[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 11:34

Hoe zijn zij eronder nu Coco over de regenboog is?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 13:20

Lily en Bonita gedragen zich normaal. Coco lag toch al vaak alleen binnen te slapen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 13:27

Goed idee om alles zo eens op een rijtje te zetten. Dat jouw hond zijn kop op de rug van de hond legde, was in mijn ogen voorkomen terecht. Niet dat we willen dat honden gaan vechten of zelf gaan corrigeren, maar die vrouw deed dat blijkbaar niet en dus nam hij dat van haar over. Het is altijd lastig om zo’n persoon in je groep te hebben. Niet alleen voor de andere cursisten maar ook voor de trainer. Jammer dat jij en zozo niet beschermd werden tegen haar asociale gedrag.
Maar goed, dat was en is niet meer ;).
Deze man had met mij problemen gekregen, knap dat je besloten hebt om toch nog met hem verder te gaan.
Ik kruip weer terug onder mijn meelees steen. Laat vooral weten als je het niet fijn vindt dat ik mijn mening geef. Jouw hond, jouw waarden en normen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 13:35

Monique1963 schreef:
Hoe zijn zij eronder nu Coco over de regenboog is?

Ze genieten lekker van het zonnetje

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 13:39

Tinka schreef:
Lily en Bonita gedragen zich normaal. Coco lag toch al vaak alleen binnen te slapen.

Ja, dat had ik ook met het overlijden van Yoda. Zozo vond het wel best want nu is hij een stukje hoger in rang gestegen. En leuke foto van die meiden op het kussen! Ik herken het. Grappig.

balance schreef:
Goed idee om alles zo eens op een rijtje te zetten. Dat jouw hond zijn kop op de rug van de hond legde, was in mijn ogen voorkomen terecht. Niet dat we willen dat honden gaan vechten of zelf gaan corrigeren, maar die vrouw deed dat blijkbaar niet en dus nam hij dat van haar over. Het is altijd lastig om zo’n persoon in je groep te hebben. Niet alleen voor de andere cursist maar ook voor de trainer. Jammer dat jij en zozo niet beschermd werden tegen haar asociale gedrag.

Nou, dat vond ik ook. De andere cursisten vonden haar allemaal een bitch en ook naar, omdat ze schreeuwde tegen haar hond en de trainster kon niet goed tegen haar op en met haar omgaan. Het jammere was dat de andere cursisten wel Zozo's en mijn kant kozen, en dat wel tegen mij zeiden maar niet tegen de trainster. En de trainster zei tijdens de privélessen die ik dan toe bij haar nam, wel tegen mij dat ze die vrouw asociaal vond, maar niemand sprak het hardop uit.

Toen de trainster dan besloot een andere groep op te richten waar die vrouw dan in kon, was dat voor mij wel het teken dat er voor mij gekozen werd en kon ik weer terug in de groep, waar ik me weer helemaal als een vis in het water voel.

En raad eens wat. Er zijn nu 2 honden bijgekomen, die allebei heel lelijk doen tegen andere honden en we hebben er kennelijk allemaal van geleerd want we laten die honden gewoon hun gang gaan en zeggen er pas wat van als er echt een robbetje gevochten gaat worden. Het is immers hun taal dus zij praten op een andere manier dan wij uiteraard, maar er mag niet echt gebeten worden in de groep, dan treden wij mensen als leiders die boven hen staan op, want we willen niet dat er gevochten wordt in de meute en dat gaat gewoon goed.

Het is alleen erg jammer dat dat besef er kennelijk bij mij en Zozo niet was. Maar goed, alle dingen zijn nu ten goede gekeerd. Ook met de privétrainer lijkt het in ieder geval in contact goed te zijn, nu even afwachten wat er over 2 weken gebeurt.

Verder veel gedoe naast dit met de trainer, boek ik gisteren een huisje voor febr naar NL, blijkt dat het heel ergens anders staat dan waar wij wezen moeten. En dat stond niet op de site. Dus gedoe, maar die boeking is gelukkig geannuleerd.

