 6 dicht... Dan denk ik echt WTF, waarom hangen ze er dan aan?! %)
Zou zo'n melding echt helpen? Het is het proberen waard...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:47

Oudenbosch is inderdaad ook maar tot een bepaalde tijd, tot 5 over half 12. En normaal gaat hij 1 keer in het uur, behalve tussen 4 en 6 ('s middags/'s avonds), dan 2 keer per uur. Maar dat is inderdaad erg onhandig, als ik uit ga oid, moet ik ook altijd bij iemand blijven slapen! :j

Konstantine

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:51

En ik maar denken dat ik slecht woonde... Ik heb tenminste nog 2 treinen per uur. 's Morgens heel vroeg stoppen de intercity's op alle Zeeuwse stations, vraag me af of het zo'n grote moeite is ze ook op Oudenbosch, Zevenbergen en Lage Zwaluwe te laten stoppen... Ze komen er toch sowieso al langs.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:52

Ken om mij heen een paar mensen die het hebben gedaan, en dat blijkt wel geholpen te hebben.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:01

Konstantine schreef:
En ik maar denken dat ik slecht woonde... Ik heb tenminste nog 2 treinen per uur. 's Morgens heel vroeg stoppen de intercity's op alle Zeeuwse stations, vraag me af of het zo'n grote moeite is ze ook op Oudenbosch, Zevenbergen en Lage Zwaluwe te laten stoppen... Ze komen er toch sowieso al langs.

Klopt ja, ik heb vaak 's ochtends de trein naar Vlissingen (zit op de hz :P )

Tja, dat was mijn idee dus ook! Nu moet ik altijd uitstappen als ik de intercity heb, om 20 minuten later op een trein te stappen die hetzelfde traject rijdt, alleen die stopt dan wel op Oudenbosch, eigenlijk best onzinnig afentoe!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:09

Vindt dat idd ook zo krom, moest van de zomer naar Friesland, kon ik ook een half uur op de stoptrein wachten omdat ik op een station moest zijn waar de IC niet stopte. Terwijl er ook zat trajecten zijn waar ze de IC wel over kunnen laten gaan in een stoptrein.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:31

Ik kom ook meepraten :D Ben weer begonnen met studeren na een jaar wachttijd. In die tijd ben naar Amsterdam verhuisd dus moet nu elke dag tussen Amsterdam en Utrecht reizen :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:59

Had vandaag weer prijs -O-
Springer tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Kwam vanuit Vlissingen, in Bergen op Zoom ruim een half uur op de vervangende bussen staan wachten, om vervolgens mijn trein in Roosendaal weer te missen en dus daar weer een uur vastgezeten. Fijn! ^)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:05

Ik las het op Twitter en moest nog aan je denken... :(:)

Ik snap echt niet dat mensen voor een trein springen, je veroorzaakt zoveel ellende... Treinpersoneel met trauma's, vertragingen/uitval, schade... :n
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 31-10-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:06

Ik heb mijn NS jaarkaart vandaag ingeleverd -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:06

Ahw :(:)
Waarom dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:10

Omdat ik verhuisd ben en nu te dicht bij werk woon om goedkoop die jaarkaart te houden :Y)

Ik krijg nu een trajectkaart voor Hilversum - Overvecht. Ik ben van een uur treinen per dag naar 15 minuutjes gegaan :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:23

Ah, oké. Dat scheelt wel! Maar 't is toch een beetje jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:25

Jup.. maargoed.. ik ga er wel weer wat op vooruit in salaris daardoor :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:56

Dat is dan wel weer fijn :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:07

ook springer tussen Ypenburg en den haag centraal dus iedereen vanaf utrecht moest via rdam centraal, nou fijn komt er m kwart over 5 een mini koplopertje aan rijden voor naar rotterdam :x Alleen al voor normaal was dat al erg weinig geweest en nu helemaal.

En vind t nieuwe bord ook geen succes, opzich is het best te lezen maar alles is toch net wat kleiner dus ja je kan het toch vanaf minder ver zien. Maarja dat is ook al zo bij die elektronische borden boven de perrons.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:21

Die stomme digiborden doen het de helft van de tijd niet hier en áls ze het dan doen klopt er niks van wat ze weergeven... :roll:

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:14

Weet iemand of je vanaf 1 november per se moet inchecken met je OV chipkaart? Iemand van mijn klas zei dat een conducteur dat een keer had gezegd, maar daar heb ik daarna nooit meer iets over gehoord..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:29

Dit las ik op twitter, NS_online NS online
· Bij #NS is het voor #studenten nog niet verplicht om in- en uit te checken met #studenten-OVchipkaart http://bit.ly/mUS0ut maar het berichtje daarachter vond ik wat vaag.

Ach ja ik merk het wel. Dan moeten ze eerst maar eens gaan zorgen dat die paaltjes wat zichtbaarder zijn. Ik weet wel als je utrecht centraal via de centrale hal verlaat je er automatisch langs loopt. Maar ik pak eigenlijk altijd de Noord tunnel en daar moet ik goed zoeken. Hetzelfde geldt op sloterdijk en schiphol daar staan ze zo lekker verdekt opgesteld.

En het nieuwe scherm is nou niet dat je zegt een verbetering. Die digi borden zijn zoiezo onleesbaar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:35

Citaat:
Vanaf donderdag 3 november is de strippenkaart in heel Nederland afgeschaft. Vanaf die datum moet bij alle OV-bedrijven in- en uitgecheckt worden (óók in je vrij-reizen-periode!), behalve in de treinen van NS (tenzij je reist op saldo in de kortingsuren).

Vanaf donderdag moet je bij alle OV-bedrijven inchecken, dus niet alleen in de bus, metro en tram, maar ook in de treinen van Arriva, Connexxion en Syntus. Bij NS hoeft het voorlopig alleen maar als je betaald reist (dus bijvoorbeeld op een zaterdag, terwijl je een week-OV hebt). Je mág wel inchecken bij NS, er gaat geen saldo vanaf als je dat doet en ik heb begrepen dat het op langere termijn wel verplicht gaat worden, dus wennen kan geen kwaad. :j

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:38

Kan het niet te maken hebben met het feit, dat bij de NS de papieren kaartjes ook pas eind volgend jaar worden afgeschaft.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:46

Ik heb ooit deze uitleg gehad van een conductrice:
Voor iedere keer dat jij incheckt, krijgt het betreffende ov-bedrijf een X-bedrag uitgekeerd van de overheid. Als jij niet incheckt, krijgt het bedrijf dat niet (en loopt dus inkomsten mis). Behalve NS: omdat zo'n beetje iedereen met de trein gaat, krijgt NS sowieso al een X-bedrag van de overheid uitgekeerd en is inchecken dus niet verplicht.

(Even kort samengevat, het was een veel langer verhaal. :+)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:46

Oh okee bedankt iedereen voor de opheldering! :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:48

Konstantine schreef:
Ik heb ooit deze uitleg gehad van een conductrice:
Voor iedere keer dat jij incheckt, krijgt het betreffende ov-bedrijf een X-bedrag uitgekeerd van de overheid. Als jij niet incheckt, krijgt het bedrijf dat niet (en loopt dus inkomsten mis). Behalve NS: omdat zo'n beetje iedereen met de trein gaat, krijgt NS sowieso al een X-bedrag van de overheid uitgekeerd en is inchecken dus niet verplicht.

(Even kort samengevat, het was een veel langer verhaal. :+)

maar ik snap dus niet waarom het nu niet moet en straks ineens wel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:50

Omdat toch niet iedereen met de NS reist en de NS dus eigenlijk een te groot bedrag van de overheid krijgt, denk ik. :P