Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 20:20

Zou ook bij B het kruger in gaan en dan naar beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:33

manzano schreef:
Hoe lang heb je? Zou proberen Golden Gate en drakensbergen mee te pakken. Dat is wel echt de moeite waard.

We hebben maar 2 weken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 00:55

Dan kan het op zich wel.... maar weet niet wat je allemaal perse wil.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:25

Wat is savonds de beste manier om van OR tambo naar t centrum van johburg te gaan? Kan dit nog met ov of is een taxi/uber de enige veilige optie?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:41

Hoi hoi
Wat nemen bokkers mee als bagage op hun reis door zuid Afrika ? Een backpack? Of gewoon een (kleine-middelgrote) koffer met rugzak als handbagage ?
Volgens de planning willen wij 4 weken rondreizen grotendeels met de auto,maar wel een binnenlandse vlucht van Johannesburg naar inhambane. We zijn met ons 2

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:00

Als je met de auto gaat rondreizen zou ik echt geen reden zien om een backpack mee te nemen. Ik zou dan gewoon een koffer meenemen. Wij hadden weekendtassen mee maar dat was vooral handig omdat we in de camper geen plek hadden voor koffers.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:36

Wij hadden een 4x4 met daktent en twee harde koffers. Die lagen open achterin en door de luoken kon je er super makkelijk bij. Ik zou gaan voor harde koffers! Af en toe ergens voor een prikkie je kleding laten wassen en je kan dan prima af met een middelkoffer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 23:41

Ik had een zachte koffer (soort grote weekendtas op wieltjes) en mijn vriend een harde samsonitekoffer.... voor bijna 5 weken. Af en toe wat dingen op de hand gewassen en 1x wat was laten doen (wat niet zo'n succes was )

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 04:35

Ah top ! Ik dacht ook dat mijn normale vakantiekoffer prima zou volstaan. Ook wat veiliger op het vliegveld ivm slotje

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 10:19

Ja hoor. En alles is daar eventueel te koop ;)

Wij hebben na aankomst nog een koelbox en koelelementen gekocht bijvoorbeeld.... dat was best wel handig met zo'n rondreis.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:52

Oh iets om te koelen idd is ook een erg goeie tip !
Hadden jullie allemaal een laptop mee als backup voor je foto's ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 17:20

Nee. Veel geheugenkaartjes.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:33

Ik heb wel altijd m'n laptop en wat externe harde schijven mee onderweg. Maar fotografie is dan ook mijn belangrijkste doel daar.

Fotospul en laptop in de handbagage en dat is vaak zwaarder dan de gewone koffer :o
Neem nooit veel kleding mee, was het wel op de hand en dat gaat prima voor een paar weken.
Shirts, shorts en ondergoed, meer neem ik nooit mee aan kleding naar Afrika :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:37

Als je een nightdrive kan doen, zou ik dat zeker aanraden! Maar dan wil je wel lange mouwen en lange broek, niet alleen vanwege de muggen maar ook omdat ik er zelf flink koude nachten heb gehad :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:00

Trui en spijkerbroek heb ik in het vliegtuig aan, dat hoeft niet extra in de koffer mee ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 18:08

MarijeR schreef:
Trui en spijkerbroek heb ik in het vliegtuig aan, dat hoeft niet extra in de koffer mee ;)

Doe ik ook altijd!! Al neem ik tegenwoordig wel extra lange broek mee.
Met die 5 weken hadden we zulk beroerd weer dat ik ongeveer heb gewoond in mijn ene lange broek en vest.... viel wat tegen en niet zo handig haha.

Ik heb veel geheugenkaarten, dus heb geen extra geheugen nodig en ik spreid bewust m'n foto's over meerdere kaarten, mocht er iets gebeuren dan ben je maar een deel kwijt. Kaartjes bewaar ik ook niet bij elkaar. Het is bij mij ook een afweging van hoeveel dure spullen wil je meenemen....
Ben de eerste keer bijna beroofd van m'n fotogear, dus tja. Voor mij werkt het prima zo.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:53

Het ligt ook een beetje aan de tijd waarin je reist en waar je heen gaat. Wij hebben ook wel eens een week in de Drakensbergen gezeten waar iedere dag eind van de middag de openhaard al aan ging. Toen was ik ook wel blij met een regenjas en warme kleding.

