Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Pffff, druk reisje zo, Eileen. In 14 dagen tijd ook nog naar Nashville voor een paar dagen. Dat kost je dan dus al 2 reisdagen en 2 dagen daar.
Verder geen tips voor binnenlandse vluchten behalve dat je misschien een roundtrip kan nemen? Dus bv AMS- Nashville - Las Vegas - AMS? Dan begin je gewoon in Nashville en vliegt daarna door. Dat lijkt me qua planning trouwens ook rustiger.
xxJacqyxx schreef:Ook ik meld me in het topic.
Geheel onverwachts vertrek ik over een week naar NY. Ben me nu rot aan het zoeken wat me moeten bezoeken, en proberen om een beetje een planning te maken.
Wil zoveel zien en doen! Als iemand leuke en handige tips heeft hoor ik het graag!
xxJacqyxx schreef:@ Debbie, ja inderdaad erg vervelend.Is een verrassing en vriendlief had het al 2 maanden geleden geregeld zonder iets te zeggen.....
![]()
Hotel is inderdaad al geregeld. Nu nog de planning! ha ha ha! Dank je wel voor je link! Ik ga meteen even kijken!
Yasmine schreef:Fitzroy schreef:Pffff, druk reisje zo, Eileen. In 14 dagen tijd ook nog naar Nashville voor een paar dagen. Dat kost je dan dus al 2 reisdagen en 2 dagen daar.
Verder geen tips voor binnenlandse vluchten behalve dat je misschien een roundtrip kan nemen? Dus bv AMS- Nashville - Las Vegas - AMS? Dan begin je gewoon in Nashville en vliegt daarna door. Dat lijkt me qua planning trouwens ook rustiger.
Maar wel veel duurder. Dan moet je 2 losse intercontinentale vluchten betalen (Amsterdam - Nashville en Vegas - Amsterdam) en dat is ontzettend duur. Je komt sowieso goedkoper uit als je roundtrip Amsterdam - Nashville (of Vegas) doet en dan een binnenlandse roundtrip Vegas - Nashville.
FOG schreef:Wat een topvriendje heb jij! Waar ligt het hotel?
Waar hou je van, shoppen, musea ?
Ik zou ook even een reisgidsje aanschaffen en die even doorbladeren (ik vind de reisgidsen van Lonely Planet altijd wel fijn, hebben goede tips, ook qua restaurants enzo).
Sowieso de standaarddingen als Times Square, Central Park, de Staten Island Ferry pakken om het vrijheidsbeeld van dichtbij te zien. Langs Ground Zero, naar het MOMA of Guggenheim enz. enz.
FOG schreef:yasmine, dat hostel ziet er echt supergoed uit zeg! Maar ik denk dat ik voor die dagen voordat ik naar Berkeley ga, toch liever in Berkeley zelf zit, kan ik de campus vast wat verkennen.
Maar het is een goede optie voor onze rondreis, dan zitten we ook 4 nachten in SF.
Alleen zijn er geloof ik geen private rooms meer beschikbaar? Ik vind die reserveringssite niet zo duidelijkvul ik in '1 male, 1 female', wil ie ons boeken in een female dormitory. Dat kan toch niet de bedoeling zijn
FOG schreef:xxJacqyxx schreef:@ Debbie, ja inderdaad erg vervelend.Is een verrassing en vriendlief had het al 2 maanden geleden geregeld zonder iets te zeggen.....
![]()
Hotel is inderdaad al geregeld. Nu nog de planning! ha ha ha! Dank je wel voor je link! Ik ga meteen even kijken!
Wat een topvriendje heb jij! Waar ligt het hotel?
Ik zou ook even een reisgidsje aanschaffen en die even doorbladeren (ik vind de reisgidsen van Lonely Planet altijd wel fijn, hebben goede tips, ook qua restaurants enzo).
Sowieso de standaarddingen als Times Square, Central Park, de Staten Island Ferry pakken om het vrijheidsbeeld van dichtbij te zien. Langs Ground Zero, naar het MOMA of Guggenheim enz. enz.
Yasmine schreef:Maar wel veel duurder. Dan moet je 2 losse intercontinentale vluchten betalen (Amsterdam - Nashville en Vegas - Amsterdam) en dat is ontzettend duur. Je komt sowieso goedkoper uit als je roundtrip Amsterdam - Nashville (of Vegas) doet en dan een binnenlandse roundtrip Vegas - Nashville.
EvaC schreef:FOG schreef:
Wat een topvriendje heb jij! Waar ligt het hotel?
Als je langs het vrijheidsbeeld wilt zou ik eerder een circle line tour pakken vanaf pier 18 meen ik. Deze vaart er 2 keer langs en ook héél rustig zodat je goed kan kijken en foto's kan maken. Daarnaast vaar je dus in 3 uur tijd langs de skyline en het is werkelijk fantastisch om te doen! Als je een New York pass gaat kopen zit deze tour ook in het boekje.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1893_n.jpg
Deze heb ik genomen vanaf de boot, zo dichtbij kom je dus!
purny schreef:De reis naar Woodbury duurt ongeveer iets meer dan een uurtje meen ik. Verder is het 40 dollar per ticket maar je krijgt er ook nog een boekje met discount bij. Twijfel nu wel of ik er heen zou gaan of dat ik het gewoon in de stad zelf ga aanschaffen. moet ook nog een beetje kijken voor voordelige restaurantjes in die richting. Zoiezo staan Planet Hollywood en Hard Rock Cafe op het menu.