Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:44

daantjuhhh schreef:
ynskek schreef:
Weet iemand hoe het aanvragen van assistentie bij KLM werkt?

Wij vliegen in december naar Londen, deze trip staat al een half jaar gepland en ik blijk tegen die tijd ruim 25 weken zwanger. Helaas kan ik nu al niet veel langer achter elkaar meer staan dan een uur. Dat zal tegen die tijd wel nog minder zijn.

Ik weet niet met hoeveel personen je gaat?
Ik hoor namelijk verschillende dingen.

Wij wilden ook assistentie voor mijn broertje maar wij waren met 4 pers. Dat zou betekenen dat 2 niet mee mochten en gewoon via de rij moesten.

Maar toen wij in de rij stonden waren er wel anderen die met 5 man mochten.
En ook wel verhalen gehoord dat de ene met het hele gezin mocht. En de ander weer niet.

We gaan met 2 volwassenen en een dreumes.

Die van schiphol had ik gezien maar je blijkt ook via KLM zelf assistentie aan te kunnen vragen. Ik had de hoop dat iemand hier daar al ervaring mee had. Anders ga ik ze van de week even bellen.

Bellex

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:22

KLM assistentie verloopt vaak gewoon via Schiphol assistentie, vraagt aan bij KLM maar Schiphol voert, zeker met het huidige personeelstekort, normaalgesproken uit. Je kunt kiezen tussen de echte assistentie waarbij een persoon met je meegaat enzo, maar je kan ook gewoon een rolstoel van ze krijgen en jezelf voorzien. Hier beide meegemaakt, vind het laatste als die mogelijkheid er is prima want dan zit je niet vast aan hun tijden dat ze mensen brengen en kun je nog naar winkeltjes of restaurants oid

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:53

Gewoon KLM bellen en met je PNR aanvragen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:29

Ik ben nu op Eindhoven AirPort. Ook hier een hele lange rij. Sta er nu net in, zal een update plaatsen wanneer ik door de security ben.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 12:53

welmoed__ schreef:
Ik ben nu op Eindhoven AirPort. Ook hier een hele lange rij. Sta er nu net in, zal een update plaatsen wanneer ik door de security ben.

Zag gisteren iemand op social media die door de lange rij in Eindhoven haar vlucht had gemist en bij Ryanair geen omboeking of refund kon krijgen... -O-

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:57

Josien_ schreef:
welmoed__ schreef:

Zag gisteren iemand op social media die door de lange rij in Eindhoven haar vlucht had gemist en bij Ryanair geen omboeking of refund kon krijgen... -O-

Sssssst :')

Dat is echt wel heel zuur hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:41

Volgens mij is dat altijd zo. Als je bijvoorbeeld met Tui vanaf Amsterdam vliegt. En je bent op tijd maar komt door de drukte niet door de rij dan moet je bij Schiphol zijn voor een vergoeding.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:57

Ik ben nu niet bang mijn vlucht te missen. Ze roepen op een gegeven moment de vluchten om die bijna gaan en dan mag je uit de rij en door de security. Lopen mensen van het vliegveld bij de rij langs en roepen dan de plek om.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:36

Ik zit nu in het vliegtuig. Om half 1 in de rij gaan staan en in de laatste 15 min door de security. Toen werd mijn vlucht omgeroepen en mochten we door de snelle rij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:42

welmoed__ schreef:
Ik zit nu in het vliegtuig. Om half 1 in de rij gaan staan en in de laatste 15 min door de security. Toen werd mijn vlucht omgeroepen en mochten we door de snelle rij.

Ah super. Goede reis gewenst

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 16:26

Goede reis!

Ik ben heel benieuwd hoe het morgenochtend op Schiphol gaat zijn :) .

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:31

Ik begin hem ook een beetje te knijpen...

Ik woon in Ierland, daar is het hele vliegveldverhaal inmiddels wel opgelost. We vliegen zaterdag van Dublin naar Lanzarote, dan volgende week zaterdag naar Amsterdam en dan een paar dagen later terug naar huis.
Met 10 dagen weg van huis en de verschillen in weer, denk ik niet dat we het gaan redden met zn 2en met alleen handbagage....
We vliegen alleen met Aerlingus en daar gaat de balie om je koffers kwijt te kunnen pas 2.5 uur van tevoren open.... Dat lijkt me behoorlijk krap.
We gaan het zien maar ik geloof dat ik toch wel even ga proberen of we t ingepakt kunnen krijgen in alleen handbagage....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:25

Josien_ schreef:
welmoed__ schreef:

Ja, didi ofniet? Zag ik ook ja

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:27

Vorige week zaterdag kon je je koffer al eerder kwijt. Er stond 3 uur van te voren maar wij konden hem 4 uur van te voren al kwijt

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:29

Ik knijp hem ook. Deels denk ik: ga 4 uur van tevoren maar anderzijds lees ik jullie ervaringen dat je er met een uurtje door bent momenteel...
Zie je dan te kijken. Gelukkig vliegen we smiddags.

