USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:30

Gisteren de ESTA ingevuld. Ik had hem binnen 2 seconden binnen. Vriend heeft even een half uurtje moeten zweten. Bleek dat hij zijn voornaam had ingevuld ipv de eerste naam op zijn paspoort. En dat was natuurlijk wel heeeeel verdacht! Maar uiteindelijk toch goed bericht :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:37

Fitzroy schreef:
Pffff, druk reisje zo, Eileen. In 14 dagen tijd ook nog naar Nashville voor een paar dagen. Dat kost je dan dus al 2 reisdagen en 2 dagen daar.
Verder geen tips voor binnenlandse vluchten behalve dat je misschien een roundtrip kan nemen? Dus bv AMS- Nashville - Las Vegas - AMS? Dan begin je gewoon in Nashville en vliegt daarna door. Dat lijkt me qua planning trouwens ook rustiger.

Maar wel veel duurder. Dan moet je 2 losse intercontinentale vluchten betalen (Amsterdam - Nashville en Vegas - Amsterdam) en dat is ontzettend duur. Je komt sowieso goedkoper uit als je roundtrip Amsterdam - Nashville (of Vegas) doet en dan een binnenlandse roundtrip Vegas - Nashville.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:45

Ook ik meld me in het topic.

Geheel onverwachts vertrek ik over een week naar NY. Ben me nu rot aan het zoeken wat me moeten bezoeken, en proberen om een beetje een planning te maken.

Wil zoveel zien en doen! Als iemand leuke en handige tips heeft hoor ik het graag! :o

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:46

Scum, fijn!
Wanneer ging jij ook al weer?
Voor mij is het nog ruim een maand wachten.. wat gaat het snel! Ik heb er zo veel zin in..
Oke, wat denken jullie. Ik kom 28 juni aan in San Francisco en op 1 juli mag ik mijn dorm in op de Berkeley Campus. Waar zal ik in de tussentijd verblijven om bij te komen van m'n jetlag?
Ik kan een hotelletje/motelletje in de stad zoeken, of in Berkeley vlakbij de campus.
In Berkeley heb ik een of ander hostel gevonden dat wel redelijk betaalbaar is. Maar dan in een dorm met 3 personen of een één-persoonskamer? Of toch vast SF city ontdekken?

@xxJacqyxx, haha, wat vervelend nou!
Ik zou niet al te moeilijk doen over een planning, koop een leuke reisgids en lees die door in het vliegtuig en zie dan daar wat je wil doen. Qua hotels staan hier geloof ik wel genoeg tips. Als je goedkoop wil, niet in manhattan gaan zitten maar bijv. in New Jersey.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:52

xxJacqyxx schreef:
Ook ik meld me in het topic.

Geheel onverwachts vertrek ik over een week naar NY. Ben me nu rot aan het zoeken wat me moeten bezoeken, en proberen om een beetje een planning te maken.

Wil zoveel zien en doen! Als iemand leuke en handige tips heeft hoor ik het graag! :o

Oeh wat vervelend zeg... zomaar ineens naar NY! Super ;)
Heb je al wel een plek om te overnachten? Voor dingen om te zien en te doen kun je eens kijken op: http://www.newyorkpass.com/attractions/

Wij hebben toen de New York pass gekocht en echt super veel dingen gedaan daarmee. Maar ook wanneer je de pass niet koopt staat er op de site een mooi overzicht van attracties, rondleidingen, musea, etc.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:04

@ Debbie, ja inderdaad erg vervelend. :D Is een verrassing en vriendlief had het al 2 maanden geleden geregeld zonder iets te zeggen..... <3

Hotel is inderdaad al geregeld. Nu nog de planning! ha ha ha! Dank je wel voor je link! Ik ga meteen even kijken!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:05