Daarnaast krijgen we 2000+ euro subsidie niet voor die verbouwing omdat dat bedrijf een fout heeft gemaakt. Dus ook daar weer mee in de clinch.

Dan was mijn opdrachtgever niet happy, ik had iets niet ingeleverd, maar ik had nooit een vraag gehad. Blijkt dat het in mijn spam zit. Is nog nooit gebeurd, maar ook al zo vervelend.

Gelukkig gaan we hier verder lekker met de luiken, en hebben we voor morgen een wandeling uitgeprint met in het midden een bezoek aan een oude abdij. Daar heb ik wel erg zin in, na al het gedoe...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 14:11

Poeh, pittige week.
Hopelijk een fijn weekend voor de boeg om even bij te komen...al is het lastig om dit soort dingen even te parkeren in je hoofd. Ik duim voor je dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 16:31

Soms komt gewoon alles tezamen ... En loopt het emmertje over.
Komt weer goed !

Op dit moment zit ik hier met mijn man een Zweedse artiest te beluisteren (via Spotify). Mijn man is er groot bewonderaar van. Simpel, maar goed, met mooie teksten. Mooie en ook simpele tekst bij bv. het liedje 'Everything you know melts away like snow'.
Eigenlijk een aanrader om eens te beluisteren in tijden van stress, oververhitte geesten en besognes : Daniel Norgren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 16:45

Hi Marilu, ik heb hem opgezocht die Meneer Norgren en fijne muziek inderdaad, beetje folk. Houd ik wel van!

Senna, ja alles komt dan inderdaad tegelijk, daar heb je gelijk in. Gek is dat.

Maar ik heb goed nieuws, althans voor ons dan. Het hotel bevestigt echt dat het geannuleerd is. Dat is 1 probleem minder. Nu moet ik nog een betere schriftelijke bevestiging krijgen van het boekingsbedrijf en dan geloof ik het, en kan ik opnieuw gaan zoeken en boeken.

2. Het isolatiebedrijf kon ineens binnen 1 dag wél actie nemen wat al máánden sleept, zeker al 4 maanden. En we gaan de subsidie krijgen, heb ik een brief op de mail van gehad van de energiemaatschappij. Yes. Wat een slechte review op internet die ik geplaatst had al niet teweeg kan brengen! Ze zijn als de dood voor slechte reviews.

3. De opdracht die kwijt was heb ik gevonden en geschreven en ingeleverd. Helaas heb ik te veel gedaan in de stress en zo'n 600 woorden teveel ingeleverd die niet betaald worden, maar goed, dat is het minst erge, het is toch nog voor het weekend op tijd. Beter te veel dan te weinig.

4. Met de privéhondentrainer ben ik eruit en hij heeft oefeningen bedacht die we over 2 weken gaan doen. Hoera.

Dus met een dag heel boos zijn en veel stress, staan alle neuzen ineens dezelfde kant op. Maar jammer dat het zo moet en dat je zo boos moet worden en boos worden in het Frans is niet mijn sterkste kant, maar goed, ik ga idd heel opgelucht het weekend in.

Voor jullie ook allemaal een heel erg fijn weekend!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:03

Aha, net op tijd alles geregeld en uit de voeten ! Zo kunnen jullie gerust en rustig genieten van het weekend !

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 07:17

Ik als stille meelezer reageren even op zozo. Mijn hond wil ook niet door iedereen geaaid of aangeraakt worden. Dit heeft ze al vanaf pup. Als ik zie dat ze niet wil geef ik dat aan bij degene die haar aan wil raken. Ik vraag me wel eens af wat er gebeurt als je doorzet onder dwang. Ik denk zelfde gedrag als zozo. Dus ik zoek dat niet op. Dit gaat al 14 jaar zo. Ik maak me er eigenlijk niet ruk om. Ik vind ook niet iedereen leuk..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 16:09

Hi Otti, dank voor je stille meeleestip ;-) Dank voor het hart onder de riem, dat is exact zoals ik van plan ben er mee om te gaan. Ik geef je groot gelijk. Ik denk als je doorzet onder dwang dat er dan dus gebeurt wat Zozo deed, zich verdedigen omdat hij zich in het nauw gedreven voelt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 16:09

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 16:33

Mooi filmpje met allemaal positieve noten !

