Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:22

Fyra Amsterdam Berlijn is 't toch? Met tot dusver alleen maar gezeik :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:55

Hier een hoi vanuit de laatste trein naar Groningen... en vanuit een hele coupe voor mij alleen! :')

Ik kreeg net een hartverzakking, ze riepen Nijkerk om en ik dacht dat ik helemaal de verkeerde kant op aan het gaan was omdat ik dit traject al eeuwen rij en nog nooit ben gestopt in Nijkerk :'). Blijkt dat iets van de laatste trein te zijn.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 06:23

Courses schreef:

_O- sorry typisch gevalletje van praten over dingen waar je niets vanaf weet.
Correctie klagen...

Fyra rijd niet naar Duitsland maar naar België.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:15

Maakt dat uit waarheen ?? Het gaat gigantisch fout...

Hier opeens een hele oude met van die groene bankjes als intercity naar Amsterdam :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:37

hee, mede treinreizigers! Mag ik ook meekletsen?

Ik ben zo'n reiziger-met-vouwfiets-onder-de-bank en reis elke dag van huis naar m'n werk.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:39

Pff we stonden stil in assen op het station.. Konden we niet verder omdat iemand aande noodrem had getrokken.. Goede grap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:25

Het is niet zo erg als je perongeluk naar Berlijn rijdt met een trein. Maar vervolgens sta je daar wel als rijziger (jaja nieuwe spelling :') ). En dan is er geen personeel die wat regelt.

Ik ga vandaag weer naar NL. Maar lekker met het stoppertje via Roosendaal :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:41

Als je niet weet dat de Fyra naar België rijdt heb je idd weinig recht van spreken/klagen.

Oh dat zijn ook leuke acties, aan de noodrem trekken, not. :\

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:46

Ik ga vandaag ook naar NL en ik ga wel proberen met de Fyra te reizen. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:55

Wat ben je kwijt voor de Fyra Martine?

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:02

Ik nu €4, want ik reis dan gratis in Nederland en voor het stuk in België tot de grens heb ik een Campuskaart. Dus die €4 is puur de toeslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:03

Maar volgens mij is die belgische kaart dus niet geldig in de fyra, die campuskaart. Dat stond heel uitgebreid in de krant van de week, omdat de NMBS het er niet mee eens is :=

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:07

Ik heb het op de site van de week uitvoerig opgezocht en daar staat nadrukkelijk bij dat het wel kan.
Citaat:
s er een regeling voor abonnementhouders op het traject Amsterdam-Brussel?
Ja. Wanneer u reist met een NS-abonnement in combinatie met een NMBS-abonnement,* waarmee u onbeperkt kunt reizen op het traject Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Den Haag - Dordrecht - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, dan is er een speciale regeling in de vorm van een supplement voor Fyra naar Brussel. Het supplement is de verplichte zitplaatsreservering in uw specifieke trein. U kunt gebruik blijven maken van uw abonnement op Fyra naar Brussel in combinatie met het supplement. Voor het supplement betaalt u per enkele reis € 4 in 2e klas en € 6 in 1e klas, ongeacht op welk deel van het traject Amsterdam-Brussel u reist. Als u uw gereserveerde trein mist, kunt u gebruikmaken van een Fyra onmiddellijk na de gekozen trein. Ook kunt u een Fyra eerder nemen. U heeft dan geen garantie op een zitplaats. Annulering van het supplement is niet mogelijk. Kijk hier voor meer informatie.

Momenteel wordt er gewerkt aan een “frequent traveller” tariefformule voor reizigers die op zeer regelmatige basis gebruik zullen maken van Fyra naar Brussel. In de loop van 2013 zal dit worden gepresenteerd. Deze tariefformule zal het hierboven genoemde supplement vervangen.

