London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:21

Ik ben van kerst tot en met oud en nieuw samen met een andere au pair ook in Londen. Wij willen ook van de week o.i.d. een jeugdherberg boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:37

paddington schreef:
Tip... neem zelf broodjes mee want in de Eurostar zijn ze vreselijk duur en niet weg te krijgen ;)

Ja inderdaad! Vind het in de internationale naar Brussel al duur :o We vertrekken in de middag, dus tijd zat om voor die tijd even boodschappen te doen. Hebben ook hotel zonder ontbijt dus gaat sowieso iets mee wat in de ochtend makkelijk weg eet. Heenweg toch nog ruimte zat in de koffers, dus dan kunnen we het net zo goed hier al kopen..

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:52

Hallo :wave:

Ook ik plan een tripje naar londen, ben op zoek naar goedkope verblijven (hostels oid) We gaan met 4, hoef geen luxe, kom toch alleen op de kamer om te douchen en wat te slapen.
Iemand budgetvriendelijke tips?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:54

Astor Hyde Park is mijn favo hostel. :)

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:54

Oja, wij zouden met de overzetboot gaan, 121euro h/t per wagen, ongeacht hoeveel personen, dus 30euro per man, en we zouden eerst een dagje de prachtige kliffen van Dover en omgeving verkennen.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:55

Als je naar Londen gaat, neem dan niet de auto.
Ze rijden daar aan de andere kant, en daar wordt je gek van.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:57

Plus er staat altijd file _O-

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:57

En je betaalt je schil aan parkeer geld en die toeslag :D
Of je moet een hotel aan de rand van Londen nemen dan is
het vaak gratis parkeren bij Hotels.. dat deden mijn ouders
vaak.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:00

We hebben al in de UK gereden, valt goed mee hoor! Ben je heel snel gewoon en eigenlijk is het "logischer" rijden dan bij ons eens je ermee weg bent, alleszins dat vonden wij toch :j
Auto laten we stuk buiten londen, dat is al geen probleem.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:01

Nou ja, ik ben één keer met de auto in Groot-Brittanië geweest, en ik werd er gek van.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:03

Plus we gaan meer doen dan "enkel" de city-trip, dus de auto is "nodig" ofja handig voor de rest van onze reis :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:03

Ik wil best met de auto de UK in (wil nog altijd het zuidoosten doen, Canterbury e.o.) maar no way dat ik met de auto Londen in ga. Dat laat ik wel aan de locals over. ;)

De underground is echt een veel handiger en voordeliger transportmiddel in Londen.

Mijn favoriete hostel is het Meininger, bij Hyde Park.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:05

Ik heb ook een keer een auto gehuurd in Londen, een Ford Ka.
Dat is nog erger dan met je eigen auto, want dan zit je aan de "passagierskant" te sturen ...... waardeloos.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:08

Toch schijnt een 'local car' over het algemeen makkelijker te besturen te zijn. In NL zit je met je stuur aan het midden van de weg. In een Britse auto zit je dat ook. Heb je veel meer overzicht dan wanneer je aan de 'stoepkant' zit.

Alleen je linker- en je rechterhand moeten omgekeerd gaan werken. :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:20

Ach, dat links rijden met een engelse auto valt wel mee hoor, daar wen je zo aan! Met je eigen auto lijkt het me wel lastig trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:51

jessje schreef:
Iemand budgetvriendelijke tips?

Ik zoek altijd via hostelworld.com en booking.com en dan zoals een arme student dat hoor te doen gewoon ordenen op prijs :D
Met oud en nieuw 4 nachten ben ik ongeveer 125 euro kwijt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:53

Dat doe ik normaal gesproken ook, maar helaas zijn in een stad als Londen de goedkopere hostels niet altijd even fris. ;)

Voor een nachtje houd ik dat wel uit, maar als ik ergens drie of vier dagen zit, dan betaal ik liever een paar pond per nacht meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:57

Ik heb 2 jaar terug wel de goedkoopste genomen die er toen stond, was voor 1 nacht en die was best fris, eigen douchebak in hoek kamer haha. Alleen zou ik iedereen aanraden een slaapmatje mee te nemen om op het matras te leggen ivm veren die eruit staken :P

Het ligt er ook aan wat je wil, ik ben er toch alleen om te slapen, dan interesseert het me niet zo erg hoe het eruit ziet, slippertjes mee voor te douchen en klaar. Festivals weet ik ook te overleven, dan moet een hostel ook kunnen, zolang er geen kakkerlak naast me aan het feesten is ben ik tevreden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:01

Haha ik heb wel graag een wat schoner hotel, mijn reisgenootje met wie ik altijd ga heeft wat gezondheidsproblemen dus wij brengen wel rusttijd overdag ook op de kamer door. Dan mag het best schoon zijn en comfortabel :j Daarom betalen wij ook graag wat meer. (We kijken ook gerust naar aanbiedingen en arrangementen met Guoman en Thistle Hotels.. 4 sterren :7 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:34

Ja dan is het inderdaad wel prettig om iets te hebben dat comfi is en schoon!

Ik heb ook keer in een heel luxe "zakenmannetjes hotel" gezeten in Italie. Ging een week van tevoren boeken, toen hadden ze de vrije kamers voor 22 euro staan. Kwamen wij daar aan met backpack na een busreis van 24 uur met erachteraan geplakt een nacht concert + feest _O- Ze keken niet zo vrolijk hihi

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:37

imd schreef:
Ach, dat links rijden met een engelse auto valt wel mee hoor, daar wen je zo aan! Met je eigen auto lijkt het me wel lastig trouwens..

Mijn papa is me 2 keer komen opzoeken, met z'n eigen auto :D Ik vond het heel stoer van 'm :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:40

Nog even hierop terugkomend:

Michel123 schreef:
Ze rijden daar aan de andere kant...

The right side is the right side. :P

Vanuit Brits perspectief rijden wij dan weer 'aan de andere kant'. :D

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:27

Wij rijden aan de andere kant ja, maar zij rijden aan de verkeerde kant. }>
Het begint al steeds meer te wennen, maar ik kijk nog steeds de verkeerde kant op met oversteken :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:29

Dat zeg ik, the right side is the right side. :P

Ik kreeg het na vijf maanden Australië (waarvan zo'n drie maanden in Melbourne, toch geen kleine stad) nog voor elkaar. :=

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:53

Ik kijk hier in Engeland altijd gelijk goed, maar als ik weer terug ben in Nederland vergeet ik terug te switchen _O-