Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 12:44

Dank voor de steun, het doet me veel.

En helaas iets te ervaren in beestjes moeten laten gaan of die zelf hun tijd vonden gekomen, sommigen vredig, anderen in een nare strijd, sommigen veel te jong, anderen oud en hun tijd daar. |(

maar hoewel ik het echt heel fijn vindt dat je je dier een lijdensweg kunt besparen vind ik het ook echt zo naar dat je feitelijk als baas beslist dat iemand het leven niet meer waard is. |( daar heb ik altijd zo veel moeite mee, ook al is het een teken van liefde dat je ze verdere aftakeling of narigheid kunt besparen daarmee.

Maar wat ik in al die keren wel heb gemerkt. Zolang ik de twijfel nog heb is het niet het juiste moment. Dat moment uit zich in berusting, het is ok en is alle twijfel gewoon verdwenen. Dan weet ik ook het is goed zo. Hoe ongelofelijk ellendig het ook is.

Het is ook een afsluiting bijna van mijn "oude" leven en 53 jaar leven met honden en moet ik hondloos door het leven vanaf nu, een nare verstandsbeslissing omdat ik het financieel niet meer aandurf. Een keuze die ik niet wil maken maar moet maken, omdat ik van mening ben dat je een dier tot het laatst de zorg moet kunnen geven ook in dure slechte tijden. En dat kan ik op termijn niet meer garanderen. Gewoon prut maar bittere noodzaak. Mijn eerste herinneringen zijn in de hondenmand bij Flora en vanaf dan heb ik altijd honden in de buurt gehad.

Het zal vast ook weer andere deuren openen waarin er geen zorg is van kan ik het betalen, zorgen voor oppas als ik een dier eens langer alleen zou moeten laten. Maar nu voelen we ons eigenlijk vooral erg ellendig alleen en akelig leeg. |(

Dat gezegd hebbende, ik dacht ik ga wandelen om mijn hoofd even leeg te maken. Ik hoorde ook al de hele ochtend het akelige geluid van een kettingzaag. -O- Wat blijkt twee straten verderop wilde kennelijk iemand van zijn mooie oude treugwilg af. Zo zonde :(:) en ik zag grote armdikke stukken de schredder inverdwijnen. :?

Dan maar vragen, kan ik de door jullie te verschredden stukken niet ophalen met de kruiwagen. Toch goed stookhout. Alles wat ik met mijn kleine zaag kan inkorten ligt nu hier (de rest wordt domweg verschred, ipv gebruikt als stookhout, wat een verschil met frankrijk waar elk stuk bruikbaar hout wordtbopgestookt in de kachel) wat heen en weer slepen met de kruiwagen.mijn hoofd is wel leger, mijn rug nat van het zweet en wat pijnlijk. Maar het is toch zeker 1/1,5 kuub aan fijn aanmaakhout.

De eerst volgende keer neem ik mijn zaagspul mee en ga ik hier wel inkorten. En kan et in mooie stukken weer terug daarna

Afbeelding

rocymax

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:46

Wat ontzettend verdrietig..... maar loslaten is ook houden van... het is zo moeilijk, koester de mooie herinneringen....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:47

Och, wat een verdrietige update. Heel veel sterkte!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:56

Veel sterkte met het verlies van je mooie, oude dame.

Y;(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:01

sterkte

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:11

Wat naar, sterkte. En ga niet twijfelen of je niet te vroeg was, ze was al stokoud en behoorlijk krakkemikkig, echt een hond van de dag. Wees blij dat het kan dat je haar een lijdensweg hebt kunnen besparen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:29

Oh, sterkte met het verlies van je mooie oude dame! En daardoor ook sterkte met het hondloos door het leven gaan verder. Ze heeft al een heel tijdje in reservetijd geleefd maar nu was het jammer genoeg klaar. Goed dat je de keuze hebt gemaakt om haar einde rustig te laten zijn, ik persoonlijk vind dat toch beter dan maar wachten totdat ze vanzelf gaan, dat gaat dan vaak toch minder prettig.

