USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:32

Het ligt heel erg aan welke vluchten er op dat moment binnenkomen. Vooral als er veel vluchten buiten Europa aankomen kan het een eeuwigheid duren.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:16

Het ligt er ook aan waar je naar toe gaat in the Hamptons.
East Hamptons - Manhattan is zo'n 3 uur rijden namelijk.

En begrijp ik dat je nu eerst naar Niagara Falls etc. gaat en dan besluit om naar DC te gaan?
Dus je gaat van NYC omhoog naar Bosten/Canada en dan vlieg? je naar DC?

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:32

Had even vraagje over het auto huren. Kijken ze echt alleen naar leeftijd of ook naar hoe lang je je rijbewijs hebt? Want als we naar Amerika gaan ben ik net 25 en heb 4 jaar mijn rijbewijs en mijn vriend is 24 en heeft 5 jaar zijn rijbewijs.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:40

Ze kijken puur naar leeftijd, aantal jaar dat jij je rijbewijs hebt staat nergens op je rijbewijs vermeld noch vragen ze erom

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:41

Katja schreef:
Niwla schreef:
Bedankt voor je reactie! Nee, we zijn er nog nooit geweest.
We landen 's ochtends vroeg op NYC dus we hebben daar 3 volle dagen. Terug vanaf Washington vliegen we 's avonds laat.

Ik heb nog niet alles precies uitegerekend, maar volgens mij is alles max. 3 uur rijden per dag. We rijden allebei graag dus dat is geen probleem.

Ik denk dat het handig is om dingen even uit te rekenen voor je definitief gaat boeken. Als je vanuit Nederland vliegt is volgens mij de vroegste tijd dat je in NYC kan landen rond 11.00, voor je dan door immigration bent en in het centrum staat is het waarschijnlijk al 14.00 en dan moet er niet teveel tegenzitten. Je zult waarschijnlijk ook vrij vroeg moe zijn dus de eerste dag komt aardig te vervallen.
Je rit naar de Hamptons is volledig afhankelijk van de tijd en het weer als je daarheen gaat. Vanaf Manhattan is het ongeveer 1,5 uur rijden (je bent nog wel aardig wat kwijt tijd met je auto ophalen) maar als je in de spits die kant op komt dan doe je er zomaar 4 uur over.

Ik heb ook zeker geen hekel aan autorijden en maak vaak veel kilometers maar zou zeker meer rust in je programma inbouwen. Nu verlies je veel tijd met reizen en in- en uitchecken waardoor je gewoon veel minder tijd hebt om dingen te zien. Soms is het handiger om een dag veel te rijden en daarmee te voorkomen dat je de volgende dag weer een groot gedeelte van de dag in de auto doorbrengt.

Bedankt, ik ga alles eens even op een rijtje zetten.
Nagini schreef:
Het ligt er ook aan waar je naar toe gaat in the Hamptons.
East Hamptons - Manhattan is zo'n 3 uur rijden namelijk.

En begrijp ik dat je nu eerst naar Niagara Falls etc. gaat en dan besluit om naar DC te gaan?
Dus je gaat van NYC omhoog naar Bosten/Canada en dan vlieg? je naar DC?

Volgens routenet doe ik er een uur over vanaf NYC naar ons hotel in The Hamptons.
Nee, we rijden alles. Dus: NYC -> Boston -> Lake Placid-> Nigara Falls -> DC.
We vliegen terug naar AMS vanaf DC.

@Lynniiie: bij mij hebben ze niet gevraagd hoe lang ik in het bezit ben van een rijbewijs.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:47

Ik zou idd niet teveel kilometers maken Niwia. Het is echt zonde als je niet genoeg tijd hebt om alles te zien. Vergis je ook niet in het verkeer, dat is in die omgeving veel drukker en meer chaotisch dan bijv. in het Zuidwesten. Wij vonden het echt veel intensiever om te rijden, we kwamen ook vermoeider aan op de plaats van bestemming.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:56

Niwla, heb je je tickets al geboekt? Waarom begin je niet bij Niagara falls en dan rijd je naar DC. Nu maak je onnodig veel kilometers heb ik het idee?
Terug rijden van NF naar DC passeer je bij wijze van spreken alle plekken die je voorgaans bezocht hebt.

*edit: inderdaad. Vergis je ook niet in het verkeer in en rondom DC. Na 9 maanden heb ik er nog steeds regelmatig een hekel aan.
Ook in en rondom NY is het uiteraard niet altijd even gemakkelijk.

