Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katja schreef:Niwla schreef:Bedankt voor je reactie! Nee, we zijn er nog nooit geweest.
We landen 's ochtends vroeg op NYC dus we hebben daar 3 volle dagen. Terug vanaf Washington vliegen we 's avonds laat.
Ik heb nog niet alles precies uitegerekend, maar volgens mij is alles max. 3 uur rijden per dag. We rijden allebei graag dus dat is geen probleem.
Ik denk dat het handig is om dingen even uit te rekenen voor je definitief gaat boeken. Als je vanuit Nederland vliegt is volgens mij de vroegste tijd dat je in NYC kan landen rond 11.00, voor je dan door immigration bent en in het centrum staat is het waarschijnlijk al 14.00 en dan moet er niet teveel tegenzitten. Je zult waarschijnlijk ook vrij vroeg moe zijn dus de eerste dag komt aardig te vervallen.
Je rit naar de Hamptons is volledig afhankelijk van de tijd en het weer als je daarheen gaat. Vanaf Manhattan is het ongeveer 1,5 uur rijden (je bent nog wel aardig wat kwijt tijd met je auto ophalen) maar als je in de spits die kant op komt dan doe je er zomaar 4 uur over.
Ik heb ook zeker geen hekel aan autorijden en maak vaak veel kilometers maar zou zeker meer rust in je programma inbouwen. Nu verlies je veel tijd met reizen en in- en uitchecken waardoor je gewoon veel minder tijd hebt om dingen te zien. Soms is het handiger om een dag veel te rijden en daarmee te voorkomen dat je de volgende dag weer een groot gedeelte van de dag in de auto doorbrengt.
Nagini schreef:Het ligt er ook aan waar je naar toe gaat in the Hamptons.
East Hamptons - Manhattan is zo'n 3 uur rijden namelijk.
En begrijp ik dat je nu eerst naar Niagara Falls etc. gaat en dan besluit om naar DC te gaan?
Dus je gaat van NYC omhoog naar Bosten/Canada en dan vlieg? je naar DC?
Nagini schreef:Niwla, heb je je tickets al geboekt? Waarom begin je niet bij Niagara falls en dan rijd je naar DC. Nu maak je onnodig veel kilometers heb ik het idee?
Terug rijden van NF naar DC passeer je bij wijze van spreken alle plekken die je voorgaans bezocht hebt.
*edit: inderdaad. Vergis je ook niet in het verkeer in en rondom DC. Na 9 maanden heb ik er nog steeds regelmatig een hekel aan.
Ook in en rondom NY is het uiteraard niet altijd even gemakkelijk.
Over the hamptons: Daarom vroeg ik naar welk gedeelte je ging. Mijn host van afgelopen weekend wilde namelijk gaan kitesurfen in the hamptons (east) en zei dat het zo'n 3 uur durende rit was vanaf manhattan.
Nadir schreef:Dat klinkt leuk Nagini!
Atlantic City schijnt ook wel apart te zijn om een keer mee te maken.
Is het inmiddels gelukt met het vervoer naar LA purny? En weet je al wat je daar gaat doen?
Douraque schreef:Heen moet je altijd zelf je koffers doorsluizen, in de praktijk op punt a oppakken en afleveren op punt B. Eindbestemming wordt op je vertrekpunt al gelabeld
Terug wordt alles automatisch doorgesluisd.
Nadir schreef:Waarom vlieg je niet op DC, blijf je daar een paar dagen en neem je de trein naar NYC. In DC heb je geen auto nodig. Dan vervolg je je reis naar boven via Boston en eindig je in Niagara Falls. Vanuit Buffalo kun je dan weer terugvliegen naar Amsterdam, welliswaar met een overstap in NYC of DC.