Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:17

Wat een mooie foto's allemaal :j

Hier nog maar 11 dagen voordat we gaan emigreren. Erg spannend allemaal. De honden benchjes zijn er al, waar ze in het vliegtuig in moeten. We zijn al bezig met pakken, en heb al afscheid van de meeste mensen genomen. Komt nu dus erg dichtbij!

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:24

Spanned Eskimo! Zal ook wel wat gemengde gevoelens opleveren, of niet?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:37

Ja best wel.. Ik heb er heel erg veel zin in, kan zelfs niet wachten. Ben vaak verhuisd en heb al in het buitenland gewoond dus ik ben wel wat gewend, en ik zie dit echt als een nieuw avontuur en een mooie kans voor mij om daar een nieuw leven op te bouwen. Maar aan de andere kant ga ik mijn broer, zus en vader vreselijk missen.. Ik ga mijn broer, zus en zwagers voor het laatst op Schiphol zien als we gaan vliegen, gaat vast moeilijk afscheid worden! Maar goed, ze kunnen altijd over komen en gelukkig bestaat er zoiets als Skype :j

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:16

Onze container (die volledig vol is..) is maandag vertrokken en blijft nog even in nederland maar dan rond de 20e zijn toch echt al onze spullen hier. Ik woon hier al een jaar dus voor mij loopt het iets anders maar mijn ouders vliegen over 3 weken voor het eggie.. Mijn hond slaapt ook al een aantal weken in haar bench. Ze hadden hem neer gezet met inpakken en ze merkte dat er wat aan de hand was dus ze kroop er direct in := Over 3 weken vliegt ze ook deze kant op en kan niet wachten om haar te zien :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 05:47

Toevallig iemand aan deze kant van de plas die straks dressuur gaat kijken? Ik kan het online niet vinden -zou blij zijn met link- en op t.v. komt het niet... (Edmonton).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 06:40

Nee sorry ik heb geen idee (ook geen interesse).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:48

Spannend zeg, de mensen die naar Vancouver verhuizen! Ik ben zo jaloers!!! Geniet er met volle teugen van want het is een prachtige stad :)

Ik wil stiekem ook erg graag terug (het is bijna een jaar geleden dat ik naar Vancouver vertrokken ben voor uitwisseling aan UBC) en ben aan het rondkijken naar masters of PhD aan UBC, alleen is dat onmogelijk duur als je geen beurs krijgt. Dus moet eens even rondkijken naar de mogelijke beurzen en de resultaten die ik daarvoor moet halen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 04:58

@ balance, ik vond vandaag een zender die paardensport uitzend, ik geloof dat het OLN of CTV was.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 06:14

Hallo allemaal!
Wat een gave verhalen en foto's zie ik voorbij komen! Ik wil even mijn aankomende reisjes met jullie delen om ideeën uit te wisselen.

Man en ik reizen flink wat af in Canada om zoveel mogelijk te zien! Volgende week rijden we naar Jasper, van daaruit naar Clearwater BC, Kelowna, Vancouver en weer terug naar Banff, Lake Louise, Jasper. We gaan raften in Clearwater en hiken in BC. Iemand nog tips wat we absoluut moeten zien? De Rocky's kennen we van voor naar achter, maar in BC valt nog veel te ontdekken.

In september gaan we van onze woonplaats Cold Lake naar Dawson's City rijden, in the Yukon. Iemand daar al eens geweest? We gaan de Alaska Highway rijden dus ik ben reuze benieuwd en excited!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:55

Als je naar Vancouver komt: Kyra is echt heel leuk! :P
Grouse mountain is leuk, dat kan met de gondel maar ook te voet. Dat gaan wij binnenkort doen. Grouse grind.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:15

@ lennylenny, wij gaan in september ook naar dawson city in the yukon rijden (voor onze honeymoon). Zelf nog nooit geweest. Ik weet alleen dat dawson city heel duur is, een vriend van ons vertelde om een koelbox mee te nemen met wat eten, zodat je niet alles daar hoeft te kopen ;) .

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 05:37

Wij zijn net terug van kamperen, man, leven is vermoeiend zonder telefoon bereik en wifi. :')

Raften is gaaf!!

Een van de dingen die ik echt ga missen als ik weer terug naar huis ga is Panago pizza. :') Ik heb echt helemaal niks met pizza maar we bestellen steeds een custom pizza bij Panago en die is heeeeerlijk, en dan een ijskoude dr pepper erbij :9 En italian garlic dip, oooo :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 05:42

leuk

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:10

Raften wil ik ook nog een keer doen, maar lijkt me ook best wel weer eng.. :D

Overmorgen gaan wij naar het hotel bij Schiphol en de dag erna vliegen we. Ik houd ook een blog bij (nog maar net begonnen), dus voor de nieuwsgierigen: http://esmeeinvancouver.waarbenjij.nu/

Elizabeth, spannend hoor voor jou ouders.. Succes!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:54

Leuk, je blog. Vooral als je het echt een tijdje bijhoudt.

Raften is leuk. Heb ik ooit op de Kickin' Horse River gedaan. Alleen de naam was al leuk. Maar ik vond het wel een beetje eng ook. We zaten ook met een ontzettende schijtebroek in een raft die telkens de verkeerde kant op roeide en een keer de peddel losliet. En maar gillen. Dat maakte het extra spannend.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:37

Blijf maar jaloers op mensen die emigreren :+ Ik ben vorig jaar in Vancouver geweest bij familie en later nog bij Toronto in de buurt (Napanee) ook bij familie. Vond Vancouver en omgeving toch het mooist, heb echt zo genoten daar! Ik ga sowieso nog wel een keer terug naar Vancouver, ik hoop volgend jaar. (Wilde eigenlijk dit jaar nog, helaas gooit mijn gezondheid roet in het eten)
Maar emigreren... dan zou ik toch 2 van mijn paarden wel erg graag mee willen nemen... dat lijkt me qua financiën op dit moment nogal een mission impossible.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:01

@ Yasmine; Ik studeer in Victoria en het is echt belachelijk duur. Als je nog tips hebt voor een beurs, graag! Anders kan ik mijn studie namelijk neit afmaken.

Ik ben vorige zomer in de Yukon geweest. Heb op een ranch in de buurt van Whitehorse gewerkt. Het is er prachtig, veel ruiger dan BC. Ik ben toen ook een weekend naar Skagway, Alaska geweest, geweldig!!!!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:48

Bedankt voor de t.v. en pc tips..

Eskimo: alvast welkom!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:30

Gaaf, ik krijg helemaal zin in the Yukon. We gaan ook langs Whitehorse rijden. Volgende zomer willen we naar Alaska. Maar nu eerst gaan we richting BC! :)
Leuk zo'n blog! Ik schrijf al sinds we hier wonen en het is ook leuk om het zelf terug te lezen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:26

Welkom Eskimo: Vandaag is De Dag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:51

Oh, good luck en veel plezier :D

Lennylenny, wij gaan ook richting BC! Met de greyhound bus naar Kelowna, 10 uur rijden :+

Afbeelding

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:56

Thank God for Airco! :D Veel plezier.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:20

Wel een hele mooie route!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 05:44

HippoLogic schreef:
Welkom Eskimo: Vandaag is De Dag! :D

Yeah, ben aangekomen *\o/* Zware jetlag en helemaal kapot.... Wat een gestress vooral met de hondjes in het vliegtuig (die kwamen uitgedroogd en verwilderd uit het ruim), maar we made it! Nu lekker uitrusten in het hotel in Burnaby en morgen naar ons huisje