Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:00

NienSCHaap schreef:
Mijn ritje groningen holten ging weer vlekkenloos de overstappen gingen soepel dit keer.
Pff maar altijd die stampvolle treinen.

Reis nooooooooit op vrijdagmiddag/avond van Groningen naar Zwolle/Amersfoort o.i.d :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:01

Mijn trein was vandaag errrrg leeg, ik kan normaal NOOIT zitten op vrijdagmiddag, maar nu wel, want het is in het zuiden vakantie. Scheelt nogal wat reizende MBO'ers en in Brabant studerende Zeeuwtjes. Ik als Rotterdamse studente had het goed 8-)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:09

MoonChloe schreef:
NienSCHaap schreef:
Mijn ritje groningen holten ging weer vlekkenloos de overstappen gingen soepel dit keer.
Pff maar altijd die stampvolle treinen.

Reis nooooooooit op vrijdagmiddag/avond van Groningen naar Zwolle/Amersfoort o.i.d :D

Nee idd alleen klote dat ik om 6uur in holten moet zijn zodat me vriend me na het werk op kan pikken anders word het weer zon gedoe.

RelarDevi

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:21

Aan de andere kant, het is toch wel elke keer gezellig, de volle treinen. Vol met studentjes die naar pama's gaan :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:28

Ik hoorde van m'n moeder vandaag over het blauwe bord -O-

Idd dat "we spreken af onder het blauwe bord" heb ik al zoo vaak gedaan. Vind het maar niks dat het een digitaal ding wordt, kan me niet voorstellen dat je dat net zo goed kan lezen enzo.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 19:37

Nja, als ze het gewoon met groot lettertype doen, moet het kunnen, maar idd dat 'we spreken af onder het blauwe bord' is echt een klassieker..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:39

maar vaak heb je met die schermen weer dat het lastig wordt als je er schuin voor staat enzo. Naja we gaan het zien.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:16

SimoneDV schreef:
ik had vandaag vertraging omdat de brug open stond (jaja vast hoor NS :P ).

Ook treinen rijden over bruggen die af en toe open gaan :) . Het word pas echt gek als zo'n brug niet meer dicht gaat := .

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:17

haha ja weet ik ook wel, het was de brug bij gouda. Maar t werd echt zo omgeroepen "ja de brug staat open dus..." vond het wel komisch klinken, net zo'n middelbare school smoes :') _O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:21

:D
Zo had ik een keer een man die het een rotsmoes vond dat de trein niet kon rijden wegens het ontbreken van een machinist. Hij had trouwens geen voorstel over hoe we die trein dan wel van zijn plek af konden krijgen _O- .

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:24

haha ik heb idd ook gehad dat er werd omgeroepen van wil machinist nummer zoveel zich melden bij de intercity blabla :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:29

In dit geval was er een stremming, een stroomstoring bij Dordrecht. Alle machinisten zaten aan de andere kant van de stremming, en wat binnen kwam uit de richting Breda, moest ook weer terug. Die man vond dat de machinist die de trein naar Roosendaal had gereden de trein ook weer naar Lage Zwaluwe moest rijden, en hij kon dus echt niet begrijpen dat die machinist er niet meer was :+ . Ze hebben toen, met spoed, een paar machinisten met de taxi vanuit Dordrecht laten komen :D .

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:16

Inoterry, zit jij wel eens in de stoptrein richting den haag centraal, vanuit Roosendaal? Ik heb het idee dat ik je wel eens heb gezien in de trein, dat je me wel eens gecontroleerd hebt :))

Of in de trein vanuit Roosendaal naar Vlissingen, die heb ik ook altijd!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:19

Dat is een duur grapje, Dordt - Roosendaal per taxi :=

Ik had vandaag zo'n grappige machinist!
"Daaaaaaaames en heren, jongens en meisjes, omdat onze conducteur eeeeeeven om koffie moest staan wij ééééééén minuutje langer stil hier op het prachtige station Dordrecht, maar dat halen we natuuuuuuuurlijk wel weer in! Ah, daar is 'ie al! Daar gaan we weer!"

:')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:10

Mensen met een iPad hoeven het blauwe bord niet te missen: er komt een 'blauw bord app' voor de iPad! Helaas niet voor de iPhone :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:32

lonniejj schreef:
Inoterry, zit jij wel eens in de stoptrein richting den haag centraal, vanuit Roosendaal? Ik heb het idee dat ik je wel eens heb gezien in de trein, dat je me wel eens gecontroleerd hebt :))

Dat zou zomaar allebei kunnen :j . Vooral de stoptrein Roosendaal-Den Haag CS heb ik nogal vaak _-:( _-:( .
Konstantine schreef:
Dat is een duur grapje, Dordt - Roosendaal per taxi :=

Ik had vandaag zo'n grappige machinist!
"Daaaaaaaames en heren, jongens en meisjes, omdat onze conducteur eeeeeeven om koffie moest staan wij ééééééén minuutje langer stil hier op het prachtige station Dordrecht, maar dat halen we natuuuuuuuurlijk wel weer in! Ah, daar is 'ie al! Daar gaan we weer!"

