Mijn Amerika verslaving komt weer opzetten. En dat terwijl ik pas in 2015 weer zou gaan met mijn zus. We doen NY en LA. Zus is nog nooit in NY geweest. Ik wil gewoon volgend jaar weer naar de USA....
hebben nu een route uitgestippeld nu alles uitzoeken.. waaaah nu al zin in. En het voorbereiden is al leuk. binnenkort ook even kijken waar ik een gave rit kan maken. Hebben jullie suggesties
Nadir
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 17:37
Fijn dat de vakantie geslaagd was Katja! Ben benieuwd naar je foto's. Dat ziekenhuisbezoek klinkt minder, hopelijk niets ernstigs?
Alcatraz, rondvaart door de baai, China town, de haven met de zeeleeuwen (naam even kwijt), golden gate, de stad aan de andere kant van de golden gate, het natuurpark aan de andere kant van de golden gate (kom je heel dicht bij de brug), de zigzagweg naar beneden (naam even kwijt) en Twin Peaks
Je kan er heerlijk en niet duur eten. Waarschijnlijk goedkoper dan New York - Olive Garden (Italiaan) - Outback (steakhouse), als voorgerecht is de bloomin' onion een aanrader - Longhorn (steakhouse) - Chili's (Mexicaans) - Bahama Breeze - Fige Guys (hamburgers) En zo kan ik wel doorgaan met goedkope en zeer goede restaurants. Wij waren bij bovenstaande restaurants elke keer max 35 dollar kwijt voor een voor- en hoofdgerecht incl drank met 2 personen
Als je je aanmeld voor de nieuwsbrieven krijg je coupons voor gratis voor of nagerecht.
Nagini
Geplaatst: 04-12-13 00:18
Oehh, je moet bij Olive garden gaan lunchen. Onbeperkt soep en salade lunch. (Kan verschillen per filliaal).
En persoonlijk houd ik van Panera bread En een mexicaan die je veel zult vinden is Chipotle
Yasmine
Geplaatst: 04-12-13 00:54
SF is goedkoper van NYC op het gebied van eten en drinken. Sowieso, als je wat zoekt vind je makkelijk goedkopere restaurantjes en snackbars, maar over het algemeen liggen de prijzen lager.
Qua wat er te zien is, is er vooral veel cultuur. Literatuur (oa. beat generation was heel groot in de jaren '50) bijvoorbeeld, maar ook veel geschiedenis (Alcatraz bv.). En er zijn zoveel verschillende wijken die ieder hun eigen geschiedenis en charme hebben. Sowieso is een begeleide tour met gids een aanrader. Wij hadden een dagtour gedaan waarin we met een busje werden rondgereden door een gids die zelf al z'n hele leven in SF woonde. Ontzettend leerzaam, want hij kon bijzonder veel vertellen over de geschiedenis van iedere district. Zeker een aanrader als je meer wil weten dan alleen maar het standaard riedeltje dat je in de boekjes leest.
OV is er wel, vnl. bussen en treinen. Maar zoals Nadir zegt, taxi kost niet veel en is ook veel sneller. Fiets huren en over de Golden Gate Bridge rijden is sowieso een must en met de klassieke, ouderwetse trams de heuvels op gaan ook. Alcatraz is zeker de moeite waard en die pier met de zeeleeuwen is Pier 39 En Ghirardelli's is een heeeeerlijke chocoladebar/museum waar ze geweldige warme chocolademelk maken. En natuurlijk Lombard Street moet je gezien hebben.
Pier 39 natuurlijk, hoe kan ik die naam nou vergeten
En idd ghiradelli is natuurlijk een must.
Ik hou echt van SF, veel cultuur maar ook natuur. Historie is er ook aanwezig. Eigenlijk voor iedereen wat wils
Yasmine
Geplaatst: 04-12-13 00:58
Ik vind SF ook geweldig! De laatste keer dat ik er was was met Kerst en toen stond die gigantische boom op Union Square in het midden van een schaatsbaan en Macy's was zo mooi versierd En het is sowieso een fantastische stad, heel laid back en verwelkomend. Wat mij betreft één van de tofste steden van USA
Ja, die heb ik daar ook gegeten! Weet alleen niet meer hoe die plaats heet. Heb er waarschijnlijk wel ergens een foto van. Maar niets is beter dan de chowder van Pike Place Chowder in Seattle
Ik krijg al zin om te boeken! Ik kan alleen niet twee weekjes gaan maar denk ik hooguit een week.
Nadir
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 15:15
Is iemand van jullie wel eens in Texas geweest? Wij zijn ons aan het orienteren op de zomervakantie (juni 2014) en we willen misschien een cruise gaan doen. Er vertrekken bijvoorbeeld schepen vanuit Florida en Gavelston, Texas. Nu lijkt het ons als Amerika fans wel een leuk idee om dan wat eerder naar de vertrekplaats te gaan zodat we daar ook wat tijd kunnen doorbrengen. In Florida zijn we al geweest, mij lijkt Texas wel een keer leuk! Je zou dan rechtstreeks kunnen vliegen op Houston en daar kunnen verblijven maar ik ben in mn hoofd alweer een routes aan het maken richting andere plaatsen... Iemand suggesties? Oh ja, we hebben ook een dreumes van dan 21 maanden bij ons.
Oooh SF Geweldige stad Wij zaten in een hotel om de hoek van Union Square. 's ochtends koffie halen en mensjes kijken daar. Heerlijk
Yasmine
Geplaatst: 06-12-13 15:21
Ik ben in Texas geweest en San Antonio is prachtig! Zéker een aanrader. Verder ben ik alleen in Austin geweest maar daar vond ik niks aan, terwijl anderen het geweldig vonden.