USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:20

Yasmine schreef:
Hier is het overigens ook snikheet, gisteren met 30° op het strand gelegen.

Vervelend hoor :+

haflingertje

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:22

Ik ben ook aangekomen in amerika. We zitten nu in palm springs/ la quinta bij familie.
Morgen ochtend beginnen we aan onze rondreis. Eerst naar LA en daar blijven we 2 dagen.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:08

Heel veel plezier haflingertje! Ga je in LA ook de huizen van de beroemdheden bekijken? Daar kun je een routekaart voor krijgen met de namen van de sterren die er wonen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:20

Veel plezier, haflingertje!

LA vind ik persoonlijk helemaal niks aan...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:25

Leuk hoor haflingertje!

Waarom vind je er niks aan Yasmine?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:37

Ik vond het strand met alle kruisjes voor de overleden soldaten heel indrukwekkend in LA. En dan ook alle foto's en verhalen van de mensen die er te zien waren.
Walk of Fame vond ik ook tegenvallen maar wel een paar leuke dagen gehad daar.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:51

Hier zijn we ook weer in de warme californische zon belandt :D Heerlijk hier! We zijn gister uit yosemite gekomen, ontzettend prachtig maar wel afzien in een tentje (ik HAAT! kamperen) :+

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:07

ik vind LA wel ok maar niet heel bijzonder. Hollywood is nep en toeristisch, ik ga liever richting Santa Monica/Santa barbara

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:09

Inderdaad, Hollywood is heel fake en supertoeristisch. LA vond ik gewoon geen mooie of leuke stad. En ik ben al helemaal geen fan van naar mensen hun huizen te loeren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:23

Zou ook nooit huizen gaan bekijken, vind ik echt raar. Snap niet dat iemand dat doet := Maar goed ieder zijn ding

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:10

Ach ik vind gluren bij de buren hier ook wel leuk hoor :o Gisteren toevallig een rondje wezen lopen door de wijk en dan kan ik het toch niet laten even naar binnen te kijken, wanneer er licht brandt :o

Andere vraag, hoe lang doe je er als buitenlander/nederlander over om door de douane te komen? We landen om 19.30 uur in Miami (rechtstreeks vanaf Amsterdam). Hoe laat zouden we dan buiten staan met koffers en al voor een pick-up door een taxi?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:42

Wij waren er in New York echt super snel doorheen. Nog geen drie kwartier nadat het vliegtuig lande stonden we al op de taxi te wachten. Maar ik denk dat dat over het algemeen geen realistisch beeld is ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:49

ligt er puur aan hoeveel vluchten er landen, ik ben er weleens met 5 minuten doorheen en heb ook weleens dik een uur moeten wachten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:24

Het hangt er inderdaad vanaf hoeveel vluchten er landen op dat moment. Soms is het 10 minuten, soms 2 uur.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 19:31

Yasmine schreef:
Inderdaad, Hollywood is heel fake en supertoeristisch. LA vond ik gewoon geen mooie of leuke stad. En ik ben al helemaal geen fan van naar mensen hun huizen te loeren.

LA is wel meer dan alleen Hollywood en Beverly Hills natuurlijk. Ik vind het juist een stad die iedereen wel wat interessants te bieden heeft. Maar het kan hoor, dat je er niets mee hebt. Zo heb ik helemaal niets met San Francisco en daar kijken sommige mensen ook raar van op. :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:47

Yasmine schreef:
Het hangt er inderdaad vanaf hoeveel vluchten er landen op dat moment. Soms is het 10 minuten, soms 2 uur.

Heb je blog even doorgelezen wat heb jij het daar geweldig zeg!! Wat studeer je daar precies? Aan welke uni?
Via wat heb je dat allemaal geregeld? Is het een vervolg/onderdeel van je eigen (Belgische) opleiding? Klinkt super leuk in ieder geval ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:51

Haha leuk zeg, dat je mijn blog leest! :D Ik doe het met een uitwisseling via mijn thuisuni in België en ik studeer nu aan de UBC, University of British Columbia. Dit jaar maak ik mijn bachelor taal- en letterkunde Engels/Frans af en begin ik al aan mijn master culturele studies, dus ik heb hier een mengeling van culturele vakken (Canadian studies en women studies) en Engelse vakken (Old English en Canadian literature).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:12

Ninaka schreef:
Andere vraag, hoe lang doe je er als buitenlander/nederlander over om door de douane te komen? We landen om 19.30 uur in Miami (rechtstreeks vanaf Amsterdam). Hoe laat zouden we dan buiten staan met koffers en al voor een pick-up door een taxi?