Heel mooie beelden van de Franse campagne :j
En de kleur van jullie luikjes vind ik óók heel mooi (maar dat had ik al eens geschreven, denk ik ;) ).

Geweldig al die dassen ! Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, maar misschien/waarschijnlijk laten ze zich ook enkel 's nachts zien ?

Het groene zwembad is ook een goed idee en de camouflagelook zeker !
Kortom, weer met alles goed bezig daar !

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 16:39

Marilu schreef:
Mooi filmpje met allemaal positieve noten !

Heel mooie beelden van de Franse campagne :j
En de kleur van jullie luikjes vind ik óók heel mooi (maar dat had ik al eens geschreven, denk ik ;) ).

Geweldig al die dassen ! Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, maar misschien/waarschijnlijk laten ze zich ook enkel 's nachts zien ?

Het groene zwembad is ook een goed idee en de camouflagelook zeker !
Kortom, weer met alles goed bezig daar !

Hey, jij bent snel met kijken! Dank voor al je complimentjes, we blozen weer. En ik heb wel eens uit de verte 's morgens vroeg een das zien rennen, maar meer niet. Ze zijn erg schuw en ze zijn merkwaardig plat. Nee, niet diegene die je op de weg ziet liggen :(

Ik ben wel blij dat we die ugly verf niet vanaf ons erf kunnen zien, want ik vind het vreselijk lelijk, maar het is heel effectief om dat witte lelijke weg te krijgen. We hebben daarstraks even vanaf de vallei gekeken en we zien toch nog een wit stuk, dus nog meer groen maken.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 17:53

Monique1963 schreef:
Hi Otti, dank voor je stille meeleestip ;-) Dank voor het hart onder de riem, dat is exact zoals ik van plan ben er mee om te gaan. Ik geef je groot gelijk. Ik denk als je doorzet onder dwang dat er dan dus gebeurt wat Zozo deed, zich verdedigen omdat hij zich in het nauw gedreven voelt.

Precies. Dus ik zeg dan tegen de persoon doe maar niet. Tegen mij heeft ze ook weleens zo'n bui. Ik negeer haar dan gewoon even. Ik zie er geen probleem in. Mensen moeten haar grens gewoon respecteren.

Afbeelding

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:06

Weer een heel leuk filmpje. Mooie luiken, camouflage outfit van het zwembad, hele leuke bakkeuken, lekkere druiven en Zozo die ook wel wat lust. O ja en dassen die lekker actief bezig zijn.

Nog even over happen en bijten bij ongewenste aanraking: dat deed onze labrador ook tot voor kort. Trok een keer de lip op en grommen, gingen de mensen ondanks waarschuwen van mij en haar toch door dan was het raak. Nooit een traumatische ervaring gehad, ze hield gewoon niet van ongewenste intimiteiten. Vrouwtje trouwens ook niet. Nu ze bijna 15 is wil ze wel door vreemden geaaid worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 10:05

uxgranta schreef:
Weer een heel leuk filmpje. Mooie luiken, camouflage outfit van het zwembad, hele leuke bakkeuken, lekkere druiven en Zozo die ook wel wat lust. O ja en dassen die lekker actief bezig zijn.

Nog even over happen en bijten bij ongewenste aanraking: dat deed onze labrador ook tot voor kort. Trok een keer de lip op en grommen, gingen de mensen ondanks waarschuwen van mij en haar toch door dan was het raak. Nooit een traumatische ervaring gehad, ze hield gewoon niet van ongewenste intimiteiten. Vrouwtje trouwens ook niet. Nu ze bijna 15 is wil ze wel door vreemden geaaid worden.

Dank voor de complimentjes Uxgranta. Die dassen vind ik altijd zo koddig. Wel grappig vind ik van Zozo in het filmpje dat ik tegen hem praat dat hij geen druiven meer mag, staat ie te kwispelen. Sluit ik mijn zin onbewust met het woord: nee, en gaat gelijk zijn staart omlaag, hahahaha. Nee betekent ophouden, arm dier, ik was niet boos.

