Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:13

Ja die rondjes zullen wel extra armoedig en kil zijn nu... :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 20:15

Daarom viel het de bakkersmevrouw het ook meteen op. Oude dame ging met elk loopje buiten lekker mee. Wel niet zo snel meer de laatste keer maar gewoon lekker meekeutelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:18

Ik had dat met mijn rode katertje. Die keutelde ook altijd mee terwijl ik overal bezig was. Dat duurt dan nog best lang dat je vanuit je ooghoek een oranje driehoekje ziet zitten en dan is het een zak ofzo -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 20:19

Ja in mijn geval dan een witte vlek met grijs oranje oortjes. Of je hoort haar typische ontspannen mfff mfff mfff mffffffff als ze tevreden ging liggen

Jij ook nog sterkte daarmee. Huisdieren verliezen is gewoon prut ook al vinden best veel mensen het maar stom als het je raakt. %)

Ik moet het gewoon verwerken en ondergaan. Niet leuk maar wel noodzakelijk om even de tijd te nemen voor het een plek geven van de ergste rauwe wond die nu is ontstaan door haar overlijden
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-12-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:20

Ja elke keer is dat dan weer een pijnscheutje door je hart, van Oja.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:21

karuna schreef:
Jij ook nog sterkte daarmee. Huisdieren verliezen is gewoon prut ook al vinden best veel mensen het maar stom als het je raakt. %)

Die mensen zijn stom. Een huisdier verliezen raakt je meestal meer als een persoon die niet 24/7 om je heen is.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:31

Even iets heel anders:
Wij hebben in ons 2e thuis een antislip vloertegel.
Het is mooi om buiten en binnen dezelfde tegel te hebben, maar dat antislip heeft als nadeel dat stoelen lastig naar achteren schuiven en viltjes liggen er snel weer af. Als we die stoelen ooit vervangen, dan door stoelen met wieltjes!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:43

Albertina71 schreef:
Even iets heel anders:
Wij hebben in ons 2e thuis een antislip vloertegel.
Het is mooi om buiten en binnen dezelfde tegel te hebben, maar dat antislip heeft als nadeel dat stoelen lastig naar achteren schuiven en viltjes liggen er snel weer af. Als we die stoelen ooit vervangen, dan door stoelen met wieltjes!

Onze buren hebben een antislipvloer in de aangepaste badkamer (dat moest van de WMO) maar het is zeker voor iemand met een lichamelijke beperking heel lastig om schoon te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 22:04

Ik weet dat stoelen stroever gaan. Stoelen met wieltjes is een heel slecht plan hier, dan lig ik echt steeds met stoel en al tegen de grond. Ik moet een stevige niet wegglippende stoel hebben om goed op te kunnen staan. Als de keuze is de hoeveelheid schoonmaken en lastiger gaan dan of meerdere keren per dag tegen de grond schuiven, uitglijden, knie verdraaien en meer. Dan is mijn keuze snel gemaakt. Continue wegglijden (de vloer bij gv is standaard laminaat en zeker twee keer per dag doe ik mezelf pijn door wegglijden) en ook nu op het toch minder gladde vinyl moet ik echt heel behoedzaam lopen.

Ik heb eerder siergrind vloer gehad (drie huizen) en dat spul is echt mega stroef en stug en sokkenslijtend, maar geen glijders meer daardoor. Voordeel deze tegels zijn grijs met een vleugje zandkleur. Je ziet er niet zoveel op.

Vanavond top 4000 en een beetje lego gedaan. Nu op schroevendraaier jacht zodat ik het laatste gordijn in het slaaphuisje kan ophangen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:41

Au lijf, erge au aan ringvinger gewricht geplet onder de hoek van het werkblad door een niet zo slimme actie van mijn vader. En de kastjes en laatjes niet gesteld en het blad los maar de eerste dingen staan erin. Pff wat een klus door het stugge taaie bladmateriaal

Afbeelding

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:30

Auw auw... maar wel een skon keuken blok.

Afbeelding

Als je eventueel een hond wil lenen is Mats de beste keuze.
Hij is een Catalaanse herder kruising.
Luistert heel goed, gek op liefde en aandacht en komt hier soms toch wel wat te kort vind hijzelf. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 22:35

Oh een herder. Ben ik gek op <3 en Rudi ook. Ik heb tot drie jaar geleden altijd herders of kruisingen om me heen gehad.

