USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:43

Ik had juist hele goedkope overnachtingen. Zelfs eentje van 40 dollar (moet wel zeggen dat die niet voor herhaling vatbaar was :D).
Of het moet in de laatste 3 jaar heel veel duurder geworden zijn.

Bij mijn komende reis zit er niks goedkoops bij, maar we zitten dan ook in een ontzettend duur gebied.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:56

Ik heb juist maar 1 overnachting boven de $100 en dat is in de Grand Canyon NP..
Zitten wel in Yosemite, in Bryce.. wel buiten Zion en buiten Monument Valley. Zitten wel in het hoogseizoen, tot nu toe 1nachtje motel 6, wel meer super 8/travellodge.
Page en Moab moet ik nog boeken.

In Scottsdale bij Phoenix zitten wij voor 42 euro per nacht, in dit hotel: http://www.ebookers.nl/hotels/Verenigde ... 3godgBOymA
Dat is de goedkoopste die we hebben :D
@Scum, waar ga je heen?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:12

HolyPope schreef:
Yasmine schreef:
Same, 9 keer op vakantie gegaan, telkens 3 à 4 weken in één kamer met mijn ouders, in hetzelfde bed met een 2 jaar oudere broer. Ruzie maakten we dagelijks maar uiteindelijk moet je alleen maar blij zijn dat je ouders het er voor over hebben om veel geld uit te geven aan zo'n mooie reis. Dan neem je het maar voor lief dat je je kamer moet delen met je gezin en een bed met je broer.

Wat fijn dat je dit met ons wilt delen. :+

Wat is er mis mee dat ze het deelt? Ik denk dat heel veel gezinnen het zo doen. Wij deden het iig ook. Mijn broertje en ik sliepen samen in 1 bed in de hotels en in de camper sliepen we samen boven de cabine. Hartstikke gezellig hoor!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:37

Hoe ik dat doe: Las Vegas, wat luxer maar wel goedkoop: een suite in T.I., $100,- per nacht, dan de G.C. North Rim Western Cabin Rim View: 200,- ,
Page Best Western $ 240,- voor 2 nachten, Monument Valley : The View Hotel $ 260,- 1 nacht, Moab 3 nachten Gonzo Inn $ 550, Jackson 2 nachten Best Western $ 445,- , West Yellowstone Three Bear Lodge 3 nachten $ 395,-, Yellowstone Old Faithful Snow Lodge: $ 247,- 1 nacht
Overigens zijn dit wel de bedragen incl. tax. Echt geen hele chique hotels, de plekken maken het duur. In een heleboel plaatsen waren ook geen goedkope hotels meer te vinden. Of zonder zwembad en dat wil ik dan weer niet. Het is ook vakantie. Ook heb ik gekeken naar de beoordelingen op Tripadvisor.
In Jackson heb ik ook nog wel de Motel 6 gereserveerd: 2 nachten voor $ 217,- , dus daar hebben we nog een goedkoop alternatief.

Wat een schattig veulen, Lifaya. <3

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:48

Suus; wij gaan naar Alaska. Dus niet de beste hotels, maar wel de hoofdprijs. Dat weten we voorop maar je gaat ook niet naar Alaska vanwege de hotels ;)

Fitz; hoe heb je gezocht? Toen ik zelf zocht kwam ik steeds uit bij van die sites die voor je zoeken. Met dure hotels. Moest wel even goed doorzoeken, maar uiteindelijk kwam ik op de sites van de hotels zelf uit en dan was ik een stuk goedkoper uit. Nu zaten wij wel in het Noordwesten (Seattle, Montana, Yellowstone), misschien is dat een goedkoper gebied.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:51

Ohhh oké, zou best kunnen dat alaska zo duur is!

