Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:13

Wij vliegen 27 december naar Londen voor 2 nachten. Hopelijk loopt alles soepel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:17

Sirocco12 schreef:
Vanochtend was ik binnen een uurtje door alles heen (alleen handbagage). Echt een enorme opluchting na al die berichten.

Wij gaan midden in de nacht die kant op ivm ochtendvlucht, en ben dus bang dat we straks vier uur zitten te niksen :') Maargoed, beter dat dan het vliegtuig missen -O-

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:25

Snorlex schreef:
Wij gaan midden in de nacht die kant op ivm ochtendvlucht, en ben dus bang dat we straks vier uur zitten te niksen :') Maargoed, beter dat dan het vliegtuig missen -O-

Hier hetzelfde, wij vliegen morgenochtend naar de VS. Maar liever wachten dan onze vlucht missen of moeten rennen naar de gate.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:40

Gelukkig kun je wel chill zitten achter de security.

Ik zit daar liever 3 uur te hangen dan dat ik in de stress zit vanwege de drukte en haal je het wel of haal je het niet

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 21:24

Eens hoor! Wij zijn netjes rond de tijd die mag volgens de schiphol website aanwezig :P .

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:46

Gisteren teruggevlogen vanuit London Heathrow naar Schiphol. Ik had eigenlijk een vliegtuig rond 2 uur, maar die was gecancelled, maar kon een vliegtuig later hebben, van 17.10, waar ik eigenlijk heel erg blij mee was, want nadat ik het eerste vliegtuig boekte, bedachte ik me dat ik toch liever die had. :')

Op Heathrow was ik in 20 minuten door het ruimbagage afgifte en douane heen. Dat ging zo snel! Vliegtuig was ook keurig op tijd, op Schiphol was het ietsjes langer bij de douane, denk zo'n 20 minuten, maar het was perfect getimed met mijn bagage. Ik stond er een paar seconden, en daar kwamen mijn koffers, dus daar was ik ook gauw weg :') Al met al, een erg prettige reis gehad.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:01

Wij waren om 04:30 op Schiphol en hebben er ongeveer 1.5 uur over gedaan dus dat was wel te doen. Vooral bagage drop-off duurde lang, security liep goed door.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:58

Dusseldorf ook geen touw aan vast te knopen, op een vrijdag middag gevlogen met 1.5 uur rij voor security.. maar vliegtuig was half leeg (en boarding completed). Veel mensen ook daar niet op voorbereid (dus voordringen ed)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:54

Ik stond op Schiphol in de rij voor security, welke opzich best doorliep, en als je netjes optijd was haalde je je vliegtuig makkelijk . Was er een meisje aan de andere kant van het lint, welke voor mij wilde "omdat ze een vliegtuig moest halen". Mijn antwoord was dat iedereen hier dat moest, en ik heb haar er ook niet voorgelaten. Was ik flauw? Misschien. Maar er staan meer mensen te wachten en het is toch wel aan jezelf om op tijd aanwezig te zijn.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:08

heidy_wilco schreef:
Ik stond op Schiphol in de rij voor security, welke opzich best doorliep, en als je netjes optijd was haalde je je vliegtuig makkelijk . Was er een meisje aan de andere kant van het lint, welke voor mij wilde "omdat ze een vliegtuig moest halen". Mijn antwoord was dat iedereen hier dat moest, en ik heb haar er ook niet voorgelaten. Was ik flauw? Misschien. Maar er staan meer mensen te wachten en het is toch wel aan jezelf om op tijd aanwezig te zijn.