En fijn dat je toch nog een hoop hout hebt kunnen redden voor jouw kachel. Hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op om houtkachels o.a. vanwege de uitstoot en de overlast voor longpatiënten te verbieden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:29

Ik ben eigenlijk een stille meelezer maar bij deze wil ik je toch even sterkte wensen met het verlies van je maatje.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:34

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie oude dametje.
Ik las altijd vol bewondering over hoeveel rekening je met haar hield (tijdens reizen/klussen etc.). Dat is ware liefde. Na zo'n tijd is het niet raar dat je in een gat valt, maar je hebt haar een prachtleven gegeven. Gun jezelf ook even tijd om hier boven op te komen, het is niet niks. :knuffel:

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:44

Heel veel sterkte. Wat zal ze gemist worden Y;(

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:04

Ach wat ontzettend verdrietig Karuna. Heel veel sterkte!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:14

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:24

Sterkte Karuna, wat zal dat een leeg gevoel achter laten. Zal het ooit wennen denk ik dan. Ik wens het voor je.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 23:06

Nog bedankt voor de berichten. ;( Raar om nu niet nog even een rondje te moeten lopen, gv bewoog zijn voet onderde dekens en het was net of oude dame daar onder zat.ik was echt even helemaal in de war.

Vanmiddag opgehaald samen met haar harige vriendje. Ze zitten samen knus in de urn, die door de medewerkers zijn gefotografeerd omdat ze willen kijken of ze deze ergens nog kunnen krijgen. Simpel rauwe rode ongebakken klei en inmiddels al ruim 16 oud.

We kregen nog een vergeetmij nietjes zaadjes in een potje mee. Mooi lief warm gebaar <3 echt een verademing met hoe het met mijn witje ging toen.

Daarna door om de camper na reparatie 1 op te halen, 2,5 m nieuw hout erin aan de zijkant en hopelijk nu alles goed droog van buitenaf, de volgende keer komt hij weer en gaat er een droger in, de prijs van deze reparatie viel ons mee. Net geen 60 euro materiaal maar heel wat uren werk.

De heel dun geschreven planning nu dinsdag ga ik richting mijn papa waar mijn zus dan ook is, wat dingen uitzoeken die hij niet meer gebruikt en die meteen mee kunnen naar frankrijk, gereedschap bakjes voor schroeven en zo, de woningbouw is bezig om een een persoons huisje voor hem te zoeken zodat zijn nu grote woning voor een gezin gebruikt kan worden.

Daarna vertrekken we beiden en zijn we het weekend weer terug omdat hij die maandag een nier mens op bezoek krijgt. Even een paar dagen aankeutelen met zijn tweeen dan.

Nu Charly and the chocolat factory kijken. Even niet hoeven te denken en zo

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:00

Ah :(:) het oude mutske, wat fijn dat jullie nog twee fijne weken met haar hebt kunnen doorbrengen <3
En dan zo kunnen regelen dat ze samen in een urn zitten? Heel erg mooi :knuffel:
Heel veel sterkte voor jullie tijdens deze hondloze tijden.
:wave:

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:39

Veel sterkte Karuna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 12:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zie ik pas hoe lief en zorgzaam het tasje is en een stuk van het crematie certificaat, mooi gedicht.

Trouwens, dit nummer hoorden vorig weekend. En dan hoor je de tekst en weet je dat die gewoon gaat kloppen bij de situatie van mijn oude dame. Wat hakt dat nummer er in.

https://www.youtube.com/watch?v=_l5yWqsABXY

We gaan zo trouwens naar de fruitbomen kweker een mooi lief klein appelboompje uitzoeken voor Donja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:48

Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve oude dametje :(:)
Zo te horen was het inderdaad echt haar tijd, maar dat maakt het afscheid niet makkelijker!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:40

Heel veel sterkte karuna, het was meer dan een hondje voor je....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 21:05

De laatste jaren mijn schaduw en altijd continue bij me in de buurt.nu niet meer hoeven uitkijken dat ze niet voor me staat. Het is zo ...... ;(

Vandaag een rare dag die zo anders uitpakte dan we dachten. Wel onverwachte afleiding en veel duurder maar ook weer ook veel goedkoper.eerste plan was boom kopen en klittenband en dan door naar de sauna, maar beiden geen zin in de sauna. Toen o ja er moestnog een kado gekocht worden voor 3 personen. Dat maar even doen en dan de camper inrichten. En misschien uit eten. Dat was 10.45.

