Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:43

Als je vrij reist kan je gewoon inchecken... :) je product vrij reizen staat toch op je OV-chipkaart?
Alleen het buitenland word dan gerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:00

Maar je kan in het buitenland toch niet uitchecken? Dan ga ik ook niet inchecken. Eerst hoefde dat sowieso niet, omdat ik direct op de Benelux stapte. Maar ik heb nu een gewone binnenlandse trein, in principe kan ik ook in Roosendaal wat anders gaan doen als overstappen op de stoppert naar Antwerpen. Vorige keer had ik daarom een niet zo vrolijke conducteur die zei dat ik in vervolg WEL moest inchecken en gewoon uitchecken in Roosendaal. Stukje Roosendaal naar grens dat snappen ze dan wel op je OV met gratis reizen. Maar goed, vandaag moest ik sowieso een kaartje kopen voor het stuk in NL (korting) en de terugweg heb ik sowieso tijd om in te checken (ik ga niet een kaartje voor jan l*l printen, zonde van m'n inkt ... bovendien geeft de site dan probleem aan als je je gratis ticket wil bestellen ).

Overigens stond er bij de trap wel 1 paaltje om in/uit te checken :j

Overstappen ging goed, ondanks wat vertraging vanuit Dordt en nog een trein die in de weg stond.

Onderweg nog een stilstaande Fyra gezien in the middle of nowhere *zwaaaai* en die vanaf Brussel moest komen had 36 minuten vertraging zag ik op het station. Echt leedvermaak heel die Fyra, ontzettend veel treinen die vandaag absoluut niet op tijd reden. Gaat dan heel die tijdwinst. En de beetje mensen die er nog enthousiast over waren zijn dat nu ook niet meer denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:02

Je hoeft niet in te checken voor buitenland toch? Gewoon kaartje kopen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:05

Pff nou, mijn tweede dag met die Hanzelijn en ik ben nog niet onverdeeld enthousiast (hoewel ik nu voor het eerst zie hoe mooi de Oostvaardersplassen zijn). Gisteren al vertraging gehad en vandaag reed mijn aansluiting op Zwolle voor mijn neus weg, terwijl ze hadden omgeroepen dat hij er nog stond. Ik heb dus een half uur in de kou moeten wachten, maar heb die tijd uiteindelijk besteed aan het bestuderen van armbandjes bij de Etos. Zonde van mijn tijd.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:21

Jans schreef:
Je hoeft niet in te checken voor buitenland toch? Gewoon kaartje kopen :j

Maar als je voor het buitenland traject ook een abo hebt, ga je natuurlijk geen kaartje kopen waarop staat dat je gratis reist. Dat is de clou. Als je direct in de trein stapt die naar het buitenland gaat, is dat geen probleem, check je woon niet in. Maar moet je op bijv. Roosendaal overstappen, had je wel in moeten checken voor die eerste trein.

Idinn: waar stond dat paaltje ergens? Vrij aan het begin van het perron? Ik ga dit probleem namelijk ook vaker krijgen. Wel leedvermaak inderdaad dat er al zoveel problemen met de Fyra zijn. Terwijl ze volgens mij al iets van 3 weken testrijden ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:23

Halverwege bij de trap tussen perron A en B in stond 1 paaltje (meer heb ik er zo snel niet gezien). Dat werkt dus sowieso niet als je met veel mensen moet overstappen. Daarbij moet je daar voorbij lopen om op B te komen waarvandaan de stoptrein gaat. Dus volgende keer zit ik liever in de trein verder naar voren, dat je alleen rechtdoor het perron over moet rennen en niet onnodig extra meters moet overbruggen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:45

De trein terug heb ik net gehaald omdat hij 5 minuten vertraging had :).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:00

Ik ga zo naar groningen, ben benieuwd naar de hanzelijn :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:25

Hij voelt een stuk sneller en gaat door een mooi gebied, maar heeft alle keren dat ik ermee heb gereden (4x nu) vertraging gehad.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:36

pff drama hier vandaag :+

sinds de nieuwe dienstregeling is er ipv van 3 treinen (tussen half 8 en 8 uur) nu maar 2 treinen, keidruk dus nu was de trein van half 8 niet gekomen (weet de reden niet) en hierdoor moesten er giga veel mensen in de trein 'proppen' (zou me niks verbazen als het 700 mensen waren)!
+ 10 min vertraging, gister ook al tien minuten vertraging :n

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:58

En ook nu weer vertraging :+

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:44

Sheran schreef:
Hij voelt een stuk sneller en gaat door een mooi gebied, maar heeft alle keren dat ik ermee heb gereden (4x nu) vertraging gehad.