Voor ons is het nog maar ruim 3 weken! De tijd gaat echt heel hard! We verblijven eerst 4 dagen op de Duck Keys, waarbij we ook een dag naar Key West willen om te gaan snorkelen tussen de dolfijnen.
Daarna hebben we een week een 8-persoons villa (met z'n 2-en :+ ) in Orlando en de laatste paar dagen hebben we nog niet ingevuld. Heb er echt zoveel zin in! Komende weken nog even 2 kofferriemen met TSA-slot kopen en wereldstekkers en het grootste gedeelte hebben we dan wel denk ik :D

Oh ja nog wel even een vraag. Je moet in het vliegtuig toch een formulier invullen met je verblijfsplaats etc. Wij verblijven de eerste nacht in Miami en gaan daarna naar the Keys. Moeten we dan toch maar gewoon het adres van het hotel in Miami opgeven?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:10

Ja dat komt niet zo precies ;) Wij hebben ook alleen ons eerste hostel opgegeven.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:14

xxJacqyxx schreef:
@ Debbie, ja inderdaad erg vervelend. :D Is een verrassing en vriendlief had het al 2 maanden geleden geregeld zonder iets te zeggen..... <3

Hotel is inderdaad al geregeld. Nu nog de planning! ha ha ha! Dank je wel voor je link! Ik ga meteen even kijken!

Wat een topvriendje heb jij! Waar ligt het hotel?
Waar hou je van, shoppen, musea ?
Ik zou ook even een reisgidsje aanschaffen en die even doorbladeren (ik vind de reisgidsen van Lonely Planet altijd wel fijn, hebben goede tips, ook qua restaurants enzo).
Sowieso de standaarddingen als Times Square, Central Park, de Staten Island Ferry pakken om het vrijheidsbeeld van dichtbij te zien. Langs Ground Zero, naar het MOMA of Guggenheim enz. enz.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:17

FOG, ik zou in een hostel verblijven. Dan heb je ook direct contact met anderen en kan je evt. met andere mensen van jouw leeftijd de stad gaan verkennen :j Als je in een hotel verblijft zit je maar zo alleen :)
Wij zijn in december hier verbleven: http://sfhostels.com/fishermans-wharf/
Echt een super hostel! Prachtige omgeving (ontbijt met uitzicht op Golden Gate Bridge), gratis ontbijt, ontzettend vriendelijke mensen, prachtig gelegen bij Fort Mason en helemaal niet duur.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:22

Yasmine schreef:
Fitzroy schreef:
Pffff, druk reisje zo, Eileen. In 14 dagen tijd ook nog naar Nashville voor een paar dagen. Dat kost je dan dus al 2 reisdagen en 2 dagen daar.
Verder geen tips voor binnenlandse vluchten behalve dat je misschien een roundtrip kan nemen? Dus bv AMS- Nashville - Las Vegas - AMS? Dan begin je gewoon in Nashville en vliegt daarna door. Dat lijkt me qua planning trouwens ook rustiger.

Maar wel veel duurder. Dan moet je 2 losse intercontinentale vluchten betalen (Amsterdam - Nashville en Vegas - Amsterdam) en dat is ontzettend duur. Je komt sowieso goedkoper uit als je roundtrip Amsterdam - Nashville (of Vegas) doet en dan een binnenlandse roundtrip Vegas - Nashville.

Het is ook niet zeker dat we dat gaan doen. Ik ben al eens in LA en Vegas geweest, ik vind het niet erg om maar vier dagen Vegas te doen. Mijn reisgenootje is er nog niet eerder geweest, in Vegas en LA, dus het hangt van haar af:) anders ga ik over een paar jaar wel terug en dan doe ik dan Nashville en Miami. Daar wil ik ook nog steeds een keer heen:)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:27

yasmine, dat hostel ziet er echt supergoed uit zeg! Maar ik denk dat ik voor die dagen voordat ik naar Berkeley ga, toch liever in Berkeley zelf zit, kan ik de campus vast wat verkennen.
Maar het is een goede optie voor onze rondreis, dan zitten we ook 4 nachten in SF.
Alleen zijn er geloof ik geen private rooms meer beschikbaar? Ik vind die reserveringssite niet zo duidelijk :P vul ik in '1 male, 1 female', wil ie ons boeken in een female dormitory. Dat kan toch niet de bedoeling zijn :P

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:33

FOG schreef:
Ik zou ook even een reisgidsje aanschaffen en die even doorbladeren (ik vind de reisgidsen van Lonely Planet altijd wel fijn, hebben goede tips, ook qua restaurants enzo).
Sowieso de standaarddingen als Times Square, Central Park, de Staten Island Ferry pakken om het vrijheidsbeeld van dichtbij te zien. Langs Ground Zero, naar het MOMA of Guggenheim enz. enz.