Laatst in mei ben ik met die vlucht binnen gekomen. Het was op dat moment heel rustig op de luchthaven en tegen de tijd dat je van de slurf bij de bagageband bent, komt je koffer er al snel aan. Het is namelijk nogal een eind lopen. Bij de douane heb ik nauwelijks hoeven wachten, het ging best snel. Ga je ook met de KL628 terug van MIA naar AMS?

Van de luchthaven naar mijn hotel gebruik ik Supershuttle, dat is 15 euro in plaats van ongeveer 35 dollar en je kan het van tevoren reserveren.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:23

Nadir schreef:
Yasmine schreef:

LA is wel meer dan alleen Hollywood en Beverly Hills natuurlijk. Ik vind het juist een stad die iedereen wel wat interessants te bieden heeft. Maar het kan hoor, dat je er niets mee hebt. Zo heb ik helemaal niets met San Francisco en daar kijken sommige mensen ook raar van op. :D

Haha ik heb precies hetzelfde. Ik vind LA heel divers, de verschillende stranden, Hollywood, enz enz, ik vind het er geweldig. San Francisco vond ik ook niks aan. Het deed me teveel aan nederland denken, de mensen veel gehaaster, drukker, niet zo relaxed als de andere steden waar ik geweest ben.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:38

Yasmine schreef:
Haha leuk zeg, dat je mijn blog leest! :D Ik doe het met een uitwisseling via mijn thuisuni in België en ik studeer nu aan de UBC, University of British Columbia. Dit jaar maak ik mijn bachelor taal- en letterkunde Engels/Frans af en begin ik al aan mijn master culturele studies, dus ik heb hier een mengeling van culturele vakken (Canadian studies en women studies) en Engelse vakken (Old English en Canadian literature).

Klinkt super :j Veel plezier nog!

Ik heb van het weekend eindelijk mijn gefilmde beelden van New York en Californië in een filmpje gezet!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:37

Leuk filmpje! Zat helemaal te genieten van de New York shots..

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:59

Ik vertrek morgenochtend.
ZOOOOOOOOOO spannend......... *\o/*

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:22

veel plezier..

ik moet nog een klein maandje wachten.. 3 oktober gaan we

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:13

Lovely schreef:
Laatst in mei ben ik met die vlucht binnen gekomen. Het was op dat moment heel rustig op de luchthaven en tegen de tijd dat je van de slurf bij de bagageband bent, komt je koffer er al snel aan. Het is namelijk nogal een eind lopen. Bij de douane heb ik nauwelijks hoeven wachten, het ging best snel. Ga je ook met de KL628 terug van MIA naar AMS?

Van de luchthaven naar mijn hotel gebruik ik Supershuttle, dat is 15 euro in plaats van ongeveer 35 dollar en je kan het van tevoren reserveren.

Hé wat grappig en idd ik ga terug met de KL628 :D

Supershuttle ken ik nog niet als transfer. Ik heb nu een quote van QLS. We gaan namelijk door naar Fort Lauderdale en na de cruise blijven we nog een nacht in Miami. Maar ik ga nog even zoeken naar de site van Supershuttle.

Ik reken nu op ongeveer een uur van uitstappen tot bij de taxi, maar daarmee lijk ik wel redelijk te zitten dus. Maar ik had verwacht dat de douane de meeste tijd zou kosten, maar dat valt bij jullie dus meestal wel mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:39

De KL628 gaat om 21.30 van MIA. Rond die tijd bleek het vrij rustig te zijn, zowel bij het inchecken als bij de security ging het lekker vlot. Het nadeel was alleen dat om 20.00 de meeste winkels dicht gaan en er dus weinig anders meer te doen is dan burgers eten en the usual tax free shopping. Ze zeggen altijd dat je 3 uur van tevoren op de airport moet zijn, maar ik vond dat de laatste keer echt veel te vroeg :O. Ik vond immigration en security op MIA veel relaxter en sneller dan bijvoorbeeld op Dulles.

Of Supershuttle helemaal naar FtL gaat weet ik niet, maar dat kun je natuurlijk checken.