Ik reis dan wel niet over het 'nieuwe' stuk, maar sinds de vernieuwde dienstregeling 2 van de 4 keer vertraging gehad. -O-

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:50

Mijn trein van 16:17 was ineens helemaal verdwenen.. Van Zwolle naar Groningen dus ik naar de stoptrein rennen.. Maar daar paste niemand meer bij.. Ik dus wachten op de volgen intercity.. Die had ook alweer 20 minuten vertraging dus toen maar weer naar de volgende overvolle stoptrein gerend.. Nee, ik ben niet blij met deze regeling..

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:03

België roept NS op het matje, sinds zondag schijnt hij nog geen dag zonder vertraging te hebben gereden. :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:06

Die nieuwe dienstregeling bevalt mij niet. 1, ik moet een half uur op school wachten omdat je de andere trein niet kunt hebben (10 minuten om daar te komen en dat ga je niet redden := ) Nou, mocht je die trein wél hebben, kun je alsnog 3 kwartier wachten op het station waar ik uitstap. Want 2 bussen met dezelfde eindpunt gaan tegelijkertijd weg. Oftewel, als je je trein mist, kan je een uur op de volgende wachten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:31

Maar aan de bussen kan NS dan weer weinig doen. Maar herken het wel, bus die rondje dorp linksom en rechtsom doen gaan binnen kwartier weg vanaf station. Doe dat dan met half uur ertussen. Idem voor de bussen naar wat andere dorpen, die wel allemaal deels door dorp gaan waar ik moet zijn. Gaan ook bijna allemaal rond zelfde tijdstip. Best wel irritant inderdaad!

Haha ja dag 4 en Fyra had weer problemen. NS wordt ook al op matje geroepen dat ze Belgische studenten geen korting geven. Ik krijg namelijk in Belgie ook gewoon korting. Maar goed, zonder OV krijg ik in NL ook niet zomaar korting. Benieuwd wat dat gaat worden. Maar morgen op naar dag 5 met Fyra problemen? :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:54

idinn schreef:
Hij rijdt toch? Dan valt er toch niks te declareren? :o

Is dat niet gewoon door een aangepaste winterdienstregeling nog?

En vandaag stond t op m'n rekening..
Samen met die van een week eerder.

In dit tempo moet ik t straks doorgeven aan de belastingdienst zijnde inkomsten zo vaak als ik declareer en terugkrijg whaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:54

Ik zou al niet meer weten waar het toen over ging :+ Als het was dat ze wel reden, maar met meer stops. Dan zie ik het nut niet in waarom ze daar geld terug voor geven. Het is een winterdienstregeling, dan schrappen ze treinen of laten ze ze vaker stoppen. Dat weet je nu eenmaal als reiziger en mag je allang blij wezen met dat weer dat er uberhaupt iets rijdt .. boemeltje of niet. Maar wees er blij mee zou ik zeggen :D

http://www.presscartoon.com/picpop/7367/600/600
*krijg 'm niet als afbeelding*

_O-

Weer een dagje Fyra fail vandaag ...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:00

Hahahaha die is leuk _O-

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:38

Op Twitter: Fyra Amsterdam-Brussel rijdt niet vanwege een defecte trein. Goh. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:38

Ik mag morgen weer...
Beilen - Rotterdam..

Word weer een groot feest denk ik :+
Er is altijd wel wat :P

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:40

Haha, dat is een goede ja voor de Fyra. In de oude dienstregeling viel dat ding altijd al uit ja en maandag op schiphol vielen de eerste Fyra's ook alweer uit. Ik ben benieuwd hoe de Arriva het inmiddels doet qua bussen. Morgen weer naar huis en de arriva rijdt iets vaker dan de connexxion lijnen vanaf het station. Dus maar duimen dat de Arriva rijdt (en ze de weg kunnen vinden).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:40

idinn schreef:
Maar aan de bussen kan NS dan weer weinig doen. Maar herken het wel, bus die rondje dorp linksom en rechtsom doen gaan binnen kwartier weg vanaf station. Doe dat dan met half uur ertussen. Idem voor de bussen naar wat andere dorpen, die wel allemaal deels door dorp gaan waar ik moet zijn. Gaan ook bijna allemaal rond zelfde tijdstip. Best wel irritant inderdaad!

Haha ja dag 4 en Fyra had weer problemen. NS wordt ook al op matje geroepen dat ze Belgische studenten geen korting geven. Ik krijg namelijk in Belgie ook gewoon korting. Maar goed, zonder OV krijg ik in NL ook niet zomaar korting. Benieuwd wat dat gaat worden. Maar morgen op naar dag 5 met Fyra problemen? :')

Dat is waar :j
Maar de bussen mogen ook wel eens góed worden aangepakt. Als zelfs de chauffeurs hier over klagen en een klacht hebben ingediend, zegt dat denk ik al genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:20

Haha ja dan mag het wel eens anders :P

Ik vond het nieuws dat de Fyra naar Berlijn was gereden ook wel mooi _O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:28

Dat heb ik gemist... een Fyra naar Berlijn? :+