Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).
Ze spreken toch zó snel en slikken (zeker in Andalusië) ook een boel letters in, wat de verstaanbaarheid niet ten goede komt voor deze Belg ... Maar dat is een probleem dat zich ook in Frankrijk stelt, niet ? Die praten ook zo ontzettend snel ... Marilu schreef:Spijtig dat je haar niet kunnen overtuigen hebt, Monique.
Ze had anders in een gouden mandje kunnen terechtkomen, weet ik zeker.
Maar ze heeft waarschijnlijk al veel slechte ervaringen met mensen gehad, zodat haar vertrouwen in de mensheid nihil is.
Je hebt het in ieder geval geprobeerd, waarvoor respect !
Heb net je filmpje gezien, zonder geluid weer eens (want heb nog altijd geen oortjes).
Weer een ander dorpje bezocht. Je hebt er nog véél te doen bij jullie in de buurt, denk ik ?
Altijd mooi die dorpjes, maar jullie kunnen eigenlijk ook gerust thuis blijven, daar is het ook héél mooi![]()
Nog in antwoord op je laatste vraag : ik heb een goede basis Spaans. Heb in mijn jongere jaren enkele jaren avondschool gedaan en ik moet zeggen, dat wat ik toen geleerd heb, nog steeds goed in mijn bolletje zit. Als Belg heb je sowieso ook al wel Franse lessen gehad en Spaans ligt eigenlijk heel dichtbij het Frans, vind ik.
Spaans lezen lukt ook best (indien geen te technische of juridische teksten). Zelf iets vragen of zeggen, gaat redelijk.
Het probleem zit hem in het verstaan van wat de échte Spanjaard zegtZe spreken toch zó snel en slikken (zeker in Andalusië) ook een boel letters in, wat de verstaanbaarheid niet ten goede komt voor deze Belg ... Maar dat is een probleem dat zich ook in Frankrijk stelt, niet ? Die praten ook zo ontzettend snel ...
uxgranta schreef:Je hebt in ieder geval een poging gewaagd om het hondje te redden. Hoop dat ze haar buikje iets gevuld heeft. Wie weet kom je haar binnenkort tegen en kun je een tweede poging wagen, maar frusterend is het wel.
balance schreef:Die zozo, ‘ouwe snoepers’. Wat een genot die temperaturen nog bij jullie. Heerlijke tapas, mjammie.
Sneu voor het jachthondje; iemand heeft duidelijk zijn/haar verantwoordelijkheid niet genomen.
) die ook het plaatselijk dialect onder de knie heeft, lijkt me de beste leerschool.
Hij moet dus écht wel iets uitstralen waar sommige dieren bang voor zijn !
tamary schreef:Het toont jouw duidelijk dat je interacties met onbekenden moet begeleiden of zelfs blokkeren als die mensen gaan drammen. Maar sec is dat een onderdeel van de vertrouwensband tussen jouw en je hond (of paard) of er nu wel of niet een onzekerheid/angst/whatever stuk gedrag in dat dier zit. Lang niet elk dier vindt het fijn als vreemden aan hem zitten en gelukkig hebben de meesten een eigenaar die dat ziet en dus de persoonlijke ruimte van dat dier afschermt als nodig. Net zo goed als je bij je dier aangeeft dat dit iemand is die (DA oid) toch wel aan je moet zitten om je te helpen.
Geeft alleen dus aan dat je de afweging moet maken om muilkorf training te doen ivm mogelijke noodgevallen die behandeling DA vragen.

balance schreef:Hij reageert denk ik het meest op jou Monique. Als jij gaat verwachten dat het fout gaat, leest hij jou als een boek. Heel jammer dat dit voorval zo'n impact op jou heeft.
Enne.. niks mis mee verder; een probleem is pas een probleem als je het als zodanig herkent. Niemand heeft er iets aan als je dan op de training blijft. Hond in de auto en naar huis. Daar hebben al die mensen met honden begrip voor.
Morgen een nieuwe dag
WillemijnL schreef:Ik lees altijd een beetje mee want leuk om te volgen hoe alles bij jullie loopt met alle dieren en heel af en toe reageer ik eens. Zoals nu met Zozo, misschien wil je helemaal geen raad of advies dus negeer dan vooral. De impact van wat er gebeurd is lijkt wel wat heel groot, denk je dat oa alles met Yoda (nog geen maand geleden, geef jezelf de ruimte) misschien nog meespeelt? Ik denk zomaar dat Balance helemaal gelijk heeft en Zozo op jou reageert en het meest aan jou heeft als je je realiseert hoeveel je al bereikt hebt, dat het allemaal gerust de tijd nodig heeft. Zozo bijt niet zomaar, hij werd echt behoorlijk getriggerd en jij lijkt wel erg op het angstbijter-actie en oplossingspad te zitten, terwijl de trainer al aangaf dat het maanden ging duren en wat oefeningen met emoties meegaf. Lijkt me best heel nuttig, begin gewoon rustig en skip lessen waar je zelf onzeker van wordt. En vooral: wees lief voor jezelf. Sorry als het belerend overkomt oid want ik leef hartstikke met je mee.