Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:03

Gefeliciteerd, _Linda

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:21

Oh gaaf, Calgary Stampede lijkt me echt geweldig!
Ik ben in Canada naar slechts 1 rodeo gaan kijken, maar vond het erg leuk om te zien!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:54

Hallo allemaal,

Ik meld me ook even in jullie topic. Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren voor een vakantie naar Canada. Nu hebben we wel al beslist dat we ongeveer 4 weken willen gaan, misschien langer maar ik weet niet of ik dat red. We willen waarschijnlijk in 2013/2014. We willen in ieder geval genoeg geld mee hebben om álles te kunnen bekijken wat op ons pad komt..

We willen graag met de camper gaan rondtrekken en dit vanaf Vancouver beginnen (waarscijnlijk ook eindigen) . We hebben wel een boekje van het reisbureau met verschillende routes die je kunt nemen maar nu hoor ik natuurlijk liever jullie persoonlijke ervaringen:

- Wat moeten we echt gezien hebben (Vancouver/British Columbia/Alberta)
- We willen natuurlijk heel graag walvissen/orca's zien maar ik ben zelf 'lichtelijk' zeeziek.. heb je hier erg veel last van?
- Wat is de beste tijd om te gaan en wat doet het weer in die periode
- Goede bedrijven die campers verhuren
- Moeten er verder nog dingen geregeld worden mbt geld/vaccinaties/vergunningen

Alvast bedankt voor je info! :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:56

De beste verhuurbedrijf is fraserway. Blijf weg van cruise Canada waar goedkoop duurkoop is.
Maar je kunt het beste een camper halen in Calgary dat is namelijk veel goedkoper. BC is een hele dure provincie.
Het weer in Canada is een grote gok het kan sneeuwen en bloedheet zijn in juli. Wij gaan altijd halverwege juni tot halverwege juli.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:13

Wat je gezien 'moet' hebben zijn de plaatsen die overal al genoemd worden op Bokt:
Lake Louise
Jasper National Park
Banff
In Edmonton natuurlijk West Edmonton Mall (grootste winkelcentrum van Noord-Amerika), kijk bij attractions eens http://www.wem.ca/#/play :D

Volgens mij zijn er wel wat dingen die je helpen tegen zeeziekte, ik weet niet wat je allemaal al probeert? In elk geval een gevulde maag helpt.

Vergunningen: voor de nationale parken kun je een pas kopen. Geld kun je bij de bank bestellen van te voren of heel duur op Schiphol regelen. Verder kun je met je bankpas ook pinnen uit de muur of gewoon een credit card meenemen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:49

Een credit kaart is zelfs noodzakelijk anders krijg je je camper of huurwagen niet eens mee.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:29

Juni is een fijne tijd om te gaan. Het is vaak mooi weer (niet altijd, het kan sneeuwen), maar het is nog niet super druk qua toeristen. Houden jullie van hiken? Ik heb 2 jaar geleden samen met m'n zus in augustus redelijk wat gehiked in de rockies. Toen was het wel fijn dat het wat drukker was ivm wildlife, als je ergens met min. 4 personen moet hiken, wachtte we gewoon om een groep van minder dan 4 en dan gingen we met die groep samen de hike doen. Te voet geen beren tegengekomen gelukkig, ik heb zeker te voet geen behoefte om een beer tegen te komen en zeker geen griz.

WEM in Edmonton zou ik niet extra voor naar toe gaan, tenzij je misschien een enorme shopfanaat oid. Edmonton kun je m.i. wel overslaan, niets bijzonder, erg industrieel.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:34

yarrah schreef:
Een credit kaart is zelfs noodzakelijk anders krijg je je camper of huurwagen niet eens mee.

Oja. En de credit card moet op dezelfde naam staan als degene die gaat rijden anders krijg je de auto ook niet mee. Leuk als de een de cc op naam heeft en de ander wil graag chauffeuren.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:15

Hey wat een leuk topic

Ik ben eigenlijk net 4 weken terug van Canada
Ben daar een maand geweest met mijn gezinnetje
We hadden een camper van 31 feet :=
compleet huis dus en hebben de westkust verkend, grootst gedeelte BC dus

We hadden topweer eigenlijk tussen de 13 en 23 graden afhankelijk van of je bij de rockys zat of vancouver island uiteraard

collega van me ging nadat wij terug kwamen en die heeft helaas amper een berg gezien omdat hij zo dichtbewolkt was.

Echt superaardige mensen daar (moesten we even aan wennen hhahaha)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:18

oja wij hadden ook fraserway
boodschappen schreeuwend duur, bezine weer goedkoop
voor parken heb je een parkpass nodig (check marktplaats daar staan ze voor de helft te koop)

paardrijden heel erg duur en bijna alleen in stap (heel jammer vond ik dat)

maar topland hoor ;)
maar spaar wel even door als je van alles wilt doen, want het gaat je wel wat kosten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:08

_Linda schreef:
Juni is een fijne tijd om te gaan. Het is vaak mooi weer (niet altijd, het kan sneeuwen), maar het is nog niet super druk qua toeristen. Houden jullie van hiken? Ik heb 2 jaar geleden samen met m'n zus in augustus redelijk wat gehiked in de rockies. Toen was het wel fijn dat het wat drukker was ivm wildlife, als je ergens met min. 4 personen moet hiken, wachtte we gewoon om een groep van minder dan 4 en dan gingen we met die groep samen de hike doen. Te voet geen beren tegengekomen gelukkig, ik heb zeker te voet geen behoefte om een beer tegen te komen en zeker geen griz.

