USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:38

Maui slaan we over, ik zou dolgraag willen en nog liever naar Kauai maar dat redden we niet. We hebben een retour op Oahu en twee weken dus eigenlijk maar tijd om dan twee eilanden te zien. Ik wil persé naar Volcanoes National Park dus is het Big Island geworden.

Needje schreef:
Bij mij maar 18 euro. :+
http://www.airbnb.nl/c/anahon
Wat een armoe… :P
Het is een beetje afhankelijk van de wisselkoers geloof ik. Vriendinnetje kreeg van de week in ieder geval €19 toen ze boekte.

Needje

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:45

Heb 'n kamer aan het strand geboekt.
Alleen bedacht ik me daarna pas dat de Boardwalk 's avonds natuurlijk niet de meest gezellige plek is. :+
Nouja, beetje spanning op de vakantie. haha

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:49

Zijn vooral veel daklozen volgens mij. Heb je meestal niet zoveel last van.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:56

Klopt ja.
Ach, zal vast loslopen.
Vorige keer zat ik vlakbij Washington Blv.
Dat stuk heb ik me nooit onveilig gevoeld.
Ook niet midden in de nacht.
Wel liep ik dan over de Pacific terug. Goed verlicht en doorgaande weg.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:01

Ik voel me inderdaad ook niet zo snel onveilig. Gewoon een beetje nadenken waar je loopt en zelfverzekerde uitstraling hebben en niemand valt je lastig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:03

idd

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:04

Jammer, maar in twee weken moet je idd niks overhaasten.

Need jij bent een stoere chick, niemand durft jou daar lastig te vallen <<)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:49

Daar ben ik weer. Heerlijk weekend in New York gehad.
Geweldig weer gehad, op zaterdag wat stortbuien van 10 minuten na, laat in de avond.

Vooral een relaxed weekend. Wat rond geslenterd rond Times Square en een hele relaxte middag gehad in Bryant Park. Erg leuk en ik zou het zeker bezoeken als je er nog niet geweest bent. Ze hadden allemaal spelletjes opgezet die je gratis kon spelen dus we hebben ons een hele tijd vermaakt met dammen, vier op een rij en Jenga.
Waren we nog in een leuk gesprek verzeild geraakt met 3 Nederlandse jongens/broers die hun moeder mee naar New York hadden genomen voor moederdag (Ha, dat is pas een cadeau hè!)
Voor mij erg leuk omdat ik in 9 maanden alleen mijn ouders heb gezien die Nederlands spraken. :')

'S avonds uitgeweest in Meatpacking district en zondags de hele dag rondgehangen in Central Park en nog een dutje gedaan.
Jemig, het was daar zo druk. Iedereen wilde optimaal genieten van het weer. :)
Lekker weekendje dus.

Over twee weken hoop ik een weekendje (memorial weekend) naar Atlantic City te gaan.
8-9 Juni weer terug naar NYC, want dan komt een vriendinnetje mij opzoeken. :D

@Needje, lekker hoor. Je klint aardig bekend met LA. Misschien heb ik er overheen gelezen hoe dat zo komt? :)
Laatst bijgewerkt door Nagini op 12-05-14 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:59

Zo bekend ben ik niet hoor. Ben er nu twee x geweest.

Klinkt als een heerlijk weekend!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:06

voor mij is het de eerste keer maar een dagje hoor, maar ik ben er tenminste geweest :D ... Volgens mij is het een hoop gepuzzel met die openbaar vervoer daar in LA

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:17

Dat klinkt leuk Nagini!
Atlantic City schijnt ook wel apart te zijn om een keer mee te maken.

