[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:40

Wat fijn, de eerste echte gasten!

Scootboots zijn toch die redelijk flexibele schoenen? Laat maar weten hoe ze bevallen als je ze ooit in huis hebt. Ik ben er erg benieuwd naar namelijk :j

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 16:47

Ik lees er veel positieve verhalen over. Nu nog even uitvogelen welke maat ik moet hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 17:05

Hoef op stuk dik karton zetten (gewoon van dat bruine karton waar spullen in komen), vorm omtrekken met dikke stift en meten maar. Liniaal er bij, foto ervan maken en je kan ze nog mailen ook voor advies.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:46

De mensen die morgen zouden komen via airbnb hebben geannuleerd, schiet niet op zo. Er krijgen in ieder geval wel een deel uitbetaald.
Nou maar hopen dat de mensen van zondag wel komen.
We hebben vast wat bloemen geplukt voor op de kamer. Handig, de bloemenwinkel is hier gewoon de berm en de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wei nu, morgen gaan ze erop

Afbeelding

En nog een roofvogel boven de wei

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:53

Ah jammer :(:) ook echt het laatste moment. maar je kunt het nu ook zien, het is al klaar voor komend weekend en een beetje inkomen zonder dat jullie er iets extras voor hoeven doen nu. Mooie boeketjes. <3 dan zelf maar van genieten toch

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:58

Vervelend dat ze geannuleerd hebben. Toch fijn dat jullie er nog een klein beetje aan over houden, geld is geld ;)
Hopelijk komen die andere gasten wel inderdaad.

Prachtige bloemen! Dat is zo genieten he, vind ik. Veel beter dan die droge ellende van vorig jaar waardoor er zowat geen bloemen waren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:20

Hopelijk komen de andere gasten wel en laten een super goede review achter, dat trekt dan wel anderen ook :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:17

Mooie foto's van de bloemen en de roofvogel. Jullie genieten!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 18:24

Er heeft net iemand voor morgen geboekt, wel maar 1 dag. Dus toch nog 1 extra gast.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:26

Laat je ze voor maar 1 nacht meer betalen? Je moet toch alle lakens weer wassen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 19:35

Nee, ik had eerst minimaal nachten verblijf, maar kreeg maar gern boekingen, dus veranderd naar 1 nacht. Maar als het goed loopt dan verander ik het weer naar 2 nachten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:37

Ik boek eerlijk gezegd ook vaak maar 1 nacht, maximaal 2.

Voor ons huis op Curaçao hadden we wel een minimum van een week verblijf ingesteld omdat je anders veel Antilliaanse feestjes kreeg en die wil je echt niet in je huis en al helemaal niet in je zwembad.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 13:15

Vrijdag ochtend nog lekker gereden, samen met Carole. Eerst wilden we achter het huis gaan, maar er was ern boom omgevallen dus we moesten terug. Toen maar de andere kant op gegaan, nog een lekkere galop op een zijpad gedaan. En door het bos en over de weg terug. Lekker rustig, maar 1 auto tegen gekomen.
Gisteren met Milko gewandeld en heeft hij de gevallen boom omgezaagd, dus we kunnen weer die kant op. Daarna heeft ie nog een heel stuk gebosmaaierd.
Vandaag spraken we de buurman/boer. Vorige week wilden we een pad op, maar dat was afgesloten met een hek, en die was helemaal dicht geslagen. Ik dacht misschien is het geen publieke weg. Dus aan buurman gevraagd, die vertelde dat het wel een publieke weg is en dat jagers dat doen. Binnenkort maar eens kijken of we het hek open krijgen met een zware hamer.
De omgevallen boom
Afbeelding
Afbeelding
De hondjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de paarden op de grote wei

Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:19

Die laatste foto is prachtig zeg!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 18:36

Gisteren kwam de boer uit de buurt (woont 6 km verderop in een kasteel) zeggen dat hij die dag of de volgende dag hooi kwam brengen. Vorig jaar hadden we ook hooi van hem. Ook in superhitte gebracht, 40 graden. Vandaag dus ook heetste dag tot nu toe, ook 40 graden. Milko is er niet blij mee. Omdat alles al vol ligt slaan we het nu op in de grange. 150 balen totaal, van gemiddeld 35 kg per stuk. Nu hebben we echt meer dan genoeg hooi.
Dit hooi komt van stukjes wei langs het weggetje naar ons huis, zien we zo liggen. Het blijkt trouwens dat die boer al 80 jaar is. Boertje van in de 80 waar we in 1e instantie hooi van kochten is er mee gestopt hoorde ik van de buurman. Heeft alles verkocht. Was ik toch al niet tevreden over, veel brem, soms wel 50 %, en hij wou ons altijd oud, muf hooi verkopen.