Ik heb ook wel voldoende geheugenkaartjes maar maak iedere dag dan een backup naar 2 harde schijven. Die gaan dan weer in de handbagage en we wisselen die ook uit zodat bij diefstal de ander alsnog je foto's heeft.
Ook op verschillende plaatsen in de auto opbergen, de kans dat dan alle hd's worden gejat is dan wat kleiner.
De spullen zijn wel verzekerd, de meeste reisverzekeringen hebben wel een max aan vergoeding van fotospul dus apart verzekeren kan handig zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 20:06

Wij hadden gewoon pech met het weer.

We kregen toen met de overval maar weinig terug. Heb afgelopen reis idd extra verzekering afgesloten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:40

Gracezellaa schreef:
Wat is savonds de beste manier om van OR tambo naar t centrum van johburg te gaan? Kan dit nog met ov of is een taxi/uber de enige veilige optie?

Waar in het centrum van Johannesburg moet je precies zijn? Want ik zou eigenlijk ook overdag niet zo snel het OV nemen, tenzij je bestemming vlakbij de Gautrain is en je vanaf het station een taxi boekt.

Het centrum van Johannesburg zou ik met je koffers en hebben en houwen zelf nooit met het OV doen.

Kortom, lekker een taxi nemen, even je hotel mailen en vragen of ze een shuttle hebben, das ook vaak een optie. Niet zomaar een taxi nemen op het vliegveld, zorg dat er iets is geboekt dat betrouwbaar is.

Johannesburg is niet echt een stad waar je dingen op zn beloop kan laten en spontaan taxi's in stapt. Het OV bestaat er amper, op de Gautrain en de "zwarte"taxi busjes na, maar die wil je daar echt niet nemen. In Kaapstad zijn ze een stuk veiliger, in Johannesburg zijn ze niet veilig en het systeem is zo onduidelijk, tenzij iemand je wegwijs maakt wil je het risico niet lopen dat je ineens in een sloppenwijk of slechte wijk belandt...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:46

Meeste hotels hebben een betrouwbare shuttle service inderdaad.
Zelfs met een hotel of B&B in Pretoria was het altijd wel te regelen dat we opgehaald werden op OR Tambo.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:28

Zó een mooie reis achter de rug naar de Kaap. Echt heel veel gezien. Als hoogtepunt toch wel de zwarte neushoorn, midden in de nacht bij een waterhole. Kon daar wel de hele nacht blijven.
Morgen begint alweer de volgende trip, ik ga iemand helpen met veldonderzoek met roan en sable antelope :).

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:30

Gracezellaa schreef:

uber sowieso!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:41

Hoe is het met de mensen die nu in Zuid- afrika zitten? Zie veel foto's voorbij komen van regen en onweer! Bizar hoe groen alles is geworden, toen ik er zat was zo goed als alles dood dus is wel heel mooi om te zien :)

zijn er hier mensen die plekken bezocht hebben met betrekking tot de neushoornstroperij, zoals een opvang of anti-poaching unit? Ik doe mijn afstudeerproject over de neushoornstroperij in Zuid-Afrika. Ik heb nu contact met Rhino revolution & protrack Hoedspruit. Ga waarschijnlijk ook wat sturen naar John Hume (eigen neushoornreservaat ?)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:44

:j Protrack Hoedspruit veel ervaring mee! Zij kunnen je zeker helpen. Vriendin van mij heeft met hun hulp en eartags bij de neushoorns op kunnen maken waar de neushoorns nog zijn en hoe het gaat. Gebied mag ik hier niet noemen, dus voor meer info pb :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:03

Hoe is het weer daar in juli ?