Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:40

Hee leuk! Kraanvogels <3 wij zagen ze vanmiddag ook flink krijsend overvliegen...schitterend :j
Fijn dat ze aan je parkeerplaats gaan beginnen *\o/*

Waar zit die kaasmakerij? Wie weet, misschien is het wel wat voor mij daar in de productie <<)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 15:35

Ik kan nu even nergens heen. -O- De camper is nu bij de garage en mijn bus volgeladen met camper inhoud, matras kussens enz. Hopelijk is hij snel weer klaar.

Wel nog wat ideeen bedacht over mijn keuken wat betreft mijn aanrecht.

En vandaag wat spul opgehaald. Bij een stekjes oogstdag in de buurt wat bundeltjes meegenomen en ik ga binnenkort de bomenhub die erbij hoort wat framboos halen en hopelijk rode kornoeille. Vandaag mee hulst en kardinaalsmuts mee voor de vogels en insecten. En wat noorse esdoorn als stookhout op termijn.

En op de terugweg reden we langs een interessant standje. Droog snel stookhout voor de opstart van mijn houtkachel. Ik heb alleen langzaam hout liggen en met opstarten is dat wat lastiger en meer kloofwerk deze zakken zijn propvol, zwaar en mooi droog en goed gekloofd in een mooi maatje en heel erg betaalbaar. :j Daar ga ik binnenkort 20 zakken ophalen, nu een al meegenomen om te testen. Scheelt mij flink wat kloofwerk en sneller op temperatuur waarna mijn grotere hompen erop kunnen

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:26

Fijn joh! Snel stookhout en al klein in de zak *\%/* scheelt een hoop kloofwerk!!

Wat gaan ze met de camper doen? Hopelijk is hij snel klaar,dat kan je weer vooruit :j

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 10:18

Best een hoop. -O- Alle kitnaden vervangen van dak en zijkanten.binnen achter boven het bed een nieuw plafond/houtstructuur. Een kapot dakraam heeft daar ravage achtergelaten inwendig -O- en hoewel dat raam al jaren vervangen is heeft het vocht de houtstructuur aangetast lijkt het.

En voor aan de zijkant zit al zeker 14 jaar ergens een lek, vermoedelijk een overgangsnaad. Maar daar is nu serieuse vocht schade ontstaan. Dat moet ook vervangen worden, daar troffen we pas een paddenstoel in een kastje aan :oo -O- hoewel de inhoud gewoon droog blijft. er was nu plek bij ze en ik ben nu tot zeker 8 december hier ivm wat onderzoeken. Vandaar dat hij er nu heen is. Beter alles nu goed vervangen dan kan decamper weer heel wat jaren mee :j geen spoedklus dus maar voor het behoud van de camper wel noodzakelijk

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:31

Als er paddestoelen binnen groeien is noodzakelijk bijna nog een understatement :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 10:36

Gek genoeg is dat geen heel drama die begroeiing :') kwestie van iets vocht en een spoor is genoeg. Het was ook maar 1 paddenstoel. Die plek is echt al bijna vanaf het begin een probleem. Daar komt oa zonnepaneel kabel binnen ook. Daar is eerder al een extra strip geplaatst lang geleden. Dat wordt nu open gemaakt en vervangen waar nodig en volledig extra gekit.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:12

karuna schreef:
Gek genoeg is dat geen heel drama die begroeiing :') kwestie van iets vocht en een spoor is genoeg. Het was ook maar 1 paddenstoel. Die plek is echt al bijna vanaf het begin een probleem. Daar komt oa zonnepaneel kabel binnen ook. Daar is eerder al een extra strip geplaatst lang geleden. Dat wordt nu open gemaakt en vervangen waar nodig en volledig extra gekit.

