London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:27

Hmmm Strada ziet er wel goed uit! *zet in favorieten* ik ga donderdag hostel boeken, moet wel lachen om de reacties van mensen die geweest zijn. De ene vind het personeel langzaam, de ander goed, de ene vind het slecht schoongemaakt, de ander netjes en ga zo maar door. Ach het is voor die periode spotgoedkoop en erger als een festivalterrein kan niet, dus vind het allang best! Kan alleen maar meevallen vergeleken het vorige hostel die we hadden in Londen...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:25

Hadden wij ook met onze hotel in Londen.. de 1 vond het geweldig en
de ander vond het 3 x niks..

Zolang t maar schoon is en de bedden goed zijn hoor je mij niet klagen.

Valencia2002

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:03

Wat is de meest goede uitvalsbasis om te gaan shoppen?
En bestaat er iets als een weekkaart voor de metro of het gehele ov?
Laatste vraag (tijdelijk haha): welke dagen zijn in begin december de winkels gesloten? Is dat zondag en maandag of....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:10

Daarom, vorige hostel staken de veren zo'n beetje uit het matras, kon de kamerdeur niet dicht, stond er midden in de nacht iemand te gillen in je kamer dat het d'r koffer kwijt was, had je als douche in de hoek zo'n douchebak met koud water als warm water en ijskoud water als koud. Toilet op gang was niet om naar huis te schrijven. Raam kon amper open en uitzicht was een begraafplaats. En schijnbaar was het een hele slechte buurt want politiemensen die we in Wales tegenkwamen vonden het wel eng dat we daar hadden gezeten.

Slechter kan toch gewoon niet? :D

@Valencia2002, je kan voor een Londen travel card gaan die voor een x aantal dagen geldig is of als je vaker naar Londen gaat een oyster card (net zoiets als bij ons de chipknip) maar is vooral ook voordeliger als de ander als je maar af en toe een ritje met de metro maakt. Ik neem denk zelf de eerste, in Oslo had ik ook zoiets, vond dat wel ideaal. Daar moest je 1x stempelen en dan was het 24, 48, of 72 uur geldig, zonder nadenken gewoon in tram, bus, metro en op de ferry stappen!

Verder goede uitvalsbasis om te gaan shoppen, maakt denk niet heel veel uit, de metro is daar zo goed geregeld dat je overal zo bent..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:48

Wij hadden een weekkaart kwa travelkaart... dus 7 dagen openbaarveroer..
Terwijl we er maar 5 dagen waren was het goedkoper dan elke keer een losse
travelkaart van 1 dag te kopen..

Ach ik heb ook wel eens een hotelkamer kwa grote van een postzegel gehad in Londen
maar het was schoon en bedden waren goed dus voor mij geen probleem.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:09

Het is in Londen goedkoper om een Oystercard te nemen en die te gebruiken dan een dagkaart. De Oyster kun je ook weer inleveren en hij kost aan een loket maar 3 pond.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:22

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:52

Leuk verslagje! Wat heb je al veel meegemaakt zo in één dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:25

dreamer1987 schreef:
Het is in Londen goedkoper om een Oystercard te nemen en die te gebruiken dan een dagkaart. De Oyster kun je ook weer inleveren en hij kost aan een loket maar 3 pond.

Die travel card voor meerdere dagen is dan toch goedkoper? Daar kan je onbeperkt mee met reizen, Oyster moet je toch opladen net als chip?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:49

Je bent nooit meer kwijt met een oyster als met een travelkaart.

Maar wij vonden voor 1 malig een gedoe met zo'n kaart dus voor een
travelkaart gekozen..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:11

Ik ben morgen vrij en ga naar Maidstone om te winkelen! Niet vergeten mijn kleine camera'tje mee te nemen... :D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:45

Ok, een travelcard dus en kun je die overal kopen of kun je die in Nederland al ergens aanschaffen? Hoezo gemakzucht....

Jeetje, wat veel meegemaakt in 1 dag...Plaats je ook wat foto's dan? zwijmel......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:06

Kwam met googlen een site tegen dat ze ze opsturen met de post! En die gaven toch echt aan dat een travel card het goedkoopste is als je meerdere dagen achter elkaar veel gebruik maakt van ov. Oyster wel handig voor als je vaker naar Londen gaat of weinig ov gebruikt op een dag.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:54

Ik heb vandaag wat info te horen gekregen over mijn london reis met school in oktober. En we gaan naar mesea, shoppen een musical en meer :)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:55

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:30

idinn schreef:
dreamer1987 schreef:

Die travel card voor meerdere dagen is dan toch goedkoper? Daar kan je onbeperkt mee met reizen, Oyster moet je toch opladen net als chip?

je moet 'm inderdaad opladen, maar je hoeft nooit meer te betalen dan 't tarief van een dagkaartje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:53

Dan is het voor 2 of 3 dagen dus wel voordelig, maar als je er een week zit, is de travel card voor 7 dagen dan niet goedkoper? Een dagkaart is namelijk volgens de visitbritainshop 9 euro en die van 7 dagen is 31,50 ( en 7 dagkaarten is 63 euro). Of zie ik nu nog een belangrijk voordeel van de Oyster over het hoofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:58

Oyster is naar boven afgerond niet meer dan 5 euro maximaal per dag.. Daarom heb ik toendertijd vorig jaar voor Oyster gekozen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:25

idinn schreef:
Dan is het voor 2 of 3 dagen dus wel voordelig, maar als je er een week zit, is de travel card voor 7 dagen dan niet goedkoper? Een dagkaart is namelijk volgens de visitbritainshop 9 euro en die van 7 dagen is 31,50 ( en 7 dagkaarten is 63 euro). Of zie ik nu nog een belangrijk voordeel van de Oyster over het hoofd?

zover ik weet zet je dat gewoon op je oyster. En is het van zone 3 t/m 1 31,20 maar goed dan is de vraag kom je daar aan. Wellicht als je veel wilt zien kun je inderdaad het beste een weektravelcard op je oyster zetten. Maar zelf ben ik misschien nog geen 20 euro per week kwijt aan reizen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:46

Het is vandaag toevallig niet een of andere vrije dag in de UK toch? Probeer een bedrijf te bereiken maar er wordt al een paar keer niet opgenomen :P

Het zag er naar uit dat het helemaal niets meer ging worden met mijn stage in Engeland, maar ik heb van school wat nieuwe info gekregen en heb toch weer wat aanknopingspunten, dus ik hoop alsnog half september in Engeland te zitten :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:00

Nou voor mij is het morgen avond zo ver, dan ga ik naar Londen toe voor het eerst! Heb er echt ontzettend veel zin in! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:26

Ik ben benieuwd hoe je het vindt!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:27

Shannnn. <3
Hoe was het?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:31

Is die vraag voor mij of...? :=
Ik krijg hartjes <3 hahahah.

Wat een geniaal onderschrift trouwens :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:34

Natuurlijk is die vraag voor jou. :D
Je ging vandaag toch shoppen?

Dankje. O:)