Ja was echt helemaal flabbergasted, en nog steeds wel eigenlijk. We verblijven in het skylinehotel op de 49th Street. Volgens mij lekker in het centrum. :) Shoppen MOETEN we inderdaad doen. Weet jij nog een leuke outlet in de buurt misschien?

We zijn niet echt van de musea maar wil er wel een uitzondering maken. :)

Dank je wel voor je tip wat betreft de reisgidsen van Lonely Planet. Ik ga er vanmiddag nog eventjes naar op zoek!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:01

FOG schreef:
yasmine, dat hostel ziet er echt supergoed uit zeg! Maar ik denk dat ik voor die dagen voordat ik naar Berkeley ga, toch liever in Berkeley zelf zit, kan ik de campus vast wat verkennen.
Maar het is een goede optie voor onze rondreis, dan zitten we ook 4 nachten in SF.
Alleen zijn er geloof ik geen private rooms meer beschikbaar? Ik vind die reserveringssite niet zo duidelijk :P vul ik in '1 male, 1 female', wil ie ons boeken in een female dormitory. Dat kan toch niet de bedoeling zijn :P

Ik weet het niet eigenlijk, wij zijn in een 24 person mixed dorm gebleven (we waren met 5). Misschien als je het hostel opzoekt op www.hostelworld.com daar staat altijd wel duidelijk aangegeven welke soorten kamers ze hebben :j

purny

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:28

Even een algemeen vraagje: Ik ga pas over 21 weekjes erheen maar ben nu alvast een beetje mijn NY planning aan het rondbreien :D (je kunt er maar vroeg genoeg mee beginnen he)... Is dit een beetje redelijke goede planning:

13-10: Vertrek om 13.25 met KL641 naar JFK, aankomst in hotel ?? en 's avonds ESB of Top of the Rock
14-10: Dagje Woodburry Commons voor de shopping. Mocht ik hier niks vinden aan kleding enzo kan ik ook nog in Manhattan kijken.
15-10: Bronx Zoo (ik ben een fan van dierentuinen)
16-10: Coney Island
17-10: American Museum of Natural History(vorige keer heb ik maar 1 verdieping gezien aangezien ik met een virus rondliep en half dood was)
18-10: Tv tour, ik weet nog niet precies welke, ik twijfel zeer tussen de SATC en de TV shows tour. En 's middags wil ik ook nog naar het monument van Ground Zero en het museum.
19-10: De laatste dag alweer, als afsluiter het VN gebouw en rond 2 uur in de middag terug naar JFK om vervolgens met KL642 terug naar Amsterdam te vliegen en NY voor een jaar in de steek te laten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:40

Klinkt leuk :)

Heb je echt de eerste avond nog puf om iets te gaan doen? Slapen staat dan toch altijd wel hoog op mijn verlanglijstje :o

Bronx Zoo en Museum of natural history hebben wij zeker geen hele dag over gedaan. (Vond persoonlijk museum of natural history de grootste tegenvaller van onze hele reis.. :o Terwijl andere mensen er allemaal super enthousiast over zijn...)

Probeer trouwens die TV Tours ruim op tijd te boeken! Toen wij wouden zat alles al vol..

