Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:04

Ik zit nu in Calgary :D Immigratie heeft me echt ruim een uur ondervraagd, stond echt nat van het zweet, was zo bang dat ik terug naar huis moest :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:15

Dat klinkt intens! Wat vroegen ze allemaal?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:33

Ohja dat deden ze bij mij ook :=
Bij mij vroegen ze wat ik kwam doen,of ik familie hier had, waar ik verbleef, waar ik nu heen ging, hoe ik mezelf denk te onderhouden. Dat soort dingen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:04

Bij mij waren ze echt niet streng, na 2min was het over. Maar ik had een acceptance letter van UBC en een vaste verblijfplaats die al betaald was dus ik denk dat ik waarschijnlijk niet zo verdacht klonk :D Bij mensen die gaan werken zijn ze altijd heel paranoia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:34

Ik ga niet werken maar blijf wel 3 maanden en dus niet in hotel ofzo, dus dat zullen we wel raar hebben gevonden. Ze hebben me in ieder geval goed verhoord, toen ik m'n koffers ging halen was ik echt de laatste en mijn koffers waren de enigste die over waren :') En alles op een enorm beschuldigende toon, was echt ontzettend bang dat ik er niet in kwam haha. En welcome to Canada :')

Verder was het eten in het vliegtuig heerlijk, een koude frikandel :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:13

En, heb je al heimwee? ;)
Veel plezier en welcome to Canada!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:25

Ja ik had precies het zelfde ik kwam ook voor 3 maanden en werkte niet dus kwam idd ook zonder visum oid. De 2e keer met WHP was zo'n 5 min..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:03

Mensen die voor langere tijd op bijv een WHP gaan, hoe doen jullie dit met een telefoonabonnement? Aangezien ik een jaar ga wordt het een beetje een duur grapje om mijn abo daar te gaan gebruiken. Weet iemand toevallig een site of iets waar ik iets van abonnementen ofzo kan bekijken/vergelijken? Ip hoef ik niet veel belminuten of smsjes, alleen iets van 500mb aan internet zou wel handig zijn...
Ik ga overigens naar Ontario vlakbij Goderich/Clinton en het is de bedoeling dat ik daar gewoon blijf..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:57

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:40

Ik heb gewoon een prepaid telefoon gekocht van telus (in Alberta). Werkt goed, heb geen internet maar wel bel en smsen. Voor 5 dollar = 250 smsjes p.mnd. Dus geef iets van 25 dollar p. 2 maanden uit aan de telefoon.

Abonnementen zijn idd duur, maar ligt eraan wat je kunt uitgeven. Ik vond het een zonde van het geld om een abo te nemen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:52

Abonnementen met internet zijn heel duur. Maar als je een dual band zonder simlock telefoon meebrengt dan kun je een goedkoop abbo nemen. In de meeste koffietentjes (Starbucks) is internet. Kun je daar zitten. Zo doen wij het ook. En thuis zitten we op ons draadloze internet. Misschien voor jou een idee? Oja alle prijzen zijn zonder tax geadverteerd. Ik weet niet wat de provinciale tax is in Ontario.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:27

Ik heb nu 3 maanden unlimited skype calls voor 18 euro, maar daar heb je weinig aan denk ik haha.

Nog geen heimwee, normaal heb ik dat de eerste nacht al dus valt me mee. :+ Valt me op dat de mensen hier echt overdreven happy en aardig zijn haha. Gisteren naar safeway geweest, vind de boodschappen hier heel erg duur maar misschien reken ik nog niet zo goed om. :+
Heb niet het idee dat ik echt last heb van een jetlag ofzo maar ben wel 24/7 moe/lui :')

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:48

Boodschappen zijn idd voor mijn gevoel ook duurder dan in NL. Melkproducten zijn bijv. in NL veel goedkoper. Maar uiteten is hier weer veel goedkoper.
Safeway is overigens een dure winkel als je geen safeway kaart hebt, ze verkopen wel goede sandwhiches voor een goede prijs (zoveel lekkerder dan de subway ;) ).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:28

Safeway is relatief duur tenzij je in de aanbieding koopt (alleen op vrijdag-reclame ofzo) En groot inkoopt. Safe on foods en Prices smart zijn over het algemeen wat goedkoper. Het is wel even uitzoeken wat waar te betalen is. En overal wordt zonder tax alles aangeprezen dus dat is bij de kassa ook weer even slikken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:58

We waren 40 dollar kwijt en voor mijn gevoel hadden we dus helemaal niks.. Een pak sap, busje kaneel, koolaid, dat soort dingetjes. :+ Busje kaneel was overigens 7 dollar nog wat :wow:

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 03:21

Ja kleine potjes kruiden zijn zo duur. Als je echter doorloopt naar de schappen "geimporteerd voedsel" kun je daar zakjes kruiden van een ons (!) vinden voor de helft van de prijs. Echt waar.

