USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:12

EvaC schreef:
Als je langs het vrijheidsbeeld wilt zou ik eerder een circle line tour pakken vanaf pier 18 meen ik. Deze vaart er 2 keer langs en ook héél rustig zodat je goed kan kijken en foto's kan maken. Daarnaast vaar je dus in 3 uur tijd langs de skyline en het is werkelijk fantastisch om te doen! Als je een New York pass gaat kopen zit deze tour ook in het boekje.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1893_n.jpg
Deze heb ik genomen vanaf de boot, zo dichtbij kom je dus!

Wat een supergave foto zeg! Ik ga zeker overwegen om een pass te halen...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:10

xxJacqyxx schreef:
Liek_ schreef:
New York City pass is maar 89 dollar. Alleen de entree van top of the rock is al 39 dollar. Dus als budgetoverweging is dat toch wel voordelig ;)

Dat is inderdaad een overweging waard. Waar kan je het beste de NY City pass halen?

http://www.partner.viator.com/nl/8763/t ... ID=nycpass

Hier, er is ook een amerikaanse site, maar via deze is ook betrouwbaar. Newyork.nl is dat. Ik weet niet of je facebook hebt, daar kan je newyork.nl ook volgen en dan zie je ook alle aanbiedingen voorbij komen.

xxJacqyxx schreef:
EvaC schreef:
Als je langs het vrijheidsbeeld wilt zou ik eerder een circle line tour pakken vanaf pier 18 meen ik. Deze vaart er 2 keer langs en ook héél rustig zodat je goed kan kijken en foto's kan maken. Daarnaast vaar je dus in 3 uur tijd langs de skyline en het is werkelijk fantastisch om te doen! Als je een New York pass gaat kopen zit deze tour ook in het boekje.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1893_n.jpg
Deze heb ik genomen vanaf de boot, zo dichtbij kom je dus!

Wat een supergave foto zeg! Ik ga zeker overwegen om een pass te halen...

Dankje! En dat met een iphone ;) Viel me niks tegen!
Zou ik echt doen hoor! Het is de "investering" echt waard!

Edit: als je 'm koopt moet je de boottocht echt doen hoor! Het is zó leuk! De meneer die alle verhaaltjes verteld en allerlei grappige weetjes heeft is echt heel tof!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 06:19

Guinevere schreef:
@MelanieB, ik dacht eerst ook zo over Florida, maar als je een beetje onderzoek doet naar wat er nog meer te zien valt kan je ook daar een leuke 'ontoeristische' vakantie hebben. Niet dat zonnen en winkelen zo verkeerd klinkt.

Nee is zo hoor, maar ik ga met ouders mee en vorige keer was dat meer shoppen en zonnen. Maar ach is niet zo'n drama.
Wil nog wel keer terug naar Tennessee, heb daar halfjaartje gewoon en naar high school geweest. Maar nooit echt veel dingen kunnen zien verder dan knoxville en nashville. Maar was wel leuk en weer ff vrienden opzoeken.
En NY geweest maar daar wil ik nog graag keer terug, geweldige stad, zou daar best willen wonen en werken met de musical bizz haha maarja.

Ben nu onderweg naar vliegveld dusseldorf.
Gaan dus naar Cape Coral. :j hebben zwembad en speedboat bij t huis dus wel leuk.
Vorige keer florida was bij rotonda, maar dat vond ik ietwat saai wbt omgeving.

Rennie89

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 06:40

goede vlucht Mel!
zo ik heb zojuist mijn eerste rodeo ervaren!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:31

Ik zag je foto's! Heel gaaf hoor! Zo te zien geniet je er flink van.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:55

Lifaya, als ruiter of als kijker?

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:20

Oké, nog even een vraagje.
Ik vlieg 27 juni om 9.35 vanuit dusseldorf.
Dan kom ik 13:25 aan in Atlanta (NL-tijd: 19:30)
8.5 uur wachten (dat wordt nog wat)
Dan 21.55 weer vliegen (4u NL tijd)
Kom ik 00:15 aan op SF airport (9u NL tijd).

