[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:12

Tinka schreef:
Wij hebben weer iets raars en engs. We kwamen vanavond bij de paarden en alle pallets en krat met halsters ed was naar de kant verplaatst. Dat was op het pad naar de wei toe. En vlak voor de ingang van de wei lag een beetje stro waar de puntjes verbrand waren. Wij waren naar het dorp vanmorgen. Geen idee wanneer het gebeurd is. Gisteren avond was er nog niets aan de hand. Toevallig was de buurman er, wij dachten dat hij het gedaan had, maar dat was niet zo. Zij dachten jongelui, misschien wilden ze fikkie stoken met onze pallets. Ik hoop het niet, we hebben ze gekocht en de wei en het bos eromheen zijn kurkdroog nu.
Nu gaan we maar 2 keer per dag controleren, en hopelijk blijft het bij iets eenmaligs.

O mèn dat is idd eng en raar! Harststikke link met deze droogte. Je hebt van die bordjes "vidéo surveillance", kosten een drol, iets van een paar euro o.i.d. kun je die niet ophangen? En van die nepcamera's heb je ook. Dat schrikt misschien af. 20 euro voor 4 stuks bij amazon.fr: DODUOS Lot de 4 Camera Factice, Fausse Camera Surveillance Exterieur & Intérieure. Schroef je ze tegen je hekpalen, net echt. Bij dat setje krijg je ook stickers met zo'n camera-icoontje. Je doet er batterijen in om het led te laten knipperen.

Tinka

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 20:20

We hebben een wildcamera, maar moet nog steeds uitzoeken hoe die werkt. Zit een Franse gebruiksaanwijzing bij, maar op internet kan ik er vast wel 1 vinden in het Nederlands, is van de Aldi.
Milko denkt gewoon mensen met ern quad of 4x4 ofzo. Dat Google maps ze de verkeerde kant op heeft gestuurd. Wat zomaar kan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:23

Tinka schreef:
We hebben een wildcamera, maar moet nog steeds uitzoeken hoe die werkt. Zit een Franse gebruiksaanwijzing bij, maar op internet kan ik er vast wel 1 vinden in het Nederlands, is van de Aldi.
Milko denkt gewoon mensen met ern quad of 4x4 ofzo. Dat Google maps ze de verkeerde kant op heeft gestuurd. Wat zomaar kan.

Ja Google maps is niet ideaal. Ik vind het erg fijn camera's. We hebben er nu vier. Ook leuk om de wilde bosdieren te zien!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 20:28

Ja daarom had ik hem gekocht, heb hem al een jaar geloof ik. Maar ik vind het dan weer teveel werk om het uit te zoeken, ben niet zo technisch aangelegd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:46

Wat eng.. ik zou inderdaad meerdere camera’s ophangen voor de zekerheid

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 19:12

Nog wat foto's van gisteren, fete de la Charcuterie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanavond, Angie en Rory, moeder en dochter, 2 druppels water

Afbeelding

Afbeelding

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:23

Aha! Ik zag op de foto's weer van die, meestal mannen, in van die gekke pakjes van een confrererie van iets: worst, kaas, drankjes. Ik moet daar altijd er om lachen ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 13:27

Ja er waren heel veel confreres, zag er ook een, mange tripes, oftwel die eten pens :r
En dan van wijn, knoflook, worst etc, uit de hele Tarn denk ik.
Volgens mij waren ze daarvoor allemaal gezegend in de kerk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 15:35

We gingen net even naar de paarden. Mercy en Rory stonden vooraan, dus gaf hun vast hun mineralen en vitaminen snoepjes. Toen kwam pathos daarachter, en joeg ze weg. Mercy kon nergens heen , behalve vooruit. Daar stond ik dus, ze ging even met haar volle gewicht op de zijkant van mijn voet staan. Doet onwijs zeer, kan er nog wel op staan, dus hopelijk niet gebroken.

