Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:23

Blue_flower schreef:
Wat zijn echt leuke bijzondere dingen of plekken om te zien op Rhodos? We zitten bij faliraki.

Waar zit je? Wij zitten daar nu ook. Wij gaan nog een dag naar Rhodos stad en naar het waterpark. Verder gewoon het zwembad en de zee. Zijn er maar een weekje dus we hebben niet zoveel tijd helaas.

Wij kunnen hier trouwens onbeperkt pinnen en merken niks van de onrust.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:37

Ik vind het echt een heel vervelende man. Ik bedoel: hoe misleid je je eigen volk? Een referendum houden waar de maatregelen worden weggestemd en nu met een voorstel komen dat nog erger is voor de bevolking?? Schiet mij maar lek .....

Manzano, we zijn er nog niet uit. Zelfs als er geen Grexit komt heb ik zo mijn buik vol van de Griekse regering dat ik er eigenlijk wel klaar mee ben.
Maar goed, realistisch gezien heb je als toerist weinig te maken met de Griekse politiek. Maar Tsipras zorgt bij mij iig voor een anti-Griekse houding.

Ik vond Zakynthos ook mooier dan Corfu. Corfu is imo nog toeristischer en daar houden wij niet van.

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:14

Tjaaaa ..... Als je naar de politiek of regering of misstanden in een land kijkt, dan vallen veel landen af om op vakantie te gaan.

Hij heeft een belofte aan het volk gedaan en ik geloof dat hij dat met beste intenties heeft gedaan. In werkelijkheid ben je gebonden aan Internationale regels, afspraken en wetten. Als oppositie kan je daarom wel heel veel roepen en beloven, maar die beloften zijn vaak niet haalbaar. Dat geldt in Nederland voor de SP en PVV. Als de PVV wint, zie ik een zelfde situatie ontstaan ..... beloftes (in bedreigingen :D ) die Wilders doet. Maar ook niet zal kunnen waarmaken (gelukkig).
Maar dit is off-topic, sorry.

In ieder geval kan je als toerist nog steeds voldoende pinnen, dus lekker op vakantie naar Griekenland.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:14

Dat is absoluut waar. Corfu is zeker drukker met toeristen.. maar kwa eiland vinden wij het mooier. Mogelijk veranderd ons beeld zondag, als we echt het hele eiland overgaan.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:22

Wij zijn 2 uur geleden aangekomen in de haven bij Athene met ons bootje, gedverderrie wat is het hier heet! Maar we zitten al aan de frappe dus dat verzacht haha.
Morgen terug en daar ben ik aan toe.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 16:32

Electra, vind jij hem wel geloofwaardig dan? Dat referendum was niets dan tijdrekken en het volk het idee geven dat ze wat te zeggen hebben.
Maar goed, dit is geen politiek topic dus ik hou erover op.
Wij beslissen uiterlijk maandag of we wel of niet gaan dit jaar.

Lotus, heb je een auto of een quad? Een quad is nl ook erg gaaf om mee rond te rijden.

Marlou, ben je eraan toe vanwege de hitte? Dan kom je morgen hier ook bedrogen uit :))

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:51

Nou ja vanwege de hitte maar de boot is ook gewoon heet binnen dus dan lig ik liever met deze hitte op mijn koude stenen vloer in de hal whaha!
Soms weet ik hier niet waar ik het zoeken moet omdat we geen airco hebben

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:52

Op zondag zijn inderdaad te winkels in de stad dicht. Maar ik zou met een auto ook niet naar de stad gaan, maar juist de andere dingen van het eiland ontdekken. Het is zo'n mooi eiland, alleen al om wat je tegen komt aan natuur als je rond rijd.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:50

We gaan morgen met de bus naar Zakynthos stad, in de ochtend. Op een quad krijg je mij niet, zeker niet hier, heb ze zien rijden hahahaha.

Ik weet dat de meeste zeggen dat je beter op eigen houtje het eiland kan ontdekken maar we doen zoals het er nu uitziet zondag toch een eiland tour.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:58

milatje schreef:
Joolien balen van die beesten op de berg. Ik weet niet of je van een beetje klimmen en klauteren houdt en van mooie niet bepaald toeristische plekjes? Wij hebben een gigantisch mooi plekje ontdekt op Corfu, waar nauwelijks toeristen komen met een adembenemend uitzicht. Ik zal zo even achter m'n pc kruipen voor een foto en evt route beschrijving. Is een plek die niet in de reisgidsen beschreven staat.

Bedankt, wij vinden dat onwijs leuk, maar het is nu echt te warm := we wilde gisteren ook al een berg beklimmen naast ons hotel maar dat werd door een local stellig afgeraden. :P
Ook verklaarde een andere local mijn vriend voor gek toen hij zei dat hij de pantokrator op wilde wandelen :')
Ik denk dst wij hier zeker nog wel terugkomen om activiteiten te ondernemen als het minder warm is.

Vandaag weer heerlijk liggen bakken in de zon. Was vandaag erg druk, lijkt ook steeds drukker te worden nu.