Heb je ook vochtmeting laten doen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 12:44

We doen niets anders en meten zelf ook tussendoor. :j Maar hoewel het stuk dak geen vocht meer aangeeft is het hout zacht geworden in de toch langdurige lekkage langer geleden (er zat een scheur in het dakraam op een plek waar je het eigenlijk niet kon zien zonder het raam te verwijderen, en heeft er helaas daardoor best lang kunnen lekken iets)), dat voel je gewoon als je erop drukt. Het plafond is daar ook een gatenkaas. Het nieuwe dakraam had een iets andere maat waardoor de lampen en boxen die er zaten niet meer terug konden. En je wat restanten bleef zien. Nu dadelijk nieuw hout en nieuw plafond en de boel weer netjes en functioneel. Dan kan het tussengordijn ook weer opgehangen worden. Handig en nodzakelijk bij kou *\o/*

En de paddenstoel tsja als die er groeit moet de boel open. Daar is het vochtiger, dan wordt er weer een kitrand vervangen wordt het weer iets droger en nu opeens in een kleine maand van droog genoeg naar nat en aangroei. Nu dan maar grondig aanpakken. Ik ben toch iets langer hier nu.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:10

Dat lijkt mij een langdurige en dure reparatie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 13:13

Wij vrezen ook. Ze schatten in een week of drie bezig te zijn maximaal. Dat valt nog mee. Het bedrag geen idee, ellende is het moet wel willen we de camper nog lang bruikbaar houden zonder gezondheids risicos, en voor het geld heb je zeker geen nieuwe camper. Goddank gaat het reparatie bedrag door 2. Maar we gaan het merken wat het gaat kosten. Voordeel het buitendak is goed en heel en waterdicht.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:25

Als ik zie wat bij ons klein deukje achterwand en achterlicht vervangen kost,dan zou ik op groot bedrag rekenen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:17

Ik heb vergelijkbare problemen (iets minder heftig nog) met mijn camper.

Ik ben heel benieuwd waar het totaalbedrag op uit komt qua reparatie,
Maar het zou mij niet verbazen als dat richting 5000 euro gaat.

Ik durf het nog even niet aan om mijn camper voor dit type reparatie weg te brengen.

Ben wel heel benieuwd wat jij uiteindelijk kwijt gaat zijn, dan kan ik me een beetje voorbereiden op wat ik ook kwijt ga zijn. (Of uiteindelijk de keus maken dat im het níet laat doen, kan ook nog)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 14:19

Ik stuur je even een pb Femke

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:30

Femke_Tweety schreef:
Ik heb vergelijkbare problemen (iets minder heftig nog) met mijn camper.

Ik ben heel benieuwd waar het totaalbedrag op uit komt qua reparatie,
Maar het zou mij niet verbazen als dat richting 5000 euro gaat.

Ik durf het nog even niet aan om mijn camper voor dit type reparatie weg te brengen.

Ben wel heel benieuwd wat jij uiteindelijk kwijt gaat zijn, dan kan ik me een beetje voorbereiden op wat ik ook kwijt ga zijn. (Of uiteindelijk de keus maken dat im het níet laat doen, kan ook nog)

Onze schade 5000,-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 18:34

Oh kom er eens kijken *\o/* wat ik in mijn mailbox vond :)ddd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gemeente strookje moet weer even wat inzakken en afharden maar het ziet er heel erg bruikbaar uit :D

En nederlandse ten cate doek zo te zien :P

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:51

Wow, een Frans bedrijf dat zich aan afspraken houdt :)) +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 19:00

:D daarom heb ik deze ook gekozen. Steeds netjes op tijd bij afspraken. Vlotte duidelijke offertes en snelle communicatie

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:19

Dat ziet er keurig uit! *\o/*
En idd die bedrijven bestaan er gelukkig wel,maar op een hand te tellen. Misschien 2 :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:05

das mooi plekkie voor de auto's

daar ga je veel plezier van krijgen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:51

Mooi schoenkadootje :)) Jammer dat de factuur nog volgt :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 23:17

:+ die had ik al gekregen. Ik kan per opgestuurde check betalen :') of viraal of bij het bedrijf. Ik zal dus even mijn over te maken bedrag stevig moeten verhogen. -O- Maar ja het gaat weleen stevige verbetering zijn dadelijk. Parkeren op eigen terrein. En ze zijn echt ooknetjes binnen de lijntjes gebleven zo te zien. *\o/* De roosters hebben ze afstand van, mijn oude hek staat er nog en mooie ruimte langs garage en schuurmuur voor een kruiwagen en zo.