Over the hamptons: Daarom vroeg ik naar welk gedeelte je ging. Mijn host van afgelopen weekend wilde namelijk gaan kitesurfen in the hamptons (east) en zei dat het zo'n 3 uur durende rit was vanaf manhattan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:02

Dat lijkt mij idd een beter idee. Daarnaast vond ik de rit van DC omhoog ook niet zo heel bijzonder hoor. Wij zijn dan wel een beetje anders gereden (via Pittsburgh en Sandusky, Ohio) maar er is daar verder weinig te beleven.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:03

Ik vlieg nu op Newark, voorheen via JFK, maar leek me nu handiger om maar gewoon alles via Newark te doen dan 2 verschillende vliegvelden. Beide vliegvelden zijn volgens mij makkelijk bereikbaar...

Heb geen idee nog aan welke kant van NY ik deze keer zal zitten of dat ik nog een paar dagen de stad uitga... Vorige keer een hoop vrienden gemaakt die allemaal in NY state wonen, dus misschien die kant op tuffen.

Ik heb wel gereden in NY omgeving, NY, PA, CT, VT geloof ik, maar vond het voornamelijk erg saai.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:05

Ja het zijn vooral gewoon lange interstates (met veel gaten in de weg _O- ) met wat bomen aan de kant.
Ik hoop dat wanneer ik mijn roadtrip aan de westcoast ga doen er wat meer variatie zal zijn _O-

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:07

Ik kom aan op JFK (eerste verblijf waarschijnlijk in airbnb in Brooklyn) en reis terug via Newark (vriendinnetje zit in Hoboken - net aan de overkant van Manhattan - mooi uitzicht op de skyline). Overstappen op Heathrow - dan worden koffers toch automatisch doorgezet?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:22

Nagini, reken maar van yes ;)

Koffers worden idd doorgelabeld MCVL!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:36

Nagini schreef:
Niwla, heb je je tickets al geboekt? Waarom begin je niet bij Niagara falls en dan rijd je naar DC. Nu maak je onnodig veel kilometers heb ik het idee?
Terug rijden van NF naar DC passeer je bij wijze van spreken alle plekken die je voorgaans bezocht hebt.

*edit: inderdaad. Vergis je ook niet in het verkeer in en rondom DC. Na 9 maanden heb ik er nog steeds regelmatig een hekel aan.
Ook in en rondom NY is het uiteraard niet altijd even gemakkelijk.

Over the hamptons: Daarom vroeg ik naar welk gedeelte je ging. Mijn host van afgelopen weekend wilde namelijk gaan kitesurfen in the hamptons (east) en zei dat het zo'n 3 uur durende rit was vanaf manhattan.

Nee, we hebben nog niet geboekt.

Maar als ik naar de Niagara Falls vlieg en vandaar naar DC, NY en Boston dan komt het ongeveer op hetzelfde neer toch? Want vanaf waar zouden we dan terug vliegen? Boston? We hebben er juist voor gekozen om eerst NY te doen, zodat we onze huurauto 3 dagen minder hoeven te hebben. Die halen we dan pas op op onze laatste dag in NYC. Hetzelfde geldt voor het retourneren in DC. Ik ben nog echt een USA-noob dus vergeef het me als ik iets heel doms zeg. :')
Overigens is deze route ons aangeraden door een reisorganisatie.

Westcoast zou trouwens ook mijn voorkeur hebben, maar ik heb een man met vliegangst dus ik ben al dolbij dat hij dit überhaupt aandurft. *\o/*

Edit:
Dit is de route hoe we hem nu hebben:
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:47

Waarom vlieg je niet op DC, blijf je daar een paar dagen en neem je de trein naar NYC. In DC heb je geen auto nodig. Dan vervolg je je reis naar boven via Boston en eindig je in Niagara Falls. Vanuit Buffalo kun je dan weer terugvliegen naar Amsterdam, welliswaar met een overstap in NYC of DC.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:59

Dat is ongeveer de reis die wij deze zomer ook willen gaan maken :)
Wij gaan hem wel laten samenstellen bij een reisagent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:16

Nadir schreef:
Dat klinkt leuk Nagini!
Atlantic City schijnt ook wel apart te zijn om een keer mee te maken.

Is het inmiddels gelukt met het vervoer naar LA purny? En weet je al wat je daar gaat doen?

Ik neem een Flyaway bus vanaf LAX. Deze moet ik als ik het goed gezien heb naar Union Station nemen. De dingen die ik wil gaan zien zijn:
Rodeo Drive
Walk of Fame
Tatoo Shop van LA Ink
Warner Brothers Studio Tour
Kat von D's Wonderland Gallery
Hard Rock Cafe.