Is het inmiddels gelukt met het vervoer naar LA purny? En weet je al wat je daar gaat doen?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:10

Openbaar vervoer in LA is idd een gepuzzel. Tussen Santa Monica en West LA rijdt de Big Blue Bus. Die is $1 per rit. Dan heb je ook nog de Metro (de naam is lekker verwarrend want het is dus een bus :P ). De Metros gaan naar Downtown LA en zijn $1,50 per rit. De rapid Metro is iets sneller want die slaat bepaalde haltes over. Als je een credit kaart en een smart phone hebt is Lyft een geweldige app! Het is een soort taxi bedrijf. De mensen die je op komen halen zijn helemaal gechecked (criminal check en een check door het DMV (CBR)). Je kan precies zien hoe lang het duurt voordat ze er zijn en het is stuk goedkoper als een taxi. De eerste rit krijg je een $25 te goed, dus als je niet te ver gaat is de eerste rit gratis. Als je op je bestemming aankomt betaal je via je telefoon en kan je tip toevoegen en de gene die je gebracht heeft reviewen. Je kan van te voren ook zien wie je op haalt en met welke auto, en hoe de reviews zijn voor de persoon. Als ze slechte reviews krijgen mogen ze niet meer rijden dus ze moeten minimaal 4 sterren hebben. Ik gebruik het regelmatig en ben altijd zeer tevreden! Dat kan ik over de taxis hier niet zeggen....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:15

Via www.metro.net kan je je route met de bus uitstippelen en weet je ook meteen wat je kwijt bent.
Ik heb eigenlijk weinig problemen met de bus daar.
Ja het kost soms wat tijd. Maar ik heb vakantie.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:37

Stille meelezer komt weer even binnen vallen. :)
Onze reis staat in optie. Vanavond nog even alles dubbelchecken en dan definitief boeken! *\o/*

Dit is het geworden:
3 nachten New York
2 nachten Hamptons
1 nacht Mystic
2 nachten Marta’s Vineyard
2 nachten Boston
1 nacht Stowe
2 nachten Adirondacks/Lake Placid
2 nachten Niagara Falls
1 nachten Corning
1 nachten Lancaster
2 nachten Washington

Is dit een beetje handig verdeeld, of zijn er plekker waar we langer of korter zouden moeten verblijven?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:42

Een beetje lastig advies geven zonder alles uit te rekenen maar heb je alle reistijden tussen de plaatsen bekeken? Voor mijn gevoel heb je nu heel veel reistijd en relatief weinig tijd om de verschillende locaties te zien. Ben je al in NY, Boston en DC geweest? Nu heb je erg weinig tijd in alle plaatsen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:48

Voor de koopjesjagers, Austrian Airlines heeft op het moment tickets AMS-NY in de aabieding voor 365 met overstap in Wenen. Te boeken via budgetair of cheaptickets, komt op EUR380 totaal bij BudgetAir.

Ik heb net geboekt voor September namelijk... :D :D :D

Hopelijk dat dat ook echt de definitieve prijs is, ff duimen dat ze niet gaan goochelen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:54

€380 is een super prijs maar niet zo raar dat het een fout zal zijn dus ik zou me er geen zorgen over maken.

Vanmorgen ons hotel op Waikiki geboekt, prima plek voor een hele nette prijs. Hoop nog via Hotwire of Priceline een goede deal te kunnen scoren maar anders ben ik hier heel tevreden mee.
Zo maar even de vluchten tussen de eilanden boeken en dan zijn we op de auto na klaar.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:59

Denk ook niet dat het een fout is, maar maak me meer zorgen over beschikbaarheid en dat Budgetair de prijzen nog wel eens omhoog wil gooien nadat er geboekt is. Maar ach, ik hang er niet aan vast, dus als zij forse prijswijziging door gaan voeren kan ik altijd nog niet akkoord gaan, toch? :)

Kwam binnen via Ticketspy trouwens, blij! Meeste aanbiedingen die ik tot nu toe gezien heb waren duurder en pas vanaf Oktober. Nu dus hopelijk nog een staartje zomer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:05

Ze kunnen nooit wijzigen zonder dat jij de mogelijkheid hebt om te annuleren dus het zou jammer zijn maar geen drama.
Ticketspy is super zo hebben wij ook de aanbieding voor Hawaii gevonden. En gisteren hadden ze retour Australië voor rond de €650.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:16

