Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Albertina71 schreef:Even iets heel anders:
Wij hebben in ons 2e thuis een antislip vloertegel.
Het is mooi om buiten en binnen dezelfde tegel te hebben, maar dat antislip heeft als nadeel dat stoelen lastig naar achteren schuiven en viltjes liggen er snel weer af. Als we die stoelen ooit vervangen, dan door stoelen met wieltjes!
en Rudi ook. Ik heb tot drie jaar geleden altijd herders of kruisingen om me heen gehad.
maar dat had ik met liefde (niet) gedaan.

piep schroefjes zo klein en dat in erg taai kunststof krijgen. Schroeven hielp niet, per schroefje eerst met de hamer er een stuk inmeppen en dan handmatig doorschroeven. Apparaat was er te lomp voor. 1,5 uur voor die paar greepjes
het licht ging uit op 30 km van huis. Nadat ik mijn papa had afgezet. Gelukkig redelijk dicht bij een camper plaats waar ik veilig ben aangekomen. Nu eerst maar even flink slapen. En dan wel zien wat ik doe. Vanmorgen alleen schoongemaakt. Alle kachels even goed gereinigd, stofzuigers goed ook weer schoon, pelletkachel gevuld en de houtvoorraad in de keuken ook propvol zodat ik meteen kan stoken de volgende keer.
Het feestje morgen laat ik voor wat het is, ik ben domweg te moe om daar een beetje fatsoenlijk aanwezig te kunnen zijn, en om nu na een uur af te taaien en in de camper te gaan slapen is ook niet echt wat. Die laat ik dus schieten.
eerst richting zell am see drie dagen skieen, nou ja voor mij een a twee uur per dag maximaal en de rest met de gondels heen en weer tuffen(mijn eerste echte " sneeuw" daar gehad 7 jaar geleden al was het vooral ijs en de beginershelling waar niet te remmen viel door het ijs, maar ik heb toen eigenlijk vooral in de gondels gezeten van boven naar beneden) ik vraag me al jaren af hoe ik me daar nu zou redden, dat ga ik dus nu meemaken.
we hadden alleen een chococake en een fles ranja en twee kartonnen bekers waar we de oudjaarsavond en nieuwjaarsdag ochtend mee moesten doen.
Begeleid door de foute duitse stampmuziek en slechte karaoke onder ons.
daar dozen inpakken kasten in elkaar zetten en de laatste keuken dozen legen en dan de trapkast volzetten met dozen uit de kamer weer.

daar zit een aparte sleebaan naast een van de lopende banden. En op meer plekken in het dorp kun je aardig veilig sleeen. Maar dat is een eindje weg maar wel aardig sneeuw zeker gebied.
laat ik het zo zeggen. De lift heeft 15 minuten stilgestaan terwijl gv pogingen deed me uit de knoop te halen, van het stoeltje los te peuteren en me te redden.
door mijn kniebrace te korte pootjes en net te vroeg naar voren schuiven bleef een jas onderdeel klem onder het stoeltje terwijl ik in een uitermate ongemakkelijke houding op de grond lag te spartelen in de slappe lach.
Super bedankt voor de tip!!
Het hele dorp zit op hetzelfde riool. Alleen de "recent" verkochte of gebouwde huizen zijn verplicht met septic tank ertussen op hetzelfde riool en alle gemeentegebouwen. Maar het riool voldoet al jaren niet aan de norm. (Zoals heel veel franse dorpen trouwens) Niet verwonderlijk ook want alles wordt een stuk verderop in de rivier geloosd. Zonder enige filtering of zo. Alleen een grof spul tegenhoud rooster. Dat is het "riool". Dus terecht dat dat niet meer mag.

hoewel reserveren officieel niet kon was hij netjes met gereserveerd geblokkeerd dus we staan bij het hotel waar we kunnen koken in de camper dan.
en fijn rustig de lampjes zien er zo mooi uit