Al waren onze stoelen die we gereserveerd hadden alweer geannuleerd vanwege 'redenen'.. Konden nieuwe stoelen reserveren dus dat maar gedaan.

Terugvlucht kan ik nog niet vinden in de schiphol app.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:33

DuFraize schreef:
Ik knijp hem ook. Deels denk ik: ga 4 uur van tevoren maar anderzijds lees ik jullie ervaringen dat je er met een uurtje door bent momenteel...
Zie je dan te kijken. Gelukkig vliegen we smiddags.

Al waren onze stoelen die we gereserveerd hadden alweer geannuleerd vanwege 'redenen'.. Konden nieuwe stoelen reserveren dus dat maar gedaan.

Terugvlucht kan ik nog niet vinden in de schiphol app.

Wij hebben best lang moeten wachten achter de security. Maar dat was echt niet naar.
Er is best veel te zien.

Ik had liever dat ik lang, maar ontspannen kon wachten dan stress of ik het wel zou halen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 01:02

Ik vind het wachten achter security ook geen probleem. Genoeg ruimte om een wandeling te maken en winkeltjes te bekijken als die open zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 05:40

Krijgen nu al een bericht dat de vlucht een half uur vertraagd is..
Ik ben pas gerust als ik in dat vliegtuig zit :+

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 07:12

ynskek schreef:
Weet iemand hoe het aanvragen van assistentie bij KLM werkt?

Wij vliegen in december naar Londen, deze trip staat al een half jaar gepland en ik blijk tegen die tijd ruim 25 weken zwanger. Helaas kan ik nu al niet veel langer achter elkaar meer staan dan een uur. Dat zal tegen die tijd wel nog minder zijn.

Niet specifiek voor klm maar afgelopen zomer gebruik gemaakt van assistentie voor mijn schoonmoeder. Aangevraagd bij de airline, Singapore, in ons geval. Had nog extra gebeld om te checken of het geregeld was en dat was maar goed ook. Ons was onduidelijk dat we ook voor het inchecken in de rij moesten. Dat was een tegenvaller omdat die rij megalang was en we door de bagage en drukte geen rolstoel konden gebruiken voor haar. Dat was pas vanaf de assistentie. Wij moesten ons reisgezelschap opsplitsen. Was nog even puzzelen ivm minderjarige kinderen die wel bij de ouders moesten voor de paspoortcontrole. Assistentie was echt super geregeld. En heel fijn dat ze niet zo lang in de rij hoefde te schuifelen. Die rij van incheck was meer dan genoeg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 08:53

Uiteindelijk met 1,5 uur door bagage drop off, security en paspoortcontrole heen :D !
Laatste rij mochten we bijna volledig skippen omdat we een bejaard Amerikaans stel dat slecht ter been was wilden helpen bij de controles.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:04

Wij vliegen op dinsdag 4 oktober van Schiphol naar Heraklion..

Mijn Schiphol-app zegt "regular day", die van mijn vriend "peak-day".. Beide net geupdate :+
Dus ben benieuwd!

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:08

Ik vlieg komende zondag ochtend vroeg (6.30) naar Faro. Hopelijk gaat het een keer goed. Laatste 2 keer alleen maar problemen gehad (Amerika, KLM en Athene, Transavia)... Fingers crossed!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 23:03

Morgenmiddag vlieg ik weer terug naar Schiphol.
Ben benieuwd wat er nu fout gaat.

We zijn met een groep en hebben op de heen reis al verschillende dingem gehad.
Vlucht geanuleerd, vertraagd, vlucht gemist na 3,5 uur in de security rij te hebben gestaan, koffers die na de gemisste vlucht doorweekt terug kamen, 1 koffer kwijt die een dag later als nog aankwam en 1 koffer helemaal kwijt.

Ben best benieuwd wat er op de terugreis aan dit rijtje toegevoegd kan worden.

Was iedergeval een super leuke vakantie (op het gedoe door Schiphol na dan)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:39

Voor mensen die met de trein gaan, op dit moment is er een treinstoring tussen Sloterdijk en Schiphol.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:00

ImkeTarek schreef:
Wij vliegen op dinsdag 4 oktober van Schiphol naar Heraklion..

Mijn Schiphol-app zegt "regular day", die van mijn vriend "peak-day".. Beide net geupdate :+
Dus ben benieuwd!

Hoe laat vlieg je?
Bij ons gaf ie ook piekdag aan maar we waren zo overal doorheen.