Inmiddels nu echt stuk. Maar de keuken is nu alweer meer keuken dan een paar uur geleden. Hier was het wachten op. Keukenblokje is al aardig vol weer, en 3 verhuisdozen leeg ook weer.

Morgen alleen wat schoonmaken en de laatste dingen in de camper doen. Rustig aan fysiek, ik vraag me af of ik wel het bed uitkom fatsoenlijk :+ %)

Maar alweer fysiek keihard bezig zijn helpt geestelijk. Dit hadden we niet kunnen doen in dit tempo als oude dame nog had geleefd |( maar dat had ik met liefde (niet) gedaan. :knuffel:

De paarse kast is alweer in de schuur, de diepvries verplaatst, idem een kleine kast. Oven op zijn plek waardoor waterkoker en koffie apparaat ook eindelijk naar hun plekje.

Paarse kast weg

Afbeelding

En de plek weer gevuld

Afbeelding

Waardoor er hier plek komt voor een extra houtopslagje

Afbeelding

Oven op zijn plek

Afbeelding

En alweer aardig vol

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk wordt het wasbak gedeelte ook vervangen door eenzelfde blad met wasbak. Dat gaat tot de alkoof lopen. Die krijgt een nieuwe/andere ombouw. Waardoor er rechts 50 cm meer plek komt voor de vriezer en mijn snijblok.

Maar wat ben ik moe en wat heb ik een pijn. De handgreepjes waren de nekslag. Die eh _-:( piep schroefjes zo klein en dat in erg taai kunststof krijgen. Schroeven hielp niet, per schroefje eerst met de hamer er een stuk inmeppen en dan handmatig doorschroeven. Apparaat was er te lomp voor. 1,5 uur voor die paar greepjes -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 21:10

Goedenavond, gaap. Bijna thuis maar ik ga het net niet redden vrees ik -O- het licht ging uit op 30 km van huis. Nadat ik mijn papa had afgezet. Gelukkig redelijk dicht bij een camper plaats waar ik veilig ben aangekomen. Nu eerst maar even flink slapen. En dan wel zien wat ik doe. Vanmorgen alleen schoongemaakt. Alle kachels even goed gereinigd, stofzuigers goed ook weer schoon, pelletkachel gevuld en de houtvoorraad in de keuken ook propvol zodat ik meteen kan stoken de volgende keer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 08:24

Daar ga je volgende keer heel erg blij mee zijn denk ik :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 20:22

Moeier dan moe afgelopen dagen. Alle vermoeidheid komt eruit en mijn dagen bestaan uit slapen, wakker liggen nachtmerries en bank hangen en wat tv kijken. :Z Het feestje morgen laat ik voor wat het is, ik ben domweg te moe om daar een beetje fatsoenlijk aanwezig te kunnen zijn, en om nu na een uur af te taaien en in de camper te gaan slapen is ook niet echt wat. Die laat ik dus schieten.

Morgen vroeg de camper inrichten weer, het idee was eerste kerstdag richting mijn huis en dan wel zien na een paar dagen waar we heengaan of juist niet. Idee was mogelijk pretpark oid of skieen maar in de regio is het nat en warm en winderig,

Die plannen zijn zojuist overhoop gegooid :+ eerst richting zell am see drie dagen skieen, nou ja voor mij een a twee uur per dag maximaal en de rest met de gondels heen en weer tuffen(mijn eerste echte " sneeuw" daar gehad 7 jaar geleden al was het vooral ijs en de beginershelling waar niet te remmen viel door het ijs, maar ik heb toen eigenlijk vooral in de gondels gezeten van boven naar beneden) ik vraag me al jaren af hoe ik me daar nu zou redden, dat ga ik dus nu meemaken.

We konden een ultra last minute plekje vinden voor net meer dan 300 euro pp inclusief skipas en hotel. Dat kan er nog wel vanaf.