Moet ik nog een hostel boeken voor die nacht? want als ik daar aankom is het middernacht, maar voor mijn gevoel is de nacht al voorbij. Het duurt waarschijnlijk ook even voordat ik ook daadwerkelijk bij mijn hostel (nog te boeken, maar waars. in Berkeley) ben, dus heeft dat nog zin?
Maar aan de andere kant, het is ook naar als ik vanaf 16u (locale tijd) pas terecht kan in het hostel..
27 juni 's nachts ook een hotel boeken of pas vanaf de 28e?

Ik neig zelf naar de tweede maar dan zie ik me al helemaal jetlagged en slapeloos door een vreemde stad dwalen met m'n spullen haha..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:42

als kijker haha :P ik ben bij lange na niet goed genoeg om mee tedoen :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:50

Ik zou zeker een slaapplaats boeken, FOG. Zoals je al zegt, je gaat een jetlag hebben en erg moe zijn en dan wil je niet 's nachts nog ronddwalen. Het is dan fijn als je een taxi kan instappen, een adres geven en dan neerploffen op een bed :j In ons hostel in Miami kwam er eens om 2u 's nachts een meisje binnen die net was aangekomen en die om 6u weer vertrok :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:57

Juist wel een hotel voor de 1e nacht inderdaad. Je bent dan waarschijnlijk bekaf, in een vreemde stad, met al je bagage bij je; wat wil je op dat moment doen? ... vergeet niet dat bijna alles op dat tijdstip gesloten is en er vaak toch wat ongure figuren rondlopen. Zeker als je in een hostel gaat is het de zekerheid van een veilig onderdak meer dan waard.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:02

Overigens vind ik een hotel voor de eerste nacht wel aan te raden. Een hostel is natuurlijk prima, maar ik vond het na een 11u lange vlucht naar Vancouver wel fijn dat ik zo in een privékamer met opgemaakt bed en privébadkamer kon. Dan kan je lekker rustig bijslapen. Een hostel is natuurlijk goedkoper, maar dan moet je weer beginnen met in het donker (want op dat uur zullen al veel mensen in je dorm slapen) je bed op te maken, naar de gemeenschappelijke badkamer enz. Je kan bv. voor de eerste nacht een hotelkamer nemen in een hotel dichtbij het vliegveld (dan kan je meestal ook een gratis shuttle nemen van luchthaven naar hotel, dat bespaart je al wat taxikosten), daar lekker slapen en dan de volgende dag naar downtown SF gaan naar een hostel. :)

Ik denk niet dat ik het getrokken zou hebben na mijn vlucht van 11u om in een dorm te gaan slapen, zeker omdat ik op dat moment plots erg goed besefte dat ik de komende 6 maanden alleen, weg van huis zou zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 03:16

Pfoe tis hier bloedheet in florida, vandaag lekker gaan shoppen bij outlet en veel dingen gekocht O:)
Morgen weer lekker op de boot naart strand.
Gister zeekoeien geaaid die zwemmen gewoon op ondiep water om je heen haha stoere dieren! En een dolfijn gezien en van die schilpadjes. Weer eens wat anders haha.
Daarna weer lekker wezen eten bij applebee's en weer allerlei bekende dingen gekocht die ik toen altijd at/dronk, leuk om alle bekende dingen weer te zien en nu ook mn ouders enzo dat te laten proberen haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 04:36

oeh leuk Mel! :D Hoe is het weer bij jullie? hoeveel graden? Hier is het wel telkens tussen 25 en 35 graden...

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 06:06

melanieB waar kan je die zeekoeien aaien??
ik vertrek maandag naar florida hihi.. goed dat het daar zo warm is ( alhoewel soms was het wel extreem heet vorig jaar)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 09:09

Idd zeker voor de eerste nacht even iets boeken. :j

Leuk om het nu ook je ouders te laten ervaren Melanie!

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:15

Yasmine schreef:
Overigens vind ik een hotel voor de eerste nacht wel aan te raden. Een hostel is natuurlijk prima, maar ik vond het na een 11u lange vlucht naar Vancouver wel fijn dat ik zo in een privékamer met opgemaakt bed en privébadkamer kon. Dan kan je lekker rustig bijslapen. Een hostel is natuurlijk goedkoper, maar dan moet je weer beginnen met in het donker (want op dat uur zullen al veel mensen in je dorm slapen) je bed op te maken, naar de gemeenschappelijke badkamer enz. Je kan bv. voor de eerste nacht een hotelkamer nemen in een hotel dichtbij het vliegveld (dan kan je meestal ook een gratis shuttle nemen van luchthaven naar hotel, dat bespaart je al wat taxikosten), daar lekker slapen en dan de volgende dag naar downtown SF gaan naar een hostel. :)

Ik denk niet dat ik het getrokken zou hebben na mijn vlucht van 11u om in een dorm te gaan slapen, zeker omdat ik op dat moment plots erg goed besefte dat ik de komende 6 maanden alleen, weg van huis zou zijn.