En jullie hond ook en die van Otti ook. Het zijn gewoon van die dingen waar we mee moeten leven als hondeneigenaar en normaal is Zozo heel sociaal juist, het is alleen denk ik bij mannen met zwarte baarden. Maar met Erwin gaat het dagelijks beter nu, dus dat is voor ons het belangrijkst en onverwachte situaties zullen er altijd blijven komen. Dat zien we dan wel weer hoe dat gaat.

En otti schattige hond heb je met dat ene zwarte oor zo!

Otti1977 schreef:
Monique1963 schreef:

Precies. Dus ik zeg dan tegen de persoon doe maar niet. Tegen mij heeft ze ook weleens zo'n bui. Ik negeer haar dan gewoon even. Ik zie er geen probleem in. Mensen moeten haar grens gewoon respecteren.

[ Afbeelding ]

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 18:11

En soms hè, dan besef je ineens hoe ontzettend bevoorrecht je bent en geluk je hebt. Uiteraard weet je niet wat je onder de leden hebt.

Maar ik hoorde al een week niets van een vriendin. Dus ik bel, heeft ze waarschijnlijk de ziekte Cauda Equina. Nooit van gehoord. Blijkt dat je onderlichaam in de vorm van de anti-glip-stukken van een rijbroek, ongevoelig wordt. Dus de binnenkant van je dijen en de onderkant van je billen en rondom je stuitje. Dat houdt in dat ze niet voelt of ze aandrang heeft, zowel niet voor nr1 als voor nr2. Heel rot. Je bent gewoon incontinent. En boven de gevoelloze delen doet het extra zeer. De ziekte kan komen door hernia of kanker. 8 november wordt dat onderzocht.

Een andere vriendin waarmee ik lijn, en dagelijks tig keer babbel, moest terugkomen na het tweejaarlijkse borstkankeronderzoek. Ze hadden een schaduw gezien. Biopt genomen. Ja kwaadaardige borstkanker. Vandaag is ze op een uitleggesprek geweest. Ze rijdt nu terug naar huis en ze sms'te net, ze moet binnen 10 dagen voor een vervolgonderzoek of het uitgezaaid is.

Een vriend die op het filmpje staat van vorige keer meen ik, is al 5 jaar aan het dyaliseren, hij moest telkens van de niertransplantatiewachtlijst af omdat ie dan weer hier dan weer daar kanker had, darm, prostaat etc, telkens weer chemo. Afijn nu een paar maanden schoon. Een paar dagen nadat hij bij ons geweest was met zijn vrouw, krijgt hij dan eindelijk de oproep. Komen ze in het zkh, is de nier niet goed. Weer naar huis. Nu gisteren kreeg hij weer een oproep, hij is gisterenavond geopereerd. Maar vanmorgen was het niet goed. Hij kon niet plassen. (wist je dat als je dyaliseert je nooit meer plast?) Met spoed terug naar de OK weer geopereerd. Het is nu afwachten.

Een andere vriendin van mij heeft keelkanker, maar ze is richting 80 en is uitbehandeld, maar ze blijft zo positief, maar haar stem verdwijnt. En ze is toneelactrice. Nog steeds. Het is zo'n bewonderenswaardige vrouw, zo actief, reist overal heen in haar eentje, want haar man heeft daar geen zin in, ze treedt toch nog op, maar organiseert meer nog toneelstukken hier. En ze organiseert etentjes, bijv zondag hebben we een vegetarische avond. Bewonder haar enorm.

Dan land ik weer even op de grond, mensen. Koester wat je hebt, pluk de dag.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 19:20

:knuffel: dat ben ik helemaal met je eens.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 08:52

Wat een ellende allemaal, dan mag je inderdaad blij zijn met wat je allemaal hebt en een goede gezondheid.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 09:28

balance schreef:
:knuffel: dat ben ik helemaal met je eens.

