[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:01

Jep

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 09:04

balance schreef:
15 tot 30 ml per 45 kg zegt Google

Wat goed dat je dat uitgezocht hebt! Leuk. Ik kom op verpakkingen uit van zo rond de 50 gram à 5 euro. Duur spul. Te duur.

https://www.naturitas.fr/p/alimentation ... 20Shopping

Als je rekent dat Prisca 650 kilo is, dan moeten er 14 van die zakjes in, dat is 70 euro per dag. Oeps. Dan kan ik beter een kuur omeprazol doen.

En ja idd Sintara met bakken bedoelde ik eigenlijk jammen.

@Prairy ik heb geen groothandel grote hoeveelheden kunnen vinden. Heb jij tips? En ik heb nog wel veel appels aan de bomen hangen, maar niet onrijp idd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 10:48

Als je niet teveel appels en peren geeft dan zal het wel meevallen met de suikers. Het stond in een holistische groep en was gebaseerd op de TCVM, Chinese geneeskunde dus. Groene appels zijn meer verkoelend dan rode.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 11:43

Even gezocht, BioVegan Konfitura is per kilo te krijgen, in Toulouse zit een winkel die het verkoopt, het is een Duits bedrijf.

Natupec is een andere en bij Braumarkt was het ook te koop maar uitverkocht (jamseizoen dus dat zal vaker gebeuren).

https://braumarkt.com/nl/Pectine-1-kg

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 12:11

Tinka schreef:
Als je niet teveel appels en peren geeft dan zal het wel meevallen met de suikers. Het stond in een holistische groep en was gebaseerd op de TCVM, Chinese geneeskunde dus. Groene appels zijn meer verkoelend dan rode.

We hebben gele en rode appels. Vooralsnog is het even zoeken wat ze wel en niet wil.

Prairy schreef:
Even gezocht, BioVegan Konfitura is per kilo te krijgen, in Toulouse zit een winkel die het verkoopt, het is een Duits bedrijf.

Natupec is een andere en bij Braumarkt was het ook te koop maar uitverkocht (jamseizoen dus dat zal vaker gebeuren).

https://braumarkt.com/nl/Pectine-1-kg

Dat is al een stuk beter die 57 euro per kilo. Maar ze moet ongeveer als ik Balance berekening volg dan 700 gram per dag hebben, zou ik rond de 30 euro pd zitten, kan ik nog steeds beter omeprazol geven. Ik kijk het nog even aan of ik haar aan het eten krijg en of ze dan alle supplementen die ik nu heb binnen krijgt.

Fijn dat jullie meedenken!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:37

700 gram per dag, dat is nogal wat, Jeetje. Ik weet ook niet of haar maag daar heel blij van zou worden :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:01

Ik zou eerst beginnen met peren voeren.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:07

Peren en gele appels inderdaad.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:10

Heb dat stukje over peren even opgezocht.

Equine Food Therapy Topic: Pears

Here in the northern hemisphere we are in late Summer, with hot dry days and ripening fruit all around us. Nature, in it's infinite wisdom, provides the antidote to the external pathogens that can plague us and our patients.

Today I wanted to highlight the Pear for its TCVM properties, as it is readily available and palatable to many horses.

Pears: COLD in nature, with a sweet, slightly sour taste

Benefit the Lungs and Stomach by moistening dryness

Clear Heat and resolves Phlegm

Promotes secretion of bodily fluids, relieves thirst

Indications: Viral upper respiratory disease (Lung Heat)

Anhidrosis (Summer Heat, Heart Yin Def)

Gastric Ulcers (Stomach Heat/Yin Def)

Use with caution in patients with Cold conditions of Spleen/Stomach.

Dose: ~500gm cut into chunks daily

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:32

Het lijkt me wel sterk dat je minder grammen hele peren zou moeten voeren dan de pure stof?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 15:07

Het gaat hier natuurlijk niet om de pectine, maar om de peer die als geheel een bepaalde werking heeft in de Chinese food therapy.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 17:01

Nou! Ik heb alles over de peren en appels gemist! En eh, we gaan toch geen appels met peren vergelijken hè? LOL.

Voor wie wil zien hoe ik me rot schrik, hoe we wéér 2 wielen van de tractor breken, hoe muizen ons het leven enorm zuur maken, maar ook hoe Aagje onder het schrikdraad door maait echt super, hoe Callas naar me hinnikt en hoe Zozo het zoooo goed doet, die klikt hier:

https://youtu.be/F41kdjrhlMM

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:21

Mooi filmpje weer. Eigenlijk verbaast het me niet hoe Erwin toch steeds weer probeert iets aan de gang te krijgen en te repareren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 15:01

balance schreef:
Mooi filmpje weer. Eigenlijk verbaast het me niet hoe Erwin toch steeds weer probeert iets aan de gang te krijgen en te repareren.

Het zou mij ook niet moeten verbazen, hahahaha, het is zijn hobby dingen weer aan de praat te krijgen. We begonnen deze week alweer goed, met die waterleiding en de landrover die ondanks de reparatie vorige week het weer niet meer doet. En hij gaat vanmiddag bij iemand een pinball machine repareren.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:51

Ik had het filmpje ook al bekeken, hoor, (maar het is zo druk met van alles, dus nog niet eerder gereageerd) en jullie zijn weer goed bezig geweest ! Naar goede gewoonte, zullen we maar zeggen ;)

Zozo doet het inderdaad heel erg goed ! Beestje voelt zich erg gelukkig, zie je zo :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 09:04

Marilu schreef:
Ik had het filmpje ook al bekeken, hoor, (maar het is zo druk met van alles, dus nog niet eerder gereageerd) en jullie zijn weer goed bezig geweest ! Naar goede gewoonte, zullen we maar zeggen ;)