En oud en nieuw halverwege toen gestrand op de terugweg door slecht weer en om 2100 een hotelkamer gevonden pas, eigenlijk niet verhuurbaar ivm het ontbreken van een haarfohn en de koelkast. Boven een feestzaal waar een stampend besloten feestje was. Het hele hotel was afgehuurd, en eigenlijk mochten we er niet zijn. Maar anders was het in de auto slapen geweest. Vandaar dat we mochten blijven. De pizzaria om de hoek ging om 2200 uur dicht dus het was daarheen vliegen eten naar binnen gooien en bij sluitingstijd ging de laatste hap naar binnen. Het was een belevenis :') we hadden alleen een chococake en een fles ranja en twee kartonnen bekers waar we de oudjaarsavond en nieuwjaarsdag ochtend mee moesten doen. :)) Begeleid door de foute duitse stampmuziek en slechte karaoke onder ons.

en vandaar uit met een roadtrip naar mijn huis en het betekend eerste kerstdag en oud en nieuw ergens onderweg of jaarwisseling net bij mijn huis, :') daar dozen inpakken kasten in elkaar zetten en de laatste keuken dozen legen en dan de trapkast volzetten met dozen uit de kamer weer.

Maar bah wat is het stil zonder woefje. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:57

Zo maak je nog eens wat mee, dat dan weer wel! Je zit nog volop in de eerste rauwe rouw om het haarballetje :(:)

Mocht je een tip hebben voor een leuk sneeuw-gebied voor een jochie van 8 waar kinders lekker op een veilige plek met een slee of rubber band van een berg af kunnen zoeven, dan hou ik me aanbevolen, ventje wil zó graag sneeuw maar dit is geen leuke tijd om kind te zijn wat dat betreft....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:35

Daar weet ik wel in Flaine <3 daar zit een aparte sleebaan naast een van de lopende banden. En op meer plekken in het dorp kun je aardig veilig sleeen. Maar dat is een eindje weg maar wel aardig sneeuw zeker gebied.

Idem Risoul maar dat is nog verder weg. Daar wordt het dal kommetje gebruikt fantiekmvoor sleeers en is er zelfs ook een apart liftje voor. Ook aardig sneeuwzeker

En in Winterberg, klein gebiedje er vlak voor met twee lopende banden en een stoeltje. Daar is een stuk alleen maar voor sleeen bedoeld. En dat wort ook heel fanatiek gedaan daar ben je als sleeer veiliger dan als skier, maar dat is sneeuw afhankelijk, geen kunstsneeuw daar.

Wat ik me van Zell am zee kan herinneren bij de areitbahn geloof ik ook best wat sleeers maar dat is te lang geleden om het zeker te weten.

Maar nog even een fijne mail vanmorgen. Ik heb gistermiddag een rondje gemaild, aannemer, electricien en de septic tank meneer (die laatste ook doorgeven dat de subsidie door is). Die mailde terug dat hij week 9 (eind februari) aan de gang kan, mijn grootste hap uit mijn budget wel. Maar dan is voor het voorjaar de grond weer dicht. Fijn dan zijn er nog geen vlinders en vogelnestjes die verstoord worden.

Alleen moeten we dan komende weken als een speer twee van mijn bakken naar binnen zetten en een verplaatsen zodat de plek leeg is en wat snoeiwerk voor die tijd ook. Dan kan ik dat daarna ook netjes inrichten weer. En minder grind onkruid werk daarna ook. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:10

Oei dat is ook wel een belangrijk punt dan inderdaad als je dat geregeld hebt! Want hoe zat dat nu ook alweer....? En is het niet afhankelijk van vorst?

Bedankt voor de tip! Ja je hoort Winterberg sowieso wel vaker, maar ik dan altijd, waar precies dan? Want dat lijkt 1 groot ski-gebied voor mij als leek, ik ben nog nooit naar de sneeuw geweest.... ook niet specifiek naar de zon trouwens _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:15

Septic tank red ik me zonder maar moet binnen een jaar alles in gang gezet hebben om geen boetes te krijgen. Je tekent bij de notaris ervoor ook. Dat is gelukt. Vooral geen inlopers meer via die kant is wel fijn. Bij keiharde vorst idd wordt het lastig. Maar meest vriest het zoals bij ons. Die tank wordt weer aan het riool gekoppeld waardoor ik in ieder geval niet meer de boel vervuil. En mijn huis wordt een heel eind meer waard ook en beter verkoopbaar mocht het nodig zijn. -O-

Ik ga even voor je kijken waar die zit. Willingen kan ook nog trouwens maar dat is bij de hoofdpiste en duurder.