Even wat extra mailcontact. Het gemeente strookje moet idd even wat rust krijgen kwa belasting. Flinke regen en wat sneeuw en dan moet het als ik er weer ben berijdbaar zijn schatten ze zo in. Ik neem voor de zekerheid twee extra roosters mee de eerst volgende keer. Die gaan daarop tot het gras weer teruggegroeid is zodat het weer maaibaar is ook. Misschien dat ik zelf wat gras zaai desnoods. :) Het liefst had ik laten doorlopen maar omdat de grens niet helemaal duidelijk is hebben we de heining maar aangehouden. Het is een strook van +/- 60/80 cm.

En even nadenken of ik de taludjes van gras ga voorzien ook en meteen meezaai met bloemmengsel. Of alleen bloemzaad en wat bloembollen. Het is nu mooi zaaigrond zo :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 23:31

Dat is een mooi stukje geworden om te parkeren. Ik zou een hele lading stinzenbollen erin doen die zichzelf gaan vermeerderen, dat gaat er echt super leuk uit zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 12:02

Ik heb nog eea aan bollen liggen, en een best aantal die begin dit jaar tijdelijk gepoot zijn en naar een definitieve plek moeten. En ook bloemzaad is al royaal aanwezig, daar hoef ik dan geen geld voor uit te geven nu. Veel als kadootje gevraagd, of aanbiedingen en restpartijen en een grote bult bloembollen vanuit mijn vorige woonplaats die vernietigd dreigde te worden na een jaar gebruik. Daarvan is zeker 60% goed opgekomen afgelopen jaar van de paar honderd bollen. Die staan verspreid over een paar adressen. En bij mij ook op een tijdelijke plek.

Inmiddels onderweg hierheen een partij grasplaten. Kunststof honingraat structuur bedoeld voor parkeerplaatsen. Goddank viel de prijs me mee. Deze mep ik in het gemeente? stukje zand zodat ik toch daar makkelijker overheen kom door de stevigheid. Als het toch van mij is is dat geen probleem. Is het toch gemeentegrond verdwijnt het onder het in te zaaien gras (ik wil er sportvelden gras inzaaien zodat het zich netjes hersteld) en deze geven het geen aantasting van gemeente eigendom behalve wat stevigheid.en kan er ook normaal overheen gemaaid worden. :j

iedereen heeft verder tot de stoep verhard maar die hebben dan ook geen grasstrook die verder doorloopt met lantaarnpalen. Ik kan er zo in ieder geval geen problemen mee krijgen met moeten herstellen en zo. En laat ik de boel netjes achter.

En weer wat stekjes rijker, een bundeltje framboos van twee locaties en drie hazelaar stekjes. Ik houd echt van het herplant concept. De terrein eigenaar is blij dat hij van zijn "onkruid" af is en ik heb daardoor weer wat extra gratis voedselplanten. Beide locaties hebben nog meer dat ze kwijt willen mocht er niet lekker aanslaan. En alles staat in bakken te wachten om te verhuizen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:27

Als je hier in het voorjaar een keer langs komt kun je wat stekken knippen van mijn Japanse wijnbes. Ik heb zeer waarschijnlijk ook nog wel aardbeien plantjes over. Gele frambozen waarschijnlijk ook wel. En verder kunnen we kijken wat er op dat moment geknipt kan worden om te stekken als je wil.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 14:30

Ja ik kan niet wachten. Stekken en enten :j maar de japanse wijnbes mag je houden. :+ Wat een ..... planten zijn dat kwa stekels. Ik heb er al een de strot omgedraaid omdat die naast de Deur zat en ik er iedere keer aan bleef hangen. De stekels geven nare reacties op mijn huid. -O- Ik heb er nu nog twee staan op tolereerbare plekken