Dat is wel een goeie Yasmine, ik boek gewoon voor 1 nachtje een hotel bij het vliegveld. Hopelijk mag ik daar wel laat aankomen..
En dan ga ik de volgende dag door naar Berkeley, daar is m´n hostel.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:32

Volgens mij vinden ze het juist bij hotels bij het vliegveld niet erg als je laat binnenkomt, dat moeten ze gewend zijn lijkt me. En als het niet duidelijk op de site staat gewoon even een mailtje sturen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 10:29

Natuurlijk is het daar niet vreemd, mensen checken daar op de gekste tijden in en uit. :D

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:12

Hallo medebokkers!
Ik heb al een aantal pagina's stil meegelezen! Gave verhalen/plannen, om enthousiast van te worden! :D

Ik heb ook plannen om naar de USA te gaan voor een roadtrip, het zijn nog plannen! Ik zit zo wel een beetje op google maps te kijken.. maar ben wel benieuwd naar aanraders van jullie kant!

Nu is het zo dat een vriend in Augustus naar een plaats redelijk dichtbij Chicago gaat om te studeren. Een mooie reden om hem op te zoeken dacht ik zo! :j
Wat mij leuk lijkt, en in welke hoek ik aan het zoeken ben:
- New York (hoeft niet perse, kan later ook nog.. Moet wat te dromen houden!)
- New Orleans
- Texas
- Miami/Florida

Is hier een leuke route aan te raden?
Is bijvoorbeeld een route van Chicago naar Texas leuk? Of is hier onderweg weinig bijzonders?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Tessa

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:18

New Orleans, Texas en Florida kan je makkelijk combineren. Persoonlijk vind ik de midwest niet boeiend (wij hebben zelf in St. Louis gewoond) en dat is toch grotendeels waar je door zou rijden als je van Chicago naar Texas gaat. Ik zou bv. een route door Texas doen (Austin, San Antonio, evt. Houston en Dallas), dan naar Louisiana (New Orleans, evt. Baton Rouge) en dan wat steden in Florida (Miami, Key West en Everglades zijn erg leuk!). Dat was een deel van onze trip in januari en ik vond het echt het allerleukste deel van de reis :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:42

even een vraagje, hoe is jullie ervaring met een ticket omboeken? Dan bedoel ik de terugreis starten vanaf een andere locatie dan wat ik heb geboekt?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:08

Dat weet ik niet, heb ik nog nooit gedaan, ik zou even bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Lijkt me niet zo'n probleem, ik denk dat je misschien wat bij moet betalen maar verder lijkt het me niet zo'n probleem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:10

Oke bedankt! Ik neem anders wel via de mail contact op. Het gaat pas over 2 maanden ongeveer, maar wil natuurlijk wel wat meer plaatsen bezoeken :P Heb al een aanbod gehad om wilde mustangs te bezoeken, dacht in het westen van Colorado <3

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:15

Weet iemand toevallig of je frietsaus mee mag nemen naar Amerika? Familie wil graag Remia Frietsaus hebben :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:24

lifaya schreef:
Oke bedankt! Ik neem anders wel via de mail contact op. Het gaat pas over 2 maanden ongeveer, maar wil natuurlijk wel wat meer plaatsen bezoeken :P Heb al een aanbod gehad om wilde mustangs te bezoeken, dacht in het westen van Colorado <3

Oh dat moet je zeker doen!! Ik ben ooit eens in Bishop in een winkel geweest waar ze alleen maar foto's, schilderijen enz verkochten van mustangs. En van de opbrengst daarvan steunden ze de wilde mustangs. Ik heb een hele tijd met die man staan praten en het was echt indrukwekkend wat ze allemaal deden. Ik heb bijgedragen aan de goeie zaak en een hele mooie foto gekocht van een merrie met haar veulen voor 50 dollar :) .

Auk, volgens mij mag je dat gewoon meenemen, mits het in je koffer zit.