Dat gebeurde bij ons ook vrijdag, die werd uit de rij geplukt door de beveiliging en moest weer achteraan beginnen. :')
Ze ging echter gewoon weer onder de lijntjes door en werd toen door de mensen in de rij tegengehouden. :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:27

Ik ben heel benieuwd we vertrekken vanacht om 2u richting Schiphol, hebben een vlucht om 6.30. Hopelijk valt het zo vroeg nog mee met de drukte. We gaan get zien

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:19

heidy_wilco schreef:

Ik zou het zelfde gezegd hebben. Maar het betekent niet dat ze te laat was. Misschien was ze wel eerder op Schiphol dan jij. De rijen wachttijd voor inchecken is niet bij elke aanbieder even lang. Onze was ook veel langer dan degene naast ons. Wij stonden er eerder. Maar waren later bij de security.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:06

heidy_wilco schreef:

Wij hadden dat ook eind mei. Man die mij aansprak (Engels) en zei; can I pass this line, I’m going tot Italy :')
Nou nee vriend, iedereen staat te wachten haha.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:12

heidy_wilco schreef:

Lastig! Wellicht als er vliegtuig echt bijna wegging had ik haar voorgelaten. Maar veel mensen dreigden hun vlucht te missen en als het pas over 1/2 uur was dan had ik haar niet voorgelaten. Wij hebben verleden week een moeder met kind voorgelaten. Vlucht ging dus over 25 minuten en die vrouw scheel al ruim drie uur in te staan. Wij waren echt ruim op tijd dus vond het prima.

Daarvoor waren er wel een paar knakworsten die echt zeiden: mag ik voor. Nee sorry. Of mensen die 2 uur van te voren aankwamen. Ja sorry … dat gaat me te ver. dan is er geen einde aan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:32

heidy_wilco schreef:

Zaterdag liepen zoveel mensen aso iedereen voorbij. Was op een gegeven moment ooi een man die niemand meer erlangs liet. En terecht, jezus wat asociaal

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 03:17

Ik sta nu op Schiphol. 2.30 afgezet door mn ouders en 3.10 door alles heen... lange wachten is begonnen

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 05:19

Hier ook, 3.15 bij Schiphol afgezet en waren 4.15 door alles heen.
Beetje jammer dat er qua koffie nog niet zoveel open is en daar juist de lange rijen staan :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 06:06

desi92 schreef:
Hier ook, 3.15 bij Schiphol afgezet en waren 4.15 door alles heen.
Beetje jammer dat er qua koffie nog niet zoveel open is en daar juist de lange rijen staan :')

Je hebt tijd zat :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:40

Voor wie het goed doet: ik kwam gister terug en stond binnen 20 min buiten op Schiphol!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:45

Vriendin van mij vanochtend:
Ik was 3.25 op schiphol. Ik moest nog inchecken en door security en ik zat al om 4.05 bij de gate. Ging met Transavia.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:49

Weet iemand hoe het aanvragen van assistentie bij KLM werkt?

Wij vliegen in december naar Londen, deze trip staat al een half jaar gepland en ik blijk tegen die tijd ruim 25 weken zwanger. Helaas kan ik nu al niet veel langer achter elkaar meer staan dan een uur. Dat zal tegen die tijd wel nog minder zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:28

Volgens mij kan je dat aangeven bij het boeken van de tickets.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:40

Tickets zijn al geboekt in maart/ april. Dus bij het boeken kan al niet meer want dat is al gedaan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:42

ynskek schreef:
Weet iemand hoe het aanvragen van assistentie bij KLM werkt?

Wij vliegen in december naar Londen, deze trip staat al een half jaar gepland en ik blijk tegen die tijd ruim 25 weken zwanger. Helaas kan ik nu al niet veel langer achter elkaar meer staan dan een uur. Dat zal tegen die tijd wel nog minder zijn.

Ik weet niet met hoeveel personen je gaat?
Ik hoor namelijk verschillende dingen.

Wij wilden ook assistentie voor mijn broertje maar wij waren met 4 pers. Dat zou betekenen dat 2 niet mee mochten en gewoon via de rij moesten.

Maar toen wij in de rij stonden waren er wel anderen die met 5 man mochten.
En ook wel verhalen gehoord dat de ene met het hele gezin mocht. En de ander weer niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:42