* Het supplement is voor de volgende NS-abonnementen op het traject Amsterdam-Roosendaal van toepassing: Weekend Vrij, Altijd Vrij (maand of jaar), Dal Vrij, Trajectkaarten (maand of jaar) die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), NS Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement, NS Maandnetkaart, NS Maandtrajectabonnement (Roosendaal Grens – Antwerpen of verder) of Studentenreisproduct (week/weekend) in combinatie met de volgende NMBS-treinkaarten op het traject Amsterdam-Brussel: Nettreinkaart geldig voor het gehele Belgische net, Trajecttreinkaart die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), Halftijdse treinkaart, Schooltreinkaart of Campuskaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:08

Dat scheelt :j

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:11

Zeker, nu nog afwachten hoe dat straks gaat. :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:30

Gister moest ik uit Breda komen (naar Koudekerk, vlakbij Leiden/Alphen). Dus ik had om 16:39 de intercity naar Den Haag CS. Om 17:37 daar aangekomen.
Moest de bus hebben (Qliner van Arriva) naar Alphen hebben.
Had het nog aan een medereiziger gevraagd, en die vertelde waar ik heen moest. Hij had zich blijkbaar vergist want daar was geen busplatform. Toen aan een conducteur gevraagd en die wist het ook niet. Nog even rondgelopen maar niet gevonden. Toen de trein naar Leiden maar gepakt en vanaf daar met m'n vaste bus gegaan. Uiteindelijk meer dan 3 uur over gedaan :D

Toen ik thuis kwam zei m'n vriend dat de uitgang naar die bus helemaal rechts achterin het station is en dan een trap op. Stond toch echt niet aangegeven.

Maar ach, de NS kan er ook niks aan doen dat ik niet kan zoeken en ik ben veilig thuisgekomen :Y)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:42

Je moet in Den Haag idd naar boven, maar volgens mij zijn ze nog flink aan het verbouwen en is het best onoverzichtelijk. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:53

Klopt! Was ook om 17:37 aangekomen, 17:41 ging de bus en 17:47 nog een sprinter naar Leiden en daarna pas weer 1 om 18:12, dus wilde graag die van 47 nog gewoon hebben. Anders werd het zo laat..
Maar ik weet het nu in ieder geval voor de volgende keer, was er begin dit jaar nog geweest met de bus maar toen was het zo anders..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:03

Klopt, is daar heel veel veranderd in relatief korte tijd. :))

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:19

Gisteren zag ik op het station op de voorkant van de spits een gigantische advertentie over de Fyra. Het viel me ook op dat er nog stapels kranten lagen, terwijl ik normaal op dat tijdstip geen krantje meer kan bemachtigen :P Ik vraag me echt af hoe lang de Fyra nog bestaat eigenlijk..

Vandaag weer met de trein vanuit Oost-Groningen naar Rotterdam :D Ik hoop dat het een beetje mee valt met de vertragingen vandaag.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:25

maaike5581 schreef:
Courses schreef:

_O- sorry typisch gevalletje van praten over dingen waar je niets vanaf weet.
Correctie klagen...

Fyra rijd niet naar Duitsland maar naar België.

Nou, daar hoef ik niks vanaf te weten als het 24/7 op de radio geroepen word.
Als er al meteen 3 dagen storing is lijkt dat me niet echt heel positief of wel?
Even dimmen hoor. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:18

Martine, hopelijk alles goed gegaan! De toeslag valt dan inderdaad mee, maar reis toch liever dan voor maar 65 cent. Met evenveel overstappen, gelijke reistijd zo'n beetje en niet eerst langs Dordrecht te zoefen :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:13

Nou weer storing rond schiphol, maar hij moet rond half 4 afgelopen zijn, dus ik ga het maar gokken. Ik ga wel zien wat het wordt.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:00

Zolang je er zelf geen last van hebt?
Nee sorry dan heb je geen recht om te klagen.
Zou t zelfde zijn als je gaat klagen over een trein die in Zwitserland niet rijd.

En aangezien NS het pispaaltje van NL is is het niet meer dan logisch dat t constant in de media is.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:01

Horsefreak schreef:
Nou weer storing rond schiphol, maar hij moet rond half 4 afgelopen zijn, dus ik ga het maar gokken. Ik ga wel zien wat het wordt.

Valt mee, die van 58 en 28 reed net nog niet.
Rest rijd wel.