:')

Ze zijn bij NS wel hoge taxikosten gewend hoor :D .

En was dat op spoor 1 dat de conducteur om koffie ging? Bij de broodzaak in Dordrecht zijn ze soms zo traag :roll: .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:55

Dat geloof ik graag, van die taxikosten! :P

Het was inderdaad op spoor 1 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:45

Blauw bord ;(

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:58

He, had ik toch nog maar rondje omgelopen vrijdag om nog 1x blauwe bord te zien. Nou ja, maandag dat nieuwe scherm maar bewonderen. En misschien ook maar eens richting het spoorwegmuseum, zover kan dat niet zijn.
Gelukkig valt het bij mij mee met drukte op vrijdagmiddag, hoef niet naar een uithoek. Mijn trein is druk als er veel mensen gaan vliegen.
Tussen Leiden en Nieuw-Vennep ligt ook een brug die open kan en 's zomers ook regelmatig open gaat.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:38

Inoterry schreef:
lonniejj schreef:

Dat zou zomaar allebei kunnen :j . Vooral de stoptrein Roosendaal-Den Haag CS heb ik nogal vaak _-:( _-:(

Ik dacht het al, je kwam zo bekend voor :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:43

Ik kies wel eens bewust voor dat treintje :P

Als er heeeeeel veel mensen op "mijn" intercity staan te wachten en het is een kleintje (4 rijtuigjes op de vrijdagmiddag, zijn ze helemaal van de pot gerukt?! %)), dan pak ik liever die stoptrein, dan maar wat langer onderweg, ik zit liever een uur dan ik drie kwartier sta...
Maar ik heb hem richting Roosendaal, niet er vandaan.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:24

Ik ben verplicht om die te nemen, woon in Oudenbosch en dat is de enigste trein die er stopt :j

Is afentoe érg onhandig met de aansluiting vanuit vlissingen. Als ik tot kwart voor 6 les heb, mogen we vaak eerder weg zodat we de intercity van 51 voor het uur kunnen halen. Ik mag dan braaf wachten tot de stoptrein van 15 over, omdat ik anders op 5 minuten na mijn stoptrein naar Oudenbosch mis en dan mag ik ongeveer 50/55 minuutjes gaan zitten wachten op Roosendaal :D -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:31

En wachten op station Roosendaal is zó leuk... :')

Ik studeer in Rotterdam, woon in Middelburg en de treinen vanuit Rotterdam gaan om 55 en 33. Als we om 40 uit zijn mis ik die van 55 meestal nét (tenzij ik het geluk heb dat 'ie een beetje vertraging heeft) en kan ik dus ook lekker bijna 40 minuten wachten -O-
Soms reis ik dan om via Breda, om toch maar onderweg te zijn, ik vind wachten echt verschrikkelijk.

Richting Rotterdam heb ik ook wel zoiets eens gehad: kwam de Beneluxtrein niet opdagen op Roosendaal, kon ik die stoptrein over Oudenbosch nemen, wachten op de volgende intercity (dat was sneller dan die stoptrein nemen) of over Breda gaan (in theorie langzamer, maar mijn NS-app leerde mij dat de aansluiting op Breda, die je eigenlijk nét op de minuut mist, 2 minuten vertraging had. En dat was genoeg, ik had 'm! *\o/* Geluk bij een ongeluk zullen we het maar noemen. :Y))

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:33

Och, héérlijk! Ben altijd zó blij als ik daar mag wachten :Y)

Die aansluitingen zijn altijd zo vervelend als je vanuit Zeeland moet komen, echt stom gewoon!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:38

Konstantine schreef:
Ik kies wel eens bewust voor dat treintje :P

Als er heeeeeel veel mensen op "mijn" intercity staan te wachten en het is een kleintje (4 rijtuigjes op de vrijdagmiddag, zijn ze helemaal van de pot gerukt?! %)), dan pak ik liever die stoptrein, dan maar wat langer onderweg, ik zit liever een uur dan ik drie kwartier sta...
Maar ik heb hem richting Roosendaal, niet er vandaan.

Misschien een keer melding van maken. Ik weet namelijk dat de intercity van schiphol naar utrecht. rond de klok van 5-7 uur altijd wat langer is.