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:28

milatje schreef:
Joolien balen van die beesten op de berg. Ik weet niet of je van een beetje klimmen en klauteren houdt en van mooie niet bepaald toeristische plekjes? Wij hebben een gigantisch mooi plekje ontdekt op Corfu, waar nauwelijks toeristen komen met een adembenemend uitzicht. Ik zal zo even achter m'n pc kruipen voor een foto en evt route beschrijving. Is een plek die niet in de reisgidsen beschreven staat.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar dat plekje :o :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:46

@joolien, bereid je dan maar voor op het weekend! Veel Grieken trekken er dan ook zelf op uit, naar het water enz. Konden wij het laatste jaar ook erg merken op Aegina. Door de weeks plek zat op het strand, maar in het weekend om 11 uur al geen strandstoel meer te vinden. Eettentjes een stuk voller. Wel gezellig!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:57

Hier is het sinds vandaag ook een stuk drukker....

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:04

Ik ga niet terug haha.. gevoel is niet wederzijds. Gelukkig weet ik dat nu.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:17

Wij zijn in de grote Kerk in Zakynthos stad geweest... Daar ligt de beschermheilige van de zee opgebaard. Toen was daar een groep Grieken.. bidden om de kist en toen, werd de kist opengemaakt.

Wij stonden werkelijk met onze mond vol tanden... dat gebeurt dus ze bidden bij het lichaam en dan wordt de kist weer gesloten

En wat ontzettend veel bedelaars vrouwen met kinderen hier in de stad!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:27

Jammer Em! Maar beter dat je er nu achter komt!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:51

Em_ schreef:
Ik ga niet terug haha.. gevoel is niet wederzijds. Gelukkig weet ik dat nu.

Vervelend maar beter dat je dat nu hoort als dat je wel terug was gegaan :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 13:01

Idd, jammer Em. Maar Karpathos is vast ook leuk zonder lover ;)

Lotus, wat bizar! Apart dat de nabestaanden ook vreemden erbij hadden?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:04

@ Joolien: activiteiten op Corfu zijn er best wel wat, maar gewoon niet doen als het zo warm is!
Leuk om te lezen dat jullie locals dingen vragen, jullie ervaring zal vast ook zijn: wat zijn ze vriendelijk en behulpzaam he?

Tsipras heeft mijn hart gestolen: hij moet maar 'ff' oplossen wat daar al jaren niet goed gaat...
En tja, daar is gewoon geen snel antwoord op, maar laat wel het volk spreken.
Ik denk echt dat democratie precies dít is wat het referendum heeft teweeg gebracht.
Wat wil het volk? en vervolgens daarnaar handelen.

Helaas weet ik van diverse kanten dat mensen Griekenland links laten liggen als vakantieland...
Tja, hun goed recht, maar zo sneu voor de Grieken die de toeristen zo hard nodig hebben...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 13:19

Het referendum heeft voor elkaar gekregen dat ze van 8,5 miljard naar 13 miljard bezuinigen gaan en dan heeft de democratie gesproken? Ze waren al tegen 8,5 miljard en krijgen nu nog meer door de strot geduwd. Ik snap niet wat je in die man ziet, hij belazert zijn eigen volk.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:48

Fitzroy schreef:
Idd, jammer Em. Maar Karpathos is vast ook leuk zonder lover ;)

Lotus, wat bizar! Apart dat de nabestaanden ook vreemden erbij hadden?

Dat lijken me geen nabestaanden? Deze man is in 1622 gestorven en die was een groepje Grieken waaronder ook echt jonge mensen..

Ja wij waren in de kerk en werden niet weggestuurd, alleen ik moest me bedekken

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:50

Misschien is de politieke discussie beter op zijn plek in het andere topic over de Crowdfunding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 14:46

O sorry, ik had je dan helemaal verkeerd begrepen. Dacht dat je het had over iemand die pas overleden was. Zeker apart dan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:08

Fitzroy schreef:
O sorry, ik had je dan helemaal verkeerd begrepen. Dacht dat je het had over iemand die pas overleden was. Zeker apart dan.

Nee hij is al in 1622 overleden en de kist werd dus wel opengemaakt, door 2 priesters heel apart.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:26

Joolien schreef:
Wij zijn gisteren wezen rondrijden. We Gingen de hoge berg op. Erg gaaf uitzicht maar qat een beestjes daar boven :oo we werden opgegeten dus na 10 min zijn we weer weggegaan, wat een verschrikking.
Naar beneden werd ik erg ziek. Was niet echt leuk. We gingen naar Sidari, en wat ben ik blij dat ik goed research heb gedaan naar leuke plaatsen. Sidari was overladen met Britten. Verschrikkelijk en was daarnaast ook nog eens extreem toeristisch. Ze zee was ook minder mooi, lang niet zo helder en bleef heel lang ondiep. Wel was het uitzicht op Albanië erg gaaf. Maar dat was ook het enige :')
We zijn direct vertrokken en weer naar het strand bij ons hotel gegaan. Dat was genieten, rust, niet zo toeristisch en de zee was weer felblauw <3
Ben blij dat we de goede plaats hebben uitgezocht. We zitten in Paleokastritsa voor de duidelijkheid. :)

Ben daar ook geweest. Super mooi, welk hotel zit je?