Zo ik val een beetje stijl achterover van jouw prijzen.. Dat maakt de vakantie weer een stuk duurder!
Wij hebben in vegas een suite met spa voor 76 euro in het mgm.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:20

Dat ontloopt elkaar dan niets, Suuszels. Een suite met spa in Treasure Island = $100 incl. tax is omgerekend € 78,- ;)

Scum, ik heb zowel gezocht op sites van de hotelketens of de losse hotels zelf, via Tripadvisor, via booking.com, via expedia enz. Sterker nog via booking is het soms nog goedkoper dan op de hotelsites zelf.
Ik kon me deze prijzen van de laatste keer ook niet herinneren, maar het is dus echt verdrievoudigd hebben wij gemerkt. Zo zaten wij in 2000 bij de B.W Canyonlands in Moab voor 260,- voor 3 nachten, nu betaal je daar 240,- per nacht!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:24

Als iemand nog een goedkoop Grand Canyon hotel zoekt: http://www.travelodge.com/hotels/arizon ... l-overview
Daar hebben wij in januari $8 per nacht betaald :D Het zal in het hoogseizoen wel duurder zijn, maar het ligt in Flagstaff (uurtje rijden naar Grand Canyon NP), het zijn allemaal nieuwe, nette en erg ruime kamers en je krijgt gratis ontbijt :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:56

Kan het niet komen door de periode waarin je gaat? In mei en september betaal je natuurlijk een stuk minder dan in juli.

Natuurlijk ook niet zo geweldig dat de Euro aan het dalen is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:04

Nee, dat is zeker balen. Gelukkig heb ik al wel een heleboel overnachtingen betaald met wat gunstigere koersen. Sterker nog, ik heb zelfs koerswinst door boeken en weer
annuleren e.d. :D Wij gaan in juni en dat lijkt idd wel al hoogseizoen, sterker nog, in juni zat al meer vol dan bv. in juli. Heel vreemd, want je zou denken dat juni nog voorseizoen is.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:25

Wat een prijzen zeg! Hoogseizoen inderdaad, en misschien dat het deels door het zwembad komt? Wij zitten eigenlijk nooit in het hotel behalve 's nachts dus het maakt mij niet zoveel uit wat er verder allemaal is, zolang er maar een schoon bed is. Als ik zelf niks leuks kan vinden dan doe ik het via Hotwire of beter nog Priceline, maar bij die laatste weet je natuurlijk niet of er een zwembad bij zit. En waar je op vakantie gaat speelt natuurlijk ook mee; in Hawaii zijn de prijzen bijv. hoger dan in het zuid-westen.

Mijn goedkoopste overnachting was incl. tax $37 voor een gigantische suite bij het Imperial Palace (kreeg ter plekke dus een gratis upgrade, dus je wordt als PL-er zeker niet benadeeld). Duurste was de Maswick Lodge bij GC voor $99 -- en dat was ook gelijk de minste accomodatie :'). Gemiddeld over alle overnachtingen waren we $67.50 kwijt, maar dat was buiten het hoogseizoen he.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:30

Tja wij zitten binnen het hoogseizoen.. Ik durf nog niet via Hotwire of Priceline te bieden, alhoewel ik wel altijd positieve reacties lees maar ik vind het toch een beetje eng :') Net als vakantieveilingen vind ik ook eng haha.
Bedoelde meer je andere overnachtingen Fitzroy, die vind ik echt duur!

Via het overzicht dat ik nu heb kom ik gemiddeld op €68 per nacht uit maar ik denk dat dat iets meer wordt omdat Page en Moab niet heel goedkoop zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:29

Priceline doe ik echt nooit meer. Wat een waardeloze instelling is dat zeg .... En zo klantonvriendelijk als ik weet niet wat.
Tja, het is nu eenmaal duur overal waar wij naar toe gaan. MV, Page, Moab, je geeft het zelf al aan. Misschien had het ook wel goedkoper gekund maar het is ook vakantie en ik wil me niet ergeren aan een hotel. En als ik eens een dag geen zin heb om de hele dag op pad te zijn, wil ik ook gewoon om 14.00 uur aan het zwembad kunnen liggen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:23

Daar zit ook wat in. Niet meer over piekeren en gewoon lekker van je vakantie genieten. En als je al in juni gaat kun je nu lekker aftellen, dat is het al bijna!

Ik mag nog even wat langer voorpret hebben. Moet zeggen dat het verheugen ook wel sterker wordt naarmate de datum dichterbij komt.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:46

Wat is er misgegaan bij Priceline dan? :oo

Ach ja, zo heeft iedereen weer een ander idee over vakantie. Ben best wel avontuurlijk aangelegd ... mijn goedkoopste overnachtingen zijn vaak de leukste; zo zaten we toen het sneeuwde in Colorado in een ietwat krakkemikige cabin waarvan de deur bijna dicht kon -- slechts een spleet van 2cm. :)) 's ochtends was het water dat op het nachtkastje stond zelfs helemaal bevroren. Maar wat een lol hebben we daar gehad en nog heerlijk geslapen zelfs!