De grange met een krijsende relmuis, die vond het denk ik niet leuk dat de deuren open gingen.
Milko gaat inmiddels helemaal dood van de hitte trouwens.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:19

Pohhh niet leuk inderdaad met die hitte. Leeft Milko nog een beetje?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:04

Wat heerlijk dat jullie helemaal voorzien zijn voor de winter. Dat is een lekker hamstergevoel of moet ik zeggen, relmuisgevoel ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 09:30

Milko had de laatste vracht buiten gelaten om vandaag naar binnen te doen. Begon het midden in de nacht te regenen, was helemaal niet voorspeld. Toen is ie nog die laatste balen naar binnen gaan doen. Maar geloof dat het nu wel weer gaat. Regen was trouwens maar heel weinig.
Is wel een goed gevoel zoveel hooi te hebben Mo, denk wel voor 2 jaar genoeg zelfs.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:16

Tinka schreef:
Milko had de laatste vracht buiten gelaten om vandaag naar binnen te doen. Begon het midden in de nacht te regenen, was helemaal niet voorspeld. Toen is ie nog die laatste balen naar binnen gaan doen. Maar geloof dat het nu wel weer gaat. Regen was trouwens maar heel weinig.
Is wel een goed gevoel zoveel hooi te hebben Mo, denk wel voor 2 jaar genoeg zelfs.

Ja ik herken dat dat je het zoooo lekker vindt dat je helemaal je voorraad op orde hebt! Gefeliciteerd!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 16:54

Vorige week mijn auto naar de garage gebracht, de rotules suspension moesten vervangen worden voor de controle technique. Na 3 dagen weer opgehaald en gisteren was dan de afspraak voor de CT, ergens anders dus. Riep die man ons om te komen kijken, bleek er een bout bij her wiel niet aangedraaid te zijn, best wel gevaarlijk. Milko was zo slim om hem te vragen te bellen met de garage, we konden daar meteen heen. Gelukkig werd de auto wel vast goedgekeurd, normaal zou je terug moeten.
Bij de garage aangekomen had ie helemaal niet meteen tijd, we kregen een leenauto mee. Alleen daar stond het benzine lampje aan, zo goed als lege tank, maar volgens hun kon het nog wel. Maar naar huis gegaan, mijn auto kon om 5 uur opgehaald, maar ze belde om 2 uur al dat ie klaar was. Dus weer terug, Milko was ondertussen met het hooi bezig. Kwam onderweg op de kleine binnendoor weggetjes een convoi Agricole tegen. Moest een heel stuk achteruit. Afijn auto weer opgehaald, als het goed is, is het nu opgelost.
Vandaag bbq, onze nieuwe mini kamado uitgeprobeerd, ging goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:25

Wat een schetige bbc! Ziet er erg leuk uit. Gezellig. En van dat wiel, heel goed dat het eruit gekomen is, want bij onze camper is het wiel er een keer afgelopen onderweg. Nou dat was drama.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 20:57

Ja daar ben ik dan wel weer blij mee dat het nu weer goed is.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:32

Op die eerste BBQ foto zie ik twee spiesjes op een soort van houten plakje liggen. Verbrandt dat niet?

Diezelfde spiesjes hebben wij hier ook vaak op de BBQ. Wij noemen dat "wormenstokjes" omdat het grof gemaken gehakte vlees een beetje op wormen lijkt.

Jaren geleden had mijn dochter een vriendinnetje uit Nederland te logeren. Die was een beetje bang om "wormenstokjes" te eten maar vond het uiteindelijk heel erg lekker :Y) :) En ze vond zichzelf erg stoer!

Maar...wat was ze boos {:)-:( toen we een paar dagen later uitlegden dat het uiteindelijk gewoon grof gemalen gehakt was. _/-\o_ *\o/*

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 10:30

Dat is een speciaal BBQ plankje, maar het verbrand idd wel. Normaal leg je er nog een speciale steen tussen, maar die heb je niet voor een mini kamado. De 2e keer heeft Milko er een leisteen dakpan tussen gedaan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 19:46

Wij hebben weer iets raars en engs. We kwamen vanavond bij de paarden en alle pallets en krat met halsters ed was naar de kant verplaatst. Dat was op het pad naar de wei toe. En vlak voor de ingang van de wei lag een beetje stro waar de puntjes verbrand waren. Wij waren naar het dorp vanmorgen. Geen idee wanneer het gebeurd is. Gisteren avond was er nog niets aan de hand. Toevallig was de buurman er, wij dachten dat hij het gedaan had, maar dat was niet zo. Zij dachten jongelui, misschien wilden ze fikkie stoken met onze pallets. Ik hoop het niet, we hebben ze gekocht en de wei en het bos eromheen zijn kurkdroog nu.
Nu gaan we maar 2 keer per dag controleren, en hopelijk blijft het bij iets eenmaligs.