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:58

FOG schreef:
xxJacqyxx schreef:

Als je langs het vrijheidsbeeld wilt zou ik eerder een circle line tour pakken vanaf pier 18 meen ik. Deze vaart er 2 keer langs en ook héél rustig zodat je goed kan kijken en foto's kan maken. Daarnaast vaar je dus in 3 uur tijd langs de skyline en het is werkelijk fantastisch om te doen! Als je een New York pass gaat kopen zit deze tour ook in het boekje.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1893_n.jpg
Deze heb ik genomen vanaf de boot, zo dichtbij kom je dus!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:55

Yasmine schreef:

Nou, bij mijn weten niet. Wij hebben wel een roundtrip AMS-Miami-Denver-AMS gedaan en daar waren we 575,- p.p voor kwijt. Vind ik niet duur te noemen. Het heet gewoon roundtrip en je betaalt geen losse intercontinentale vluchten. Dus ik zie het verschil niet zo met AMS-Nashville-Vegas-AMS. Dat is precies hetzelfde principe.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:04

EvaC schreef:
FOG schreef:

Als je langs het vrijheidsbeeld wilt zou ik eerder een circle line tour pakken vanaf pier 18 meen ik. Deze vaart er 2 keer langs en ook héél rustig zodat je goed kan kijken en foto's kan maken. Daarnaast vaar je dus in 3 uur tijd langs de skyline en het is werkelijk fantastisch om te doen! Als je een New York pass gaat kopen zit deze tour ook in het boekje.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1893_n.jpg
Deze heb ik genomen vanaf de boot, zo dichtbij kom je dus!

Ja, maar als je die niet koopt, de Staten Island Ferry is gratis. En geeft ook prima uitzicht van de skyline. Misschien iets minder dicht bij het vrijheidsbeeld, maar goed. Even een budgetoverweging dus.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:15

Mee eens! Ik had nergens iets gelezen over budget vandaar mijn reactie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:01

New York City pass is maar 89 dollar. Alleen de entree van top of the rock is al 39 dollar. Dus als budgetoverweging is dat toch wel voordelig ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:05

De reis naar Woodbury duurt ongeveer iets meer dan een uurtje meen ik. Verder is het 40 dollar per ticket maar je krijgt er ook nog een boekje met discount bij. Twijfel nu wel of ik er heen zou gaan of dat ik het gewoon in de stad zelf ga aanschaffen. moet ook nog een beetje kijken voor voordelige restaurantjes in die richting. Zoiezo staan Planet Hollywood en Hard Rock Cafe op het menu.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:58

Niet om vervelend te doen, maar er is niemand met ervaring met paardrijden in Vegas? Ik wil namelijk niet op mijn geweten hebben dat ik iets reserveer en ik op een scharminkel met drukkingen wordt gezet. Ik heb niets tegen toeristenritjes, maar wel tegen misbruik van die o zo zielige paardjes :P .
Als ik vanuit NL geen goed adres kan vinden gaat dat sowieso niet door. Wil niet het risico lopen dat er een dag verziekt wordt om naar een ranch te rijden om daar tot de conclusie te komen dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen :P .

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:09

purny schreef:
De reis naar Woodbury duurt ongeveer iets meer dan een uurtje meen ik. Verder is het 40 dollar per ticket maar je krijgt er ook nog een boekje met discount bij. Twijfel nu wel of ik er heen zou gaan of dat ik het gewoon in de stad zelf ga aanschaffen. moet ook nog een beetje kijken voor voordelige restaurantjes in die richting. Zoiezo staan Planet Hollywood en Hard Rock Cafe op het menu.

Dat boekje kun je ook krijgen als je vooraf gratis lid wordt van de VIP shopper van Premium Outlets.

Verder sluit ik met bij Fitzroy aan, een reis met vertrek van een andere luchthaven dan waar je aankomt is vaak niet of nauwelijks duurder dan een standaardretour. Wij zijn zelfs goedkoper uit geweest door een keer vanaf een andere luchthaven terug te vliegen.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:11

Liek_ schreef:
New York City pass is maar 89 dollar. Alleen de entree van top of the rock is al 39 dollar. Dus als budgetoverweging is dat toch wel voordelig ;)

Dat is inderdaad een overweging waard. Waar kan je het beste de NY City pass halen?