We waren 18.30 pas weer terug. Er bleek kerstmarkt en een marktje in de kerk waar ik bekenden tegen kwam. Daar vonden we het eerste kado en twee 3 d geprinte ballen voor de camper en een krans voor de deur. Daarna in een alles heb winkel het volgende kado en het klittenband. Toen o ja ik heb een paar douchegordijnen nodig en rails. Die hebben ze daar ook. En wat mutsjes, ik raak die altijd kwijt.

Kado 3 vonden we drie deuren verderop. Weer bekenden, wat bonbons gekocht, mjammie vegan :Y) thee gedronken en een kado voor mezelf uitgezocht toetjes kookboek die ik kan owerken naar melkvrij. Toen waren we al heel wat uren verder.

Om 1600 bij de kweker, eerst op zoek naar de juiste man (hij zou in het kerstbomen hok staan :') waar we hem niet konden vinden in de stromende regen) en ik mocht een klein nog niet voor de verkoop nordman ook in de wagen zetten. Nu twee gekortwiekte rode kornoeilje en de snoeitakken die ik ga proberen te stekken. Een volstrekt onbekende laagstam appel, kaartje vergaan. Ook volledig gekortwiekt anders kon hij niet mee :(:) een zoethout plant, twee citroengras planten en een portie graszaad. Mooi ter herdenking van oude dame. En mochten de twee aparte fruitstruikjes het niet gered hebben kan ik in maart ze bestellen bij ze. Ze kunnen er weer aankomen dan. Hij wist nog welke het waren.

En "even" blikjes wegbrengen en een krop sla voor morgen :') affijn, gv is naar huis gelopen omdat de auto volzat _O- en twee karren nodig. Teruggekomen met een pyama, een vest, een broek, twee kasten (ik had er al een en zewaren afgeprijsd maar bij afrekenen waren ze maar een kwart van de afgeprijsde prijs :oo gevraagd klopt dat? Ja hoor dus maar een tweede kast meegenomen ook :') lelijk maar groot en praktisch) rosti hachee appelmoes en sla voor het warm eten thuis en nog meer praktisch gebruiksspul en een heel mooie natuur kalender met mooie grote fotos.

Ik ben helemaal kapot fysiek en geestelijk maar de afleiding was wel fijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:12

Dat hondvormige gat blijft nog wel even. En verbaas je niet als je je zometeen schuldig gaat voelen dat je opgelucht bent al dat extra en aanpassen niet meer te hoeven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:25

Verdrietig Karuna, heel veel sterkte met het verlies van je lieve dametje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 13:55

|( Het hondvormige gat wordt alleen maar groter nu. Wat een .... gevoel.

Nu bezig met de camper weer inruimen, normaal scharrelt er een hoopvol dametje mee die controleerd of we alles wel meenemen. :list: Nu moeten we het zonder de extra controle doen en hoeft er veel minder mee. Gewoon niet leuk |(

En we moeten er voor waken dat we de hersens niet in gaan slaan, we verwerken het beiden op een andere manier, alleen dat werkt bij de andere juist op de zenuwen. Niet echt tof, maar het slaapgebrek en de vermoeidheid en meer heeft duidelijk zijn uitwerking. Daar moeten we een weg in vinden even. :knuffel:

Vanavond helaas een verjaardag, zo geen zin in. Mogelijk ga ik ook niet mee maar misschien is juist wel gaan beter. Niet veel mensen maar ik ben er vanwege oude dame nog niet eerder geweest wat ik ook nooit een probleem gevonden heb, ben geen verjaardag mens en mijn humeur is nu ook ronduit slecht

Wel gaan mee in de camper de drinkbak, de riempjes en een speeltje ;( ik krijg het niet voor elkaar niks mee te nemen van haar

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:54

:(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:49

Vooral al die eerste keren zonder zijn gewoon klöte :(:)