Ik moet om ongeveer 20.30-21.00 terug zijn op LAX, mijn vlucht gaat om 21.30

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:54

Hoe weet je of je koffers doorgelabeld zijn, of dat je ze eerst zelf weer moet ophalen en opnieuw inleveren tijdens een stop over? Wij gaan via houston naar vegas..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:09

Heen moet je altijd zelf je koffers doorsluizen, in de praktijk op punt a oppakken en afleveren op punt B. Eindbestemming wordt op je vertrekpunt al gelabeld

Terug wordt alles automatisch doorgesluisd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:59

Woehoew, vluchten zijn eindelijk geboekt en heb zelfs een extra dagje NYC cadeau gekeken. Baas wil op 27 mei ipv 28 mei vertrekken, helemaal prima :D Nog 2 weekjes *\o/*

Douraque schreef:
Heen moet je altijd zelf je koffers doorsluizen, in de praktijk op punt a oppakken en afleveren op punt B. Eindbestemming wordt op je vertrekpunt al gelabeld

Terug wordt alles automatisch doorgesluisd.

Niet altijd. Je moet je koffers oppikken en weer inchecken tijdens je eerste stop in Amerika. Als je bv. Schiphol - Houston, Houston - Las Vegas vliegt, zal je in Houston bagage opnieuw moeten inchecken, maar bij Schiphol - Londen, Londen - Las Vegas is dat niet zo. Heeft puur te maken met de Amerikaanse regels.
Op de terugweg moet je inderdaad nooit opnieuw inchecken, dan gaat alles automatisch. Het kan ze toch niks schelen wat het land buiten gaat :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:03

Dat is waar, als je via Portugal of Ierland vliegt is dat ook zo. Maar de meeste hier hebben een overstap in USA

Ierland is ng makkelijker, daar ga je dan door de Amerikaande douane heen. Scheelt aanzienlijk hoor ik

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:18

Nadir schreef:
Waarom vlieg je niet op DC, blijf je daar een paar dagen en neem je de trein naar NYC. In DC heb je geen auto nodig. Dan vervolg je je reis naar boven via Boston en eindig je in Niagara Falls. Vanuit Buffalo kun je dan weer terugvliegen naar Amsterdam, welliswaar met een overstap in NYC of DC.

Ik zou de bus nemen naar NYC.
Praktisch dezelfde tijd maar wel waaay cheaper!
27 dollar voor een enkeltje per persoon.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:38

Wat interessant om dit zo allemaal te lezen! Ik ga het allemaal onthouden voor de volgende keren USA :))

Ik ben ondertussen zo godsgruwelijk blij dat we een georganiseerde busreis hebben geboekt. Mijn ouders hebben zondag een motorongeluk gehad, waarbij mijn moeder haar schouder heeft gebroken. Enorm geschrokken, doffe ellende en vooral heel erg sneu. Herstel? Zo'n vier maanden. En waar gaan wij over vier maanden heen? Amerika.... := Ze mocht de reis wel doen, maar héél rustig aan en zonder gekke dingen. Anders hadden we zelf gereden, en dan steeds afwisselen. Dat had nu dus niet gekund, en dan hadden we de boel moeten cancelen. Ik had het niet getrokken om alles zelf te rijden namelijk. Geluk bij een ongeluk dus....

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:09

Oh handig, volgens mij heb ik net een overstap in Londen :))
Nog drie weekjes voor mij!

Wat heftig Berdien! Wel geluk dat jullie een georganiseerde reis geboekt hebben, hoef je je geen zorgen te maken over het rijden :j Beterschap met je moeder (je vader wel heelhuids er van af gekomen?)!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:16

Dat schiet al lekker op, Darah.

Berdien, wat heftig en schrikken voor jullie. Beterschap voor je moeder en idd fijn dat jullie nu een georganiseerde reis hebben.

Ik ben al voor volgend jaar bezig. Ik zat er helemaal klaar voor om 4 uur vanmiddag toen de boekingen voor 2015 open gingen en het is gelukt.
Voor volgend jaar 3 verschillende nachten een Western cabin met Rim view pal aan de Grand Canyon kunnen boeken. Daar zijn er maar 4 van, dus best fijn dat dat gelukt is! Nu nog precies kiezen welke datum we gaan. Ach, je kunt er maar beter op tijd bij zijn :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:24

Gaaf zeg, Fitzroy!

Darah, paps is er met een verdraaide knie mee weg gekomen, die lag onder de motor en heeft z'n been verdraaid toen hij naar m'n moeder toe wilde.