Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:24

Wij zitten in Valley complex, een klein appartementencomplex met 10 kamers en geweldig uitzicht op zee :D echt een dikke aanrader, aangezien het ons 280 euro voor een week kost :P enige wat hier negatief is, is hrt harde bed. Maar mijn lijf houdt zich goed!
De locals zijn idd ontzettend vriendelijk, onze gastheer Dimitri is echt een topper!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 19:43

Volgens mij zijn alle bedden in Griekenland hard. Of weer veel te zacht. Maar normale matrassen lijken niet te bestaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:35

hadden wij ook vorig jaar, matrassen leken wel van beton, niet fijn :(

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:22

Sorry voor de stilte! Wij hebben 4 dagen een auto gehuurd op zakynthos. Voorgaande jaren altijd een scooter gehuurd maar daar hebben we een trauma aan overgehouden toen de scooter op een berg het begaf :'). Ik raad iedereen aan om zelf te gaan touren. Je ziet zoveel meer en je kan zelf je tempo bepalen. Hebben 4 geweldige dagen gehad en mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd bij een zonsondergang bij Kampi. Een super uitzicht met een nog mooier resultaat :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 21:28

Wat gaaaaf, gefeliciteerd *\o/*
Is Kampi bij die grote vlaggenmast? Dacht het wel.

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:34

Fitzroy schreef:
Wat gaaaaf, gefeliciteerd *\o/*
Is Kampi bij die grote vlaggenmast? Dacht het wel.

Dankjewel!! Bij de vlaggenmast is Keri :) Kampi ligt iets naar boven. Maar we zaten wel bij een restaurant aan een soort afgrond dus dat lijkt er wel op :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:36

Wij gaan morgen een eiland tour doen. Zien we in elk geval alle Hot spots. Vanavond echt heerlijk gegeten bij The Olive Tree in Tsilivi, echt genieten.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:23

Wauw jij ook al haha!! Gefeliciteerd! Leuk he!
En dat van die matrassen whaha herkenbaar! Dat hadden we 2 jaar geleden ook en toen hoorde we later pas dat ze oom toppers hadden haha!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:30

@Littletash gefeliciteerd !!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:46

Gefeliciteerd Littletash.

Er hangt blijkbaar een romantische vibe in Griekenland. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:54

Gefeliciteerd! Wij hadden gisteren ons 4,5 jarig 'jubileum'. We wilden in een hele sjieke tent gaan eten, gaan we zitten, duurt het al 15 min voordat we geholpen werden, en uiteindelijk bleek dat we hadden moeten reserveren. Zo balen was dat. Uiteindelijk ergens anders beland waar we ook heel leuk hebben gezeten.
Vandaag laatste dag. Gisteren kregen we ineens de bekende Corfu wind. Ging best hard :') maar wel lekker!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:19

Jij ook gefeliciteerd.

Ja rondom Corfu kan het spoken.

Kan me herinneren dat we terug in Gouvia kwamen en dat er een mega onweersbui losbrak.
Ik in mijn t-shirt tijdens het bliksemen op het voordek om de bood klaar te maken voor aanleggen.

Nou,...was echt top :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:23

Ik zou nog een mooie plek op Corfu laten zien.

Ga naar Afionas.
De weg in het dorp daar loopt dood dus je moet je auto daarvoor al aan de weg zetten. Je loopt naar boven en komt uit bij een pleintje. Aan de linkerkant kan je tussen twee gebouwen door, een daarvan is een souvenier shop. Je komt dan uit bij een restaurant. Je moet langs dat restaurant afdalen naar beneden en de weg volgen. Met de heenweg ben je ongeveer 20 minuten bezig. Het meeste is dalend.
Dit is de weg:

Afbeelding

Na twintig minuten wandelen heb je een adembenemend uitzicht.