Dit wordt aangeraden maar is niet verplicht, wij hebben er nog nooit aangehouden.
Dit jaar zagen we een Grizzly in het dal waar we aan het wandelen waren. Maar geen moment bang geweest. De meeste beren doen ook niks, maar je moet ze niet laten schrikken. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en dan kan er niets gebeuren. Berenaanvallen komen zeer zelden voor. Met een auto door de randstad rijden is gevaarlijker :-).

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:27

yarrah schreef:
Dit wordt aangeraden maar is niet verplicht, wij hebben er nog nooit aangehouden.

Overal wordt het aangeraden, maar op sommige hikes staat een bord waar het 'mandatory' is. Je kunt er zelfs een boete voor krijgen.

Afbeelding

Hier gaan we jaarlijks met de paarden naar de mountains. Het is geen uitzondering als we het camp moeten verplaatsen ivm er een griz rondhangt. Geweer gaat altijd mee. Toen ik in de foothills van de rockies woonde, in die omgeving zijn zeker 6 mensen gedood in de laatste 5 jaar door een beer. In het algemeen doen ze niks, maar onderschat ze niet.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:07

Jeetje wat een hoop om aan te vragen, nu eerst paspoort en VOG, dan visum regelen etc. Moet ik nog ergens anders op letten nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:09

Visum? Om te gaan werken? Ik vertrek dinsdag zonder visum :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:12

Ik wil voor max een jaar gaan, dan heb ik een working holiday visa nodig. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:14

Oh zo, krijg je die zo makkelijk dan? Heb er niet echt in verdiept ofzo, ben al lang blij dat ik er geen nodig heb :P

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:56

WHP zijn heel gemakkelijk te krijgen, maar je kunt je er maar 1 keer voor aanmelden en het is voor mensen tussen de 18-30jr. Verder is het een kwestie van de formulieren juist invullen en moet je er op tijd bij zijn. De quota voor 2012 is bijv. vol, dus nu moet je wachten tot november/december voor dat je de nieuwe formulieren voor 2013 kunt insturen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:13

Ik wil ook pas in 2013 gaan, ik had al gezien dat de working holiday visa's op waren ja. Maar kan ik nu dan nog geen visum aanvragen voor 2013? Ik ben net 18 geworden dus dat komt goed uit! :j

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:16

Zonder visum mag je niet werken ;)
Maar er is een verschil als je niet betaald krijgt. Als je gaat werken en je hebt geen visum mag je wel gaan bedenken wat je gaat zeggen als ze je ondervragen want dat gaan ze echt doen ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:17

ZusJacobs schreef:
Ik wil ook pas in 2013 gaan, ik had al gezien dat de working holiday visa's op waren ja. Maar kan ik nu dan nog geen visum aanvragen voor 2013? Ik ben net 18 geworden dus dat komt goed uit! :j

Nee de papieren voor 2013 zijn er pas in december :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:52

Oké, maar is er dan niet de kans dat het zo plots op is? Moet je er dan met haast bij zijn of gaat dat niet zo vlot? Ik wil rond februari/april wel richting Canada vertrekken/er zijn. Ik moet echt even alles uitspitten, zie soms door de bomen het bos niet meer..

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:38

Ik heb een workinh holiday en een young proffesionalls visum gehad, en allebei rond.mei aangevraagd (in het jaar van.vertrek) en altyd had ik er 1, als je echt geld verdient moet je indd een visum, wat ik ook meer dan.logisch vind!!

Heb je al werk op t oog?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:43

Ik heb nu 1 adres in Alberta waar ik sowieso terecht kan voor de gehele periode, maar ik zou er graag nog wat bij hebben om de plaatsen af te wisselen (wil wel echt wat zien ook!!). Ik ga wel echt werken, maar dan voor kost en inwoning. Wel fijn dat het niet zo snel gaat, dan hoef ik mij daar nog eventjes niet druk om te maken. Eerst die andere dingen dan even regelen, plus werk zou ook erg leuk zijn..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 04:52

de laatste gaan er toch wel in mei uit. Als je geen risico wilt lopen zouik het in het begin van het jaar aanvragen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:31

Ik kom ook even binnenvallen :)
Ik wil waarschijnlijk in januari/februari/maart voor een jaar naar Canada op een WHP, kan dan bij familie in Ontario verblijven (alhoewel ik die nauwelijks ken, heb ze 3 jaar geleden één keer gezien haha). Zij willen vanuit daar ook al helpen met werk zoeken voor ik die kant op kom, dus dat is wel heel relaxed :)

Wat ik gelezen heb op internet zijn de WHPs meestal rond mei idd wel op, dus ik ga hem ergens in december aanvragen zodat ik hem hopelijk ergens in januari heb :)