Zozo doet het inderdaad heel erg goed ! Beestje voelt zich erg gelukkig, zie je zo :j

Beestje en baasje zijn erg happy met elkaar geloof ik. Dank voor je complimentjes, ja we gaan gewoon door met van alles en nog wat. Wanneer ga jij weer naar het Zuiden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 16:47

Net schrik van mijn leven, ik keer met de auto en ik zie een greppel niet. Ploep zo met 1 wiel de greppel in en de auto lag op het randje te balanceren als een wipwap. Ik naar rechts gehangen in de auto, vol gas gegeven en mezelf er zo weer uitgetrokken, poe hé. Geen schade gelukkig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 16:53

Oh jeetje dat ging dan maar net goed. Milko ging ook een keer met 1 wiel in de geul bij de paarden bij het oude huis, hij kon er gelukkig ook weer uitkomen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 16:58

Tinka schreef:
Oh jeetje dat ging dan maar net goed. Milko ging ook een keer met 1 wiel in de geul bij de paarden bij het oude huis, hij kon er gelukkig ook weer uitkomen.

ja en als je op de autocamera kijkt dan zie je de auto een wip maken. Gek genoeg zeg ik helemaal niets. Ik gil of vloek niet. Wauw, ik was heel relaxed.

https://youtu.be/JzQehfE_HII

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:00

Ik zie hem wipwappen inderdaad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 17:06

Tinka schreef:
Ik zie hem wipwappen inderdaad.

Ja de motor sloeg af en dus stopte het filmpje, maar het was schrikken. We waren wezen wandelen met de hondenclub en ik zag al voor me dat die meiden die er nog stonden me eruit moesten gaan trekken.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:55

Oh jee, dat moet effe paniek geweest zijn ... Goed gereageerd ! Ik denk dat ik het in zo'n situatie nog erger zou maken, zeker als er mensen op staan te kijken.
Dus, dat heb je goed hersteld, Monique !

Om te antwoorden op je vraag : ik vertrek 25/10 weer even naar Spanje. Die keer vertrek ik met een van mijn zussen en met een vriendin. Mijn man komt na een week achteraan en dan vertrekken de twee dames weer.
Op dit ogenblik is mijn man nog ginds, hij komt zaterdag terug. Hij heeft ginder al heel veel werk verricht met het oog op de komst van de paarden. Duurt nog wel 2 jaar, maar aangezien we er niet constant zijn, moet er onderhand al wat gedaan worden elke keer het kan.
Hij is een mooie houten omheining aan het zetten. Er staat al wel zo'n typisch Spaans ijzeren hekwerk, maar om het mooier te maken en ook duidelijker zichtbaar voor de paarden komt er dus een houten omheining voor/tegen te staan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 06:52

Marilu schreef:
Oh jee, dat moet effe paniek geweest zijn ... Goed gereageerd ! Ik denk dat ik het in zo'n situatie nog erger zou maken, zeker als er mensen op staan te kijken.
Dus, dat heb je goed hersteld, Monique !

Om te antwoorden op je vraag : ik vertrek 25/10 weer even naar Spanje. Die keer vertrek ik met een van mijn zussen en met een vriendin. Mijn man komt na een week achteraan en dan vertrekken de twee dames weer.
Op dit ogenblik is mijn man nog ginds, hij komt zaterdag terug. Hij heeft ginder al heel veel werk verricht met het oog op de komst van de paarden. Duurt nog wel 2 jaar, maar aangezien we er niet constant zijn, moet er onderhand al wat gedaan worden elke keer het kan.
Hij is een mooie houten omheining aan het zetten. Er staat al wel zo'n typisch Spaans ijzeren hekwerk, maar om het mooier te maken en ook duidelijker zichtbaar voor de paarden komt er dus een houten omheining voor/tegen te staan.

Wat gezellig dat je met twee meiden naar huis gaat! (of is België nog je huis?) En ja, verbouwen en vast voorbereiden is fijn, dan kom je op het laatste moment niet voor verrassingen te staan. En 2 jaar gaat supersnel hoor! En fijn dat jullie ook er alleen kunnen zijn, dat geeft wel aan dat het echt goed voelt. En als de dames weer weg zijn, heb je dan nog een week daar met je man? Ik weet eigenlijk niet of jullie nu beiden nog werken?

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:42

De verhuis naar Spanje is voorzien voor najaar 2027. Medio 2027 kan ik (hopelijk, als ze de regels weer niet veranderen) met vervroegd pensioen gaan. Mijn man is ondertussen ook met zijn zelfstandige activiteiten gestopt en is 'helemaal' met pensioen nu. Hij is 5 jaar ouder dan mij.
Hij is dus niet meer gebonden aan werkuren en deadlines en heeft dus meer kans om regelmatig naar Spanje te gaan.
Van de zomer is hij voor 6 weken alleen geweest. Dat was toch wel héél lang, vonden we beiden, maar ik heb hier thuis uiteindelijk ook nog genoeg te doen met mijn werk en met de paarden. Het is dus niet dat ik hier dan zit te verpieteren :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 17:55

https://www.youtube.com/watch?v=Q5ebrDNnzQ4 Het vlogje van de week, met een Zozo die ik betrap, heerlijke temperaturen, mooie dorpjes en nog wat klusjes.

@Marilu: Dus nog korter dan 2 jaar, heerlijk wat zul je er naar uitkijken. En wat fijn dat je man al zo veel en vaak daarheen kan. Nee, je bent natuurlijk ook een druk bijtje en je hebt je werk dan ook nog. Maar ik hoop met je mee dat de regels niet veranderd worden. Kun je eigenlijk Spaans al goed?