EN melk en melkproducten zijn niet gesubsidieerd zoals in NL. Dan merk je hoe duur het eigenlijk is. Pffff.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:26

Ik had Chatr, $25/maand voor unlimited texts & calls en dat is het allergoedkoopste wat ik heb kunnen vinden. Data/internet is inderdaad ontzéttend duur, volgens mij begon het pas vanaf $50 of $60 per maand. Maar in Canada heb je erg veel gratis wifi in cafés en openbare plaatsen, dus ik deed het altijd met wifi.

Save on Foods is inderdaad goedkoper, zeker als je die Save On klantenkaart erbij neemt. Het allergoedkoopste in Vancouver was No Frills, daar was alles echt belachelijk goedkoop maar je had er dan ook niet alle merken of heel erg veel keuze.
Ik weet nog dat ik in het begin ook echt schrok van de prijzen als ik boodschappen ging doen. Per week betaalde ik $100 voor gewoon de basic dingen (pasta, brood, beetje vlees, groenten, fruit, cereals, melk etc.) voor mezelf, en ik kocht echt geen luxeproducten :n

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 04:30

Ik ben vandaag even gelijk naar No Frills geweest om te shoppen. :D Mmm, chips voor een betaalbare prijs. Het is een soort Aldi. No Frills = geen fratsen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 05:37

Superstore hier en Wallmart heeft tegenwoordig ook vaak verse groenten e.d.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 05:46

Voor vers ga ik naar Crystal Mall. http://www.thecrystalmall.ca/en/index.htm Daar is veel vers en goedkoop fruit te halen en ook veel soorten groenten. Veel groenten ken ik niet, allemaal oriëntaals. Dus daar gaat nog een wereld open straks.:P

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:28

Walmart is gewoon de allergoedkoopste de groente, vlees en fruit is ook van goede kwaliteit.
Nog een tip koop zoveel mogelijk de grootverpakking dat kan echt uit. Dit jaar maar eens de grote pot pindakaas (skippy met de blauwe dop) gekocht een 2 kilo *\o/* pot. Hij ging wel erg snel leeg na 2 weken was hij al op :9 := . We hadden uitgerekend dat we er wel 5 weken mee zullen doen.....

In Vancouver zijn ook her en der overdekte markten waar je ook goed spul kunt krijgen (niet goedkoop).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:00

Hier zit geen walmart op loopafstand, woensdag vertrekken we naar een ander dorpje naar een vriend van hem en daar zit wel een walmart en daar wou ik sowieso al naartoe :D

Thanks voor de tips!

Vind de broodafdeling ontzettend naar hondenvoer ruiken oid haha. In ieder geval geen lekker geurtje. Brood is allemaal ook heel zoet := En ik schrik dus ook steeds van de prijzen haha, vind het echt schreeuwend duur. En vooral als je die clubcard niet hebt scheelt het echt al snel 3-5 dollar en dat staat er dan in kleine lettertjes onder :+

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:31

wie kan mij helpen? ik zoek informatie, op zeer korte tijd.. wat ik allemaal moet regelen om voor 2 maanden (aug en sept) in Candada te kunnen gaan werken?!
stuur me aub een pb :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:37

HippoLogic schreef:
Ik ben vandaag even gelijk naar No Frills geweest om te shoppen. :D Mmm, chips voor een betaalbare prijs. Het is een soort Aldi. No Frills = geen fratsen.

Geweldig :D Het fruit/groente-aanbod daar vond ik ook best goed, altijd veel dingen in de aanbieding. $1 voor blueberries en $2 voor 500gr aardbeien enzo :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:44

Mag ik even binnen komen vallen?

Mijn man en ik willen volgend jaar 3-4 weken op vakantie naar Canada.
Een oom van mijn moeder is jaren geleden geemigreerd en heeft ons al meerder malen uitgenodigd en nu willen we daar eindelijk eens op in gaan.

Hij woont in de buurt van Alberta en ik ben al aan het googlen geweest naar de echte must sees in die buurt, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :')

We willen een dag of 3-4 bij Uncle Bert overnachte, daarna een auto huren en lekker rond gaan rijden.
Aan het eind van de vakantie nog weer 2-3 dagen bij Uncle Bert.

Hebben jullie tips van dingen die ik absoluut gezien moet hebben?
Ik heb al verschillende parken gezien, maar welke is de mooiste?
We houden van natuur, wandelen, fietsen, etc. maar ook een mooi stadje met leuke winkeltjes en kroegjes zijn moeilijk te weerstaan.

We willen eigenlijk gewoon een mooie mix van natuurschoon, stadsleven, musea en parken :')