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:44

Au! Dat ziet er al aardig blauw uit. Hopelijk blijft het bij blauw en houdt je er verder niks aan over.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:31

O bah, dat doet altijd zo'n zeer! Nu dan maar verwend worden door Milko, met het voetje omhoog, in de tuin zitten onder een parasolletje, ijs op het voetje, ijs in de smoothie en een boekje lezen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:09

Jakkes, hoe gaat het nu met de voet? En nog dingen verplaatst?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 13:16

Kou doet heel erg pijn en been omhoog ook. Maar gelukkig gaat het kwa pijn al beter. Voet is wel erg dik en blauw.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:42

Jakkes, het ziet er uit als een paar verkreukelde middenvoets beentjes :(:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:17

Heb je er nu ook meer last van vanwege je diabetes? Anders zou ik er toch even naar laten kijken met een röntgen, of zoals ze hier zeggen een radio 8)7

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 16:04

Ik heb snel hele akelige blauwe plekken, van een muggenbult al. En ze stond er echt met haar volle gewicht op, al wegrennend. Het doet vandaag al veel minder zeer dan gisteren, toen had ik echt steken, alsof er steeds een mes instak.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:15

Wat een rot plek zo bovenop je voet. Je kan ook koelen met heel simpel een natte handdoek ipv ijs. Scheelt ook als je kou gevoelig bent. En verder smeren met traumeel gel/creme.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 16:23

Het gaat gelukkig al weer wat beter met mijn voet, wel blauw en dik.
Zondag is mijn tante overleden. Vandaag was de uitvaart, ik kon er helaas niet bij zijn. Vind ik wel heel jammer. Had nog naar opties gekeken, vliegen erg duur en dan nog autohuur en hotel. Hier in de omgeving alleen vluchten naar Brussel.
Met de auto ook duur, en dat trek ik lichamelijk niet meer. 1300 km in mijn eentje rijden en ook duur natuurlijk. Dan is het vervelend als je zover weg woont.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:21

Gecondoleerd met je tante. Wij hebben het afgelopen half jaar 2 begrafenissen bijgewoond via internet. ik moest net zo hard huilen en de fam vond het fijn dat we er ook bij waren.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:51

Gecondoleerd! Nooit fijn zulke dingen, dan voel je de afstand inderdaad wel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 18:55

Mijn familie is niet zo van videobellen ed. Niet zo lang geleden is dezelfde tante 80 geworden. Mijn vader en ik hadden bedacht dat videobellen dan wel leuk was omdat we er niet bij konden zijn. Ik heb mijn tante een paar seconde gesproken en alleen het plafond gezien.
Dus dat heb ik dit keer niet eens durven vragen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:59

Tinka schreef:
Mijn familie is niet zo van videobellen ed. Niet zo lang geleden is dezelfde tante 80 geworden. Mijn vader en ik hadden bedacht dat videobellen dan wel leuk was omdat we er niet bij konden zijn. Ik heb mijn tante een paar seconde gesproken en alleen het plafond gezien.
Dus dat heb ik dit keer niet eens durven vragen.

eh, nee, het is een service die het rouwcentrum beschikbaar stelt. Er hangen meestal in alle rouwcentra tegenwoordig (door de corona) camera's op meerdere punten. En je logt dan in op een code van het uitvaartcentrum en je woont dan de hele ceremonie bij met telkens een wisselend camerastandpunt. Je kunt zelf niets bijdragen of zeggen, maar je hebt dan wel de sprekers gehoord en de overledene gezien als hij/zij opgebaard lag of de kist open was.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 20:19

Aha, we kregen de kaart pas vandaag, toen was de crematie al bijna voorbij.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:33

Wij kregen de 1e kaart pas na 2 wkn en de 2e krt pas na 1wk. Maar door de familie werden we op de hoogte gehouden en kregen we via de mail ook al de kaarten en ook later de links om in te loggen bij de plechtigheid. Voor 1e en 2e graad fam gaan we wel naar NL maar voor 3e graad vond ik dit een prachtige oplossing.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 23:29

Mijn andere tante had me wel steeds op de hoogte gehouden, maar dus niet over de datum van de uitvaart. En ik was afgeleid door dat gedoe met mijn voet. Gisteren hele dag naar Castres geweest. Mijn tante had mij nog een verjaardagspakket gestuurd, via mijn andere tante. Ik heb haar toen ook nog gesproken, paar dagen later was ze overleden.
Gisteren avond kreeg ik foto's van de kist en bloemen. Toen bedacht ik me vandaag pas dat de uitvaart misschien vandaag was. Dat was dus zo, maar wist het dus pas veel te laat.