Afbeelding

Afbeelding

Naast dat je dit kan zien kan je naar links ook over de zee uitkijken! Het is niet te beschrijven hoe machtig mooi het is. En dan moet je nog terug hihi. Wij deden er zo'n 45 minuten over. Terug boven in hadden wij nog een prachtige zonsondergang:

Afbeelding

Echt het bezoeken waard! Trek wel goede schoenen aan en een lange broek kan ook handig zijn. Er komen niet veel mensen dus het kan wat dicht gegroeid zijn.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:24

Gefeliciteerd met het aanzoek! Super romantisch!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:25

NatasjavE schreef:
Jij ook gefeliciteerd.

Ja rondom Corfu kan het spoken.

Kan me herinneren dat we terug in Gouvia kwamen en dat er een mega onweersbui losbrak.
Ik in mijn t-shirt tijdens het bliksemen op het voordek om de bood klaar te maken voor aanleggen.

Nou,...was echt top :')

Wij hadden een keiharde wind toen we bij canal d'amour waren. Ik denk dat je keihard zou verzuipen als je op dat moment je geliefde tegemoet zou zwemmen.. :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:04

Wij vandaag een eiland tour gedaan op Zakynthos.. was echt zeer de moeite waard :j
Op een aantal plekken echt heel mooie foto's kunnen maken.

Oh en weet even niet meer wie het zei, de frozen yoghurt bij Chillbox, maar van alle winkels was juist die dicht gister. .

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:18

Hoi! Ik kom hier even binnen vallen :+ aangezien hier iedereen veel weet van Griekenland. Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht maar ik heb echt geen idee meer waar ik nog zou kunnen kijken. Ik en een vriendin willen graag tussen 11 en 17 augustus naar Griekenland gaan voor 5/6 dagen, nou vinden wij de aanbiedingen nog onwijs duur! Zou het kunnen komen Door dat we aan het strand willen? Of is Griekenland toch niet zo een goedkoop vakantie land? Ik sta open voor alles :D alvast heel erg bedankt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:45

Het ligt er aan, wat je wilt? Wil je een appartement (met ontbijt)? Of wil je een hotel? All-in? Wil je naar een toeristisch eiland? Wil je luxe? Alleen een vlucht met logies (en ontbijt) is niet zo duur. Tussen de middag kan je een pita gyros (€ 2-€ 3 ) een souvlaki (€ 1,50 per stokje) of salade eten (rond de € 5,00). Eten in een taverne 's avonds is ook niet duur, gemiddelde gerechten zijn onder € 10,00 en halve liter witte huiswijn € 3,50. Maar drink geen cocktails, die zijn vaak behoorlijk prijzig. Je kan beter lokale drankjes drinken, als wijn, ouzo of Metaxa.
Ik zou op Sunweb kijken of op Facebook verslaafd aan Griekenland; daar staan veel aanbiedingen op naar Griekenland.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:20

Electra63, ging jij nou nog naar Griekenland of toch niet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:30

Ik ben net terug ;)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:36

Electra63 bedankt, het hoeft niet super luxe te zijn. Ik zou alleen aan het strand willen liggen haha. Maar ik wist niet van de Facebook dus daar ga ik nog even kijken :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:53

tirzasarah10 schreef:
Electra63 bedankt, het hoeft niet super luxe te zijn. Ik zou alleen aan het strand willen liggen haha. Maar ik wist niet van de Facebook dus daar ga ik nog even kijken :)

Ik weet het verder niet hoor. Maar ik zie iedere x aanbiedingen voorbij komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:23

Nou het lijkt erop dat ze er uit gaan komen qua euro.

*opgelucht* belangrijk om Griekenland erbij te houden en, om het on-topic te houden, mijn vakantie ook onbezorgder maakt.

Nu terug naar de luxe problemen. Ga ik naar de Cycladen, de Saronische golf of gaan we het kanaal van Korinthe door.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:53

Eerst maar eens afwachten of t Griekse parlement akkoord gaat en hoe de bevolking reageert.

Er zijn nog genoeg eilanden in de Kyklades die je nog niet heb gehad

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:01

Electra63 schreef:
Eerst maar eens afwachten of t Griekse parlement akkoord gaat en hoe de bevolking reageert.

Er zijn nog genoeg eilanden in de Kyklades die je nog niet heb gehad

Klopt 2 x :)