Tinka schreef:
Wat een ellende allemaal, dan mag je inderdaad blij zijn met wat je allemaal hebt en een goede gezondheid.

Ja, en dan had ik nog vergeten dan die vriendin die begin oktober hier oppasten te vermelden waarvan hij al 3 jaar voor kanker door heel zijn lijf behandeld wordt. Ze hopen toch nog op een operatie na deze chemokuur. Zo vreselijk hoe je leven afloopt.

Maar ik realiseer me wel dat dat ook komt omdat we ook 60+ zijn, als je 25 bent ken je veel minder mensen denk ik met ziektes. Met ouderdom komen de kwalen en dus ook ken je veel meer oudere mensen en het risico dat je wat krijgt is dan gewoon groter.

Ik zou al die mensen gunnen dat ze weer kunnen genieten. Ik bewonder ze dat ze volhouden en op hun manier ook genieten van de dingen die ze nog hebben. Tja, van die dingen, beetje zwaar zo op de zaterdag, maar het hoort ook wel bij het leven.

Afijn, verder gaan wij hier ons gangetje. De paarden doen het goed, het is overdag vaak nog heerlijk richting de 20 of er zelfs over, hoewel het vandaag saai is, en Prisca is de laatste die in haar wintervacht moet gaan. Dat begint nu te komen, nu de nachten kouder zijn.

Ze komen vaker naar binnen nu in de inloopstal, nu niet meer voor te schuilen voor zon of vliegen, maar echt om te eten. Hoewel we nog echt erg veel gras hebben, vinden ze hooi nu toch wel fijn. Ze staan er langer te eten, drinken wat en trekken dan weer weg. Vind ik mooi, net als in de natuur. We hebben het ooit eens gemeten met een tracker om Quarbonne en ze lopen met hapje stapje zo'n 5 km per dag! Dat is in de natuur natuurlijk meer, maar het is toch bijna wel natuurlijk.

Ik ga kijken of ik genoeg materiaal heb voor een vlogje, misschien later vandaag dan een filmpje weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 19:01

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:31

Luikjes: check. Mooi geworden hoor.
Wat is het toch nog mooi weer zo laat in het jaar, bijna november!
Bedankt voor het delen weer.
Ik reageer wat minder de laatste tijd maar lees wel nog mee :)

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:20

Wel grappig in het filmpje: je hebt meer aandacht voor de bouwtechnische aspecten van het kasteel dan het museum zelf. Dat krijg je als je zelf druk aan het klussen bent. Weer goed bezig met de luiken!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 14:07

balance schreef:
Luikjes: check. Mooi geworden hoor.
Wat is het toch nog mooi weer zo laat in het jaar, bijna november!
Bedankt voor het delen weer.
Ik reageer wat minder de laatste tijd maar lees wel nog mee :)

Leuk dat je nog steeds meeleeFt Balance, dank. En ja, hier in het zuiden van Frankrijk is het nog wel tot half november en soms langer, groen. Heerlijk vind ik dat.

uxgranta schreef:
Wel grappig in het filmpje: je hebt meer aandacht voor de bouwtechnische aspecten van het kasteel dan het museum zelf. Dat krijg je als je zelf druk aan het klussen bent. Weer goed bezig met de luiken!

Ja, dat heb je goed, ik vind oude structuren zo boeiend. Zo'n grote plafondbalk weegt met gemak 300 kilo. Hoe dan? En zo prachtig die oude poorten en die omgang met zijn oude kapotte tegels, helemaal weg van. Ik vond die oude kaarten nog interessant in het museum en voor de rest boeiden idd geloofsbeelden etc me niet.

Op de bovenverdieping was wel een interessante tentoonstelling van kunstwerken ook van beroemde kunstenaars als Rodin, Monet en zelfs Dalí en zo, maar daar mocht je niet fotograferen. En Erwin houdt daar niet van, dus ik voelde me te gehaast om het goed te bekijken.

LOL ik maakte wel een foto van een van de beelden van Dalí, van de space elephant en meteen kwam er over de speakers, dat je geen foto's mocht maken, aiaiai. Ik heb hem braaf gedelete.