Rodelparadies ruhrquelle

Haarfelder Str. 101, 59955 Winterberg, Duitsland. Dat ligt vanaf Olsberg richting Winterberg in een bocht waar je links naar centerparks kunt en de bocht rechts mee naar Winterberg. In die bocht ligt het aan de linkerkant. Ook voor beginnende skiers een iniminiheuvel en goedkoop als je alleen een kaartje voor daar koopt, best een stukje van winterberg af maar het valt er wel onder :j

Het was ook mijn eerste stoeltjeslift ervaring ahum _O- laat ik het zo zeggen. De lift heeft 15 minuten stilgestaan terwijl gv pogingen deed me uit de knoop te halen, van het stoeltje los te peuteren en me te redden. :o door mijn kniebrace te korte pootjes en net te vroeg naar voren schuiven bleef een jas onderdeel klem onder het stoeltje terwijl ik in een uitermate ongemakkelijke houding op de grond lag te spartelen in de slappe lach. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:56

Ohjee.... dat klinkt wel als een foto momentje := Super bedankt voor de tip!!

Super als dat geregeld is dat je gewoon op het riool zit. Er was iets kapot toch....? De oude tank ofzo...?Zit de rest van de buren wel gewoon op het riool aangesloten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:20

Nou er is niks aanwezig. :+ Het hele dorp zit op hetzelfde riool. Alleen de "recent" verkochte of gebouwde huizen zijn verplicht met septic tank ertussen op hetzelfde riool en alle gemeentegebouwen. Maar het riool voldoet al jaren niet aan de norm. (Zoals heel veel franse dorpen trouwens) Niet verwonderlijk ook want alles wordt een stuk verderop in de rivier geloosd. Zonder enige filtering of zo. Alleen een grof spul tegenhoud rooster. Dat is het "riool". Dus terecht dat dat niet meer mag.

En langzaam aan wordt iedereen soort van gemotiveerd om er iets tussen te zetten. Door middel van steeds hogere boetes opgelegd vanaf de overheid geprikkeld. Maar die boetes zijn voor de al langer bewoners erg laag maar die schijnen wel toe te nemen. De boete voor mij zou komend jaar toch honderden euros te worden. Nog steeds veel lager dan een septic tank. Ik had het nog kunnen uitzingen maar vindt het zelf gewoon te smerig voor woorden dat je afvalwater zo de openbare ruimte ingaat. :r %)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:31

Ja precies....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:46

Als je die septic tank toch moet aanleggen kan je het beter meteen doen, hebben wij ook gedaan. Die man van de Spanc was helemaal verbaasd dat we zo snel waren. Hebben alle papieren die eigenlijk vooraf ingevuld moesten worden achteraf ingevuld. We hadden eigenlijk nog een jaar uitstel. De wc buis ging zo de berg af, dat was pas echt goor.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:57

Zoals Tinka het schetst, is hier momenteel ook de situatie. De sortie van de septic, zeiden ze. Ja...

Het staat hier nog in de planning. Binnen 5 jaar ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 21:10

Het is soms wonderlijk hoe ze vroeger omgingen met gebruikt water

Gister best laat weg en gepit bij een autohof omdat het weer te bar werd. Niet echt geslapen en beiden xo wakker tegen 5 dat we half 6 zijn gaan rijden. Om 8 uur nog twee uur geslapen en daarna was het rommelig en druk op de weg

mensen reden snoeihard of veel te langzaam pechgevallen ongelukken en in het donker op een prutweg een wegafsluiting die ons bijna 1.5 uur heeft gekost.

Maar vanmorgen gebeld en we werden tegen 12 teruggebeld we konden eerder terecht op de kamer maar ze waren er tot 1800. Moest lukken want tomtom gaf 1630 aan. Affijn we waren er dus on 1830 en de code werkte niet. Sjips. -O-

Wel was de parkeerplaats netjes vrijgehouden *\o/* hoewel reserveren officieel niet kon was hij netjes met gereserveerd geblokkeerd dus we staan bij het hotel waar we kunnen koken in de camper dan.

Niemand meer aanwezig dan maar inspreken en gaan koken belden ze 15 minuten later op. En met wat geworstel op afstand lukte het. Alleen we slapen op de bovenste verdieping met alleen een trap. Dat is wat minder handig maar gelukkig een luie stenen trap. Mooi uitzicht over het meer <3 en fijn rustig de lampjes zien er zo mooi uit

Eten inmiddels op, gv is rondje wandelen en ik ben net klaar met de afwas. Zo naar boven (1 sleutel dus we moeten samen) skibus voor de deur ook. Morgen op skipas jacht en dan hopelijk een beetje genieten proberen. Maar wat is het akelig beroerd zonder net 12 kilo. Het gat is echt enorm