Als je flexibel bent en weet dat je wil, maar eigenlijk niet zo boeiend wanneer is het zeker de moeite waard om het in de gaten te houden. Ik zat half te twijfelen maar dit was een mooi aanbod :)

Heb het e-ticket in ieder geval al ontvangen... Vraag me af of dat dan ook echt gelijk definitief is.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:18

Katja schreef:
Een beetje lastig advies geven zonder alles uit te rekenen maar heb je alle reistijden tussen de plaatsen bekeken? Voor mijn gevoel heb je nu heel veel reistijd en relatief weinig tijd om de verschillende locaties te zien. Ben je al in NY, Boston en DC geweest? Nu heb je erg weinig tijd in alle plaatsen.

Bedankt voor je reactie! Nee, we zijn er nog nooit geweest.
We landen 's ochtends vroeg op NYC dus we hebben daar 3 volle dagen. Terug vanaf Washington vliegen we 's avonds laat.

Ik heb nog niet alles precies uitegerekend, maar volgens mij is alles max. 3 uur rijden per dag. We rijden allebei graag dus dat is geen probleem.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:42

Hoe zit het eigenlijk met de meerdere vliegvelden bij New York.
Is de een veel handiger dan de andere?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:52

Margee schreef:

Volgens mij is JFK en newark even ver ong. van wat ik gehoord heb kan de douane bij JFK nog wel eens wat langer duren dan bij Newark, maar durf ik zo niet te zeggen. Ik was er met 15 min doorheen bij Newark.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:53

Niwla schreef:
Katja schreef:

Bedankt voor je reactie! Nee, we zijn er nog nooit geweest.
We landen 's ochtends vroeg op NYC dus we hebben daar 3 volle dagen. Terug vanaf Washington vliegen we 's avonds laat.

Ik heb nog niet alles precies uitegerekend, maar volgens mij is alles max. 3 uur rijden per dag. We rijden allebei graag dus dat is geen probleem.

Ik denk dat het handig is om dingen even uit te rekenen voor je definitief gaat boeken. Als je vanuit Nederland vliegt is volgens mij de vroegste tijd dat je in NYC kan landen rond 11.00, voor je dan door immigration bent en in het centrum staat is het waarschijnlijk al 14.00 en dan moet er niet teveel tegenzitten. Je zult waarschijnlijk ook vrij vroeg moe zijn dus de eerste dag komt aardig te vervallen.
Je rit naar de Hamptons is volledig afhankelijk van de tijd en het weer als je daarheen gaat. Vanaf Manhattan is het ongeveer 1,5 uur rijden (je bent nog wel aardig wat kwijt tijd met je auto ophalen) maar als je in de spits die kant op komt dan doe je er zomaar 4 uur over.

Ik heb ook zeker geen hekel aan autorijden en maak vaak veel kilometers maar zou zeker meer rust in je programma inbouwen. Nu verlies je veel tijd met reizen en in- en uitchecken waardoor je gewoon veel minder tijd hebt om dingen te zien. Soms is het handiger om een dag veel te rijden en daarmee te voorkomen dat je de volgende dag weer een groot gedeelte van de dag in de auto doorbrengt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:05

Stephanie_M schreef:
Margee schreef:

Volgens mij is JFK en newark even ver ong. van wat ik gehoord heb kan de douane bij JFK nog wel eens wat langer duren dan bij Newark, maar durf ik zo niet te zeggen. Ik was er met 15 min doorheen bij Newark.

Ik hoor vnl het omgekeerde - Newark meer rijen dan bij JFK, maar zal allemaal wel afhankelijk zijn van verschillende factoren.

Newark ligt in New Jersey en JFK in Brooklyn, dus afhankelijk van waar je verblijft kan de een handiger dan de ander zijn. Dan is er ook nog LaGuardia, deze is voor binnenlandse vluchten (ook bijvoorbeeld na overstap) en ligt in Queens.