Maar goed, zo is een nachtje ultra luxe ook niet verkeerd. De meeste van onze overnachtingen zitten er tussen in; gewoon een modern hotel bij voorkeur met gratis ontbijt, maar verder geen speciale voorzieningen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:58

Het hotel wat wij toen hadden voor 40 dollar had beesten in de slaapkamer. Ik durfde niet op blote voten het bed uit. Het was volgens mij al een jaar niet gepoetst en de badkamer was zo smerig dat ik me ervan schudde als ik naar de wc moest.
Gelukkig zaten we daar maar 1 nacht :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:43

Guinevere waar ergens zit jij in USA? :P wat zien die foto's in je profiel er top uit :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:05

Hihi, oh beesten doe ik dus echt niet he! We hadden een keer kakkerlakken in de kamer en toen boden ze ons de kamer daarnaast aan ... nou echt niet dus! We zijn mooi naar een ander hotel vertrokken. :))

Lifaya, dank je. Ik woon in Maryland, tussen Baltimore en DC. Echt een onwijs fijne plaats om te wonen! 8-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:07

wat onwijs gaaf zeg :P en hoe ben je daar nou gaan wonen? :P man die amerikaan is ofzo? :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:29

Hallo allemaal! Hier een stille (en door tijdgebrek helaas een vrij inconsequente) meelezer!!

Ik ga zelf ook naar de VS in 2012, en ik had nog een paar vraagjes ;)

Wij zijn met de groep heel misschien van plan om in de buurt van Las Vegas (of evt Los Angeles) paard te rijden. Hier heb ik wel eisen aan. Goed verzorgde paarden etc (het standaard penny verhaal ;) ). Zijn er hier mensen die ranches weten waar dit allemaal goed geregeld is?

Verder willen we evt met een binnenlandse vlucht naar Nashville. Welke site kan ik het best gebruiken om meer info te krijgen over de kosten en hoeveel tijd we daarmee kwijt zouden zijn? Ervaring leert mij dat ik als Nederlands IP adres hogere prijzen te zien krijg op de sites dan wanneer ik Amerikaan zou zijn. Op wat voor kosten moet ik zo'n beetje rekenen als ik van Vegas naar Nashville wil vliegen voor ongveer 2 dagen?

Alvast bedankt voor jullie hulp :) .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:08

http://www.expedia.com of http://www.farecompare.com als je verschillende sites wilt vergelijken.

Binnenlandse vluchten zijn goedkoop (goedkoper dan rijden iig), maar het hangt er natuurlijk vanaf in welke maand jullie gaan. Nashville en Vegas liggen uiteraard wel in de twee hoeken van Amerika. Hoogseizoen is altijd duurder. In het laagseizoen zal je rond de $250 zitten denk ik.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:40

Check ook eens airfarewatchdog.com of momondo.com voor prijsvergelijkingen.

Zo te zien zijn er geen directe vluchten naar Nashville vanuit Las Vegas, met 1 stop doe je er zeker 5,5 a 6 uur over...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:10

We zitten daar van 20 november tot 4 december, alleen de laatste 5/6 dagen moeten we echt in Vegas zijn.
6 uur vind ik nog te doen. We gaan ook met de auto naar LA, dan ben je dat ook wel kwijt. Bedankt voor de links! Ik ga morgen eens kijken:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:24

Onthoud dat je ook 1-1,5u voor de vlucht aanwezig moet zijn op de luchthaven, je moet nog naar de luchthaven zelf gaan (die uiteraard ook niet midden in Vegas ligt) etc. Dus al met al ben je wel met één vlucht een hele dag kwijt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:11

Pffff, druk reisje zo, Eileen. In 14 dagen tijd ook nog naar Nashville voor een paar dagen. Dat kost je dan dus al 2 reisdagen en 2 dagen daar.
Verder geen tips voor binnenlandse vluchten behalve dat je misschien een roundtrip kan nemen? Dus bv AMS- Nashville - Las Vegas - AMS? Dan begin je gewoon in Nashville en vliegt daarna door. Dat lijkt me qua planning trouwens ook rustiger.